Gość Napisano 5 Września 2010 Udostępnij Napisano 5 Września 2010 mam parę takich pytań 1. czy przy upgrade na 10 speed trzeba będzie korbę zmieniać. mam slx 44/32/22.<br />shimano w 3 blatach daje 42/32/24 a sram tylko środek na 33 zmienił. W teorii myślę, że bez najmniejszego problemu pójdzie łańcuch 10 na przerzutce od 9 i korbie od 9. 2. interesuje mnie szerokość samej korby. czy na 10 q factor będzie taki sam na na 9 speed. Dotyczy moje pytanie tylko systemu z 3 blatami !!! 3. Czy przy upgrade na 10 speed trzeba będzie zmieniać przednią manetkę do przerzutki przedniej. Moim zdaniem nie. Czy przerzutka od 9 będzie śmigać z blatem 42 shimano? powinna bo są na 9 korby które mają 42 zęby i działa całość dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 5 Września 2010 Udostępnij Napisano 5 Września 2010 Też jestem ciekaw. Chce założyć kasetę 10 (szosowa) i zębatki 42/32/20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 otrzymałem ciekawą opinie na temat 10 korb (od jednego z importerów na Polskę Srama) korby 9 nie bedą obsługiwać 10. 10 korby maja inne koronki,rozstawy miedzy nimi i oczywiscie łancuch jest węższy. ciekawe.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 W shimano są łańcuchy jednokierunkowe na 10. Nie wiem jak z kompatybilnością z korbami na 9 ale tez pewnie nie. Czyli wychodzi na to, że jeśli chcesz 10 przełożeń z tyłu dedykowane do mtb to musisz zmienić cały napęd wraz z manetkami (oprócz lewej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 W shimano są łańcuchy jednokierunkowe na 10. Nie wiem jak z kompatybilnością z korbami na 9 ale tez pewnie nie. Czyli wychodzi na to, że jeśli chcesz 10 przełożeń z tyłu dedykowane do mtb to musisz zmienić cały napęd wraz z manetkami (oprócz lewej). nie wiem czy to nie jest marketing tylko, hm.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Wg mnie nie opłacalne dla jednego biegu więcej (przy wersji korby z trzema blatami) i większej masy. Niby konstrukcja ułatwiająca przerzucanie. Na przyszły rok montuje kasetę szosową i łańcuch (na 10). Nie wiem czy przerzutka zadziała, teoretycznie powinna. Zobaczymy jak będzie w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 A czemu by miała nie zadziałać? Shimano już dawno i często rzucało takimi sloganami. Łańcuch na 10b. nie musi być Shimano, jak i korba. Ale co do kompatybilności blatów z łańcuchem to trzeba by przetestować - chodzi tylko o szerokość łańcucha, który jest faktycznie węższy, bo nic innego nie będzie wpływać na pracę korby. Może jedynie inny rozstaw blatów, ale pewnie są to ułamki milimetrów. Samej koncepcji Shimano 3x10 nie rozumiem do końca. Tzn. cała teoria do DynaSys ma sens, ale chyba lepszym rozwiązaniem jest jak już 2x10, ewentualnie z kasetą 11-36 albo 12-36 do AM i enduro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Ale o jakim łańuchu mówisz? O szosowym na 10 czy mtb na 10? Szerokości wewnętrzne szosowego na 10 i mtb na 9 są takie same, jedynie średnica zewnętrzna jest inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Samej koncepcji Shimano 3x10 nie rozumiem do końca. Tzn. cała teoria do DynaDrive ma sens, ale chyba lepszym rozwiązaniem jest jak już 2x10, ewentualnie z kasetą 11-36 albo 12-36 do AM i enduro. nie chodzi o sens DynaSys tylko czy będzie łańcuch 10 na korbie 9 shimano albo srama śmigać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 @Rakers - Jak widzisz, jest to osobny akapit i osobna myśl dotycząca tematu. @nieborak - rozwiń myśl albo zapodaj linkiem, bo o innej średnicy nie słyszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 założyłem posta bo chciałem się czegoś dowiedzieć, a nie uprawiać filozofię na temat sensu, więc.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 W shimano są łańcuchy jednokierunkowe na 10. Nie wiem jak z kompatybilnością z korbami na 9 ale tez pewnie nie. Czysty marketing, jednokierunkowe łańcuchy Shimano są kompatybilne z koronkami 9s. Sam jeżdżę na korbie XTR 970 (wymieniłem tylko blat na Stronglight CT2) i używam łańcucha CN-7901. Całość działa jak marzenie i nawet taki wariat jak ja nie zauważa różnicy na niekorzyść. Mam nawet wrażenie, że łańcuchy 9s. działały ciut gorzej. Należy tylko pamiętać, żeby 10-tkę zakładać zgodnie z kierunkiem i kuć w odpowiednim ogniwie, bo to też jest istotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Należy tylko pamiętać, żeby 10-tkę zakładać zgodnie z kierunkiem i kuć w odpowiednim ogniwie, bo to też jest istotne. no właśnie też mi się tak wydaje. napisz coś więcej o tym skuwaniu !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 no właśnie też mi się tak wydaje. napisz coś więcej o tym skuwaniu !!!! Łańcuch składa się z dwóch ogniw-cieńszego, wewnętrznego i szerszego zewnętrznego. Pin możesz włożyć tylko w takim układzie, gdy stroną ciągnącą (podczas jazdy) jest ogniwo zewnętrzne, nigdy wewnętrzne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 a z tyłu masz 10? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Nie, z tyłu mam także 9-tkę: http://picasaweb.google.com/punkxtr/ProjektVanNicholas#5448100866721903042 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Czysty marketing, jednokierunkowe łańcuchy Shimano są kompatybilne z koronkami 9s. Sam jeżdżę na korbie XTR 970 (wymieniłem tylko blat na Stronglight CT2) i używam łańcucha CN-7901. Całość działa jak marzenie i nawet taki wariat jak ja nie zauważa różnicy na niekorzyść. Mam nawet wrażenie, że łańcuchy 9s. działały ciut gorzej. Należy tylko pamiętać, żeby 10-tkę zakładać zgodnie z kierunkiem i kuć w odpowiednim ogniwie, bo to też jest istotne. No tak, ale w druga stronę też pójdzie? Tzn. nowy napęd i zwykły łańcuch łańcuch? No nie ważne.. Chciałbym tylko wiedzieć czy przerzutka na 9 obsłuży kasetę szosową na 10. I czy przednia nie będzie miała problemu z węższym łańcuchem na 10. Miecho, łańcuchy na 10 mają mniejszą średnicę wewnętrzną http://www.katalog.bikeboard.pl/pl,lancuchy1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 W drugą stronę, czyli kaseta 10 i łańcuch 9? Czy chodzi Ci o odwrotnie założony łańcuch? Gdybyś mógł wytłumaczyć nieco jaśniej. Przerzutka tylna na 9s. obsłuży kasetę 10. U mnie przednia przerz. 9b. (XTR FD-M952) działa bez zarzutu, ale pomaga tu system Differential Plate. Różnice w szerokości obu łańcuchów są na tyle niewielkie, że klasyczna przerzutka także nie powinna działać źle (acz nie testowałem takiego rozwiązania). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 nie chodziło mi czy z tyłu masz kasetę 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Dobra, nie dogadaliśmy się - średnica =/= szerokość. No ale skoro jest taka sama szerokość wewnętrzna to nie ma nawet teoretycznych wątpliwości co do współpracy 10b łańcucha z komponentami 9b. co tym bardziej potwierdza praktyka Punkxtr. Jedyna rozterka z przerzutką tylną 9b. i napędem 10b. to zakres pracy, ale każda przerzutka ma spory zapas zakresu. Przednia przerzutka powinna sobie dobrze radzić - zasada podobna jak przerzutka przednia do napędów 8b. i mniej z łańcuchem 9b. - działają takie kombinacje. rakers - sorry, nie chciałem Ci się wcinać w temat, ale spójrz jak go nazwałeś różne przemyślenia i wariacje A takie dywagacje dają dużą bazę do zastosowań praktycznych - pozwalają oszczędzić późniejszych problemów i rozterek, w tym tego czy lepiej używać napędu 3x9 czy 3x10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 fakt, nabieram pokory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 W drugą stronę, czyli kaseta 10 i łańcuch 9? Czy chodzi Ci o odwrotnie założony łańcuch? Gdybyś mógł wytłumaczyć nieco jaśniej. Przerzutka tylna na 9s. obsłuży kasetę 10. U mnie przednia przerz. 9b. (XTR FD-M952) działa bez zarzutu, ale pomaga tu system Differential Plate. Różnice w szerokości obu łańcuchów są na tyle niewielkie, że klasyczna przerzutka także nie powinna działać źle (acz nie testowałem takiego rozwiązania). mnie chodziło o cos takiego korba slx na 9s 44/32/22 przerzutka przód na 9 reszta na 10. łańcuch, kaseta 11-36, 12-36, przerzutka tył 10 speed czy takie coś będzie dobrze działać? ja myślę, że tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Myślę, że nawet tylna przerzutka mogłaby być 9 biegowa, jedynym problemem może być pojemność przy kasecie 36, ale myślę, że przy rozważnym doborze biegów nie powinno być żadnych zgrzytów. Rozpatrując dalej użycie przerzutki tylnej 9b. z napędem 10b. należy zauważyć dwa możliwe problemy: - szerokość łańcucha - ale jak już doszliśmy wewnętrzna szerokość jest taka sama jak łańcucha 9b. a tylko wewnętrzne części mają styk z kółkami przerzutki. - zasięg działania przerzutki - każda przerzutka ma zapas zasięgu, ale najprościej w teorii rozwiązać ten problem przez porównanie szerokości kasety 9b. i 10b. I o ile zmierzenie kasety 9b. to nie problem, to przydały by się dane dla 10b. Korba na 9b. powinna działać ponieważ kontakt z nią mają też tylko wewnętrzne części łańcucha. Pytanie jak będzie wyglądała współpraca odbajrzonych jednokierunkowych łańcuchów z rampami w systemie SG-X. Przerzutka przednia powinna działać, ale jedynym problemem może być prowadnik szerszy w stosunku do łańcucha niż w kombinacji 9b-9b, ale ze względu na szersze kasety może to być kompletnie nie odczuwalne, a wręcz może być zaletą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 mam już kasetę 10 speed slx 11-36. od mojej slx 11-34 niczym się nie rożni poza mniejsza odległością koronek. kształt zębów jest dokładnie taki sam. czy łańcuchy 10 s Srama też są kierunkowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 A manetki też już masz nowe (przynajmniej prawą)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.