Member007 Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Witajcie, planuję zakupić nowy rower z pełną amortyzacją do kwoty około 4 tys. Rower ma być do jazdy po leśnych ścieżkach, szutrach, czasem asfalt. Zależy żeby miał geometrię w miarę wygodną (pozycja nie leżąca)coś w stylu tej meridy poniżej. http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=73&id=490 Proszę o sugestie co na moim miejscu kupilibyście za kwotę około 4 TPLN pozdrowienia z Tychów
tomalczak Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Dość ciekawa propozycja. http://www.bike-arena.pl/index.php?p1054 Marka nie jest mi znana więc nie mogę się więcej wypowiedzieć.
Schwefel Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Beznadziejny zawias tej Meridy dyskwalifikuje ją już na starcie. Tu masz Trance X4 na gorszym osprzęcie ale znacznie lepszej ramie http://www.bikeman.pl/rower-gorski-giant-trance-x-4-p-1220.html
Member007 Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Napisano 29 Sierpnia 2010 Jak na razie te dwie propozycje bardzo ciekawe. Dodam jeszcze ze zależy mi żeby rower był stosunkowo lekki jak na fulla. Beznadziejny zawias tej Meridy dyskwalifikuje ją już na starcie. Tu masz Trance X4 na gorszym osprzęcie ale znacznie lepszej ramie http://www.bikeman.pl/rower-gorski-giant-trance-x-4-p-1220.html Na czy polega beznadziejność tego zawiasu? Czym się to objawia w praktyce?
Schwefel Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Lekki, full i 4tys.zł to się wzajemnie wyklucza to po pierwsze a po drugie http://www.forumrowerowe.org/topic/2380-tylne-zawieszenia-kompendium/ i będziesz wiedział wszystko o ramach.
Member007 Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Napisano 29 Sierpnia 2010 Więc może coś używanego co można by kupić za tą kwotę i jednoczesnie było dobre?
Member007 Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Napisano 30 Sierpnia 2010 A co powiecie na temat tego roweru??? Mogę go kupić za 3400zł. http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=97&id=906
Schwefel Napisano 30 Sierpnia 2010 Napisano 30 Sierpnia 2010 Chyba w ogóle nie czytałeś tematu o zawieszeniach i mojego posta, bo znów pytasz o to samo
Member007 Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Napisano 30 Sierpnia 2010 Chyba w ogóle nie czytałeś tematu o zawieszeniach i mojego posta, bo znów pytasz o to samo Czytałem, czytałem ale zadałem pytanie na temat tej meridy bo cena jak na model 2010 wydaje się być rozsądna.
Member007 Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Napisano 31 Sierpnia 2010 Zdecydowałem się jednak na model z tego roku Merida One-Twenty 700 D w cenie 3449 zł w rozmiarze 20 " Rower jest pięknie wykonany, posiada bardzo przyzwoity osprzęt jak za tą cenę. Przedni amorek bardzo solidny jak na SR. Najbardziej podoba mi się waga bo ważony był przy mnie i wynik 14kg co na fulla w tej cenie całkiem nieźle. Rower prezentuje się wyśmienicie dzięki połyskującemu lakierowi w gustownie dobranych barwach. Do wymiany na pewno z czasem damper. Reszta bez zarzutu. No może lżejsze korby by się przydały ale to nie teraz. Coś więcej będę mógł powiedzieć jak przestanie padać i będę mógł go wypróbować na leśnych szutrach i wertepach. Model: One-Twenty TFS 700-D Rower należy do grupy: FULL SUSPENSION - MARATON/ALL MOUNTAIN SPORT Rozmiar ramy: 16'' - 18" - 20" - 22'' Rama: One-Twenty TFS-Disc Amortyzator/widelec: SR Epicon LOD 120 Damper: X-Fusion O2RC Korby: Shimano M532 44-32-22 Przerzutka przód: Shimano XT 34.9 Przerzutka tył: Shimano XT Shadow Manetki: Shimano XT rapidfire Hamulce: Shimano M486 disc 180 mm Piasta przód: Shimano Deore centerlock Piasta tył: Shimano Deore centerlock Obręcze: Merida TFS Disc-Eyelet-Black Opona przód: MERIDA Trail 2.25 Kevlar Opona tył: MERIDA Trail 2.25 Kevlar Pedały: XC Alloy Kierownica: FSA XC 281AOS R18 660 Siodło: XM Line Sztyca: FSA SL280 SB25 31.6 Opis: One-Twenty TFS 700-D Cena: 4599.00 zł
skjaatel Napisano 31 Sierpnia 2010 Napisano 31 Sierpnia 2010 Poszukaj Gianta Trace lub Anthema. Giant zaczął wyprzedaże i najniższe wersje tych rowerków powinny zamknąć się w budżecie. Osprzęt może i słabszy, ale ramy i zawiecha chwalone.
Member007 Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Napisano 31 Sierpnia 2010 Poszukaj Gianta Trace lub Anthema. Giant zaczął wyprzedaże i najniższe wersje tych rowerków powinny zamknąć się w budżecie. Osprzęt może i słabszy, ale ramy i zawiecha chwalone. Dzięki ale teraz to już niczego nie szukam bo kupiłam kapitalną Meridę i zamykam temat nawet jesli sa to tacy którzy nie lubią Meridy ale to ich problem.
Mod Team safian Napisano 31 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 31 Sierpnia 2010 Nie rozumiem, po co pytać na forum i marnować czyjś czas skoro i tak ignoruje się każdą wypowiedź i stawia się na swoim -.-
Schwefel Napisano 31 Sierpnia 2010 Napisano 31 Sierpnia 2010 A czego można było się spodziewać po kimś kto nie może się zdecydować czy jest mężczyzną czy kobietą? Zdecydowałem kupiłam No ale ok, w końcu ktoś musi kupić te kapitalne Meridy żebyśmy my nie musieli na tym jeździć
Member007 Napisano 1 Września 2010 Autor Napisano 1 Września 2010 A czego można było się spodziewać po kimś kto nie może się zdecydować czy jest mężczyzną czy kobietą? No ale ok, w końcu ktoś musi kupić te kapitalne Meridy żebyśmy my nie musieli na tym jeździć Oj Schwefel nie ładnie. Przemawiają przez Ciebie emocje a to nie profesjonalne i nie przystoi administratorowi. A co do mojego wyboru, nie rozumiem dlaczego taka reakcja. Nie lepiej byłoby pogratulować i powiedzieć miłego uzytkowania nawet jesli nie jest się fanem danej marki czy modelu??? Ja bym tak zrobił.
tobo Napisano 1 Września 2010 Napisano 1 Września 2010 no wiesz, w twoim temacie padly dwie propozycje innych rowerów, oba z nich mają lepsze zawieszenia - a zawieszenie jest kluczem do dobrego fulla. zaproponowano ci również lekturę tematu o zawieszeniach a tam jest sporo dobrego na temat innych ram/rowerów. merida należy pod tym względem do zabytków amortyzacyjnych. do ciebie przemówiła cena, nie właściwości zawieszenia, tym bardziej że z reguły rower poddaje się przeróbkom ulepszającym; rama jest praktycznie najdroższym elementem roweru i trudno poddać go tuningowi wymieniając ramę, bo to raczej sensu nie ma. przerabiając trance'a czy wskazanego poisona zyskałbyś znacząco na jakości roweru. a tak nawet po zmianie osprzętu będziesz miał lepszy rower ale nadal przeciętnego fulla.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.