lukaszs Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 jak powyżej mam problem z oponą Schwalbe Fat Albert - a mianowicie zauważyłem że ma małe pęknięcia na prawie całej długości z boku kilka mm poniżej bieżnika. zastanawiam się czy to nie jest spowodowane za niskim ciśnieniem ale staram się nie schodzić poniżej 3,5 bara a opona ma przejechane może koło 500km ma ktoś jakieś doświadczenia? oczywiście grUbym!!!:-) dziękuję !!! :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Długo masz tą oponę? Pytam raczej o czas niż dystans. W końcu guma nie pęka tak łatwo chyba, że sparcieje, czyli za mocno usieciuje pod wpływem powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Września 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Miałem to samo z Continental Gravity. Z przodu drut, z tyłu zwijana, po 2 sezonach przednia jedynie bieżnik starty, czyli normalne oznaki zużycia, tylna zaś popękała ja lukaszs pisze. Obie zawsze pompowane na 3,5 bara. Opona oczywiście nówka ze sklepu, ale nie wiadomo ile w sklepie leżała... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Lukaszs, Schwalbe do tych opon, w zależności od rozmiaru zaleca ciśnienie w granicach od 1.6 do 3.5 bara lub od 1.8 do 3.7 bara. W Twoim przypadku może więc chodzić o jazdę na zbyt wysokim nie zaś zbyt niskim ciśnieniu. Nie wiem też jak szeroką masz obręcz, jeśli wąską to też może mieć wpływ. I oczywiście to, o czym pisał Mieszko-stara, zleżała opona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Zbyt wysokie ciśnienie nie mogłoby tego spowodować - to wygląda jakby faktycznie jeździć na za niskim i w tym miejscu cały czas tworzyłoby się zgięcie. Kurczę, dziwne to dla mnie jest, nie spotkałem się z czymś takim poza rowerami, które stały dłuższy czas bez powietrza w oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Dla mnie wygląda to na sparciały materiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Kombinacja spraciała guma + za niskie ciśnienie, ew. wąska felga plus to cow cześniej, chociaż to najmniej chyba prawdopodobne sądząc po linii pęknięć. Opona mogła być przechowywana w takich warunkach, że guma straciła większość ze swoich elastycznych właściwości. Neistety sam kilka razy kupiłem taki "prezent". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 7 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2010 mam ja 2 miesiące a ile leżała w sklepie tego nie wiem......a co do felgi to mam Mavicki Cross Ride szkoda tylko że to tył bo większe obciążenie bierze...... miałem dokupić tylko przód Alberta ale chyba wezmę komplet a ta będzie w rezerwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2010 najgorsze jest to że teraz mogę po taniści mieć przód z tego samego źródła ale boję się że będzie to samo:-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.