xformx Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 O odpowietrzaniu jest sporo wątków, ale po zmianie hamulców na elixiry cr i pierwszym odpowietrzaniu mam wrażenie, że nie do końca mi to się udało. W zasadzie cały proces na filmach instruktażowych jest pokazany natomiast mam pytanie o odpowiednie ustawienie regulacji hamulca - jak w przypadku Elixir CR należy ustawić czerwone pokrętło (pad contact) bo w sieci znalazłem dwie wypowiedzi: I always bleed my Avids with the pad contact adjuster full out (or open). i Be sure that the pad contact adjuster is threaded fully up against the body (all the way in) jedni ustawiają out drudzy piszą in- czy to w ogóle ma znaczenie w takim razie? W instrukcji do Juicy 5 chyba była wzmianka że śruba regulacji klamki nie może być w jakiejś pozycji (nie pamiętam już w jakiej) bo może to wpływać na proces odpowietrzenia - czy w Elixirach te pokrętła trzeba ustawić odpowiednio przed odpowietrzaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 pokrętło ma być ustawione na najkrótszy skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 pokrętło ma być ustawione na najkrótszy skok. Andrew a czy szkodliwe jest dla hamulców ustawianie pokrętła na długi skok dźwigni ?? Pytam, bo ja właśnie stosuje długi skok. Hamulce łapią mi dopiero jakieś 1,5cm od gripa. Tak mi jest wygodniej na długich zjazdach w górach. Mogę wtedy mocniej trzymać kierownice i tym samym, mieć lepsze panowanie nad rowerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xformx Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Czyli jednak w stronę OUT trzeba pokręcić. Nie wiem czy to miało wpływ na moje odpowietrzanie (Juicy bez problemu odpowietrzałem sobie sam) czy może to że przy okazji skracałem przewód w tylnym hamulcu i niby wszystko poszło zgodnie z instrukcją oprócz tego, że bardzo ciężko było wkręcić śrubę tą czarną która chyba dociska oliwkę nałożoną na przewód. Wg instrukcji jeśli oliwka jest aluminiowa siła wkręcania śruby to 5Nm (mam klucz dynamometryczny) ale taka siła pozwalała mi na może dwa pierwsze obroty reszta była z dużo większą siłą. Zmierzyłem na ile wystaje śruba przed skróceniem przewodu i na tyle ją chciałem wkręcić jednak i to się nie udało bo bałem się żeby coś nie urwać. Czy to normalne? Hamulec jest szczelny nic nie wycieka ale mam efekt podobny do zapowietrzenia mimo odpowietrzenia hamulca. Użyłem oliwki i śruby wkręcanej w przewód z zestawu do odpowietrzania Avida Juicy ale podobno wszystko powinno pasować również do Elixira. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 detonator - ustawienie pokrętła ma znaczenie podczas odpowietrzania. Podczas użytkowania możesz ustawiać pokrętło w dowolnej pozycji. Choć zauważyłem, że łatwiej o awarię gdy pokrętło jest mocno odkręcone. xformx - śruba mocująca ma być dokręcona na max. Ciężko się wkręca, ale w pewnym momencie nagle stawia zdecydowany opór i to jest właśnie znak, że oliwka została prawidłowo zaciśnięta. Na pewno źle go odpowietrzyłeś. Musisz mieć tak ustawioną dźwignię, aby po ustawieniu pokrętła na max out, port był skierowany ku górze. Sprawa nie jest prosta, bo w klamce jest mnóstwo zakamarków, w których zbiera się powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xformx Napisano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2010 Na pewno źle go odpowietrzyłeś. Miałeś rację - odpowietrzyłem jeszcze raz dość uważnie i długo ale przyniosło to dobry skutek, hamulec znów jest twardy i świetnie hamuje. Dzięki za sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.