Peleus Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Witam na przyszły sezon potrzebuję kupić rower na maratony xc i mam dylemat. Obecnie oba wymienione modele można kupić zamykając się w 3500 zł. Osprzęt (przerzutki, korba, manetki) są niemal identyczne. Dlatego ocena musi się opierać na reszcie komponentów. Rama: - Merida sama produkuje swoje ramy natomiast Kross to jakiś cieniowany wynalazek, nie znalazłem żadnych informacji o wagach tych ram. Amortyzato: - Merida ma SR Epicon RLD 100, Kross ma Rock Shox Tora SL 100, Kross oferuje najniższej klasy amor Rock Shox'a przeznaczony głównie do Cross Country, sporo też waży 2400 gram. Amor SR jest sporo lżejszy bo waży 1970 gram. Hamulce: Kross oferuje Avid Elixir 5 160mm, Merida zaś Shimano M575 180mm, nie mam zielonego pojęcia o hamulcach tarczowych więc nie wiem co lepsze. Sprawę piast, obręczy, opon itd pozostawiam do otwartej dyskusji. Wiadomo, że tutaj najbardziej liczy się waga części obrotowych, im mniej waży tym lepiej. Kross podaje, że A8 waży 12,40 kg, Merida nie podaje wagi modelu a szkoda. Linki Kross http://www.kross.pl/rower/22-Level_A8.html Merida http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=100&id=915 Czekam na wasze opinie. Pozdrawiam
jasskulainen Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 w krossie faktycznie ciazy ta tora.. mozesz sprobowac sprzedac tore jako nowke , a zalozyc np rst first ktory jest lzejszy nawet od epicona
ziemian Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Witam Stary w tej cenie według mnie w tej cenie nie ma sensu kupować ani tego ani tego ponieważ oba są wg mnie na słabym osprzęcie- w tej cenie kupisz bardzo dobry rower z Rebą i innymi podobnymi abo nawet lepszymi komponentami: http://allegro.pl/mega-okazja-scott-scale-35-2009-i1215972793.html http://allegro.pl/cube-ltd-team-18-ponad-300zl-taniej-dhl-i1206952008.html http://allegro.pl/trek-6300-18-5-super-okazja-bonus-i1209551484.html http://allegro.pl/trek-8000-zr-9000-xtr-karbon-dt-swiss-9-75-kg-i1201366335.html http://allegro.pl/scott-scale-i1208779775.html http://allegro.pl/cube-reaction-polecam-rower-godny-uwagii-i1216613348.html Myślę, że warto przemyśleć i porównać te rowery bo są naprawdę na bardzo dobrym osprzęcie. pozdrawiam
Peleus Napisano 4 Września 2010 Autor Napisano 4 Września 2010 Problem w tym, że nie chcę żadnych badziewi typu: Truvativ, Sram. Wszystkie linki, które podałeś oprócz jednego, są do rowerów używanych. Nie kupię używanego roweru firmy, która sama nie produkuje swoich ram, tylko zamawia coś produkowane w Chinach i maluje jako swoją. Każda rama pracuje inaczej. Używana dwuletnia rama po kimś kto waży 85 kilo nadaje się na śmietnik dla kogoś kto waży 65 kilo (tyle ja ważę) Skupmy się na nowych rowerach
amoniak Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Problem w tym, że nie chcę żadnych badziewi typu: Truvativ, Sram. A ja nie cierpię sh*tmano Mój góral ma jedynie przednią przerzutkę szitmano LX Szosa jest cała na Campie a zimówka na komplecie Microshifta jedynie pedały mam sh*tmano 505 bo dostałem je w prezencie. a tak na poważnie doskonale rozumiem, że chcesz rower nowy ale nie zrażał bym się komponentami srama, truvativa, FSA czy innego Srtonglighta. Generalnie to obecnie szitmano próbuje dorównać konkurencji. firmy, która sama nie produkuje swoich ram, tylko zamawia coś produkowane w Chinach i maluje jako swoją. No to musisz parokrotnie zwiększyć budżet bo 95% ram jest produkowanych w Chinach, Tajwan to też CHiny, te 5% to górna półka takich producentów jak Colnago, Cannondale czy KogaMiyata. Więc jak nie chcesz chinola to zbieraj kasę Tu masz nie chińola to nie Chińczyk Tu też chińszczyzna rzadko występuje
Peleus Napisano 4 Września 2010 Autor Napisano 4 Września 2010 Chcę osprzęt Shimano ze względu na to, że muszę się dostosować do wymogów sponsora, który zapewnia serwis. Serwis zapewnia jedynie komponenty Shimano, więc w przypadku awarii Srama, Shimano może nie współgrać z resztą Srama. Gdyby nie to, że sam muszę kupić sobie rower to w głębokim poważaniu miał bym to jaki sprzęt zapewnia sponsor, czy był by to osprzęt Sram czy Shimano. Podczas zawodów różnica jest kompletnie nieodczuwalna. Co do ram to preferuję firmy, które same projektują swoje ramy między innymi Giant, Merida, Specialized, Kona. Z prostego względu: swoje najlepsze wyroby mają dla siebie natomiast konkurencji opychają ramy z niższej półki technologicznej. Chętnie kupił bym Gianta XTC1 z karbonową ramą ale mnie nie stać na wydatek rzędu 5000 zł, aż tyle mi nie płacą za jazdę
Pitof Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 1. Rama Krossa jest produkowana przez firmę Kinesis, więc nie jest to jakiś tam cieniowany wynalazek. 2. Jak chcesz mieć ramę zaprojektowaną i wykonaną przez producenta roweru to zostaje Ci Giant i Merida. 3. Zarówno Kona jak i Specialized (nie wiem czy wszystkie modele) zlecają producję swoich ram na zewnątrz. Co ciekawe Spec ma ''wspólną'' fabrykę z Authorem. Podobnie robi Trek - made in USA są tylko najwyższe modele carbonowe. Podobnie jest ze Scottem - ''rowery płyną z Azji''. Zdecyduj się czy chodzi Ci o sam projekt ramy czy o projekt i wykonanie, bo różnie piszesz. swoje najlepsze wyroby mają dla siebie natomiast konkurencji opychają ramy z niższej półki technologicznej Więcej w tym legendy niż prawdy. Zapewniam Cię, że jeśli tylko będziesz miał wystarczająco duży kapitał to taki Giant czy inna Merida zaprojektują Ci ramę jaką sobie tylko wymarzysz.
amoniak Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Nie ma to jak pozbawić człowieka złudzeń :) Aby Ciebie bardziej zdołować to i Colnago możesz kupić prosto z Chin Cannon też planuje produkcję ram w tańszym miejscu
moojmisiu Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 3. Zarówno Kona jak i Specialized (nie wiem czy wszystkie modele) zlecają producję swoich ram na zewnątrz. Co ciekawe Spec ma ''wspólną'' fabrykę z Authorem. Ramy Speca robi Merida (w końcu to udziałowiec firmy Specialized), ramy dla Authora - Kinesis Tak dla jasności
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.