slawqo Napisano 30 Sierpnia 2010 Napisano 30 Sierpnia 2010 Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych, mianowicie zastanawiam się nad wyborem roweru typu cross, jest to jednak mój pierwszy "pożądny" rower wiec nie mam za bardzo doświadczenia. Zastanawiam się pomiędzy dwoma modelami: http://allegro.pl/kross-crow-rubble-deore-xt-magura-hydr-sigma-1606l-i1190180411.html oraz http://www.checker-pig.com/fahrrad-2009/cross-bike-prato.html Oba mogę mieć w jednakowej cenie. Przyznam, że waga roweru nie wydaje mi się aż tak istotna, nie będę go wnosił na piętro czy coś takiego (kross jest prawie 2 kg cięższy), jednak dostałem informację że Prato to ponoć : "lepsza rama , korba , amortyzator, mostek, kierownica, sztyca, hamulce"... Jest to wiadomość oczywiście od sprzedawcy. Z tego co udało mi się ustalić to: Rama -Prato - lżejsza -Kross - ciekawsza Korba -Prato - wydaje się nawet tańsza kupując poszczególne części -Kross - nie mam zdania Amortyzator -Nie mam podstaw do stwierdzenia który lepszy, ważne dla mnie, że oba posiadają regulacje, blokadę skoku... Mostek -Chyba bez większej różnicy - wyczynowiec ze mnie żaden. Kierownica -Ogólny brak zdania - czemu jedna miałaby być lepsza od drugiej? - może wygodniejsza...? Sztyca -Prato - prosty bez amortyzatora -Kross - z amortyzatorem ale czy czasem ten amortyzator nie będzie za bardzo "pływał"? Hamulce -Prato - wydają sie lepsze, tarczowe i hydrauliczne -Kross - być może wystarczające? również hydrauliczne ale typu zaciskającego felgę. przerzutki -Prato - tyl shimano SLX wiec chyba gorsze od Kross (XT) przód SLX chyba to samo co LX ? -Kross - z tylu lepsze z przodu jednakowe Manetki od przerzutek -Prato CHYBA troszke słabsze - wydaje mi się że mniej czytelne wskaźniki? Być może miał ktoś z Was przyjemność z tymi modelami... Być może możecie odnieść się do moich przemyśleń albo nawet skrytykować któryś z modeli. Będę wdzięczny za wszelkie opinie i porady. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany