enussss Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Witam ostatnio tak sie zlozylo ze polamałem magure:( pękło na tym haczyku co sie montuje koło. czy jest jakas mozliwosc naprawy tego? zespawania czy cos w tym stylu? sa jakies serwisy zajmujace sie tym? oto zdjecia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/338e66a23d09397d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a863fc71b47ba89.html prosze o pomoc
kubek20 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Nic z tym raczej nie zrobisz, wymiana dolnych goleni lub odeślij go na gwarancję
Cuberider Napisano 2 Września 2010 Napisano 2 Września 2010 Dystrybutorem Magury jest teraz firma BDC więc z nimi rozmawiaj może mają same dolne golenie
Schwefel Napisano 3 Września 2010 Napisano 3 Września 2010 To jest właśnie typowe dla Magur, że pękają na hakach. Ta blaszka ma niby chronić haki a w praktyce pęka właśnie tam gdzie jest najmniej materiału czyli na nicie. Widziałem już 3 Magury w takim stanie. Z tym już nic nie zrobisz bo się nie spawa w takich miejscach. Jedynie nowe golenie ale to pewnie wyniesie drożej nowy amor.
Hetman Napisano 3 Września 2010 Napisano 3 Września 2010 Bo otwory na nity wprowadzają karb. Można praktycznie przystawić pieczątkę że w tym miejscu pęknie... Jakiś, nie powiem, to projektował. Blaszki rozumiem, że maja osłaniać przed ząbkami od zacisków (stalowe są?) ale danie otworu i takich nitów... Jak masz gwarancję do odeślij, jak nie masz to też możesz im pomarudzić i może coś wyciśniesz bo to jest ewidentny błąd konstrukcyjny, powinni zrobić recall na te golenie. Gdyby to nie był magnez (a jest?) a alu to można by się nawet zastanowić gdzie i jak to spawać, po usunięciu nitów oczywiście - bo pełny spaw nie osłabi bardziej niż te nity i najwyżej pęknie tak samo .
Gość JGa Napisano 3 Września 2010 Napisano 3 Września 2010 Hetman lol, człowieku zastanawiasz się co piszesz, wiesz kiedy powstaje karb czy tylko coś kojarzysz z lekcji? otwór przelotowy okrągły pod nit nie jest w stanie doprowadzić do pęknięcia poprzez karb, dlatego jest on okrągły-zresztą nie chce mi się tłumaczyć. Pękniecie jest prawdopodobnie błędem konstrukcyjnym i złym oszacowaniem materiału/ilości materiału. Po prostu projektant tworząc dokumentacje techniczną dał zbyt mały "zapas" lub miał zły dzień
Hetman Napisano 3 Września 2010 Napisano 3 Września 2010 Hetman lol, człowieku zastanawiasz się co piszesz, wiesz kiedy powstaje karb czy tylko coś kojarzysz z lekcji? otwór przelotowy okrągły pod nit nie jest w stanie doprowadzić do pęknięcia poprzez karb, dlatego jest on okrągły-zresztą nie chce mi się tłumaczyć. Pękniecie jest prawdopodobnie błędem konstrukcyjnym i złym oszacowaniem materiału/ilości materiału. Po prostu projektant tworząc dokumentacje techniczną dał zbyt mały "zapas" lub miał zły dzień A łyżka na to "niemożliwe" ... Karbem może być prawie wszystko. Jeśli masz wątpliwości to zmierz sobie rozkład naprężeń w okolicy otworu okrągłego - płytka+otwór+tensometry i sprawdzamy zgodność teorii z praktyką . Jeśli nie masz możliwości to pozostaje Ci tylko zmiana źródeł z których korzystasz. Czy materiału jest za mało? Prawdopodobnie komuś na doraźne wyszło że wystarczy a wdała się zmęczeniówka... Więc tak, z jakiegoś powodu za mało, bo tego otworu nie powinno tam być. PS: karb nie "powstaje", nie musi być uszkodzenia powierzchni, nieciągłości, zmiany kształtu ani wymiaru nawet. Karb to określenie "funkcji" jaką pełni.
Gość JGa Napisano 3 Września 2010 Napisano 3 Września 2010 coś ci się kupy to nie trzyma, często wdaje się "zmęczeniówka" w tym miejscu u producenta, powiedzmy że magura powinna ogłosić akcje serwisową
Hetman Napisano 3 Września 2010 Napisano 3 Września 2010 Nooo, a karby uwidaczniają się szczególnie przy zmęczeniówce. Jak uważasz, że się nie trzyma to czytaj na spokojnie aż zacznie . Albo pociągnijmy temat karbu: co to dla Ciebie jest?
ugupu Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Karb karbem, ale ja w tym miejscu nie ryzykowałbym spawania. Czułbym się z tym tak bezpiecznie jak jadąc samochodem ze spawaną osią piasty koła.
darex Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Z wikipedi: Karby - są to wszelkiego rodzaju nacięcia, podcięcia, otwory, uszkodzenia, szczeliny w przekroju poprzecznym. Wywierają one decydujący wpływ na nierównomierny rozkład naprężeń w przekroju w którym istnieją. W okolicach karbu pojawiają się naprężenia, znacznie przekraczające wartość naprężeń nominalnych. Zjawisko to nazywa się spiętrzeniem naprężeń.
Hetman Napisano 4 Września 2010 Napisano 4 Września 2010 Ooo, jednak się coś komuś w okolicy okrągłego otworu pojawiło nawet na symulacji . Wikipedia też jest upośledzona jak widzę. Najprostsza i najdokładniejsza zarazem definicja karbu to koncentrator naprężeń. Dochodzimy w tym do zjawisk, które podał Darex, jednak mogą one zachodzić nie tylko w przypadku zmiany przekroju ale również przy lokalnej zmianie właściwości materiału - np nie odpuszczony spaw (albo w ogóle spaw), lokalne przegrzanie, pęcherz w odlewie (no dobra, to można podciągnąć pod przekrój), gwałtowna zmiana fazy itd... Innymi słowy, niewidoczne gołym okiem ale karb .
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 Nowe golenie. Tylko i wyłącznie. Nie pisałbym do magury w Polsce tylko bezpośrednio do producenta - to krótsza i najczęściej znacznie bardziej efektywna droga.
enussss Napisano 5 Września 2010 Autor Napisano 5 Września 2010 Dobrze to mam zamiar napisac do producenta magury angielskiego dobrze nie znam i potrzebuje kogos komu by sie to chcialo, opisal cala sytuacje i wyslal mi wzor tego listu po ang na pm. z gory dziekuje
enduroriderPL Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 http://translate.google.pl/ calkiem nieźe tłumaczy - warto spróbować
Miecho87 Napisano 5 Września 2010 Napisano 5 Września 2010 A to może weź chociaż napisz ten list po polsku, wykaż trochę chęci. Przetłumaczyć to mniej roboty niż wymyślić. A poza tym są jeszcze inne języki - Magura w końcu jest niemiecką firmą.
enussss Napisano 6 Września 2010 Autor Napisano 6 Września 2010 przetlumaczylem sobie juz tekst, ale problem jest z jego wyslaniem, weszlem na strone magury -> mailing list i tzreba sie zarejestrowac, zarejestrowale sie aktywowalem konto ale nie wiem gdzie sie zalogowac i zawsze jak daje mailing list musze sie rejestrowac...
Miecho87 Napisano 6 Września 2010 Napisano 6 Września 2010 Tu znajdziesz kontakt. Jest mail i na dole link do formularza. Mailing list to zapisy na newsletter. I co to konkretnie za wideł? Bo jest Recall na Durin Race 80/100 z 2008 roku. Piszą o awarii dolnych goleni, ale nie co konkretnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.