evo Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 (edytowane) To nic odkrywczego, że pozycja kierownicy jest nieco wyżej niż w 26er, więc jak sobie z tym radzicie. Jakie macie mostki, co polecacie w miarę lekkiego z dużym nachyleniem +/-. Ja sobie radzę tak: http://w928.wrzuta.pl/obraz/powieksz/5KZPf2I52D4 - skrócenie rury sterowej - wywalenie podkładek - mostek na minus (niestety tylko -6) - gięta kiera "na minus" i w tej pozycji mam chwyty na wysokości od 96 do 100 cm (na 26er mam na 95 cm). Tutaj znalazłem fajny mostek ze sporym minusem: http://cdn.media.cyclingnews.com/2010/08/18/1/willow_koerber_trek_superfly_elite_stem_600.jpg http://mtbs.cz/media/clanky/23355/titulka/1_gary-fisher-superfly-willow-koerber-perv.jpg - tylko o cenie lepiej nie wspominać, pewnie robiony na zamówienie. a należy do Willow Koerber (3-miejsce na Mistrzostwach Świata kilka dni temu, zdobyte na 29er). http://www.cyclingnews.com/features/pro-bike-willow-koerbers-subaru-trek-trek-superfly-elite Edytowane 6 Września 2010 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
focus25 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 (edytowane) Chcesz mieć mostek z minusem? Spróbuj założyć zwykły(plusowy)mostek na odwrót(górą w dół). Działa, sam kiedyś tak jeździłem. Edytowane 6 Września 2010 przez focus25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2010 No to zobacz na zdjęciu lub przeczytaj, mam na "minusie". Chodzi o mostek, który zapewnia jeszcze większy minus, do tego lekki (bo ciężkie regulowane dają nawet 45, tego też już nie musisz pisać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajdos1 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Bontrager robi kilka modeli mostków z kątem +/-17 st. Po zalozeniu na minus bedziesz mial mostek w poziomie (bo widelec jest pod katem ok. 73 stopni). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 evo - powinienem miec jakis co prawda w granicach 180gram, ale ostro minusowy mostek pod 25.4 w granicach 100mm, wiec gdybys byl zainteresowany, to odezwij sie, cena - co laska ogolnie problem dotyczy osob nizszych, ponizej 180 pare, dla ktorych wg mnie najwieksza zaleta 29era - obnizenie srodka ciezkosci, okazuje sie ogromna wada, osoby wyzsze bez trudu osiagaja wyniki w granicach 10cm roznicy miedzy siodlem a kiera, co zdaje sie byc odpowiednim wynikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 co polecacie w miarę lekkiego z dużym nachyleniem +/-. Tutaj masz +/- 17 st. http://www.wertykal.com/3T_ARX_TEAM-32.html http://www.wertykal.com/3T_ARX_Team_blue_GARMIN_SLIPSTREAM-809.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajdos1 Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Evo co do mostka Willow Koerber - to bontrager rxl +/- 17 st, 229 pln na www.ssc.pl http://www.ssc.pl/bontrager2010/wspornk_kier_rxlite.html sam chce taki kupic przy wzroscie 180 cm udaje mi sie uzyskac roznice wysokosci kierownica/siodlo -3cm (mostek boplight -6st, 10cm). Z wyliczen mi wynika, ze powinienem uzyskac obnizenie ok. 1.9 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 9 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2010 Jest tam nawet +-25 http://www.ssc.pl/bontrager2010/wspornk_kier_racelite.html tylko ciężko to wyszukać w jakimś sklepie na stanie, właściwie nie ma, na Allegro tym bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 (edytowane) Oto dlaczego należy brać mostki, które pozwalają na duży minus: http://c.wrzuta.pl/wi12838/e98ccd20002a602e4cf96296/0/802 - trzeba się mocno nastarać, by pozycja sportowa do jazdy była zbliżona do klasycznego koła 26 cali. Gdyby mostek w "26" był na minus, to w 29er trzeba by koniecznie zastosować amor 80 mm + inne sztuczki jak u mnie by zrównać wysokość kiery ps. widok z boku: http://c.wrzuta.pl/wi17407/92610403001781354cf96403/0/felt29 Edytowane 3 Grudnia 2010 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec71 Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 gdzie dostałeś ten mostek +-17 czy warto zastosować mostek o większym kącie niż 17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 4 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 (edytowane) Dokładny sklep internetowy tak na szybko nie pamiętam ale jest to ten model: http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=355369 co do większych kątów. Nie bawiłem się w to, bo raz - głupio już wygląda, dwa - czasem raz na ruski rok można wpaść na wystający wtedy komin Mam mostek 95 mm regulowany +-30 (nowy) więc jak ktoś chce, mogę tanio puścić i sami sprawdzicie (z tym, że waga ponad 200 g chyba). Edytowane 4 Grudnia 2010 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec71 Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 z tym mostkiem-17 twój rower wygląda bardzo ścigancko Ja zakupiłem instyncta 29 tylko na niego starczyło mi kasy.Też będę musiał pokombinować z mostkiem , przękręceniem kierki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 http://fhm.pl/sklep/ritchey-wspornik-kierownicy-4axis-p-412.html mysle, ze niezla okazja...warto sie pospieszyc hyhy Evo, troche przegiales z ta odwrocona kiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 4 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 (edytowane) Wbrew pozorom, na żywo tak źle nie wygląda ta kiera w tej pozycji. Ma swoje plusy: - 2 wysokości pozycji (można wypocząć trzymając się na środku wyżej); - obie pozycje są aerodynamiczne w pewnym sensie, bo w wyższej mamy ręce wąsko, mały opór czołowy, zaś w szerokiej jedziemy niżej, więc zmniejszmy kąt tułowia i głowa niżej; - mamy też 2 odległości - dalej (na środku) i bliżej (na chwytach), a właściwie przed mocowaniem mostka i za mostkiem; - niska pozycja przy podjeździe zastępuje rogi jeśli idzie o docisk; - przy takiej samej szerokości kierownicy (59 cm), mogę chwycić szerzej na zjazdach (bo realna szerokość kiery z rogami to niecałe 55 cm; Teoretycznie jest tylko 1 minus, wygoda. Myślałem, że będzie gorzej, ale nie jest tak źle. Jest to chwyt jak na motorach "ścigaczach". Czyli chwyty skierowane poprawnie "do nas" końce, natomiast opadają na dół. To wymaga przyzwyczajenia i być może nie wszystkim będzie to pasować. W każdym bądź razie, do 2h jazdy nie widziałem problemów. Dłuższe wypady po przyzwyczajeniu. http://w621.wrzuta.pl/sr/f/0De7XXsVFUb/kiera - tutaj jeszcze na starej kierze alu, też mam do sprzedania, niska waga jak na giętą (około 220 g). ps. może zapoczątkuję taką modę w 29er, bo nie wiem, czy ktoś tak jeszcze w PL jeździ? W klasycznych rowerach MTB to nie ma sensu, bo pozycje niską idzie tam łatwo uzyskać. Edytowane 4 Grudnia 2010 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec71 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 pewnie tak.Wszyskiego warto spróbować http://fhm.pl/sklep/ritchey-wspornik-kierownicy-4axis-p-412.html mysle, ze niezla okazja...warto sie pospieszyc hyhy Evo, troche przegiales z ta odwrocona kiera jaką długośc tego mostka proponujesz do instyncta29 rozniar ramy 19" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Generalnie jest zasada, że w 29er mostek jest ciut krótszy niż w klasycznym MTB, co ma niby poprawić kierowanie (szybsza reakcja kiery). Jeżeli masz wzrost w okolicy 185 cm, to 100-110 mm będzie ok. Generalnie mostkiem idzie troszkę wyrównać mankamenty ramek. Jak ramka ciut krótka, to mostek nieco dłuższy, jak ramka długa, to mostek minimalnie krótszy. Te 10 mm różnicy nikogo nie zabije Twoja ramka jest stosunkowo długa: http://www.velo.com.pl/img/rowery/geometria/2010/author-mtb-29.gif 630 mm, więc ja bym obstawiał za mostkiem 100 mm. No chyba, że jesteś wyższy niż 185 cm lub masz długi zasięg ramion (powyżej 190 cm), to wtedy bierz 110 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 ja przy 187 i tth 625 z kiera 610mm ktora ma benda 10st mam 90mm...max 100mm dla ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 2 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 Mostek +/- 20 stopni http://www.bike4race.pl/sklep/czesci-i-komponenty-rowerowe/easton-ea50-20-st-mostek/ jest też ea70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maon Napisano 2 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 (edytowane) dodam taki UNO AS-009 110mm, -17 st, waga realna 157 gram, w wawie zaplacilem 50-60 zl http://pro-bike.pl/produkty/item_1621_wspornik_kierownicy_uno_as_009_czarny.html dodatkowo mam taki -35 stopni ..... ale to raczej na koniec sezonu, jak jestem dobrze rozciagniety. To tez jakies UNO. Edytowane 2 Lipca 2011 przez maon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-31-8-fov-amoeba-scud-mostek-i1745895037.html o takie cóś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi