Szogun123 Napisano 31 Sierpnia 2010 Napisano 31 Sierpnia 2010 Witam! Od dłuższego czasu myślę nad zakupem nowej ramy. Bardzo spodobała mi się rama Corratec X-Vert Motion. Niestety bardzo mało o niej informacji w internecie. Miał ktoś z nią jakiś kontakt i może trochę powiedzieć na jej temat? Jeśli jest coś ciekawszego to proszę o propozycje. Rama koniecznie musi mieć mocowanie pod V-ki.
Grand231 Napisano 31 Sierpnia 2010 Napisano 31 Sierpnia 2010 Jakiś miesiąc temu również miałem dylemat czy kupić tą ramę - ostatecznie zdecydowałem się na Accenta El Nino i nie żałuję. Co do ramy Corratec jest to dość przyzwoity produkt ,kumpel ma rower złożony na tej ramie i nie narzeka. Rama prezentuje się dość ładnie. Jednakże w tej kategorii cenowej (rama X-Vert kosztuje 519 zł), można wyrwać El Nino w cenie nawet 440 zł. Z mojej strony polecam El Nino niższa cena,waga i jeżdżąc na Corratecu i El Nino wydaje mi się także że Accent jest sztywniejszy.
Szogun123 Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Napisano 31 Sierpnia 2010 X-Vert kosztuje 469 zł i sztyca gratis Fajnie, że masz porównanie obu tych ram bo obie mnie właśnie bardzo interesują Mógłbyś mi pokazać jakieś zdjęcia twojego roweru jak się prezentuja ta rama? (najlepiej w wysokiej rozdzielczości, chodzi mi o lakier, czy są jakieś niedociągnięcia)
Grand231 Napisano 31 Sierpnia 2010 Napisano 31 Sierpnia 2010 Moja rama prezentuje się bardzo ładnie zresztą jak wszystkie El Nino, co do jakości wykonania muszę powiedzieć że stoi ona na wysokim poziomie, lakier oceniłbym na 4+ - czemu tak otóż po szybkich zjazdach w okolicach Skrzycznego pojawiają się drobne ryski od uderzeń kamieni - widoczne tylko wtedy gdy się mocniej przyjrzy, tak poza tym wszystko jest ok. Fotki mojego roweru postaram się zamieścić jutro.
Grand231 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Fotki mojego roweru masz w mojej galerii na moim profilu.
Szogun123 Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 Dzięki wielkie. Jeszcze jedno pytanie. Czytałem, że główka ramy jest dość słabo wzmocniona. Co ty o tym sądzisz? Używasz roweru do ostrzejszej jazdy?
moojmisiu Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Geometria tych ram jest zbliżona (Accent ma średnio o 2 cm dłuższą bazę kół i ma dłuższą górną rurę średnio o 2 mm na rozmiar), Corratec ma ładniejsze spawy i lepiej wyglądający lakier, ale jest ciut cięższy do tego momentu rzucałbym monetą albo brał, co mi się bardziej podoba wizualnie, a dalej są dwa plusy dla Corrateca wynikające z indywidualnych upodobań - prowadzenie linek i możliwość zamontowania bagażnika. Jeśli te dwie ostatnie rzeczy są dla Ciebie nieistotne, to bierz, co Ci bardziej pasi, albo co lżejsze
Szogun123 Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 A czy Corratec ma pivoty pod V-ki? Waga nie ma dla mnie tak wielkiego znaczenia, i tak przesiadam się ze stalowej ramy Właściwie liczy się wyłącznie wytrzymałość no a przy okazji prowadzenie linek w Corratecu jest lepsze. A czy stop aluminium itd. mają w tym wypadku jakieś większe znaczenie? Przyznam się, że nie znam się na właściwościach ram więc prosiłbym o przybliżenie o co chodzi z cieniowaniem itp.
Grand231 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Corratec ma stop aluminium 6061 a El Nino 7005 lepiej brać ramy oparte na stopie 7005 gdyż charakteryzują się większą sztywnością, co do twojego poprzedniego pytania używam roweru do różnej jazdy od asfaltu(trzeba dojechać na trasę góską) do XC i jak na razie nie narzekam - ramę mam co prawda dopiero od ok miesiąca przejechałem na niej ok 1000 km i nie mam do niej żadnych zastrzeżeń, jakość wykonania też stoi na wysokim poziomie i dodatkowo rama jest hydroformowana co zapewnia jej większą sztywność. Rama Corratec posiada pivoty po v-ki - gdyż jest stosowana w rowerach gdzie seryjnie montowane są v-ki np http://rowery-happy.pl/popup_image.php?pID=1636&osCsid=78e15f679f8067a66. Wybór należy do ciebie aczkolwiek przychylałbym się na twoim miejscu do Accenta.
Szogun123 Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=7610169 tu na zdjęciu nie ma tego czegoś czarnego do hamulców (jeśli to o to chodzi) natomiast u Accenta jest. Ponadto u Corrateca są hamulce Corrateca więc może mimo, że to V-ki mocowanie jest jakieś niestandardowe? Wybaczcie, że tak dużo pytań ale chcę się wszystkiego dowiedzieć przed zakupem, żeby nie wyszło, że coś nie pasuje. I jeszcze jedno... Czy ma to wogóle dla mnie jako użytkownika roweru czy stery są zintegrowane, czy półzintegrowane czy jakiekolwiek inne? Czy wszystkie są jakby uniwersalne i pasują do każdej ramy?
Grand231 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Większość obecnych sterów jest pod rozmiar 1 1/8 cala, stery półzintegrowane posiadają miskę skryta w główce ramy, zwykłe stery posiadają miski ponad główke ramy i to jedyna różnica, kolejna to jakość łożysk(kulki czy maszynowe) oraz uszczelnienia - i głównie od tych dwóch parametrów zależy cena sterów. Stery musisz także dobierać pod rozmiar główki stadnard to bodajże 50/44 mm.
Szogun123 Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 Stery musisz także dobierać pod rozmiar główki stadnard to bodajże 50/44 mm. A czy ma jakieś znaczenie widelec? Tzn rura sterowa. I proszę wytłumacz mi jeszcze z pivotami to co napisałem wyżej.
Grand231 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Rozmiar 1 1/8 cala to rozmiar rury sterowej tzw "sterówki" widelca ten rozmiar jest to rozmiar standardowy dla większości rowerów. Stare rowery mają sterówki w rozmiarze 1 cala lub 1 1/4 cala. Co do pivotów w Corratecu to posiadają gwinty do montażu bolców pivotów - jeżeli nie są w standardzie to prawdopodobnie trzeba będzie dokupić jak się nie mylę kosztują ok 40 zł. Napisz maila do sprzedawcy powinien ci odpowiedzieć.
c1ach Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Odnośnie piwotów : ten biały Corratec ze zdjęcia ma gniazdo na piwoty, ale są one wykręcone z ramy. Wtedy musisz dokupić takie coś i wkręcić w ramę. Zazwyczaj każda nowa rama która jest przystosowana do v-brake ma wkręcone piwoty, więc nie ma się co bać Do obydwu tych ram podejdzie każdy widelec z rurą 1 1/8. Do El nino powinieneś też dostać podstawowe stery Accent'a na kulkach, jak trafisz na dobrą aukcję to możesz nawet wyrwać sztycę do tego (kupowałem bodajże dwa lata temu - jak ten czas leci... ).
kubek20 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 40 złotych ? Chyba tytanowe... http://www.nusiu.pl/sklep/product_info.php?products_id=43&osCsid=694278b8c65d385170eda34cbf86b3ef aluminiowe w tym sklepie są po 22 zł, a ze CrNi po 25 zł
Szogun123 Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 No to w takim razie pivoty załatwione. Stery też. Teraz ramę wybrać Jeszcze wcześniej pytałem o wzmocnienie główki ramy w Accencie. Możecie coś o tym powiedzieć? Widzę, że bardzo dużo osób ma tu El Nino Czytałem, że główka ramy jest słabo wzmocniona przez co jest bardziej niż normalnie narażona na pęknięcie czy złamanie. A ja nie chcę zębami zrywać asfaltu czy korzeni... W przyszłym roku chciałbym wystartować w jakichś mniej zaawansowanych maratonach (albo chociaż jednym) i chciałbym, żeby te 5 lat rama posłużyła bez awarii.
c1ach Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale to chyba opinia kogoś kto ocenia ramy patrząc na dane techniczne z netu Według mnie El nino ma właśnie kawał dobrego wzmocnienia pod główką - popatrz na ramki typu Kross Level z roczników '07, '08 czy Accent Tormenta - one to mają tylko małe blaszki w miejscu, gdzie El nino posiada hydroformowane wzmocnienie. Użytkownicy tych ram zazwyczaj są zadowoleni, ja też Stylistycznie może to nie jest mistrzostwo świata, ale jak ktoś chce to niech sam sobie zrobi
Grand231 Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 E co ty ja przez sierpień nie oczczędzałem mojego EL Nino i nie widzę i mam nadzieje nie widzieć żadnych pęknięc - zresztą nie wiem gdzie wyczytałeś że te ramy są liche, jak ja czytałem recki wiele osób chwaliło właśnie ich wytrzymałość, sztywność itp - i to rzeczywiście ma przełożenie w rzeczywistości. Sądzę że Accent posłuży mi kilka latek
Szogun123 Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 Strasznie mi się podoba Corratec. No ale ważniejsza jest dla mnie raczej sztywność niż wygląd Ramę zamierzam kupić dopiero za jakiś czas. Najlepiej gdy będzie najtaniej.. i tu pytanie: W zimie jest najtaniej, ale jakoś bardziej na początku czy już bardziej gdy przedwiośnie? W zimie ogólnie chciałbym się zająć gruntownym remontem roweru. Mam akurat okazję niedaleko w sklepie obejrzeć tę ramę na żywo - ale tylko obejrzeć bo kosztuje tam 570 zł - gdzieś ją już widziałem i mi też wygląda to porządnie, więc sam zdziwiłem się tymi opiniami.
moojmisiu Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 Nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale to chyba opinia kogoś kto ocenia ramy patrząc na dane techniczne z netu Według mnie El nino ma właśnie kawał dobrego wzmocnienia pod główką - popatrz na ramki typu Kross Level z roczników '07, '08 czy Accent Tormenta - one to mają tylko małe blaszki w miejscu, gdzie El nino posiada hydroformowane wzmocnienie. Użytkownicy tych ram zazwyczaj są zadowoleni, ja też Heh, pierwszy z brzegu przykład Ale to raczej ewenement, znam kilka osób, które na nich jeżdżą, jedna startuje regularnie w maratonach, jeden się wozi z RS Pike z przodu i póki co nic im nie pęka.
Szogun123 Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 Dzięki wielkie za odpowiedzi. Jeszcze to wszystko przemyślę Jeśli jeszcze ktoś miał do czynienia z El Nino albo z X-Vert Motion to proszę pisać. Im więcej opinii tym łatwiej będzie mi się zdecydować
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.