Skocz do zawartości

[opona]probrem z grubym Albertem


lukaszs

Rekomendowane odpowiedzi

jak powyżej mam problem z oponą Schwalbe Fat Albert - a mianowicie zauważyłem że ma małe pęknięcia na prawie całej długości z boku kilka mm poniżej bieżnika.

zastanawiam się czy to nie jest spowodowane za niskim ciśnieniem ale staram się nie schodzić poniżej 3,5 bara

a opona ma przejechane może koło 500km

 

ma ktoś jakieś doświadczenia?

 

oczywiście grUbym!!!:-)

 

dziękuję !!! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Miałem to samo z Continental Gravity. Z przodu drut, z tyłu zwijana, po 2 sezonach przednia jedynie bieżnik starty, czyli normalne oznaki zużycia, tylna zaś popękała ja lukaszs pisze. Obie zawsze pompowane na 3,5 bara.

parts013.jpg

Opona oczywiście nówka ze sklepu, ale nie wiadomo ile w sklepie leżała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukaszs, Schwalbe do tych opon, w zależności od rozmiaru zaleca ciśnienie w granicach od 1.6 do 3.5 bara lub od 1.8 do 3.7 bara. W Twoim przypadku może więc chodzić o jazdę na zbyt wysokim nie zaś zbyt niskim ciśnieniu. Nie wiem też jak szeroką masz obręcz, jeśli wąską to też może mieć wpływ. I oczywiście to, o czym pisał Mieszko-stara, zleżała opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt wysokie ciśnienie nie mogłoby tego spowodować - to wygląda jakby faktycznie jeździć na za niskim i w tym miejscu cały czas tworzyłoby się zgięcie. Kurczę, dziwne to dla mnie jest, nie spotkałem się z czymś takim poza rowerami, które stały dłuższy czas bez powietrza w oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinacja spraciała guma + za niskie ciśnienie, ew. wąska felga plus to cow cześniej, chociaż to najmniej chyba prawdopodobne sądząc po linii pęknięć.

Opona mogła być przechowywana w takich warunkach, że guma straciła większość ze swoich elastycznych właściwości. Neistety sam kilka razy kupiłem taki "prezent".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...