Konr4d Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Czarny Składak by Konr4d Rower początkowo crossowy, później prawie że kolarka ostatecznie w wersji 29er. Jako że nie mam zamiaru trzymać dwóch rowerów posiadam dla niego 2 komplety opony -Schwalbe Racing Ralph EVO 29x2.25 -Kenda Kontender 700x26c Waga wersji 29er - 12684g Mógłbym dużo zbić z wagi na dętkach, jednak podczas startów w zawodach bardziej zależy mi na odporności na przebicia niż kilku gramach. Liczę na opinię i komentarze a na koniec pełna specyfikacja rama - cross alloy 7005 mat black 20" 2014g hak przerzutki - ??? 21g stery - Neco aluminiowe półzintegrowane 74g Amortyzator - SR Suntour NCX DLO 67mm czarny 2044g gwiazdka - Neco 25g kierownica - Truvativ Stylo Race 600mm 188g mostek - Zoom 3D Superlight 110mm 117g podkładki mostka - 3x Neco 29g manetki - Alivio M410 291g klamki - Alivio M410 Black 174g rogi - M-Wave Aero Form 150g chwyty - pianka Ventura 20g korki kierownicy - no name 8g siodło - Selle Royal Seta 335g sztyca - no name 270mm 298g obejma zaciskowa - Promax Black 41g suport - Shimano Hollowtec-II 99g korba - Deore M532 48/36/26 175mm srebrna HL-II 932g przerzutka przód - Deore XT M770 149g przerzutka tył - Deore XT Shadow M772 226g kaseta - Alivio HG-50 294g łańcuch - KMC UG51 116og. 333g pedały - VP 199 250g - na zdjęciu są inne, ale te już zamówiłem hamulec przód - Alivio MC18 (okładziny promax czarne) 220g hamulec tył - Alivio MC18 (okładziny promax 3 kolory) 220g kable - linki, pancerze, fajki, gumki do hamulcow 158g koło przód - Novatec, cn spoke, Alexrims 700 ACE18 984g koło tył - Novatec 2 maszyny, cn spoke, Alexrims 700 ACE18 1232g zacisk przód - Novatec 56 g zacisk tył - Novatec 62 g opona przód - Schwalbe Racing Ralph EVO 29x2.25 540g opona tył - Schwalbe Racing Ralph EVO 29x2.25 545g dętka przód - dętka Continetal MTB 28x1.75-2.50 250g dętka tył - dętka Continetal MTB 28x1.75-2.50 250g koszyk bidonu - M-Wave Next 54g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 nie no ale 250gram detki to nieporozumienie, kup sobie 26x2.1 w okolicach 130-140gram i po sprawie, ja jakos kapci na tym nie lapie, nawet w gorach sie nie zdarzylo nigdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 30 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Na siodełku też mozesz spokojnie 100g zejść. Jak długie są te rogi? Nie lepsze jakieś smici, które waża bodaj 64g? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 nie no ale 250gram detki to nieporozumienie, kup sobie 26x2.1 w okolicach 130-140gram i po sprawie, ja jakos kapci na tym nie lapie, nawet w gorach sie nie zdarzylo nigdy Możesz mi podać konkretny model dętek jakich używasz? Na siodełku też mozesz spokojnie 100g zejść. Jak długie są te rogi? Nie lepsze jakieś smici, które waża bodaj 64g? :> To siodło dostałem w spadku za zero złotych i jakoś mi pod pasowało. Jeśli jest coś o zbliżonym kształcie tylko lżejsze i ewentualnie z wycięciem to będę myślał. Rogi Smici wydają mi się trochę zbyt delikatne, musiałbym je zobaczyć na żywo. Obecne wybrałem ze względu na cenę (19zł) i to że mają matowe wykończenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 rogom smica dolega jedynie to że siwieją. dętki? każda dętka markowa, continental, hutchinson, michelin itd. cena ich oscyluje między 20 a 30 zł. lekkie dętki o tej wadze oferuje też maxxis, kenda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 ja akurat uzywam kenda ultralight, nie boj sie niegwintowanego wentyla presty, nic sie nie rusza 15zl/141g, jakbys trafil to sprobuj tez geaxa titanium 21zl/120g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 ja akurat uzywam kenda ultralight, nie boj sie niegwintowanego wentyla presty, nic sie nie rusza 15zl/141g, jakbys trafil to sprobuj tez geaxa titanium 21zl/120g pisząc kenda ultralight masz na myśli to? http://rowertak.pl/product-pol-883-Detka-rowerowa-Kenda-26x1-75-2-125-Super-Light-Presta-48mm.html szukając znalazłem tylko superlight, ultralight natomiast to cieniutkie 700. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 walnąłem gafe - proszę o usunięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 tak, z czerwonym lebkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 w związku z chwilowym brakiem tych dętek zamontowałem sobie zwykłą kende 1.75-2.125 ~ 185g na razie tylko na przednie koło. Muszę przyznać że miałem obawy że to się rozleci ale póki co dało radę, potestuje ją na przodzie i jak będzie w porządku zaopatrzę się w dętki wagowo 120-130g. @nabial jakiej szerokości opony masz w swoim 29erze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 2.25 schwalbe racing ralph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 dętka rozciąga się prawie do niebotycznych rozmiarów - czemu miałoby się coś stać? problem jest w odwrotną stronę gdy za szeroką lub za dużą dętkę (z koła np 28 cali) chciałbyś wepchnąć do opony o mniejszej szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 dzięki wszystkim za informację, sprawa dętek jest już jasna przed następną mazovią muszę je załatwić, podzwonię do sklepów w warszawie i najwyżej do któregoś podjadę. Mam jeszcze dylemat właśnie odnośnie opon czy nie kupić opon w wersji 2.0 tylko na zawody. Jednak na 2.25 jeździ się ciężej - choć może to wina tych dętek? hm.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Schwalbe RR toczą się bardzo gładko, to bardziej wina masy rotacyjnej koła zmień dętki i będzie na pewno lepiej co do opon 2.0, to jedyne lekkie z mniejszymi oporami od RR to Furious Fred lub Geax Barro Race Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 no na sucha mazovie z tego co slyszalem to jakies semislicki 1,75 i wio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Schwalbe RR toczą się bardzo gładko, to bardziej wina masy rotacyjnej koła zmień dętki i będzie na pewno lepiej co do opon 2.0, to jedyne lekkie z mniejszymi oporami od RR to Furious Fred lub Geax Barro Race W związku z ciągle padającym deszczem opona 2.0 okazuje się koniecznością, przy 2.25 zapcha mi się rama błotem i daleko nie pojadę Podobają mi się Furious Fred, tylko to 300zł na kolejny komplet opon eh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 hmmm 2.0 na błoto i to jeszcze FF - to niezbyt trafny pomysł, trzeba duużo nadrabiać techniką, a często się nie da 2.0 na błoto w teren to Michelinki XC/AT a FF to na suchą mazovię i nie tylko, więcej w teście: http://team29er.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=123:terenowy-minimalizm-schwalbe-furious-fred&catid=14:testy&Itemid=31 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Właśnie twój test skłonił mnie do nich w tej chwili mogę kupić jeden komplet opon i wybiorę coś typu semi slick jak FF. A jak będzie błoto to sprawa wygląda tak że 2.25 zapcha mi się i stanie, a 2.0 powinno dać radę, nie nastawiam się na hałdy błota. Wcześniej miałem też gładkie opony 700x35c kenda khan i jeździłem po lasach - dobry trening na trzymanie trakcji i manewrowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 to na bloto kup sobie panaracery http://velo.pl/produkty/?m=10&pk=%&id=629 , na bloto ff tylko dla odwaznych i poszukujacych wrazen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2010 Zamówiłem dętki Continentala 26 MTB Supersonic, 100g szt - przynajmniej wg producenta Czekając na odpowiednie dętki założyłem zwykłe kendy ~ 185g zdecydowanie czuć każdy gram podczas przyśpieszania i jazdy między drzewami i krzakami na technicznych ścieżkach. Wymieniłem również łańcuch na Shimano HG50 8 rzędowy - 330g. Kaseta ma przebieg prawie 1000km dlatego obawiałem się że będzie przeskakiwał jednak póki co trzyma się dobrze bez zarzutów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 2 Września 2010 Udostępnij Napisano 2 Września 2010 te 100g moze okazac sie za chudo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2010 zamówiłem dętki maxxisa ultralight a tymczasem 4 zdjęcia z niedzielnej wycieczki rowerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2010 Zakupiłem nowe opony, nowe dętki i rower o 417g lżejszy Dodatkowo pozbyłem się koszyka bidonu w związku z zakupem camelbaga, zyskam jak nie patrzeć koło 3-4minuty podczas zawodów Waga roweru po modyfikacjach to 12267g, świeże zdjęcia zrobię przy okazji mazovii w Krakowie może kogoś z forum spotkam? Aktualna, pełna specyfikacja - zmiany na czerwono rama - cross alloy 7005 mat black 20" 2014g hak przerzutki - ??? 21g stery - Neco aluminiowe półzintegrowane 74g amortyzator - SR Suntour NCX DLO 67mm czarny 2044g gwiazdka - Neco 25g kierownica - Truvativ Stylo Race 600mm 188g mostek - Zoom 3D Superlight 110mm 117g podkładki mostka - 3x Neco 29g manetki - Alivio M410 291g klamki - Alivio M410 Black 174g rogi - M-Wave Aero Form 150g chwyty - pianka Ventura 20g korki kierownicy - no name 8g siodło - Selle Royal Seta 335g sztyca - no name 270mm 298g obejma zaciskowa - Promax Black 41g suport - Shimano Hollowtec-II 99g korba - Deore M532 48/36/26 175mm srebrna HL-II 932g przerzutka przód - Deore XT M770 149g przerzutka tył - Deore XT Shadow M772 226g kaseta - Alivio HG-50 294g łańcuch - KMC UG51 116og. 333g pedały - VP 199 250g hamulec przód - Alivio MC18 (okładziny promax czarne) 220g hamulec tył - Alivio MC18 (okładziny promax 3 kolory) 220g kable - linki, pancerze, fajki, gumki do hamulcow 158g koło przód - Novatec, cn spoke, Alexrims 700 ACE18 984g koło tył - Novatec 2 maszyny, cn spoke, Alexrims 700 ACE18 1232g zacisk przód - Novatec 56 g zacisk tył - Novatec 62 g opona przód - GEAX Barro Race 29x2.0 476g opona tył - GEAX Barro Race 29x2.0 484g dętka przód - dętka MAXXIS Ultralight 26x1.9 128g dętka tył - dętka MAXXIS Ultralight 26x1.9 128g koszyk bidonu - brak kupiłem cammelbaga Razem 12267g mniej o 417g w stosunku do poprzedniej konfiguracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.