Skocz do zawartości

[Tarcza] Accent Freezer - opinie


zorek94

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie :) Mam możliwość taniego nabycia tarczy Accent Freezer (160 mm), i posiadam oryginalna Avida (od juicy 3.5). Czy będzie to korzystna zmiana ? O zagranie hamulca się nie martwię (śmigam głównie w streecie). Z góry dzięki.

 

Proszę odpowiadać na pytania. Nabijanie postów będzie karane. Autor tematu pyta o tarczę Accenta, a nie o hamulec !

Napisano

No tak, ale jak przy tym hampelku będzie się tarcza accenta sprawowała. Bo aktualnie mam oryginalną z zestawu i nie wiem jaka różnica będzie.

Napisano

Sorki za wyskoczenie z opinią o hamulcu , coś ostatnio rozkojarzony jestem ( może szkołą ) i słabo idzie czytanie ze zrozumieniem .

 

O tarczy powiem Ci tyle  , że ciężko ją spalić . 2ch kolegów w górach miało akurat g2cs oraz freezery na tych samych heblach , oraz podobnej wadzę . Avidki się zjarały na czarno , frezzer lekko . Za to tarcze avida są sztywniejsze , dużo sztywniejsze i odporniejsze na bicie .  Kumpel łatwo  pokrzywił tą tarczę , a jeden nawet kompletnie wygią , że nie mógł ruszyć kołem . Z tych 2ch brałbym avida , sam miałem taką , denerwowało mnie to że dzwoniła ( XT na pająku - 0 dźwięków ) ale zawsze była sztywna , i po pół roku nie miała żadnego bicia używana FR . 

Napisano

Bo mam też możliwość dostania Blade w okazyjnej cenie i chce wybrać taką tarcze aby jej nie zmieniać. A więc co o niej myślicie ?

Napisano

Bo mam też możliwość dostania Blade w okazyjnej cenie i chce wybrać taką tarcze aby jej nie zmieniać. A więc co o niej myślicie ?

 

Ja myślę, żebyś sam zaczął myśleć i przeczytał ze zrozumieniem wszystkie wypowiedzi. Jest tam napisane to co jest niezbędne do podjęcia decyzji.

Napisano

Ale jak np. z modulacja i siłą hamowania na tej tarczy ?

Odpowiedż na to oraz pokrewne pytania znajduje się w opcji SZUKAJ To o co pytasz było rozłozone na czynnki pierwsze tysiąc razy więc łaskawie zadaj sobie nieco trudu i poszukaj :)

Napisano

ehh, dobra widzę, że nie ma sensu ciągnąć tego tematu :) Reasumując: avid jest sztywniejszy i można go spalić, freezer sztywniejszy od blade, nie piszczy i bardzo trudno go zagrzać a blade gnie się jak papier. Zdecyduje się na Freezera jednak. Dzięki :)

Napisano

Żadne albo znikome?:wallbash:

Ma znaczenie i to spore. Na przykładzie shimano 525 - na tarczy 160 punkt blokowania koła na każdej możliwej nawierzchni jest wyczuwany idealnie. Ten sam hamulec z tarcza 203 jest zdecydowanie mocniejszy, ale bardziej tępy czyli punkt blokowania koła na śliskim sie rozmywa. Skąd to sie bierze? Promień tarczy jest odpowiednio większy w zalezności od rozmiaru zatem inne siły są potrzebne do zablokowania koła. Tarcza 203 vs 160 to ok 30% siły hamowania więcej.

Napisano

A jak jest z siła oraz modulacją porównując oryginalną tarcze Avid' a z tarczą Accent Freezer (obie tarcze mają rozmiar 160 mm) ?

Napisano

@endurorider

To wiemy, ja sądziłem, że pytającemu ursuskowi chodziło o różne modele tarczy.

 

 

Ja z kolei dopowiedziałem sobie, że chodzi o rozmiar.

 

@Zorek94  :( :wallbash:Jeżeli rozmiar tarczy jest taki sam to i siła jaką generuje hamulec jest identyczna.

Napisano

Panowie ja tam jestem laikiem,pracuję tylko 33 lata jako mechanik samochodowy.Byłbym szczęsliwy gdyby mi ktoś zdefiniował słowo "modulacja".Otóż ani wielkość,ani też rodzaj tarczy nie ma żadnego wpływu na modulację.Wielkość tarczy ma jedynie wpływ na siłę hamulca.

Napisano

Panowie ja tam jestem laikiem,pracuję tylko 33 lata jako mechanik samochodowy.Byłbym szczęsliwy gdyby mi ktoś zdefiniował słowo "modulacja".Otóż ani wielkość,ani też rodzaj tarczy nie ma żadnego wpływu na modulację.Wielkość tarczy ma jedynie wpływ na siłę hamulca.

A kto mówi, że rodzaj tarczy ma?  Modulacja to zestaw cech, które określają łatwość dozowania siły hamulca na śliskiej nawierzchni tak aby zatrzymać rower bez blokowania kół. WIększa tacza zwiększa siłe hamulca, ale pogorasza kontrolę nad jej dozowaniem. Duża tarcza daje więcej siły, ale upośledza jej precyzyjne dawkowanie. Rower to nie samochód i pomimo tego, że zjawiska są pokrowne to różnią się w detalach.

Napisano

Ma znaczenie i to spore. Na przykładzie shimano 525 - na tarczy 160 punkt blokowania koła na każdej możliwej nawierzchni jest wyczuwany idealnie. Ten sam hamulec z tarcza 203 jest zdecydowanie mocniejszy, ale bardziej tępy czyli punkt blokowania koła na śliskim sie rozmywa. Skąd to sie bierze? Promień tarczy jest odpowiednio większy w zalezności od rozmiaru zatem inne siły są potrzebne do zablokowania koła. Tarcza 203 vs 160 to ok 30% siły hamowania więcej.

Mówimy o tarczach 160mm a ty wyjeżdżasz z tarczą 203mm :( To, że promień tarcz się zwiększa to chyba wie każdy dzieciak z podstawówki tylko co to ma do modulacji hamulca z dwoma tarczami 160mm?

Napisano

Mówimy o tarczach 160mm a ty wyjeżdżasz z tarczą 203mm :( To, że promień tarcz się zwiększa to chyba wie każdy dzieciak z podstawówki tylko co to ma do modulacji hamulca z dwoma tarczami 160mm?

 

Mówiłem o 203 bo to jest najłatwiej poczuć. Poza tym skąd się wzięła kwestia modulacji przy 2x160? Czegoś nie doczytałem? Pisałem wcześniej, że skoro rozmiar tarczy jest taki sam to nie ma róznicy w pracy hamulca.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...