Skocz do zawartości

[hamulce] Kross Sign DS - zmiana V'ek Tektro na tarcze


wh00kie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Jestem świerzym, aczkolwiek już bardzo szczęśliwym posiadaczem roweru Kross Sign DS 17" (180cm wzrostu waga 71-74kg). Mój styl jazdy w sumie łączy w sobie wszystko, podjazdy, zjazdy, szybkie i powolne a jak się jakaś hopka, schody czy rampka napatoczy to i lubię sobie skoczyć. Dlatego uważam wybrany przez siebie sprzęt za jak najbardziej odpowiedni do mojej jazdy, umiejętności i możliwości finansowych. Cieszę się również, z posiadania przedniej przerzutki, którą początkowo chciałem zmienić na napinacz, jednak na dużej tarczy (czyli płaskie+zjazdy łańcuch jest dość mocno napięty i nie skacze za bardzo). To tyle jeżeli chodzi o przywitanie :)

 

SEDNO:

Hamulce standardowe to V'ki Tektro. Chcę je zmienić na tarcze głównie ze względu na znacznie wyższą odpornosć na zcentrowane koło, które przy licznych skokach jednak zawsze trochę bije a nie chce mi się co 2gi dzień centrować koła). Wybór praktycznie od razu padł na Avid BB5 tarcze 2x160 jednak znalazłem ostatnio Juicy 3 w bardzo atraktycjnej cenie (komplet kosztowałby niewiele drożej od kompletu BB5 z klamkami i linkami). Jestem zwolennikiem prostoty dlatego tanie (jak na hydrauliki J3 mnie zbytnio nie przekonują). Zatem mam kilka pytań:

1. Czy do BB5 mogę zostawić obecne klamki Tektro? (są na łozyskach kulowych)

2. Czy mogę do przedniego BB5 użyć swojej obecnej tylnej linki (rower przejechał dopiero kilkadziesiąt kilometrów) a nową kupić tylko na tył (bo musi być dłuższa)

3. Ostatecznie BB5 czy Juciy 3? - bardziej zależy mi na niezawodności, prostocie obsługi i eksploatacji niż na sile hamowania czy modulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się jednak na Avid BB5, klamki tektro zostawiam. Są niekiedy oferty tych hamulców wraz z tarczami i adapterami określone jako "PRZÓD" jednak mam wrażenie (nie wiem czy właściwe), że dotyczy to tylko adaptera. Zatem:

1. Czy istnieje w tym modelu podział na zaciski przód/tył (mam tu na myśli cały mechanizm) ?

2. Czy tarcze przednie i tylne o tym samym rozmiarze różnią się od siebie

3. Czy potrzebuję adaptera do tarcz 160 skoro moje piasty posiadają 6ścio śrubowy system mocowania IS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1. Nie, zaciski są takie same

2. Nie

3. Tak. Standard mocowania IS dotyczy zacisku, nie rodzaju mocowania tarczy. Niektóre nowsze amortyzatory mają mocowanie PM i nie trzeba adaptera, ale większość ma mocowanie IS, więc potrzeba adaptera IS/PM. W ramach 99% jest mocowanie IS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po przerwie w temacie, związanej z docieraniem i zwyczajnym użytkowaniem Avidów bb5 chciałbym poinformować jak się sprawują. Otóż sprawują się jak dla mnie rewelacyjnie, nie miałem nigdy do czynienia z porządnymi tarczówkami, ale to jak hamują te w zupełności mi odpowia. Przy mojej masie 70kg dwie tarcze 160mm zatrzymują mnie bez problemu bardzo szybko. W moim przypadku ich zaletą jest większa sztywność niż dużych tarcz ale wadą niestety fakt, że dość szybko się nagrzewają, jeden nawet krótki ale wymagający intensywnego dohamowywania zjazd i na tarczach placki można smażyć B). Na razie mi to nie przeszkadza a jeżeli zacznie, lub też siła hamowania już nie będzie mi wystarczała, to na przód pójdzie 203mm i wtedy będe dzielił się wrażeniami.

 

Generalne wrażenia z używania BB5 bardzo pozytywne, przynajmniej na razie :)

 

PS. Posiadam zwykłe klamki Tektro V-brake, może z lepszymi klamkami zadziałają jeszcze lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...