Skocz do zawartości

[Damper] Jaki damper polecacie


Sonix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam ten rower i jest tam seryjnie zamontowany damper rock shox Bar 2.1 i chcę go wymienić na coś o lepszej pracy. Długość montażowa w tym modelu to 190mm. a skok dampera 50mm. Fundusze jakie mogę na to przeznaczyć to 850zł. i teraz pytanie do was drodzy koledzy jaki damper proponujecie? Mile widziane modele z opisem pracy tych damperów i krótkim podsumowaniem dlaczego właśnie ten oraz z linkiem gdzie można go najtaniej zakupić.

 

P.S. Sklepy tylko polskie. Brak znajomości języków obcych by zrealizować zamówienie zza granicy chyba że ktoś będzie w stanie mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozejrzyj się za jakimś Foxem, bo niestety konkurencja trochę dała ciała w dziedzinie damperów.

Jak znajdziesz dobrą okazję to i RP23 wpadnie. Jak nie to RP2/RP3. Różnica między nimi to pozycje wajchy, w RP2 są 2 czyli PP włączone/wyłączone a w RP3 są 3 włączone/słabe/wyłączone. RP23 to już full wypas bo ma 3 pozycje pracy PP no i oczywiście możliwość wyłączenia.

A już największym wypasem była by wersja High Volume, która ma bardzo liniową charakterystykę pracy, coś jak sprężyna stalowa no ale to już dużo większe pieniądze niż 850zł. Sam na nią poluję od pół roku ale na razie nic się nie trafiło.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za propozycje. Rozglądając się za damperami które poleciliście a w szczególności za rp3 i rp23 nie mogę znaleźć nic w naszych sklepach nawet gdybym przeznaczył na damper 1000 zł. Znalazłem natomiast niestety na ebayu ten damper i moje pytanie brzmi czy zamawiał już ktoś z was jakieś przedmioty ze stanów? Na stronie pisze że wysyłka do polski to kwota 16$ z jakimi kosztami muszę się jeszcze liczyć i czy ktoś jest w stanie pomóc z realizacją zamówienia? A może źle szukam i w kwocie 1000zł. znajdzie ktoś rp23 w polsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze stanów nie opłaca się już ściągać bo złotówka słaba a kontrola celna się bardzo poprawiła. Jak doliczą do tego cło i VAT to cena wyjdzie jak w Polsce. Chyba, że znajdziesz kogoś w USA kto by przepakował to i wysłał jako gift to może wtedy by się ominęło cło.

Dużo lepiej poszukać w DE albo UK bo wtedy cło i VAT odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mają Foxów 190mm

Ups,sorry.

 

Rozumiem, że jakość działania R sama w sobie nie jest zła, tzn pomijając niedogodności z predefiniowanego Propedala? Bo jest też RL i zastanawiam się na ile jest opłacalny...

 

A TO jest coś warte?

 

Triad to Float dla Specialized z trzema trybami pracy - blokadą, propedalem i otwartym.

 

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=416222

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=330881

 

http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/owners_manuals/05_triad_supplement.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triad to Float dla Specialized z trzema trybami pracy - blokadą, propedalem i otwartym.

 

Czyli to nie jest RP3 wspomniany wcześniej przez Schwefel i czy lepiej jest kupić float RP2 czy tego RP3 dla spezialized?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znam Speca to na pewno kazali zrobić specjalne ustawienia PP i tłumienia, więc albo może się okazać że to strzał w dziesiątką albo totalna porażka.

 

Cyklista i będziesz zadowolony dopóki nie przejedziesz się na lepszym damperze. Akurat Radium to dość marny damper ale masz dobry zawias to się wszystko rekompensuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując damper Foxa typu RP3 lub RP23 lub FLOAT R polecam spojrzeć na naklejkę na komorze powietrznej. Są tam takie parametry jak "Compression Tune", "Rebound Tune" i w starszych modelach "Propedal Tune" no i oczywiście skala do tych parametrów. Jeśli trafimy na odpowiednio dostrojony amortyzator do przełożenia naszej ramy,wagi i stylu jazdy to mamy szczęście.

 

RP3 ma taki minus, że nie da rady wyłączyć całkowicie platformy. RP23 jest ulepszony pod tym względem, że można w znacznym stopniu wyłączyć ProPedal. Miałem RP3, teraz mam RP23 a poprzednio miałem Swingera 4 way air w jednej ramie (giant vt) i żaden z Foxów nie działał tak dobrze jak Swinger przy odpowiednim ustawieniu. Prawdopobnie nigdy nie trafiłem na damper Foxa, który byłby dostrojny do mojej ramy i mnie. Oczywiście jest wyjście aby taki amortyzator dostroić ale przecięty Kowalski nie ma takich warunków żeby rozebrać i złożyć RP23 oraz dobrać odpowiednią lepkość oleju wraz zaworowaniem pod w/w parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że ten zabieg stosuje obecnie wielu producentów ram korzystających z konkurencyjnych amortyzatorów też zamawia ustawienia w fabryce rs/manitou/innej. fox podaje te parametry symbolami na korpusie inni nie - mylę się?

nie zwrocilem nigdy uwagi na to jakie oznaczenia noszą foxy kupione w detalu u dystrybutora. mają ustawienia "neutralne?"

 

o ile rozumiem dlaczego zróżnicowane musi być tłumienie kompresji/platforma dla róznych ram to nie bardzo rozumiem dlaczego takim modyfikacjom poddaje się tłumienie powrotu. obecny tłumik foxa ma "średni" powrót, zadowalająca mnie wartość to od 0 do 2 kliknięcia; kupiłem kiedyś luzem foxa

floata r i ten miał sensowną wartość powrotu praktycznie tuż przy samym końcu zakresu regulacji. podobny co do charakterystyki jest float r w rowerze gt i drive mojego kolegi, dopiero przy ostatnim kliknięciu tłumik trochę zwalnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tobo masz rację. Jeśli producentowi ramy zależy, żeby zawieszenie działało jak najlepiej prosi producenta amortyzatora o dostrojenie tłumika pod przełożenie ramy i wagę standardowego człowieka (powiedzmy 75 kg), biorą też inne czynniki pod uwagę oczywiście. W gruncie rzeczy i tak wychodzi amortyzator, który jest zrobiony pod osobę o konkretnej wadze (przeszkodą jest konstrukcja tłumika, żeby amortyzator pasował pod każdego).

 

Inni producenci chyba nie podają takich informacji. Szczerze powiem, że nie wiem jakie ustawienia mają foxy w detalu u dystrybutora na półce, zapewne na coś dobiorą na chybił trafił :)

 

No właśnie chodzi o to, że regulacje są w pewnym zawężonym zakresie oraz niekiedy tych regulacji jest niewystarczająca ilość aby dopasować pod swoje wymagania amortyzator.

 

Tłumienie powrotu musi być odpowiednio ustawione również do naszej wagi i przełożenia ramy. Przyjmijmy, że mamy stały SAG i dane przełożenie ramy. Zmienna jest waga rowerzysty. Tłumienie odbicia to nic innego jak spowalnianie rozprężania sprężyny. Osoba o większej wadzę potrzebuje twardszej sprężyny aby zachować odpowiedni SAG. Tłumik także musi wygenerować odpowiednie opory przepływu oleju tak żeby osoba, która steruje sobie tym przepływem za pomocą regulacji odbicia mogła uzyskać odpowiednią prędkość powrotu sprężyny, żeby nie wybijała go z siodła. To że mamy jakiś zakres regulacji jest wynikiem konstrukcji amortyzatora i właśnie dostrajanie tłumika pozwala na trafienie w zakres, który nam odpowiada. Kupując amortyzator trzeba się z tym liczyć lub zapłacić za dostrajanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja o tym wszystkim wiem. wspomniany float r w rowerze gt i drive ma za słabe ustawienie tłumienia powrotu, zawieszenie rozprostowuje sie zawsze za szybko, tak jak przy kupionym przeze mnie r; miałem wrażenie że albo jest z ramy gt albo wszystkie r'ki tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie będę zakładał nowego tematu, bo widzę, że tu został poruszony temat który mnie interesuje.

 

darex, możesz coś więcej powiedzieć o tym dopasowaniu damperów Fox-a? Mam od kilku dni seryjny rower Radon Slide 140 i na damperze Compression Tune zaznaczone jest na największym słupku, a Rebound Tune na najmniejszym. Co to oznacza?

 

Na razie jestem pod wrażeniem pracy zawieszenia tego roweru. Do tej pory jeździłem na podobnym zawieszeniu (FSR) i damperze Fox RP3, ale Radon z Fox-em RP23 działa lepiej pomimo mniejszego skoku i odnoszę wrażenie jakby koło było przyklejone do gleby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...