Skocz do zawartości

[koła] lekkie do xc


supergdynia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć na wstępie napisze, że były już podobne tematy jednak autorzy mieli inne preferencje niż ja dlatego nie podpinam sie tam :whistling:

Chcę sobie złożyć lekkie koła które miałyby służyć mi w xc i zaliczać trochę maratonów.Jestem lekki bo ważę około 64-65kg więc myśle , że doradzicie mi coś ciekawego i lekkiego.Na początku myślałem o Fulcrum RM5 których waga wynosi 1805g i tak sie zastanawiam czy do 800zł nie można złożyć czegoś lżejszego?bo jednak 1800 to chyba nie tak mało w sumie.Z góry dzięki za pomoc.Koła mają być pod tarcze-obecnie mam mocowanie na 6 śr.

Napisano

Szprychy Sapim Laser: 279 gram, 166 zł

Nyple Polyax (gratis do szprych): 65 gram

Piasty Novatec 711/712 141 gram przód, 280 gram ? tył, cena za komplet około 450 zł

Obręcze Sunrims Equalizer 21 2x380 gram cena 180 złotych

Wychodzą koła o wadze max 1550 gram, cena razem z zaplotem jest trochę wyższa niż 800 złotych, ale myślę, że jak się potargujesz to się w nich zmieścisz

Napisano

no spoko, ale to juz chyba przesada wkladac obrecz do xc o szerokosci 21mm, lepiej odzalowac troche masy i kupic dobre maviki xm317 disc, co do szprych revo...nie waze 65kg, ale obawiam sie, ze nawet pod taka masa tylne kolo moze dostac zadyszki

Napisano

wsadzisz nawet 2.5", tylko kwestia tego jak ta opona sie ulozy...to jest takie rozumowanie - zaoszczedzic 40gram na feldze, ktora sie do niczego nie nadaje, a pozniej miec problemy z trakcja i kupowac ciezsze, bardziej przyczepne opony, pod 21mm szerokosc to tak z sensem max 1,75, ten alex tez niewiele lepszy - wewnetrznie ma 16mm, a wazy tyle, co godziwy mavic majacy 24/19, co pozwala na dosc dobre ulozenie opony 2.1

 

roznica tej samej opony ulozonej na felgach rozniacych sie szerokoscia wew 2mm jest naprawdę wyczuwalna

Napisano

Nie rozumiem, wezsza felga, wyzszy profil opony. W dodatku waskie olympici 18mm ! i np. Alpine 21mm osiagaja jedne z najszerszych balonow.

Zreszta ukladanie sie topu opony bez obciazenia jest malo istotne. Wazne jak opona uklada sie pod obciazeniem.

Napisano

Nie rozumiem, wezsza felga, wyzszy profil opony. W dodatku waskie olympici 18mm ! i np. Alpine 21mm osiagaja jedne z najszerszych balonow.

Zreszta ukladanie sie topu opony bez obciazenia jest malo istotne. Wazne jak opona uklada sie pod obciazeniem.

zamotałes mnie troche , czyli dobre te 21 equalizery beda?:P opony uzywam 2.1 teraz

Napisano

to do samochodu tez sobie zalozcie felgi 5" do opony 225...

 

ztr'y maja niby patent poprawiajacy ulozenie, szerokosc balona, ale ze olimpic ma jeden najszerszych balonow...lekka przesada, chyba ze w swojej szerokosci, to owszem

Napisano

Wiem, tak napisałem :P ale myślę też, ze łatwiej sprzedac koła, które są pod tarcze i v-ki. Jeśli zależy ci na wyglądzie bierz mavicki, a jak nie to ja brałbym alexrimsy

Napisano

a wyczytałem , że te szprychy Revo to jakies słabe są?względem wytrzymałości?I jak to jest z nyplami?alu do tarczówek ok?

Czekam dalej na opinie o Equalizerach 21

Napisano

tak w ogole to zanim namowicie swoja ofiare na takie kola, to niech sie wypowie ktos, kto jest zadowolony z kol pod tarcze na revo+equalizer /o zgrozo/ 21

Napisano

Mam eq21 + dt compy + dartmoory vee-one/two

z zaciskami (bolt-ony) wyszło: 783g przód i 897g tył. Całość z zaciskami i opaskami 1690g realnie

Na revo byłoby lżej, ale pod moje 92kg bałem się z lżejszymi szprychami.

Opony mam kendy karma 2,0" i wszystko jest w porządku z kołami, jedynie tylne raz dociągnałem (przebieg ok.1050km)

 

edit: nyple alu dartmoora

Napisano

Mam eq21 + dt compy + dartmoory vee-one/two

z zaciskami (bolt-ony) wyszło: 783g przód i 897g tył. Całość z zaciskami i opaskami 1690g realnie

Na revo byłoby lżej, ale pod moje 92kg bałem się z lżejszymi szprychami.

Opony mam kendy karma 2,0" i wszystko jest w porządku z kołami, jedynie tylne raz dociągnałem (przebieg ok.1050km)

 

edit: nyple alu dartmoora

 

Ja bym jeszcze dodal ze na tej twojej sztywnej (zepsutej) rebie nie maja lekko :whistling:

Napisano

nabial spanikował :) Nie no, żart :thumbsup:

 

Fakt te equalizery są wąskie, ale w tym przedziale cenowym to ciężko o coś lepszego i równie lekkiego.

 

Co do Revo to temat katowany bardziej niż niejeden terrorysta w siedzibie FBI. Są na tym forum, na innych forach osoby które jeżdżą na Revo z większą wagą 80-90kg na tarczach i nic się nie dzieje. Sęk tkwi w dobrym zapleceniu koła, jak ktoś to zrobi źle to i pancerne szprychy nie pomogą.

 

Autor tematu waży 65kg czyli jest to waga jak na faceta piórkowa. Nie ma co się bać tylko brać.

 

Ewentualnie te Sapimy Laser choć mniej osób na nich jeździ (do niedawana głównie z braku dostępności). Na 2010 wyszła wersja czarna i można je kupić tutaj

Napisano

no to mnie upewniliscie . Novatec 711/712 + Eq 21 + Revo albo Sapimy niedługo kupuje mam nadzieje na 1550g :thumbsup:

Ciekawi mnie wygląd tego koła z nyplami dartmoora złotymi/żółtymi + novatec złota

Napisano

Zacytuję za Zinnem:

"Jeśli interesuje cię bardziej wyczerpujące podejście do tego tematu, sięgnij po następujące pozycje takich autorów, jak: John Barnett "Baenett's Manual", Gerd Schrarer "The Art Of Wheelbuilding" lub Jobst Brandt "The Bicycle Wheel".

 

Dla ułatwienia - żaden z autorów nie poleca szprych poniżej 2-1.8 do hamulców tarczowych. A na pewno jeden wyraźnie odradza...

Napisano

No jak już się tak bardzo masz bać o te Revo, to dla świętego spokoju weź Sapimy Laser. Tam masz pełne błogosławieństwo producenta do stosowania z tarczami

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...