Skocz do zawartości

[koła] Opłaca się skręcać koła


Oski1990

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Przejrzałem pare tematów dotyczących skręcania i kupowania nowych kół. Przeglądając sklepy rowerowe gotowe koła można dostać dopiero od 300 zł w górę. Jak na mój budżet to trochę sporo. Czy nie opłaca się skręcić tańszego koła?

Napisano

Witam podpinam sie pod temat, nie widzę sensu żeby zakładać następny

Mam już na wykończeniu koła Kellys Draft i w sumie nie za bardzo mnie stać na nowe dobre koła, może opłacało by sie zamontować nowa sama obręcz? Albo jak mówi kolega wyżej tanie koła??

Napisano
Przejrzałem pare tematów dotyczących skręcania i kupowania nowych kół. Przeglądając sklepy rowerowe gotowe koła można dostać dopiero od 300 zł w górę. Jak na mój budżet to trochę sporo. Czy nie opłaca się skręcić tańszego koła?

 

Nie wiem jakie koła widziałeś w sklepach za 300 zł, a przydałaby się taka informacja. Napisz też na czym jeździsz teraz, bo może coś dałoby się wykorzystać.

Dobrych wieści to dla Ciebie nie mam. Cena przyzwoitych kółek składanych ręcznie również będzie kształtowała się w okolicach trzech stówek. Oczywiście mógłbyś zaoszczędzić na pieście, szprychach, na obręczy pewnie też, ale wg mnie nie ma to najmniejszego sensu. Jeżeli chcesz koła, którymi mógłbyś się cieszyć wiele lat, powinieneś szykować się na wydatek co najmniej 300 zł.

Napisano

Obręcze WEINMANN ZAC 2000, szprychy pewnie standardowe stalowe, piasta quando. Rower mam już jakieś 3 lata, ale dopiero teraz zacząłem się bardziej nim interesować. Chciałem też zacząć trochę intensywniej jeździć:) Ale nic hardkorowego, trudniejsze górskie i leśne szlaki.

Napisano

soliner, jeśli nie masz kaski na nowe koła, a te których używasz obecnie wykazują oznaki zużycia (wytarcie bocznych ścianek?), wymiana samej obręczy to doskonałe rozwiązanie dla Ciebie. Jeśli kupisz taką samą jak ta, której używasz obecnie szprychy mogą pozostać te same.

Jednak ja nie mam zaufania do obręczy Kellys Draft. Na zdjęciu ww. obręcz, która - jak zapewniał mnie jej właściciel - przejechała zaledwie 50 km od nowości. Parę tygodni później przeplatałem koła koledze, który wymieniał oryginalne piasty na LX-y i też w jednej z nich wyszło oczkowanie. Ale to może zwykły pech.

 

Obręcze WEINMANN ZAC 2000, szprychy pewnie standardowe stalowe, piasta quando. Rower mam już jakieś 3 lata, ale dopiero teraz zacząłem się bardziej nim interesować. Chciałem też zacząć trochę intensywniej jeździć:) Ale nic hardkorowego, trudniejsze górskie i leśne szlaki.

 

Nie wiem w jakim stanie są Twoje koła, ale sądzę że po trzech latach użytkowania nic się z nimi niepokojącego nie dzieje, a jeżeli odpowiednio o nie zadbasz i intensywniejszą jazdę powinny wytrzymać. Lepiej odłóż więcej kasy i zmontuj sobie coś konkretniejszego.

Napisano

MOże i racja, ale zamierzam też wymieniać napę na nowy. Kaseta 9-rz w miejsce 8-rz HG-30 8 i kasy nie będzie:P Właśnie próbowałem o nie zadbać(przesmarowalem łożyska) i chyba źle je skręciłem bo ocierają łożyska w piaście. Chyba przekombinowałem z dokręcaniem:( Muszę pokombinować jeszcze

Napisano

Jeśli masz na myśli bębenek, to nie musisz wymieniać. Kaseta 9-rzędowa powinna pasować skoro teraz masz ósemkę. Zmniejszy się jedynie odległość między trybami.

Napisano

Jeżeli chcesz wymienić obręcz to musisz się też liczyć z wymianą szprych, tak samo wymiana piasty, to też wymiana szprych. Ale jak masz dobrą piastę to bardziej opłaca się wymienić obręcz samą + robocizna niż całe koło.

Napisano
chyba źle je skręciłem bo ocierają łożyska w piaście.

 

Czyli za mocno skręciłeś konus blokujący - poluzuj trochę to powinno być ok. Oś piasty ma obracać się swobodnie i w nowych piastach zwykle trzeba dokręcić to niewielką siłą.

Napisano

Dzięki wielkie:) Spróbuję to ogarnąć. Chyba faktycznie poczekam z wymiaaną i uzbieram na coś lepszego. Kółkasię jeszcze kręcą...

Napisano

hmm pomyslmy...

 

Kupujesz obrecze Accent Generation XC (jesli masz tarcze) albo : Pathfinder/Offrider/Voyager/Crossracer (jesli masz v-ki) tutaj: http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1303

 

Koszt: 52zl sztuka ( dostaniesz taniej jak umiesz szukac)

do tego dorzucasz:

 

przednia piaste np. ta: http://allegro.pl/piasta-przod-novatec-nt-a751-36h-141g-mtb-szosa-i1215683785.html (jesli nie chcesz i nie masz tarczowek) lub http://allegro.pl/mocna-piasta-przod-novatec-nt-d041-pod-tarcze-32h-i1224559940.html (jesli je masz, lub planujesz)

 

Koszt: ok. 45 lub 75zl

 

tylna piaste np. ta: http://allegro.pl/piasta-tyl-nt-802-novatec-36h-398g-na-maszynach-i1217017324.html (bez tarczy) lub http://allegro.pl/novatec-tyl-4-maszyny-najtaniej-i1222830765.html (z tarcza)

 

Koszt: ok. 130zl

 

 

Szprychy na oba kola koszt: 60gr sztuka,

 

Koszt jakies 45zl.

 

 

Jak widzisz, kola to koszt minimum 300zl, jesli chcesz na nich pojezdzic dlugo i chcesz by byly lekkie (wzglednie).

 

Zauwaz jednak SETy ktore tu przedstawilem, sa o niebo lepsze niz te ktore znalazles, (Quando itd.) a piasty sa na lozyskach obustronnie krytych, bezobslugowe, zwane potocznie Maszynowymi.

Napisano

Piasty LX pod centerlock, ok. 110zł z wysyłką za komplet. Można sprzedać zaciski co daje ok. 85zł za same piasty.

 

Obręcze Accent Pathfinder, ok. 105zł za komplet.

 

Szprychy z nyplami ~50zł.

 

Zaplot ok. 70zł.

 

Za mniej więcej 310-335zł masz budżetowe kółka pod v-ki i tarcze.

Napisano

Na pierwszy rzut oka wydają się ciekawą propozycją. Szukając o nich dodatkowych informacji dowiadujemy się, że są to koła do turystyki klasy niższej. Szukając głębiej okazuje się, że łożyska są kulkowe a nie maszynowe.

Osobiście bałbym się zaryzykować ich kupno do swojego roweru. Wstrzymałbym się do czasu aż pojawią się opinie ludzi, którzy zrobili na nich >2kkm. Oczywiście tacy ludzie muszą się znaleźć więc gdybyś chciał się przekonać co do ich jakości możesz je śmiało kupować:icon_mrgreen:

Napisano

No to może tak :

piasty SLX pod centerlock cena 135 zł komplet waga 189+384g

obręcze Alexrims ACE18 cena 100 złotych za 2 waga 420 g jedna

szprychy DT Competition jakieś 300 gram na 64 szuki, cena 1,80 zł za sztukę

nyple mosiężne 70 gram

zaplot 50 zł za 2 koła

wychodzą koła max 1800 gram za jakieś 400 złoych z łatwo dostępnymi częsciami zamiennymi i są na pewno bardziej sprawdzone :icon_mrgreen:

Napisano

Oj to ładnie pojechałeś :icon_mrgreen:

Wagi realne:

 

Piasty SLX : 255g + 455g

obręcze: 2x490g

Szprychy: 383g

(+ Nyple, chociaż zawsze myślałem, że waga szprych jest podawana z nyplami...)

 

razem: 2070g (2140g) :icon_cool:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...