matpio7 Napisano 31 Sierpnia 2010 Napisano 31 Sierpnia 2010 Witam! Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o teorię budowy roweru. jeździć na rowerze umimem (według mojej subiektywnej opinii) dobrze. Jednak nigdy nie jeździłem na długie wyprawy. Jak już to do lasu (3-4 km w jedną stronę) albo nad zalew (okrężną drogą jakieś 10km), ale zazwyczaj to jeżdżę dużo po osiedlu (niedawno ukończyłem 14 lat). Teraz chciałbym pojechać na rowerze do Niemiec. Będzie to ok 740km w jedną stronę. Rower, który posiadam to jakiś no-name 26' ważący chyba z 20 kg. Jeździłem na nim trochę za ostro i felgi są strasznie krzywe. Ogólnie rzecz biorąc to na nim za daleko nie pojadę :/ Niedawno miałem okazje jeździć na (podejrzewam) crossie 28' z aluminiową ramą. Jednak geometria ramy była przystosowana na pozycję bardziej pochyloną. Ja natomiast wolę bardziej wyprostowaną. W związku z moimi planami mam zamiar zakupić nowy rower. Czytałem, że na takie trasy dobre są rowery trekkingowe. Reszta to już dla mnie czarna magia. Moim zdaniem taki rower powinien być w miarę lekki, koła 28' i fajnie by było jak by miał 24 biegi. Trasa w większości będzie przebiegała przez drogi asfaltowe. A i jeszcze jedno wyprawa miała by wyglądać tak: przejazd w jedną stronę, pobyt na miejscu 1-2 tyg. i powrót. Tak więc musiałby wziąć trochę rzeczy na pobyt. Na rower mogę przeznaczyć 1300, ewentualnie 1500zł. Jeśli moje w\w wymagania są złe to mnie poprawcie. Z góry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam PS: Moje "wymiary" (jeśli to pomoże w doborze roweru): wzrost: 184 waga: 61kg dł. nóg od ziemi do bioder: 108 dł. nóg po wewnętrznej tronie: ~90 dł. rąk od miejsca w którym zgina się nadgarstek do "pod pachą" 54 Jestem szczupły, ale się nie odchudzam i nigdy tego nie robiłem! Jem dużo, (właściwie wszystko, oprócz flaków, wątróbki i grzybów [pieczarki są wyjątkiem]). Nie odmawiam sobie słodyczy, czipsów, aczkolwiek do fast-foodów chodzę rzadko. Nie palę, nie piję (wiek). Dyżo chodzę na dwór (jazda na rowerze, gra w piłk