Skocz do zawartości

[Opony] Czym zastąpić opony TourTrax w Unibike Vision?


LeHardi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

1) Wróciłem po kilkuletniej przerwie na rowerowe szlaki i od niedawna jestem posiadaczem roweru trekingowego Unibike Vision. Przymierzam się więc do spędzenia odrobiny zimowego czasu na 2 kołach i w tym kontekście zastanawiam się nad zmianą unibikowych Tour Traxów na jakieś przyzwoite semi slicki (teren po którym zamierzam jeździć zimą to, podobnie jak latem, miasto (głównie ścieżka rowerowa) i tereny podmiejskie (leśne ścieżki, drogi gruntowe itp.). Lektura różnych poradników internetowych przekonała mnie,że raczej opon na kolcach nie będę potrzebował. Obecne opony mają szerokość 1.60, na śniegu (i wpiasku też) lepiej chyba sprawdzą się 1.75? Czy koncepcja z semislickami na zimę jest słuszna czy raczej stawiać na pełne opony terenowe, a semislicki zostawić na lato? Jakie opony 28' w związku z tym możecie mi polecić (obręcze Rodi Vision)?

A jako bonus kilka wątpliwości wynikających ze wspomnianej absencji rowerowej i z faktu, że moim poprzednim rowerem był "jednobiegowy" :) Universal (Wigry 3) - otóż z wszelkiej maści poradników wynika, że wymiana opony (czy dętki) to bułka z masłem, tym niemniej zastanawiam się - głupia sprawa - nad tym czy będę potrafił sam jej dokonać, czy też dam zarobić serwisowi. Póki co kładą mnie szczegóły (oczywiste oczywistości :down:) - czytałem FAQ i przeglądałem wątki na forum - bezskutecznie.

2) Otóż do wymiany opony trzeba zdjąć koło, a wcześniej "rozpiąć hamulce" - czy mogę prosić o precyzyjne wyjaśnienie co to oznacza? Czy po "zapięciu" hamulec wymaga regulacji klocków (zakładając, że przed rozpięciem było wszystko OK)?

3) Czy zakładając koło wystarczy tylko zamknąć dźwignię samozamykacza (zakładając, że przed zdjęciem koła było ustawione prawidłowo) czy też potrzebne są jakieś dodatkowe regulacje (jak tego wymagał np. rzeczony Wigry i koła montowane nakrętkami)?

--

LeHardi

Napisano

Na 1 ci nie odpowiem na drugie i owszem.

 

To jest hamulec v-brake. Tam gdzie jest na górze ta guma a po lewo metal znajduje się zapięcie. Dalej sam dojdziesz jak to rozpiąć i zapiąć.

 

male_48.jpg

 

A co do samozamykacza do trzeba jednak trochę poluźnić go bo samo otworzenie go nic nie da. A potem analogicznie na odwrót zakręcasz go i zamykasz.

Napisano

Dzięki - sprawa z rozpinaniem rzeczywiście banalnie prosta! :) Teraz czekam na chętnych do pomocy w doborze opon. ;-)

--

LeHardi

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...