supergdynia Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Cześć na wstępie napisze, że były już podobne tematy jednak autorzy mieli inne preferencje niż ja dlatego nie podpinam sie tam Chcę sobie złożyć lekkie koła które miałyby służyć mi w xc i zaliczać trochę maratonów.Jestem lekki bo ważę około 64-65kg więc myśle , że doradzicie mi coś ciekawego i lekkiego.Na początku myślałem o Fulcrum RM5 których waga wynosi 1805g i tak sie zastanawiam czy do 800zł nie można złożyć czegoś lżejszego?bo jednak 1800 to chyba nie tak mało w sumie.Z góry dzięki za pomoc.Koła mają być pod tarcze-obecnie mam mocowanie na 6 śr.
kubek20 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Szprychy Sapim Laser: 279 gram, 166 zł Nyple Polyax (gratis do szprych): 65 gram Piasty Novatec 711/712 141 gram przód, 280 gram ? tył, cena za komplet około 450 zł Obręcze Sunrims Equalizer 21 2x380 gram cena 180 złotych Wychodzą koła o wadze max 1550 gram, cena razem z zaplotem jest trochę wyższa niż 800 złotych, ale myślę, że jak się potargujesz to się w nich zmieścisz
nabial Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 no spoko, ale to juz chyba przesada wkladac obrecz do xc o szerokosci 21mm, lepiej odzalowac troche masy i kupic dobre maviki xm317 disc, co do szprych revo...nie waze 65kg, ale obawiam sie, ze nawet pod taka masa tylne kolo moze dostac zadyszki
supergdynia Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 Dużo osób widze poleca te piasty novateca , jak i te obręcze Equalizer 21.@Nabial - czemu to przesada 21mm?
kubek20 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Mogły by być małe problemy z założeniem szerszej opony, można jeszcze spróbować z tą obręczą http://www.hadronsport.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1441 (jednak ten bok pod v-ki trochę odstrasza), a szerooka opona tam wejdzie i z wytrzymałoscią nie będzie problemów
supergdynia Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 szeroka to jaka waszym zdaniem max na to 21? Kubek a ta co podales to już 455g
nabial Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 wsadzisz nawet 2.5", tylko kwestia tego jak ta opona sie ulozy...to jest takie rozumowanie - zaoszczedzic 40gram na feldze, ktora sie do niczego nie nadaje, a pozniej miec problemy z trakcja i kupowac ciezsze, bardziej przyczepne opony, pod 21mm szerokosc to tak z sensem max 1,75, ten alex tez niewiele lepszy - wewnetrznie ma 16mm, a wazy tyle, co godziwy mavic majacy 24/19, co pozwala na dosc dobre ulozenie opony 2.1 roznica tej samej opony ulozonej na felgach rozniacych sie szerokoscia wew 2mm jest naprawdę wyczuwalna
Sorcerer Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Nie rozumiem, wezsza felga, wyzszy profil opony. W dodatku waskie olympici 18mm ! i np. Alpine 21mm osiagaja jedne z najszerszych balonow. Zreszta ukladanie sie topu opony bez obciazenia jest malo istotne. Wazne jak opona uklada sie pod obciazeniem.
supergdynia Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 Nie rozumiem, wezsza felga, wyzszy profil opony. W dodatku waskie olympici 18mm ! i np. Alpine 21mm osiagaja jedne z najszerszych balonow. Zreszta ukladanie sie topu opony bez obciazenia jest malo istotne. Wazne jak opona uklada sie pod obciazeniem. zamotałes mnie troche , czyli dobre te 21 equalizery beda? opony uzywam 2.1 teraz
nabial Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 to do samochodu tez sobie zalozcie felgi 5" do opony 225... ztr'y maja niby patent poprawiajacy ulozenie, szerokosc balona, ale ze olimpic ma jeden najszerszych balonow...lekka przesada, chyba ze w swojej szerokosci, to owszem
kubek20 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Supergdynia, na rowerowej wadze waży 442 gramy, może trafią się jeszcze lżejsze http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=35&mar=87&art=448
supergdynia Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 ścianki na vki prezentują sie troche gorzej od zwyklych na tarcze imo.
kubek20 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Wiem, tak napisałem ale myślę też, ze łatwiej sprzedac koła, które są pod tarcze i v-ki. Jeśli zależy ci na wyglądzie bierz mavicki, a jak nie to ja brałbym alexrimsy
supergdynia Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 a wyczytałem , że te szprychy Revo to jakies słabe są?względem wytrzymałości?I jak to jest z nyplami?alu do tarczówek ok? Czekam dalej na opinie o Equalizerach 21
nieborak Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Dziwne jest to, że equalizery 21 mają szerokość wewnętrzną 16 mm, a szersze o 2 mm equalizery 23 mają wewnętrzną 15,5 mm.
kubek20 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Ja brałbym Sapimy Laser, są ponoć sztywniejsze i lżejsze o 10-15 gram na komplecie od revo (tak czytałem)a cena nawet na korzyść sapimów
nabial Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 tak w ogole to zanim namowicie swoja ofiare na takie kola, to niech sie wypowie ktos, kto jest zadowolony z kol pod tarcze na revo+equalizer /o zgrozo/ 21
sirSanczo Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Mam eq21 + dt compy + dartmoory vee-one/two z zaciskami (bolt-ony) wyszło: 783g przód i 897g tył. Całość z zaciskami i opaskami 1690g realnie Na revo byłoby lżej, ale pod moje 92kg bałem się z lżejszymi szprychami. Opony mam kendy karma 2,0" i wszystko jest w porządku z kołami, jedynie tylne raz dociągnałem (przebieg ok.1050km) edit: nyple alu dartmoora
Sorcerer Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Mam eq21 + dt compy + dartmoory vee-one/two z zaciskami (bolt-ony) wyszło: 783g przód i 897g tył. Całość z zaciskami i opaskami 1690g realnie Na revo byłoby lżej, ale pod moje 92kg bałem się z lżejszymi szprychami. Opony mam kendy karma 2,0" i wszystko jest w porządku z kołami, jedynie tylne raz dociągnałem (przebieg ok.1050km) edit: nyple alu dartmoora Ja bym jeszcze dodal ze na tej twojej sztywnej (zepsutej) rebie nie maja lekko
Artro Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 nabial spanikował Nie no, żart Fakt te equalizery są wąskie, ale w tym przedziale cenowym to ciężko o coś lepszego i równie lekkiego. Co do Revo to temat katowany bardziej niż niejeden terrorysta w siedzibie FBI. Są na tym forum, na innych forach osoby które jeżdżą na Revo z większą wagą 80-90kg na tarczach i nic się nie dzieje. Sęk tkwi w dobrym zapleceniu koła, jak ktoś to zrobi źle to i pancerne szprychy nie pomogą. Autor tematu waży 65kg czyli jest to waga jak na faceta piórkowa. Nie ma co się bać tylko brać. Ewentualnie te Sapimy Laser choć mniej osób na nich jeździ (do niedawana głównie z braku dostępności). Na 2010 wyszła wersja czarna i można je kupić tutaj
supergdynia Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 no to mnie upewniliscie . Novatec 711/712 + Eq 21 + Revo albo Sapimy niedługo kupuje mam nadzieje na 1550g Ciekawi mnie wygląd tego koła z nyplami dartmoora złotymi/żółtymi + novatec złota
goldbloom Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Zacytuję za Zinnem: "Jeśli interesuje cię bardziej wyczerpujące podejście do tego tematu, sięgnij po następujące pozycje takich autorów, jak: John Barnett "Baenett's Manual", Gerd Schrarer "The Art Of Wheelbuilding" lub Jobst Brandt "The Bicycle Wheel". Dla ułatwienia - żaden z autorów nie poleca szprych poniżej 2-1.8 do hamulców tarczowych. A na pewno jeden wyraźnie odradza...
Artro Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 No jak już się tak bardzo masz bać o te Revo, to dla świętego spokoju weź Sapimy Laser. Tam masz pełne błogosławieństwo producenta do stosowania z tarczami
supergdynia Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 no i z tego co nawet widze to i sapimy kilka gram lżejsze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.