Skocz do zawartości

[Rower] Full do 4 tys.


Member007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

planuję zakupić nowy rower z pełną amortyzacją do kwoty około 4 tys. Rower ma być do jazdy po leśnych ścieżkach, szutrach, czasem asfalt. Zależy żeby miał geometrię w miarę wygodną (pozycja nie leżąca)coś w stylu tej meridy poniżej.

 

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=73&id=490

 

Proszę o sugestie co na moim miejscu kupilibyście za kwotę około 4 TPLN

 

pozdrowienia z Tychów :)

Napisano

Jak na razie te dwie propozycje bardzo ciekawe. Dodam jeszcze ze zależy mi żeby rower był stosunkowo lekki jak na fulla.

 

Beznadziejny zawias tej Meridy dyskwalifikuje ją już na starcie.

Tu masz Trance X4 na gorszym osprzęcie ale znacznie lepszej ramie http://www.bikeman.pl/rower-gorski-giant-trance-x-4-p-1220.html

 

Na czy polega beznadziejność tego zawiasu? Czym się to objawia w praktyce?

Napisano

Chyba w ogóle nie czytałeś tematu o zawieszeniach i mojego posta, bo znów pytasz o to samo :)

 

Czytałem, czytałem ale zadałem pytanie na temat tej meridy bo cena jak na model 2010 wydaje się być rozsądna.

Napisano

Zdecydowałem się jednak na model z tego roku Merida One-Twenty 700 D w cenie 3449 zł w rozmiarze 20 "

Rower jest pięknie wykonany, posiada bardzo przyzwoity osprzęt jak za tą cenę. Przedni amorek bardzo solidny jak na SR. Najbardziej podoba mi się waga bo ważony był przy mnie i wynik 14kg co na fulla w tej cenie całkiem nieźle.

Rower prezentuje się wyśmienicie dzięki połyskującemu lakierowi w gustownie dobranych barwach.

Do wymiany na pewno z czasem damper. Reszta bez zarzutu. No może lżejsze korby by się przydały ale to nie teraz. Coś więcej będę mógł powiedzieć jak przestanie padać i będę mógł go wypróbować na leśnych szutrach i wertepach.

 

Model: One-Twenty TFS 700-D

Rower należy do grupy: FULL SUSPENSION - MARATON/ALL MOUNTAIN SPORT

Rozmiar ramy: 16'' - 18" - 20" - 22''

Rama: One-Twenty TFS-Disc

Amortyzator/widelec: SR Epicon LOD 120

Damper: X-Fusion O2RC

Korby: Shimano M532 44-32-22

Przerzutka przód: Shimano XT 34.9

Przerzutka tył: Shimano XT Shadow

Manetki: Shimano XT rapidfire

Hamulce: Shimano M486 disc 180 mm

Piasta przód: Shimano Deore centerlock

Piasta tył: Shimano Deore centerlock

Obręcze: Merida TFS Disc-Eyelet-Black

Opona przód: MERIDA Trail 2.25 Kevlar

Opona tył: MERIDA Trail 2.25 Kevlar

Pedały: XC Alloy

Kierownica: FSA XC 281AOS R18 660

Siodło: XM Line

Sztyca: FSA SL280 SB25 31.6

Opis: One-Twenty TFS 700-D

Cena: 4599.00 zł

Napisano

Poszukaj Gianta Trace lub Anthema. Giant zaczął wyprzedaże i najniższe wersje tych rowerków powinny zamknąć się w budżecie. Osprzęt może i słabszy, ale ramy i zawiecha chwalone.

Napisano

Poszukaj Gianta Trace lub Anthema. Giant zaczął wyprzedaże i najniższe wersje tych rowerków powinny zamknąć się w budżecie. Osprzęt może i słabszy, ale ramy i zawiecha chwalone.

 

Dzięki ale teraz to już niczego nie szukam bo kupiłam kapitalną Meridę i zamykam temat nawet jesli sa to tacy którzy nie lubią Meridy ale to ich problem. :whistling:

Napisano

A czego można było się spodziewać po kimś kto nie może się zdecydować czy jest mężczyzną czy kobietą? :whistling:

 

Zdecydowałem
kupiłam

 

No ale ok, w końcu ktoś musi kupić te kapitalne Meridy żebyśmy my nie musieli na tym jeździć :)

Napisano

A czego można było się spodziewać po kimś kto nie może się zdecydować czy jest mężczyzną czy kobietą? :)

 

 

 

No ale ok, w końcu ktoś musi kupić te kapitalne Meridy żebyśmy my nie musieli na tym jeździć :)

 

Oj Schwefel nie ładnie. Przemawiają przez Ciebie emocje a to nie profesjonalne i nie przystoi administratorowi.

A co do mojego wyboru, nie rozumiem dlaczego taka reakcja. Nie lepiej byłoby pogratulować i powiedzieć miłego uzytkowania nawet jesli nie jest się fanem danej marki czy modelu??? Ja bym tak zrobił.

Napisano

no wiesz, w twoim temacie padly dwie propozycje innych rowerów, oba z nich mają lepsze zawieszenia - a zawieszenie jest kluczem do dobrego fulla. zaproponowano ci również lekturę tematu o zawieszeniach a tam jest sporo dobrego na temat innych ram/rowerów. merida należy pod tym względem do zabytków amortyzacyjnych. do ciebie przemówiła cena, nie właściwości zawieszenia, tym bardziej że z reguły rower poddaje się przeróbkom ulepszającym; rama jest praktycznie najdroższym elementem roweru i trudno poddać go tuningowi wymieniając ramę, bo to raczej sensu nie ma. przerabiając trance'a czy wskazanego poisona zyskałbyś znacząco na jakości roweru. a tak nawet po zmianie osprzętu będziesz miał lepszy rower ale nadal przeciętnego fulla.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...