raulencjusz Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Witam. Mam pytanie odnośnie serwisu Blacka. Moja wersja to 80/100 Rapid Travel II, Lockout. Rozebrałem go, zalałem prawą goleń wg. manuala olejem. Nie wiem czy do lewej też powinienem nalać czegoś i ile. Amortyzator mimo tego, że ważę prawie 100kg wydaje mi się strasznie twardy w porównaniu jak wcześniej jeździłem na zalanej olejem silnikowym 5W Torze 302 coil oraz amor tak jakby nie pracował jak na filmikach, które widziałem, że prawie cała goleń się ugina. U mnie max co da się dobić to 50% wysokości. Da się go jakoś zmiękczyć? Nie ma w nim regulacji naprężenia wstępnego sprężyny
premier2 Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Mam ten sam amor. Tyle, że to czerwone pokrętło to regulacja tłumienia TPC. W tej pozycji ze zdjęcia jest na min. Rapid Travel działa bardzo kapryśnie, ale go i tak nie używam, więc się nie przejmuję. Co do twardości, to w Blacku zależy to od rodzaju sprężyny i ilości wlanego oleju. Ja mam nieco ponad zalecaną normę, ważę ok 80kg i amor pracuje prawidłowo... W manualu są podane rodzaje sprężyn(kolor) dopasowane do wagi rowerzysty. Chociaż przy twojej wadze, to nawet przy najtwardszej powinien wykorzystywać więcej skoku... Może wlałeś za dużo oleju? I jaki to olej - ja leję 7.5W Motorex'a.
raulencjusz Napisano 4 Września 2010 Autor Napisano 4 Września 2010 To czerwone pokrętło to lockout u mnie, a na dodatek przestał działać jak wymontowałem i wmontowałem na nowo nie mam pojęcia dlaczego... Olej to 5W i zalane jest tak jak wg. manuala 125mm po wyjęciu tpc zmierzone miarką. Nie mam pojęcia czy do lewej goleni czyli w tej, w której jest sprężyna należy coś nalać... Sprężyna jest srebrna z różowymi kropkami w przez całą długość. W manualu jest oznaczenie sprężyn wg. symbolu, a ja nie widzę żadnego na mojej. Brakuje mi cierpliwości już do tego
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.