wh00kie Napisano 4 Września 2010 Udostępnij Napisano 4 Września 2010 Witam, Jestem świerzym, aczkolwiek już bardzo szczęśliwym posiadaczem roweru Kross Sign DS 17" (180cm wzrostu waga 71-74kg). Mój styl jazdy w sumie łączy w sobie wszystko, podjazdy, zjazdy, szybkie i powolne a jak się jakaś hopka, schody czy rampka napatoczy to i lubię sobie skoczyć. Dlatego uważam wybrany przez siebie sprzęt za jak najbardziej odpowiedni do mojej jazdy, umiejętności i możliwości finansowych. Cieszę się również, z posiadania przedniej przerzutki, którą początkowo chciałem zmienić na napinacz, jednak na dużej tarczy (czyli płaskie+zjazdy łańcuch jest dość mocno napięty i nie skacze za bardzo). To tyle jeżeli chodzi o przywitanie SEDNO: Hamulce standardowe to V'ki Tektro. Chcę je zmienić na tarcze głównie ze względu na znacznie wyższą odpornosć na zcentrowane koło, które przy licznych skokach jednak zawsze trochę bije a nie chce mi się co 2gi dzień centrować koła). Wybór praktycznie od razu padł na Avid BB5 tarcze 2x160 jednak znalazłem ostatnio Juicy 3 w bardzo atraktycjnej cenie (komplet kosztowałby niewiele drożej od kompletu BB5 z klamkami i linkami). Jestem zwolennikiem prostoty dlatego tanie (jak na hydrauliki J3 mnie zbytnio nie przekonują). Zatem mam kilka pytań: 1. Czy do BB5 mogę zostawić obecne klamki Tektro? (są na łozyskach kulowych) 2. Czy mogę do przedniego BB5 użyć swojej obecnej tylnej linki (rower przejechał dopiero kilkadziesiąt kilometrów) a nową kupić tylko na tył (bo musi być dłuższa) 3. Ostatecznie BB5 czy Juciy 3? - bardziej zależy mi na niezawodności, prostocie obsługi i eksploatacji niż na sile hamowania czy modulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 5 Września 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2010 1. Tak 2. Tak 3. ? Niezawodność = dobra siła i modulacja . Co do Juicy 3 to sporo zadowolonych użytkowników, jak i sporo rozczarowanych. Podobno sporo zależy jak się trafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wh00kie Napisano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2010 Zdecydowałem się jednak na Avid BB5, klamki tektro zostawiam. Są niekiedy oferty tych hamulców wraz z tarczami i adapterami określone jako "PRZÓD" jednak mam wrażenie (nie wiem czy właściwe), że dotyczy to tylko adaptera. Zatem: 1. Czy istnieje w tym modelu podział na zaciski przód/tył (mam tu na myśli cały mechanizm) ? 2. Czy tarcze przednie i tylne o tym samym rozmiarze różnią się od siebie 3. Czy potrzebuję adaptera do tarcz 160 skoro moje piasty posiadają 6ścio śrubowy system mocowania IS ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorek94 Napisano 5 Września 2010 Udostępnij Napisano 5 Września 2010 3.Piasty nie mają mocowania IS (International Standard) tylko mają mocowanie pod tarcze na 6 śrub. Mocowanie IS może posiadać amortyzator, widelec lub rama. Adapter do tarcz 160 nie jest potrzebny przy systemie mocowania PM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 5 Września 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2010 1. Nie, zaciski są takie same 2. Nie 3. Tak. Standard mocowania IS dotyczy zacisku, nie rodzaju mocowania tarczy. Niektóre nowsze amortyzatory mają mocowanie PM i nie trzeba adaptera, ale większość ma mocowanie IS, więc potrzeba adaptera IS/PM. W ramach 99% jest mocowanie IS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wh00kie Napisano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Po przerwie w temacie, związanej z docieraniem i zwyczajnym użytkowaniem Avidów bb5 chciałbym poinformować jak się sprawują. Otóż sprawują się jak dla mnie rewelacyjnie, nie miałem nigdy do czynienia z porządnymi tarczówkami, ale to jak hamują te w zupełności mi odpowia. Przy mojej masie 70kg dwie tarcze 160mm zatrzymują mnie bez problemu bardzo szybko. W moim przypadku ich zaletą jest większa sztywność niż dużych tarcz ale wadą niestety fakt, że dość szybko się nagrzewają, jeden nawet krótki ale wymagający intensywnego dohamowywania zjazd i na tarczach placki można smażyć . Na razie mi to nie przeszkadza a jeżeli zacznie, lub też siła hamowania już nie będzie mi wystarczała, to na przód pójdzie 203mm i wtedy będe dzielił się wrażeniami. Generalne wrażenia z używania BB5 bardzo pozytywne, przynajmniej na razie PS. Posiadam zwykłe klamki Tektro V-brake, może z lepszymi klamkami zadziałają jeszcze lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.