wsad Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Witam... Po woli chciał bym zacząć jakiś hamulców hydraulicznych w cenie do 300- 400 zł. Moja waga to około 90 kg a wzrost 190cm. Obecnie Mam "v'ki" i gdy chcę zablokuję koło i stanę na przednim kole lecz wiemy jak wygląda modulacja w v-kach... :\ No i gdy skrzywi się trochę obręcz (szczególnie z tyłu) to już nie działają tak jak powinny no i regulacja tak samo jak zetrze się okładzina hamulca też trzeba podregulować. Od tarczówek wymagał bym żeby bez problemu zablokowały koło i postawiły na przednim kole gdy chciał bym tego. Hamulce te powinny być bezawaryjne i klamka tego hamulca nie powinna "dzwonić" na wybojach na co narzekają użytkownicy (z tego co wyczytałem) "Avid Juicy 7". Najlepiej było by gdyby za tą cenę udało się dostać jakiś zestaw przód i tył z tarczą choć nie wiem czy to się uda... Ważne jest też dla Mnie by klocki nie szorowały o tarczę podczas jazdy na NIE zaciśniętej klamce... Co do kupna zastanawiałem się nad: tektro auriga comp- tutaj jedni mówią, że nawet na nie nie patrzeć, że są do niczego a inni znowu polecają i mówią, że nawet profesjonaliści wolą te hamulce niż jakieś droższe shimano bo podobno nie trą klocki o tarczę... Avid elixir Avid Juixy 7- podobno awaryjne :\, tłoczki się podobno blokują i nie "odbijają" do końca i pękają uszczelki. Tarcza wydaje Mi się, że powinna już być 180mm lub nawet 200mm Dobrze by było jeszcze jak w zestawie był by zestaw do odpowietrzania. Może doradzicie jeszcze jakieś inne hamulce? I jeszcze jedne pytanie gdyb nie kupywał całości (przód i tył) tylko na jedno koło to założyć lepiej na przód czy tył? Hamuję bardziej przodem tyłem rzadko. Gdybym zamontował ten hamulec na tył to na co Mi taka duża siła hamowania z tyłu jaką dają hydrauliki? Ale z drugiej strony już Moje v'ki mocno hamują z przodu a co do zamontowania tego hamulca z przodu to lepsza modulacja... Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Rozważ jeszcze hydrauliki od Shimano - SLX. Wieść gminna niesie, że mają genialną modulację i sporą siłę hamowania. Co do tarcz - 160/160 lub 180/160 jeśli lubisz ostrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 ale za 300-400zł nie kupi się 2 slxów. SLX też potrafią klekotać klamkami. Moje Juicy 7 nie wyjadą żadnych odgłosów i nie szurają o tarcze. Ja bym wymierał między najnowszymi deore a SLX. A tarcze - obie 180mm lub 203/180. Sam używam 185 mimo, że ważę 70kg. Mocy nigdy za wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkoslaw Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 300-400 zł? To Avidy Juicy 3, bo nic innego nie widzę. Ewentualnie jakieś Deorki od Shimano, SLX'y za tą cenę będzie ciężko, chyba, że używane. A Tektro bym sobie odpuścił, jeździłem na nich i niezbyt podniecony byłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Więc chyba zostanie Mi kupić tylko hamulec z tarczą na jedno koło. Jeden ale lepszy. Było by może więcej na hamulce gdyby nie to, że muszę kupić nową piastę żeby wogóle zamontować tarczę bo na tej piaście nie mogę i pewnie jeszcze dojdą nowe szprychy i wycentrowanie koła więc chyba 500 zł to na jedno koło pójdzie... :\ I tutaj pytanko jaką najlepiej piastę kupić? Opłaca się wogóle tą tarcze z "center lock-iem"? Czym to się wogóle po za sposobem trzymania się piasty różni center lock od zwykłej? Jakieś specjalne szprychy? I jak z tym odpowietrzaniem? I na które lepiej koło zamontować przód czy tył ten hamulce tarczowy przodem więcej hamuje była by lepsza modulacja i ta siła hydrauliki no ale jak bym zamontował na tylnym kole to nawet gdyby koło miało lekką "ósemkę" to hamowanie dalej było by takie samo. Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Nie kupuj Juicy 3. Wybierz między SLX , a najnowszym deore 595 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alverek Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Właśnie czekam na tylnego elixira cr 2010 / 185 Kierowałem się PRZEceną i obiektywną oceną, subiektywna po wypadzie w górki. Myślę, że to najlepszy stosunek jakości do ceny w przedziale do 600 zł przy ostrzejszej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokerr Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Witam.Również zastanawiam się nad zakupem hydraulików.W marcowym MR był test hydraulików i najlepiej wypadły w stosunku jakość/cena HAYES STROKER TRAIL i AVID ELIXIR 5... mOŻNA JE wychaczyć za ok 550 pln za komplet p+t jak dobrze poszukamy(nówki).Zastanawiam się jezcze nad HAYES'ami 9 - troche starsze hample i nie wiem czy warto w nie inwestować,choć cena używek kusi.Zastanawiałem się też nad SHIMANO XT (08) znalazłem nawet zaciski xtr z klamkami XT za 540 pln,ale jeżdze czasami zimą,a czytałem że shimano na oleju mineralnym lubią się utwardzać w niskich temperaturach.Jeżdze na dualowym składaku,street,hopki,kręce czasy na zbudowanej przez nas trasie.Niebawem planuje wyjazd w góry.Generalnie lubie sie bawić na rowerze i potrzebuje hydraulików uniwersalnych,niezawodnych,mocnych z dobrą modulacją .Co polecicie? do tej pory brałem pod uwage te trzy; -HAYES STROKER TRAIL -AVID ELIXIIR 5 -HAYES 9 Powiem wam ,że tak sobie czytam opinie o tych modelach,to jest mi jeszcze ciężej wybrać faworyta:/ .Piszą że Hayesy uchodzą za awaryjne i tłoczek nie jest osłonięty przed brudem i pyłem,robi się luz na klamce(tego sie chyba nie uniknie w żadnym hamulcu..).Avidy mają plastikowy sworzeń na którym się obraca klamka,robią się luzy i ogólnie są delikatne,Hayesy 9 jedni zachwalają jeżdzą 5 lat,a drudzy gardzą że słabe,0 modulacji,wiotka tarcza.Ehh to chyba normalne,że ilu ludzi tyle gustów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 7 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2010 O właśnie tutaj poprzednik wymienił AVID ELIXIIR 5 też nad nimi się zastanawiam tylko po prostu zapomniałem dopisać do posta. Kto wie czy to nie będzie najlepszy wybór i prawdopodobnie kupuje na jedno koło ale dobry a nie dwa jakieś tanie co mają się rozwalać czy dzwonić na wybojach. Pytanie jeszcze odnośnie tej piasty i szprych. Jakie polecacie? Zapomniałem napisać, że jeżdżę 50% miasto 50% teren (XC) lecz ostatnio coraz częściej jednak XC... Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorek94 Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Typowe szprychy do cięższych zastosowań jak Dt Champion, Mach 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 7 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2010 A co z tą piastą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorek94 Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Ja aktualnie jeżdżę na Shimano Deore XT z mocowaniem tarczy na 6 śrub i bardzo polecam Bardzo ładnie się toczy (łożyska kulkowe) i jest wytrzymała (jeżdżę w streecie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 7 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Mam pytanko gdybym wybrał Shimano DEORE BR-M595 i dokupił tarczę z center lock (nie trzeba przykręcać na 6 śrub) to czy mógł bym zostawić te szprychy które Mam teraz i przełożyć je po prostu do nowej piasty? Wydaje Mi się, że kołnierz piasty powinien być taki sam jak Mam teraz... Znalazłem Shimano DEORE BR-M595 za 450 zł na dwa koła dobra cena czy drogo? (bez tarcz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 ja bym chyba jednak wolał póki co elixira na przód, a na nowy sezon dozbierać i kupić na tył. a co bys powiedzial o avidach juicy 3.5, http://allegro.pl/item1220374339.html odrazu mowie ze to nie ja sprzedaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorek94 Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Aktualnie ja posiadam Avidy Juicy 3.5 i są bardzo fajne Mam je na tyle, tarcza 160 mm. Modulacja oraz siła bardzo dobra, łatwo wyczuć granicę na której blokuje się koło Ja bym jednak wolał mocowanie na 6 śrub, ponieważ tarcze z mocowaniem Center Lock robi tylko Shimano (można niby kupić adapter ale to nie to samo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 7 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2010 No tak ale center lock i Shimano DEORE BR-M595 to oby dwie z shimano a na dodatek najprawdopodobnej nie musiał bym w tedy zmieniać szprych... A co do tych używanych no cena nie zła i na tył gdzie na tył nie muszą być jakieś specjalne tylko żeby były hydrauliczne no i blokowały koło no ale to jednak używane nie wiadomo może się okazać, że przeciekają albo klamka dzwoni bo widać, że jest poprzycierana po przewaleniu czy coś i też może mieć luzy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorek94 Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Ale zauważ, że te piasty + hamulce avida nie współgrają ze sobą (mocowanie tarczy). A i tak nie wiesz czy szprychy będziesz mógł zostawić czy będziesz musiał zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ursusek Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 No tak ale center lock i Shimano DEORE BR-M595 to oby dwie z shimano a na dodatek najprawdopodobnej nie musiał bym w tedy zmieniać szprych... A co do tych używanych no cena nie zła i na tył gdzie na tył nie muszą być jakieś specjalne tylko żeby były hydrauliczne no i blokowały koło no ale to jednak używane nie wiadomo może się okazać, że przeciekają albo klamka dzwoni bo widać, że jest poprzycierana po przewaleniu czy coś i też może mieć luzy... Co człowiek to inna opinia .Każdy zachwala coś innego.Jeśli nie muszą być jakieś specjalne to w zupełności wystarczą Ci BR-M486,spokojnie zablokujesz koło (tak szczerze mówiąć nie wiem dlaczego akurat to jest twoim wyznacznikiem ).Jest tani i wystarczająco skuteczny.Ja wprawdzie wymieniłem je dzisiaj na Sainty,ale tylko dlatego że zamierzam pojeżdzić po górach,a tam jak wiadomo zjazdy są "ładne".Tak na koniec powiem Ci że nikt za Ciebie nie podejmie decyzji,sam musisz się na cos zdecydować.Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 A tarcze - obie 180mm lub 203/180. Sam używam 185 mimo, że ważę 70kg. Mocy nigdy za wiele. A ja ważę 90kg i używam 160/160@J3 - zestaw daje radę w górach. Modulacji nigdy za wiele. Ale ja takie tarcze dostałem. Gdybym mógł wybrać rozmiar i miał obecne doświadczenie, uznałbym 180 z przodu za racjonalny wybór. Z tyłu blokowanie koła byłoby zbyt łatwe. Ale to też kwestia tego, jak silne ma się dłonie, jakie przyzwyczajenia itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 mnie tez ostatnio nosi zeby zalozyc tarczowki bo moje v'ki juz chyba maja dosc, ale koszty sa niestety zbyt duze, zmiana samych piast raczej nie ma sensu, a jak nowe kola kupowac to takie tylko pod tarcze, tak lukam po allegro to najtaniej mozna wyrwac komplet uzywek hayesów nine, za jakies 350 zl juz sa, pozatym tez bym wolal nowe hample i wtedy kłaniają sie BR-M486 bez tarcz za 330 na aledrogo, do tego zakup manetki bo mam klamkomanetki. bez sensu to wszystko, naped w dodatku juz zaczyna stwarzac problemy, wiec pewnie na nowy sezon to zakup kasety i lancucha bedzie najkonieczniejszy... masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RAFAL10 Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, więc podepnę się do podobnego. Chcę zmienić swój przedni hamulec (V-brake) na tarczowy hydrauliczny. Wybiorę raczej hamulec od Avida, bo są na płyn DOT i w razie czego mam płyn hamulcowy od samochodu i nie muszę kupować specjalnego do hamulców np. Shimano. Waham się między Elixir 5 a Juicy 3.5. Juicy jest tańszy o jakieś 50 - 70 zł. Zależy mi na niezawodności i dobrej modulacji (żebym nie poleciał przez kierownicę po przesiadce z V-brake'a). Nie wiem, czy jako nowy użytkownik tarczy hydraulicznej umiałbym docenić zalety Elixira nad Juicy, więc nie wiem czy jest sens dopłacać. Czy Juicy 3.5 to jakiś nowy model, który będzie jeszcze produkowany, bo generalnie Juicy miały zostać wycofane? Dam radę odpowietrzyć, np. po zmianie długości przewodu, hamulec bez oryginalnego zestawu do tego celu? Ile taki zestaw kosztuje? Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorek94 Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 Lepiej jak byś założył nowy temat...Oraz przeczytaj kilka postów w tył to się dowiesz czegoś o Avid Juicy 3.5...Zestaw nieoryginalny to koszt 35 zł, oryginalny koło 100 (bez zestawu nie odpowietrzysz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wsad Napisano 8 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2010 Javman, Ja tez Mam klamko manetki ale postaram się wymontować klamkę i powiem Ci, że nawet normalnie to by wyglądało. Może u ciebie też szło by tak odmontować klamkę? W Moim przypadku nawet nie chodzi o kupowanie nowych tylko po prostu chodzą dobrze i są czytelne no i nie jest to manetka ani "pstryczek". Czyli takie jakie chciałem Nie wiem tylko jak by to wyglądało gdybym chciał zamontować klamkę z powrotem... Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.