Skocz do zawartości

[stery/rama] - rozbita główka ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej.

 

Pytanie dotyczy krossa sign fr - rama stara i styrana, stery też, ale do końca sezonu chciałbym na tym pojeździć...

Główka ramy się jakby poszerzyła w miejscu mocowania dolnego łożyska sterów i dolne łożysko sterów (miska, bieżnia...?) wypada z główki ramy. Luz (około 1mm, nie więcej) jest w kierunku przód-tył, na boki nie ma luzu. Dla porównania wziąłem łożysko górne i włożyłem na dół (luz jest) natomiast łożysko dolne u góry pasuje idealnie - czyli stery są ok.

 

Czy jest jakiś patent, żeby jakoś to łożysko (bieżnię) włożyć do ramy na stałe i niech tak będzie do końca użytkowania roweru. Może owinąć czymś (żeby zmniejszyć luz) - ale luz jest tylko przód tył (na boki nie ma), może wkleić, może wcisnąć poskładany papierek :-)... A może należy u jakiegoś "fachowca" poprawić jakoś główkę ramy?

 

Generalnie poszukuję rozwiązania "na krótką metę". Zamierzam nabyć nową ramę.

 

wojtek

Napisano

Objaw typowy dla dzwonu frontalnego. Na stałe na pewno nie da się tego łatwo i prosto zrobić. Można być wytoczyć na wytaczarce (nie mylić z tokarką) główkę ramy i potem odpowiednio pasowany pierścień tam wbić, ale jest to trudne, kosztowne i w ogóle ma sens jeśli rama jest kultowa i dużo warta. Tą samą metodą może istnieć możliwość przerobienia ze zwykłych sterów na (pół)zintegrowane jeśli rama na to pozwala grubością główki, ale uwagi powyższe tu też się tyczą.

 

Co do rozwiązań tymczasowych - wszystkie takie będą, czyli po czasie się rozlecą lub w inny sposób przestaną spełniać swoją rolę. Możesz spróbować puszki po piwie / coli. Wycinasz odpowiedni pasek i wciskasz razem ze sterami, ale to po czasie też złapie luz.

Napisano

Sprawdzi się to tylko przy sterach nie-zintegrowanych, a i to nie koniecznie, bo główka może nie mieć równej średnicy przez długość, nie wiem jak z tym jest tutaj.

Napisano

też niewiem czy się sprawdzi. nawet nie wiem jak wygląda sign...

swoją drogą ciekawe jak trzeba przywalić w przeszkde by uzyskać taki efekt??

Leader Foxem przy blisko 40km/h wbiłem się w Fiata CC. tylko widelec się wygią ( kolo sięgało gdzieś w okolice koszyka na bidon ) i dźwignia manetki RF od uderzenia kolanem...

Napisano

wystarczy jeździć z luzem na sterach. A skoro kolega ma signa fr to jest to rama do nieco ostrzejszej jazdy ale niestety dość niskiej jakości i nawaet przy normalnym użytkowaniu z długim amortyzatorem mogło sie tak zrobić. Wbicie sterów z dopasowanym paskiem z puszki aluminiowej + poxipol i porządne skręcenie sterów pomoże doraźnie.

Napisano

Hej.

 

Cały rower, z dość długim, dwupółkowym amorem, kupiłem używany. Sprawdzałem, i nie wyczułem żadnych luzów. Byłem 3 razy na wyciągu i masakra, musiało być wcześniej rozbite i jakoś zamaskowane - albo powinienem w mistrzostwach świata startować taki ze mnie kozak, że ramę w 2 pierwsze życiu dni na wyciągu rozwaliłem.

Nie wiem, czy to się nazywa stery zintegrowane, ale bieżnia zakończona jest tulejką i wchodzi chyba z 10mm w główkę ramy - w każdym razie wydaje mi się, że nie da się jej skrócić aż o tyle...

 

Spróbuję na puszkę po pepsi (wolę od coli)...

 

pzdr

Napisano

Genialny jest pomysł z poxipolem - wkleiłem tak łożysko w główkę ramy Felta i wytrzymało ponad pół roku. Potem rama pękła i poszła na gwarancję. Szkoda mi było łożyska i próbowałem je wydłubać - nie udało się.

Napisano

Mechanik rowerowy zapoznał się z tematem. Stwierdził, że rama od nowości była po prostu niestarannie wykonana (że nic się nie odkształciło w związku z użytkowaniem). I że jest to często spotykane w ramach tego producenta (ale nie tylko tego). Nie wiem dlaczego wcześniej luzu nie było, ale jak wspominałem kupiłem stary styrany rower, może było zapieczone jakoś bo wyczuwalne luzy pojawiły się po zdemontowaniu i założeniu widelca (tzn. przed zdjęciem widelca luzu na sterach na 100% nie było - a już na pewno nie tak wielkie - to się czuje nawet prowadząc rower teraz).

W każdym razie doradził wykonanie nowych sterów u tokarza na wymiar ramy, pod łożyska maszynowe... Pod generalnym nadzorem mechanika... I na tym na razie stanęło. Jak zostaną wykonane, niewielkim kosztem, i będą pasować, to się pochwalę na forum. Jeżeli nie wyjdzie, to wstyd...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...