rzymo Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Na początek specyfikacja (alfabetycznie): Chwyty: Author, piankowe 23 Dętki: Maxxis Welterweight 323 Hamulec przód: Shimano Deore M590, klamka Avid FR5 254 (wraz z pancerzem, linką) Hamulec tył: klamka Tektro 119 (z pancerzami, linką) Kaseta: pojedyncza zębatka 17, duży dystans alu, nakrętka stal 54 Kierownica: Zoom, 25.4mm / 580mm 165 Koło przód: 924 ... piasta: Shimano Sora HB-3300 133 ... obręcz: Dartmoor VooDoo 32H (CNC) 579 ... szprychy: 32x DT Competition (2.0-1.8-2.0) 187 ... nyple: alu + mosiądz 20 Koło tył: 1834 ... piasta: Shimano FH-R500 (z hamulcem) 1014 ... obręcz: Dartmoor VooDoo 36H 584 ... szprychy: 36x CnSpokes (niecieniowane 2.0) 219 ... nyple: alu 10 Korba: Shimano 105, HT2, jeden blat 39, w suporcie 6805 724 Koszyk na bidon: Zefal, z tworzywa 38 Łańcuch: SRAM PC-830 + spinka 262 Mostek: Amoeba Vitra ~11cm/10* 138 Opona przód: Continental Race King 26x2.2" drut 597 Opona tył: Schwalbe Smart Sam 26x2.1" 516 (zwijana) Pedały: Crank Brothers Egg Beater C 288 Przerzutka tył: napinacz z jednym kółkiem, śruby alu 87 (niestety głośny) Rama: Schwinn Moab A1 1606 Siodło: Selle Italia XR TransAm 255 Stery: ICBM Aheadset (45mm/45*) 85 (wraz z Lizard Skinem) Sztyca: Smica 27.2mm / 325mm 206 Widelec: Spinner, cro-mo, ~405mm wysokości 1036 (wraz z bieżnią sterów, gwiazdką) Zacisk sztycy: no-name, śruba stalowa 25 Zacisk koła przód: Dartmoor bolt-on 31 Zacisk koła tył: nakrętki na oś 16 Razem: 9606 Parę słów dlaczego tak, a nie inaczej (niektóre wybory podyktowane budżetowością konstrukcji): - hamulce: przedni ma być tani, prosty, skuteczny = V-ka, tylny ma być niewrażliwy na warunki pogodowe, najpierw miał być tarczowy (tarcza 140mm), ale tanio kupiłem piastę z bębnowym i tak już został; odnośnie samego bębna (wygląda na pierwszą wersję rolkowego Shimano) - jeśli miałbym wybierać ten hamulec vs. dobra tarczówka 140 czy 160mm to wybrałbym bęben, wyczucie hamulca jest więcej niż dobre (z tym zastrzeżeniem, że nie miałem jeszcze okazji hamować na długim zjeździe), - opony: przednia ze względu na dużą objętość, a co za tym idzie dobrą amortyzację i niezapadanie się w piachu, tylna głównie ze względu na trwałość i uniwersalność, - obręcze: szerokie dlatego, że dętki pompuję do niewielkich ciśnień (obecnie 1,0atm przód, 1,4atm tył) - a na wąskich obręczach typu XC717 przy tak niskim ciśnieniu jeździło mi się beznadziejnie, rower sprawiał wrażenie pływającego/niestabilnego - przy obecnych obręczach tego zjawiska nie ma, musiałbym zjechać poniżej 1atm w dętkach; drugi, mniej ważny, powód to objętość opon - jest większa na szerszych obręczach, - przełożenie 39/17 = ~2,29, na chwilę obecną wydaje mi się kompromisem pomiędzy jazdą po ścieżkach/asfalcie (27km/h przy znośnej kadencji, 30km/h przy dosyć szybkim kręceniu), a jazdą w terenie. Co mi się nie podoba: - napinacz: niestety być musi i niestety hałasuje, - mostek/kierownica: ze względów wizualnych, bardziej podobałoby mi się połączenie prostego mostka (prostego w sensie kąt 0*) i lekko giętej kierownicy, - długość ramion korby: jest 172,5mm, lepsze byłoby z 5mm więcej - ale mimo tego nie ma tragedii, da się jeździć w terenie. Parę zdjęć: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 mnie się podoba, taki rower z charakterem podobnie jak u mnie przednią oponę masz spasowaną na styk ja mam 4-5mm luzu z boków i od góry, klucz do centrowania radzę zawsze mieć przy sobie z tak niskim ciśnieniem w oponach nie boisz się snake'ów? przesunięcie klamek ku środkowi specjalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2010 z tak niskim ciśnieniem w oponach nie boisz się snake'ów? Nie Snake'a nigdy w życiu nie udało mi się złapać, a różnego typu rowerami jeżdżę od dawna i to nie tylko po równych nawierzchniach. Ciśnienie w oponach prawie zawsze w granicy dolnego minimum lub poniżej niego. Za to kilka rozciętych po boku opon mam na sumieniu i mam nadzieję, że Race Kinga to nie spotka... przesunięcie klamek ku środkowi specjalnie? Tak - jest to dla mnie najwygodniejsze ich położenie. Jakbym miał gripshifty do zmiany biegów, to klamki byłyby jeszcze bliżej środka Przy czym duże znaczenie może mieć fakt, że klamki obsługuję tylko jednym palcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.