Skocz do zawartości

[Rower 29er] Czarny Składak by Konr4d


Konr4d

Rekomendowane odpowiedzi

Czarny Składak by Konr4d

800ux.jpg

 

Rower początkowo crossowy, później prawie że kolarka ostatecznie w wersji 29er. Jako że nie mam zamiaru trzymać dwóch rowerów posiadam dla niego 2 komplety opony

-Schwalbe Racing Ralph EVO 29x2.25

-Kenda Kontender 700x26c

 

Waga wersji 29er - 12684g

Mógłbym dużo zbić z wagi na dętkach, jednak podczas startów w zawodach bardziej zależy mi na odporności na przebicia niż kilku gramach.

 

Liczę na opinię i komentarze :) a na koniec pełna specyfikacja

 

rama - cross alloy 7005 mat black 20" 2014g

hak przerzutki - ??? 21g

stery - Neco aluminiowe półzintegrowane 74g

Amortyzator - SR Suntour NCX DLO 67mm czarny 2044g

gwiazdka - Neco 25g

 

kierownica - Truvativ Stylo Race 600mm 188g

mostek - Zoom 3D Superlight 110mm 117g

podkładki mostka - 3x Neco 29g

manetki - Alivio M410 291g

klamki - Alivio M410 Black 174g

rogi - M-Wave Aero Form 150g

chwyty - pianka Ventura 20g

korki kierownicy - no name 8g

 

siodło - Selle Royal Seta 335g

sztyca - no name 270mm 298g

obejma zaciskowa - Promax Black 41g

 

suport - Shimano Hollowtec-II 99g

korba - Deore M532 48/36/26 175mm srebrna HL-II 932g

przerzutka przód - Deore XT M770 149g

przerzutka tył - Deore XT Shadow M772 226g

kaseta - Alivio HG-50 294g

łańcuch - KMC UG51 116og. 333g

pedały - VP 199 250g - na zdjęciu są inne, ale te już zamówiłem

 

hamulec przód - Alivio MC18 (okładziny promax czarne) 220g

hamulec tył - Alivio MC18 (okładziny promax 3 kolory) 220g

kable - linki, pancerze, fajki, gumki do hamulcow 158g

 

koło przód - Novatec, cn spoke, Alexrims 700 ACE18 984g

koło tył - Novatec 2 maszyny, cn spoke, Alexrims 700 ACE18 1232g

zacisk przód - Novatec 56 g

zacisk tył - Novatec 62 g

opona przód - Schwalbe Racing Ralph EVO 29x2.25 540g

opona tył - Schwalbe Racing Ralph EVO 29x2.25 545g

dętka przód - dętka Continetal MTB 28x1.75-2.50 250g

dętka tył - dętka Continetal MTB 28x1.75-2.50 250g

 

koszyk bidonu - M-Wave Next 54g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ale 250gram detki to nieporozumienie, kup sobie 26x2.1 w okolicach 130-140gram i po sprawie, ja jakos kapci na tym nie lapie, nawet w gorach sie nie zdarzylo nigdy

Możesz mi podać konkretny model dętek jakich używasz?

 

Na siodełku też mozesz spokojnie 100g zejść.

Jak długie są te rogi? Nie lepsze jakieś smici, które waża bodaj 64g? :>

 

To siodło dostałem w spadku za zero złotych i jakoś mi pod pasowało.

Jeśli jest coś o zbliżonym kształcie tylko lżejsze i ewentualnie z wycięciem to będę myślał.

 

 

dscn0917s.jpg

 

 

Rogi Smici wydają mi się trochę zbyt delikatne, musiałbym je zobaczyć na żywo. Obecne wybrałem ze względu na cenę (19zł) i to że mają matowe wykończenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat uzywam kenda ultralight, nie boj sie niegwintowanego wentyla presty, nic sie nie rusza :icon_mrgreen: 15zl/141g, jakbys trafil to sprobuj tez geaxa titanium 21zl/120g

 

pisząc kenda ultralight masz na myśli to?

http://rowertak.pl/product-pol-883-Detka-rowerowa-Kenda-26x1-75-2-125-Super-Light-Presta-48mm.html

 

szukając znalazłem tylko superlight, ultralight natomiast to cieniutkie 700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w związku z chwilowym brakiem tych dętek zamontowałem sobie zwykłą kende 1.75-2.125 ~ 185g na razie tylko na przednie koło. Muszę przyznać że miałem obawy że to się rozleci ale póki co dało radę, potestuje ją na przodzie i jak będzie w porządku zaopatrzę się w dętki wagowo 120-130g.

 

@nabial jakiej szerokości opony masz w swoim 29erze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za informację, sprawa dętek jest już jasna :whistling:

 

przed następną mazovią muszę je załatwić, podzwonię do sklepów w warszawie i najwyżej do któregoś podjadę.

 

Mam jeszcze dylemat właśnie odnośnie opon czy nie kupić opon w wersji 2.0 tylko na zawody. Jednak na 2.25 jeździ się ciężej - choć może to wina tych dętek? hm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwalbe RR toczą się bardzo gładko, to bardziej wina masy rotacyjnej koła

zmień dętki i będzie na pewno lepiej

 

co do opon 2.0, to jedyne lekkie z mniejszymi oporami od RR to Furious Fred lub Geax Barro Race

 

W związku z ciągle padającym deszczem opona 2.0 okazuje się koniecznością, przy 2.25 zapcha mi się rama błotem i daleko nie pojadę :P

 

Podobają mi się Furious Fred, tylko to 300zł na kolejny komplet opon eh :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm 2.0 na błoto i to jeszcze FF - to niezbyt trafny pomysł, trzeba duużo nadrabiać techniką, a często się nie da

2.0 na błoto w teren to Michelinki XC/AT :laugh:

 

a FF to na suchą mazovię i nie tylko, więcej w teście: http://team29er.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=123:terenowy-minimalizm-schwalbe-furious-fred&catid=14:testy&Itemid=31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie twój test skłonił mnie do nich :whistling:

 

w tej chwili mogę kupić jeden komplet opon i wybiorę coś typu semi slick jak FF. A jak będzie błoto to sprawa wygląda tak że 2.25 zapcha mi się i stanie, a 2.0 powinno dać radę, nie nastawiam się na hałdy błota.

 

Wcześniej miałem też gładkie opony 700x35c kenda khan i jeździłem po lasach - dobry trening na trzymanie trakcji i manewrowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dętki Continentala 26 MTB Supersonic, 100g szt - przynajmniej wg producenta

 

Czekając na odpowiednie dętki założyłem zwykłe kendy ~ 185g zdecydowanie czuć każdy gram podczas przyśpieszania i jazdy między drzewami i krzakami na technicznych ścieżkach. :icon_cool:

 

Wymieniłem również łańcuch na Shimano HG50 8 rzędowy - 330g.

 

Kaseta ma przebieg prawie 1000km dlatego obawiałem się że będzie przeskakiwał jednak póki co trzyma się dobrze bez zarzutów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem nowe opony, nowe dętki i rower o 417g lżejszy :icon_lol:

 

Dodatkowo pozbyłem się koszyka bidonu w związku z zakupem camelbaga, zyskam jak nie patrzeć koło 3-4minuty podczas zawodów :confused:

 

Waga roweru po modyfikacjach to 12267g, świeże zdjęcia zrobię przy okazji mazovii w Krakowie :confused: może kogoś z forum spotkam?

 

Aktualna, pełna specyfikacja - zmiany na czerwono

rama - cross alloy 7005 mat black 20" 2014g

hak przerzutki - ??? 21g

stery - Neco aluminiowe półzintegrowane 74g

amortyzator - SR Suntour NCX DLO 67mm czarny 2044g

gwiazdka - Neco 25g

 

kierownica - Truvativ Stylo Race 600mm 188g

mostek - Zoom 3D Superlight 110mm 117g

podkładki mostka - 3x Neco 29g

manetki - Alivio M410 291g

klamki - Alivio M410 Black 174g

rogi - M-Wave Aero Form 150g

chwyty - pianka Ventura 20g

korki kierownicy - no name 8g

 

siodło - Selle Royal Seta 335g

sztyca - no name 270mm 298g

obejma zaciskowa - Promax Black 41g

 

suport - Shimano Hollowtec-II 99g

korba - Deore M532 48/36/26 175mm srebrna HL-II 932g

przerzutka przód - Deore XT M770 149g

przerzutka tył - Deore XT Shadow M772 226g

kaseta - Alivio HG-50 294g

łańcuch - KMC UG51 116og. 333g

pedały - VP 199 250g

 

hamulec przód - Alivio MC18 (okładziny promax czarne) 220g

hamulec tył - Alivio MC18 (okładziny promax 3 kolory) 220g

kable - linki, pancerze, fajki, gumki do hamulcow 158g

 

koło przód - Novatec, cn spoke, Alexrims 700 ACE18 984g

koło tył - Novatec 2 maszyny, cn spoke, Alexrims 700 ACE18 1232g

zacisk przód - Novatec 56 g

zacisk tył - Novatec 62 g

opona przód - GEAX Barro Race 29x2.0 476g

opona tył - GEAX Barro Race 29x2.0 484g

dętka przód - dętka MAXXIS Ultralight 26x1.9 128g

dętka tył - dętka MAXXIS Ultralight 26x1.9 128g

 

koszyk bidonu - brak kupiłem cammelbaga :devil:

 

Razem 12267g

mniej o 417g w stosunku do poprzedniej konfiguracji :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...