Mod Team safian Napisano 30 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 30 Sierpnia 2010 Cześć, jako, że zbliża się zima a ceny trenażerów jeszcze nie skoczyły w górę warto kupić takie urządzenie w najbliższym czasie. Chciałbym, aby trenażer posłużył mi przynajmniej kilka sezonów, miał możliwość regulacji oporów z manetki i nie był rolkowy no i kosztował tak jak w temacie - do 400PLN. Z rowerem ważę ok 80-82kg, więc z tego co patrzyłem to chyba każdy trenażerek to wytrzyma Na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/trenazer-stojak-na-rower-treningowy-wyprzedaz-i1209632249.html Powiedzcie czy wytrzyma to trochę? I jeszcze dwa pytania: -Czy oponka IRC Smoothie 1.25 nadaje się na trenażer? -Jaki trenażer jest lepszy: magnetyczny, czy powietrzny?
kubek20 Napisano 30 Sierpnia 2010 Napisano 30 Sierpnia 2010 Ja brałbym Roto Record http://xtrabike.pl/?co=229&nr=1359&strona=0&szukaj=&producent=59 sam go będę kupował, mają być w połowie września Oponka się nada każda, która jest cała gładka, łysa (chyba że ma jakieś małe wypustki po bokach i jeździ się na wysokim ciśnieniu). IRC może być głośna na tym trenażerze
Mod Team safian Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Mod Team Napisano 30 Sierpnia 2010 Oo, ten ROTO wydaje się naprawde fajny. A jak z podstawką pod koła, czy matami jakimiść, mam podłogę z paneli drewnianych i jest ona doć śliska, da rade jeździć bez żadnych podstawek? :> Czytałem gdzieś na forum, że po 1-2h jazdy (tam była mowa o kendach jakieś 1.5 chyba) trzeba dać chwilkę odpocząć oponkom, prawda to to jest? :>
kubek20 Napisano 30 Sierpnia 2010 Napisano 30 Sierpnia 2010 Prawda to jest, bo się szybko nagrzewają, a topiących się opon chyba nie chciał byś mieć podłóż pod przednie koło jakiś stary dywan albo coś innego i powinno byc ok
fotobiker Napisano 30 Sierpnia 2010 Napisano 30 Sierpnia 2010 Co do opon to jest bzdura. Prawda że się trochę nagrzewają, ale nie aż tak. Ja pod przednie koło podkładam różne książki i zeszyty.
Mod Team safian Napisano 5 Września 2010 Autor Mod Team Napisano 5 Września 2010 Ok, po dokładnych oględzinach produktów na rynku dosptępnych do ok 500PLN na placu boju pozostały 2 trenażery Tacx speedmatic T1810 http://xtrabike.pl/?co=27&nr=2347&strona=0 Elite Volarge Mag http://centrumrowerowe.pl/008879/ELITE-Volare_Mag_elastogel_EL0011100/Produkt.aspx Pytanie, który z tych dwóch jest lepszy? Tacx ma 10 poziomów oporu, zaś Elite jakoś fajniej wygląda i ma rolkę z elastogelem (cokolwiek to jest). Może ktoś posiada któryś z w/w trenażerów i mógłby cokolwiek o nim napisać, gdyż ciężko znaleźć jakąś opinie o tych produktach
tomke1 Napisano 6 Września 2010 Napisano 6 Września 2010 Odpowiem częściowo bo akurat nie mam żadnego z tych dwóch które podałeś bo mam takiego. I powiem tak : - 10 stopniowa manetka jest przydatna, podczas godzinnego treningu korzystam z wielu możliwości, wiadomo można to nadrobić przełożeniami w rowerze, ale zawsze coś więcej - elastogel powoduje redukcję szumu jaki wytwarza się podczas jazdy, ale nie oczekujmy cudów powyżej prędkości 30km/h i tak trzeba tv podkręcić żeby było coś schłychać Ale gdy ja kupowałem i czytałem o trenażerach a było to chyba 3 lata temu to zdecydowanie wszyscy polecali żelowe ze względu właśnie na wyciszenie, tym bardziej że w bloku mieszkam. - a co do opon to z tym nagrzewaniem to zależy jak kto jeździ, przy ciężkiej i szybkiej jeździe potrafią się nagrzać dosyć mocno, tyle że ja mam Continental HomeTrainer i poza tym że ciepła to nic się z nią nie dzieje, niestety taka oponka trochę kosztuje ale według mnie warto. Są też opony robione przez Tacx'a w podobnej chyba cenie. Opona jest po pierwsze idealnie gładka co przekłada się połączenie z rolką a po drugie jest to dosyć gruba guma. Mam u siebie Conti Slach na błotko i ta z trenażera jest zdecydowanie grubsza i twardsza mimo że obie zwijane.
LosKaczor Napisano 6 Września 2010 Napisano 6 Września 2010 Witam serdecznie, w tym sezonie zacząłem przygodę z kolarstwem. Kupiłem szosę Meridę Race 880 i zaczołem trenować. Ale pogoda w naszym kraju ostatnio coraz bardziej nie dopisuje. W takie pluchę człowiekowi nie chce się z domu wychodzić, a nie jestem jeszcze aż tak bardzo wciągnięty w ten sport, żeby ćwiczyć w każdą pogodę. I szukam jakiegoś trenażera, takiego zakładanego na koło tylne. Nie chcę ładować w niego dużo kasy, bo głupi było by kupić trenażer droższy od roweru. Znalazłem kilka modeli, ale nie znam się na tym. Wyczytałem tylko, że te z oporem magnetycznym to najlepszy wybór z tych tańszych wersji. 1. http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=1252&&id_pod_kat=65&&id_kat=25 2. http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=1374&&id_pod_kat=65&&id_kat=25 3. http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=1530&&id_pod_kat=65&&id_kat=25 4. http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=1336&&id_pod_kat=65&&id_kat=25 5. http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=1491&&id_pod_kat=65&&id_kat=25 6. http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=1334&&id_pod_kat=65&&id_kat=25 Nie wiem czy ktoś może używać tego typu sprzętu i może coś polecić. Jestem otwarty też na inne propozycje. Z góry dziękuję za pomoc. Mam nadzieję, że będzie do tego działu pasowało. W końcu chodzi o sprzęt do roweru szosowego. Guma w oponie klasyczna 700x23c. P.S. Znalazłem info, że do tych trenażerów, w których rolka jest magnetyczna, trzeba zmienić oponę. Więc jak by ktoś mógł polecić jakiś model, w którym nie musiałbym się bawić w zmianę opon, byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
kosciczek Napisano 7 Września 2010 Napisano 7 Września 2010 Podobnie jak większośc z Was chce troche pojeździć zimą w domu i przymierzam się do kupna trenażera. Moim głównym priorytetem jest to aby był w miarę cichy bo miekszam w bloku, a sąsiadów mam upierdliwych. Uzywa ktoś z Was Elite MAG Elastogel http://www.rowery.bytom.pl/p,pl,1256,trenazer+elite+mag++elastogel.html nie jest aż tak drogi, apodobno rolka z gelu robi swoje. Proszę o opinie z doświadczenia jak sprawuje się ten elastogel.
Mod Team safian Napisano 7 Września 2010 Autor Mod Team Napisano 7 Września 2010 @UP jeżeli poczekasz jakiś tydzień to odpowiem na Twoje pytanie. Kupiłem dokładnie ten trenażer od kolegi z forum, dojdzie pewnie w poniedziałek-wtorek tak więc coś skrobnę
LosKaczor Napisano 9 Września 2010 Napisano 9 Września 2010 To nikt w zimie nie używa trenażera do swojej kolarki???
kosciczek Napisano 14 Września 2010 Napisano 14 Września 2010 safin i jak odczucia z użytkowania tego trenażera, czy jeszcze nie śmigałeś na nim? Głównie chodzi mi o jego głośność.
Mod Team safian Napisano 18 Września 2010 Autor Mod Team Napisano 18 Września 2010 Jest naprawdę cichy, podłożyłem pod niego karimatę i słychać różnicę, podobnie dużą różnicę robią opony przeznaczone na trenażer, jest dość cicho. Wiadome, że przy przełożeniach 44x11 robi się głośniej aczkolwiek nie jakoś przeraźliwie głośno. Wydaje mi się również, że ten elastogel robi sporą różnicę, ma on taką konsystencje gumy Trenażerek ogólnie dość fajny, widać solidność wykonania, również mocowanie roweru jest dobre. Jedyne co można ocenić na minus to dość mały zakres regulacji obciążenia w samym trenażerze, lecz obciążenie jeszcze regulujemy przez zmianę przełożeń w rowerze
Radello Napisano 22 Września 2010 Napisano 22 Września 2010 Hej, na pewno niejeden używa! Tylko chyba trochę zbyt ogólnie pytasz. Trenażer może być "rolkowy" albo "na tylne koło". Ten pierwszy to po prostu trzy rolki zamontowane na wspólnej ramie link. Na takim trenażerze musisz się trochę skupić, żeby się na nim utrzymać, nie musisz zmieniać opony, itp. Często stosowane do rozgrzewania się np. przed wyścigiem. Natomiast podane przez Ciebie linki to trenażery na tylne koło. Mam taki (konkretnie Tacx Satori). Rower jest unieruchomiony w urządzeniu - wpinasz ośkę w specjalny uchwyt (wcześniej wymieniając zacisk koła). Konieczna jest zmiana opony na specjalną przystosowaną do trenażera, zwykła opona jest po prostu za miękka. Próbowałem (dla zabawy) na zwykłej - po 5 km smród, brud (opona kruszy się) i widoczne zużycie. Za pomocą dźwigni montowanej na kierownicy mam możliwość regulacji oporu, jaki stawia rolka, na której opiera się tylne koło. Uwaga: nie jest cicho - tj. może przeszkadzać osobie siedzącej w tym samym pokoju. Hałasuje opona na rolce, a także sam napęd. W sezonie przejściowym najlepiej mieć drugi (stary) rower i używać go na trenażerze, a na normalnym śmigać tak długo jak śnieg nie pada ;-) Pozdro
LosKaczor Napisano 22 Września 2010 Napisano 22 Września 2010 Dałem linki do trenażerów na tylne koło, bo chyba są wygodniejsze do treningów, ale jak napisałem, każda opinia się przyda. A chciałem po prostu kilka rad o tym, na co zwrócić uwagę przy wyborze, albo jakąś opinie o tym jaki ktoś używa i czy jest z niego zadowolony.
Klosiu Napisano 23 Września 2010 Napisano 23 Września 2010 Tez mam Tacx Satori. Trening na rolkach jest ciekawszy, bo jednak troche sie trzeba skupic na utrzymaniu rownowagi, za to na trenazerze manetycznym mozna w spokoju obejrzec film w czasie treningu . Na rolkach nie da sie tez zrobic dobrego treningu sily - nie mozna ustawic oporu. Co do opony, to prawda, trzeba kupic nowa, specjalnie na tyl do trenazera, bo normalna bardziej halasuje, kruszy sie, sciera i peka. Na pewno musi byc w takim trenazerze regulacja oporu manetka i powinna byc podstawka pod przednie kolo, zeby nie jechac caly czas "z gorki" .
Mod Team safian Napisano 23 Września 2010 Autor Mod Team Napisano 23 Września 2010 Polecam Elite Mag Elastogel, pisałem już o nim wcześniej. Do oponek 28" też się nadaje
1415chris Napisano 23 Września 2010 Napisano 23 Września 2010 Safin wyrzucilem linka z twojego postu,zeby nie skakac z tematu do tematu, polaczylem je w jeden.
Wampi Napisano 23 Września 2010 Napisano 23 Września 2010 Obecnie też jestem w trakcie zakupu trenażera i poczytałem już sporo, ale nadal nie mam faworyta. Chciałbym Was zapytać czym konkretnie i jak bardzo się różnią trenażery TACXa od siebie. Szczególnie chodzi mi o trenażery SIRIUS oraz SATORI. Nie ukrywam, że najbardziej zależy mi na tym żeby był on cichy (oczywiście zakupię specjalną oponę). Poczytałem trochę opisów aukcji, z których wynika że im bardziej cichy trenażer tym słabsze koło zamachowe czy jakoś tak. Ale jak jest z opisami na aukcjach każdy wie. Dlatego chciałbym wiedzieć, czy warto dopłacić prawie 100 zł do SATORI(740zł), który wg opisu xtrabike'a jest głośniejszy, ale stawia większy opór niż SIRIUS(650zł) z elastogelem. A może w ogóle wystarczyłby trenażer Speedmatic za 495 złotych? Nie chcę przepłacać, ale też nie chcę oszczędzić na czymś i potem być niezadowolonym z zakupu. Może ktoś ma SIRIUSA i potrafi obiektywnie ocenić czy ten opór jest wystarczający.
kantele Napisano 24 Września 2010 Napisano 24 Września 2010 To ja mam parę pytań... Jako kompletny laik w tej kwestii. Jak wygląda kompatybilność trenażera (jakiegokolwiek) z kołami o różnym rozmiarze? Czy są one uniwersalne, tzn. do każdego trenażera można zamontować MTB 26 cali albo trekkinga 28 cali? Czy może potrzebne są jakieś przejściówki? Czy przejściówki (jeśli są potrzebne) są w komplecie jak się kupuje trenażer? Jak wygląda montaż roweru do trenażera? Czy muszę coś odkręcać/przykręcać w rowerze, zmieniać zacisk w kole albo inne takie rzeczy? Czy specjalną oponę do trenażera i podstawkę pod przednie koło trzeba kupić zawsze osobno? Jak się w związku z tymi pytaniami kształtuje całkowity koszt np. trenażera Elite Mag Elastogel. Sam trenażer kosztuje powiedzmy do 700 zł, co muszę do niego jeszcze dokupić żeby móc zamontować dwa różne rowery (tzn o różnych średnicach kół)? Pozdr
Mod Team safian Napisano 24 Września 2010 Autor Mod Team Napisano 24 Września 2010 Są różne trenażery, aczkolwiek zazwyczaj rolka dociskana jest do opony za pomocą srężyny, tak więc pasuje zarówno do 26" jak i do 28" a i pewnie do 29" by pasowało Najlepszy zacisk jest metalowy (tacx sprzedaje przeznaczone do trenażerów za ~35PLN) aczkolwiek jak masz nakrętkę z plastiku to troszkę się odkształci ale daje rade Zamocowanie wygląda w ten sposób, że nakładasz rower na trenażer, wkładasz jedną część zacisku do otworu a z drugiej strony zakręcasz zacisk trenażera do oporu, dokręcasz nakrętkę aby się nie wykręciło i tyle, później tylko puszczasz sprężynę na której zamocowana jest rolka i tyle, można wsiadać i jechać. Modyfikować roweru nie trzeba, jedynie przykręcenie manetki od trenażera (chociaż nawet ta manetka może leżeć obok) Oponę musisz dokupić oddzielnie (nigdy nie widziałem, aby była w komplecie) a z podstawką jest różnie - raz dają, raz nie, aczkolwiek można podłożyć cokolwiek (np. książkę telefoniczną) i jest ok, ne warto wydawać dużo kasy na coś takiego, tak samo jak nie warto wydawać 180PLN na mate TACXa pod trenażer. Czasem dają również nakładkę przeciwpotną - to może być przydatne, aczkolwiek i tu można posłużyć się zamiennikiem, manowicie ręcznikiem Do tego Elite nic nie musisz dokupywać żeby jeździć, lecz warto zaopatrzyć się w oponę ze względu na zdecydowaną różnicę w poziomie generowanego hałasu, taka oponka TACXa kosztuje ok 80PLN (pewnie mozna coś innego taniej kupić). Jeżeli koniecznie chcesz podstawkę to jest to koszt min. 30PLN.
Patryke Napisano 26 Września 2010 Napisano 26 Września 2010 W Elite z ramą Crono lub SuperCrono jest o tyle dobrze, że nie trzeba regulować siły docisku koła do mechanizmu oporowego. Dzięki temu wsadzamy tylko rower w trenażer i jazda. Rama jest ruchoma, czyli za docisk to odpowiada nasz ciężar Zakupiłem ostatnio Elite SuperCrono Powermag i naprawdę robi bardzo dobre wrażenie. Do tego mamy w zestawie podstawowe wyposażenie tj. podstawka pod koło, zacisk, potnik i nawet bidon Dopasowanie pod koła 26" czy 28" odbywa się poprzez zmianę położenia dwóch śrubek.
Radello Napisano 27 Września 2010 Napisano 27 Września 2010 Wampi, tu masz tabelkę porównawczą różnych modeli Tacx'a. Za wytwarzanie oporu w Satori odpowiedzialny jest magnes neodymowy, a w Siriusie i niższych modelach zwykły magnes. Różnica w wytwarzanej mocy to 250W. Kolejną różnicą jest inna "rama". W sumie w topowych modelach jest właśnie stosowana ta z Siriusa... Posiadam Satori i tylko tego modelu dotyczy ten post: Docisk koła do rolki regulujesz także przez dokręcenie specjalnej śruby. Ja u siebie w Satori przy ustawieniu manetki na 4 (z dostępnych 10 ustawień) ledwo mogę ruszyć koło ręką! To co pisze safian nijak się ma do Tacx'a (a przynajmniej do modelu Satori). W komplecie znajduje się zacisk do koła, który trzeba wymienić, żeby zamontować w ramie trenażera. Nie trzeba niczego dokupować! Procedura trwa minutę! Docisk nie odbywa się za pomocą żadnej sprężyny, tylko jest stały, regulowany za pomocą śruby (dokręcasz śrubę i zatrzaskujesz wajchę). Dopasowanie do innego rozmiaru niż szosowe 28" odbywa się za pomocą dołączonych w zestawie przejściówek. Podstawka pod przednie koło w cenie to naprawdę przydatna sprawa, chyba że ktoś lubi prowizorkę typu książki. Ja nie lubię I jeszcze jedno, w październikowym numerze BikeBoard'u ma być test trenażerów. Ale pewnie i tak nie znajdziesz nim odpowiedzi na wszystkie swoje pytania, ale zawsze to coś... Powodzenia
Wampi Napisano 27 Września 2010 Napisano 27 Września 2010 Dzięki Radello, przeglądałem wcześniej tę tabelkę i zasadniczo właśnie tę różnicę zauważyłem z tym magnesem. Jednak nie wiedziałem, że jest to różnica rzędu 250 W Tak czy siak ciężko porównać opory bez jazdy na obydwu trenażerach. Jeśli nie ma różnicy w głośności, to może warto byłoby dołożyć jeszcze te 100 zł i mieć wszystko co potrzeba. Chyba, że sirius wcale nie jest taki "słaby", ale to po prostu musiałby ktoś mieć bezpośrednie porównanie testując obydwa trenażery. aha, no i jeszcze co do samych ram, to zasadniczo ta z siriusa jest lepsza od tej z satori? Na jakiej podstawie oni te ceny ustalają Wszystko zmierza do tego, że "jeśli chcesz mieć wszystko co dobre, to kup najwyższy model". W innych modelach jedna rzecz jest dobra, a druga zła itd...
kantele Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Czy dobrze zrozumiałam, trzeba odkręcić koło od roweru, zmienić zacisk na ten od trenażera i potem założyć rower z tym zaciskiem na trenażer?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.