zorek94 Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Witajcie Mam możliwość taniego nabycia tarczy Accent Freezer (160 mm), i posiadam oryginalna Avida (od juicy 3.5). Czy będzie to korzystna zmiana ? O zagranie hamulca się nie martwię (śmigam głównie w streecie). Z góry dzięki. Proszę odpowiadać na pytania. Nabijanie postów będzie karane. Autor tematu pyta o tarczę Accenta, a nie o hamulec !
Artursx1 Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Freezer = kosa . Duża siła , bez modulacji w zasadzie .
zorek94 Napisano 4 Września 2010 Autor Napisano 4 Września 2010 A jakieś odniesienie do oryginalnych avidów jest ? Bo nie wiem jak się odnieść do tej opinii.
Artursx1 Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 3,5 ? Z tego co słyszałem to klamka 5 a zacisk 3 , wygląda nie najgorzej i to zawsze hydraulik .
zorek94 Napisano 4 Września 2010 Autor Napisano 4 Września 2010 No tak, ale jak przy tym hampelku będzie się tarcza accenta sprawowała. Bo aktualnie mam oryginalną z zestawu i nie wiem jaka różnica będzie.
Schwefel Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 A co jest nie tak z aktualną tarcza, że chcesz ją zmienić?
Artursx1 Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Sorki za wyskoczenie z opinią o hamulcu , coś ostatnio rozkojarzony jestem ( może szkołą ) i słabo idzie czytanie ze zrozumieniem . O tarczy powiem Ci tyle , że ciężko ją spalić . 2ch kolegów w górach miało akurat g2cs oraz freezery na tych samych heblach , oraz podobnej wadzę . Avidki się zjarały na czarno , frezzer lekko . Za to tarcze avida są sztywniejsze , dużo sztywniejsze i odporniejsze na bicie . Kumpel łatwo pokrzywił tą tarczę , a jeden nawet kompletnie wygią , że nie mógł ruszyć kołem . Z tych 2ch brałbym avida , sam miałem taką , denerwowało mnie to że dzwoniła ( XT na pająku - 0 dźwięków ) ale zawsze była sztywna , i po pół roku nie miała żadnego bicia używana FR .
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Mam 2x freezer ale 203. Polecam. Tarcze są naprawde ok. 160 powinny być jeszcze sztywniejsze z racji mniejszej średnicy.
zorek94 Napisano 5 Września 2010 Autor Napisano 5 Września 2010 Jeżeli freezer się szybko gnie to trochę mnie to odstrasza... A co byście powiedzieli o Accent Blade ?
kubek20 Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Powiedziałbym to, że wygnie się dużo szybciej niz freezer (konstrukcja)
zorek94 Napisano 5 Września 2010 Autor Napisano 5 Września 2010 Bo mam też możliwość dostania Blade w okazyjnej cenie i chce wybrać taką tarcze aby jej nie zmieniać. A więc co o niej myślicie ?
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Bo mam też możliwość dostania Blade w okazyjnej cenie i chce wybrać taką tarcze aby jej nie zmieniać. A więc co o niej myślicie ? Ja myślę, żebyś sam zaczął myśleć i przeczytał ze zrozumieniem wszystkie wypowiedzi. Jest tam napisane to co jest niezbędne do podjęcia decyzji.
zorek94 Napisano 5 Września 2010 Autor Napisano 5 Września 2010 Ale jak np. z modulacja i siłą hamowania na tej tarczy ?
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Ale jak np. z modulacja i siłą hamowania na tej tarczy ? Odpowiedż na to oraz pokrewne pytania znajduje się w opcji SZUKAJ To o co pytasz było rozłozone na czynnki pierwsze tysiąc razy więc łaskawie zadaj sobie nieco trudu i poszukaj
zorek94 Napisano 5 Września 2010 Autor Napisano 5 Września 2010 ehh, dobra widzę, że nie ma sensu ciągnąć tego tematu Reasumując: avid jest sztywniejszy i można go spalić, freezer sztywniejszy od blade, nie piszczy i bardzo trudno go zagrzać a blade gnie się jak papier. Zdecyduje się na Freezera jednak. Dzięki
ursusek Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Może mi ktoś z szanownych kolegów wyjaśnić jakie znaczenie ma tarcza do modulacji ?.
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Żadne albo znikome? Ma znaczenie i to spore. Na przykładzie shimano 525 - na tarczy 160 punkt blokowania koła na każdej możliwej nawierzchni jest wyczuwany idealnie. Ten sam hamulec z tarcza 203 jest zdecydowanie mocniejszy, ale bardziej tępy czyli punkt blokowania koła na śliskim sie rozmywa. Skąd to sie bierze? Promień tarczy jest odpowiednio większy w zalezności od rozmiaru zatem inne siły są potrzebne do zablokowania koła. Tarcza 203 vs 160 to ok 30% siły hamowania więcej.
zorek94 Napisano 5 Września 2010 Autor Napisano 5 Września 2010 A jak jest z siła oraz modulacją porównując oryginalną tarcze Avid' a z tarczą Accent Freezer (obie tarcze mają rozmiar 160 mm) ?
Miecho87 Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 @endurorider To wiemy, ja sądziłem, że pytającemu ursuskowi chodziło o różne modele tarczy.
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 @endurorider To wiemy, ja sądziłem, że pytającemu ursuskowi chodziło o różne modele tarczy. Ja z kolei dopowiedziałem sobie, że chodzi o rozmiar. @Zorek94 :wallbash:Jeżeli rozmiar tarczy jest taki sam to i siła jaką generuje hamulec jest identyczna.
ursusek Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Panowie ja tam jestem laikiem,pracuję tylko 33 lata jako mechanik samochodowy.Byłbym szczęsliwy gdyby mi ktoś zdefiniował słowo "modulacja".Otóż ani wielkość,ani też rodzaj tarczy nie ma żadnego wpływu na modulację.Wielkość tarczy ma jedynie wpływ na siłę hamulca.
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Panowie ja tam jestem laikiem,pracuję tylko 33 lata jako mechanik samochodowy.Byłbym szczęsliwy gdyby mi ktoś zdefiniował słowo "modulacja".Otóż ani wielkość,ani też rodzaj tarczy nie ma żadnego wpływu na modulację.Wielkość tarczy ma jedynie wpływ na siłę hamulca. A kto mówi, że rodzaj tarczy ma? Modulacja to zestaw cech, które określają łatwość dozowania siły hamulca na śliskiej nawierzchni tak aby zatrzymać rower bez blokowania kół. WIększa tacza zwiększa siłe hamulca, ale pogorasza kontrolę nad jej dozowaniem. Duża tarcza daje więcej siły, ale upośledza jej precyzyjne dawkowanie. Rower to nie samochód i pomimo tego, że zjawiska są pokrowne to różnią się w detalach.
Schwefel Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Ma znaczenie i to spore. Na przykładzie shimano 525 - na tarczy 160 punkt blokowania koła na każdej możliwej nawierzchni jest wyczuwany idealnie. Ten sam hamulec z tarcza 203 jest zdecydowanie mocniejszy, ale bardziej tępy czyli punkt blokowania koła na śliskim sie rozmywa. Skąd to sie bierze? Promień tarczy jest odpowiednio większy w zalezności od rozmiaru zatem inne siły są potrzebne do zablokowania koła. Tarcza 203 vs 160 to ok 30% siły hamowania więcej. Mówimy o tarczach 160mm a ty wyjeżdżasz z tarczą 203mm To, że promień tarcz się zwiększa to chyba wie każdy dzieciak z podstawówki tylko co to ma do modulacji hamulca z dwoma tarczami 160mm?
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Mówimy o tarczach 160mm a ty wyjeżdżasz z tarczą 203mm To, że promień tarcz się zwiększa to chyba wie każdy dzieciak z podstawówki tylko co to ma do modulacji hamulca z dwoma tarczami 160mm? Mówiłem o 203 bo to jest najłatwiej poczuć. Poza tym skąd się wzięła kwestia modulacji przy 2x160? Czegoś nie doczytałem? Pisałem wcześniej, że skoro rozmiar tarczy jest taki sam to nie ma róznicy w pracy hamulca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.