Skocz do zawartości

[amortyzator] naprawa magury


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To jest właśnie typowe dla Magur, że pękają na hakach. Ta blaszka ma niby chronić haki a w praktyce pęka właśnie tam gdzie jest najmniej materiału czyli na nicie. Widziałem już 3 Magury w takim stanie.

 

Z tym już nic nie zrobisz bo się nie spawa w takich miejscach. Jedynie nowe golenie ale to pewnie wyniesie drożej nowy amor.

Napisano

Bo otwory na nity wprowadzają karb. Można praktycznie przystawić pieczątkę że w tym miejscu pęknie...

Jakiś, nie powiem, to projektował. Blaszki rozumiem, że maja osłaniać przed ząbkami od zacisków (stalowe są?) ale danie otworu i takich nitów... Jak masz gwarancję do odeślij, jak nie masz to też możesz im pomarudzić i może coś wyciśniesz bo to jest ewidentny błąd konstrukcyjny, powinni zrobić recall na te golenie.

Gdyby to nie był magnez (a jest?) a alu to można by się nawet zastanowić gdzie i jak to spawać, po usunięciu nitów oczywiście - bo pełny spaw nie osłabi bardziej niż te nity i najwyżej pęknie tak samo :icon_wink: .

Napisano

Hetman lol, człowieku zastanawiasz się co piszesz, wiesz kiedy powstaje karb czy tylko coś kojarzysz z lekcji? otwór przelotowy okrągły pod nit nie jest w stanie doprowadzić do pęknięcia poprzez karb, dlatego jest on okrągły-zresztą nie chce mi się tłumaczyć. Pękniecie jest prawdopodobnie błędem konstrukcyjnym i złym oszacowaniem materiału/ilości materiału. Po prostu projektant tworząc dokumentacje techniczną dał zbyt mały "zapas" lub miał zły dzień :icon_wink:

Napisano

Hetman lol, człowieku zastanawiasz się co piszesz, wiesz kiedy powstaje karb czy tylko coś kojarzysz z lekcji? otwór przelotowy okrągły pod nit nie jest w stanie doprowadzić do pęknięcia poprzez karb, dlatego jest on okrągły-zresztą nie chce mi się tłumaczyć. Pękniecie jest prawdopodobnie błędem konstrukcyjnym i złym oszacowaniem materiału/ilości materiału. Po prostu projektant tworząc dokumentacje techniczną dał zbyt mały "zapas" lub miał zły dzień ;)

 

 

A łyżka na to "niemożliwe" :) ...

Karbem może być prawie wszystko. Jeśli masz wątpliwości to zmierz sobie rozkład naprężeń w okolicy otworu okrągłego - płytka+otwór+tensometry i sprawdzamy zgodność teorii z praktyką :P . Jeśli nie masz możliwości to pozostaje Ci tylko zmiana źródeł z których korzystasz.

 

Czy materiału jest za mało? Prawdopodobnie komuś na doraźne wyszło że wystarczy a wdała się zmęczeniówka... Więc tak, z jakiegoś powodu za mało, bo tego otworu nie powinno tam być.

 

 

PS: karb nie "powstaje", nie musi być uszkodzenia powierzchni, nieciągłości, zmiany kształtu ani wymiaru nawet. Karb to określenie "funkcji" jaką pełni.

Napisano

coś ci się kupy to nie trzyma, często wdaje się "zmęczeniówka" w tym miejscu u producenta, powiedzmy że magura powinna ogłosić akcje serwisową ;)

Napisano

Nooo, a karby uwidaczniają się szczególnie przy zmęczeniówce.

Jak uważasz, że się nie trzyma to czytaj na spokojnie aż zacznie :) . Albo pociągnijmy temat karbu: co to dla Ciebie jest?

Napisano

Karb karbem, ale ja w tym miejscu nie ryzykowałbym spawania. Czułbym się z tym tak bezpiecznie jak jadąc samochodem ze spawaną osią piasty koła.

Napisano

Z wikipedi:

 

Karby - są to wszelkiego rodzaju nacięcia, podcięcia, otwory, uszkodzenia, szczeliny w przekroju poprzecznym.

 

Wywierają one decydujący wpływ na nierównomierny rozkład naprężeń w przekroju w którym istnieją.

W okolicach karbu pojawiają się naprężenia, znacznie przekraczające wartość naprężeń nominalnych.

Zjawisko to nazywa się spiętrzeniem naprężeń.

 

golen.jpg

Napisano

Ooo, jednak się coś komuś w okolicy okrągłego otworu pojawiło nawet na symulacji :wallbash: .

 

Wikipedia też jest upośledzona jak widzę. Najprostsza i najdokładniejsza zarazem definicja karbu to koncentrator naprężeń. Dochodzimy w tym do zjawisk, które podał Darex, jednak mogą one zachodzić nie tylko w przypadku zmiany przekroju ale również przy lokalnej zmianie właściwości materiału - np nie odpuszczony spaw (albo w ogóle spaw), lokalne przegrzanie, pęcherz w odlewie (no dobra, to można podciągnąć pod przekrój), gwałtowna zmiana fazy itd... Innymi słowy, niewidoczne gołym okiem ale karb ;) .

Napisano

Dobrze to mam zamiar napisac do producenta magury angielskiego dobrze nie znam i potrzebuje kogos komu by sie to chcialo, opisal cala sytuacje i wyslal mi wzor tego listu po ang na pm. z gory dziekuje

Napisano

A to może weź chociaż napisz ten list po polsku, wykaż trochę chęci. Przetłumaczyć to mniej roboty niż wymyślić. A poza tym są jeszcze inne języki - Magura w końcu jest niemiecką firmą.

Napisano

przetlumaczylem sobie juz tekst, ale problem jest z jego wyslaniem, weszlem na strone magury -> mailing list i tzreba sie zarejestrowac, zarejestrowale sie aktywowalem konto ale nie wiem gdzie sie zalogowac i zawsze jak daje mailing list musze sie rejestrowac...

Napisano

Tu znajdziesz kontakt. Jest mail i na dole link do formularza. Mailing list to zapisy na newsletter.

 

I co to konkretnie za wideł? Bo jest Recall na Durin Race 80/100 z 2008 roku. Piszą o awarii dolnych goleni, ale nie co konkretnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...