Skocz do zawartości

[łańcuch, przerzutka przednia] wymiana na nowe

artois

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Dostałem w spadku od brata w/w rower, nie posiada on łańcucha oraz przerzutka przednia jest uszkodzona /nie do naprawy/ - czytając to forum odwiedzałem się że polecana jest jakaś przerzutka tzw odwrócona?

Z uwagi na to że rower jest z 2008r i tylna przerzutka to Deore XT pewnie też z tego roku jak nie starsza jak kupię na przód też Deore XT ale z rocznika teraźniejszego to wszystko będzie OK?

Jaki polecacie łańcuch do niego? Prosiłbym o jakieś namiary bo jestem zupełnym laikiem a chciałbym szybko rowerek poprawić aby jeszcze liznąć trochę sezonu póki pogoda daje radę.

Pozdrawiam Serdecznie

Artur

Napisano

Spokojnie roczniki są ze sobą kompatybilne, szczególnie jeśli chodzi o przednią przerzutkę. Możesz spokojnie brać obecnego XT. Co do łańcucha, to powinien on 8-rzędowy o ile się nie mylę... Więc jeśli masz oryginalną kasetę w dobrym stanie to sobie dokup do niej łańcuch SRAM PC-850.

Napisano

Witam!

Jeśli chcesz nowego XT to tutaj http://ctbike.pl/shimano-fd-m770-deore-xt-top-swing.html masz najtaniej w necie.

Generalnie jeśli chesz wydać mniej pieniędzy to mozesz też szukac SLX'a cenowo troche tańszy a opinie ma dobre.

Jedyne co mogę Ci stanowczo odradzić to kupno tzw. e-type czyli przerzutki montowanej pod suport. Działa leniwie a w razie jakiegokolwiek luzu (który pojawi się na pewno) tracimy możliwość regulacji góra-dól a stąd do ociarania o blat już niedaleko.

pozdrawiam

xMekpx

Napisano

Dziękuje bardzo za odzew, z tyłu mam 9 zębatek. Czyli ten PG950 będzie ok? Wyjaśnijcie mi jeszcze o co chodzi z tą odwrotną sprężyną? top swing to jest ta odwrotna sprężyna? Posiadam dualcontrole LX i wyczytałem że lepiej zastosować opcję z odwrotną sprężyną? Jest w tym coś racji?

Napisano