gorek321 Napisano 28 Sierpnia 2010 Napisano 28 Sierpnia 2010 Witam ! Poniżej przedstawiam aktualną specyfikacje mojego bajka oraz moje pomysły w jaki sposób przysposobić go do udziału w amatorskich wyścigach XC ( Thule Cup ) oraz maratonach. Proszę o twórcze wypowiedzi i ocenę. Hamulce - Avid SD5 Koła - obręcze - alexrims Ace18, piasty deore LX, szprychy - ( nie znam masy ,ale cieniowane, koła ważą ok. 1700g), Opony - Kenda Karma Rama - Kross A4 6061 2008, Amortyzator - Sr Suntour Epicon 2010 Przerzutki przód - Sh Alivio,tył - Sh XT shadow, Kaseta - SLX, Łańcuch - XT, Korba - SLX, Manetki - SLX, Siodełko - SI San Marco, Sztyca - X-mission Comp, Mostek i kierownica - Truvativ XR. Całość była używana przez ten sezon, zmiany mam zamiar dokonać przez zimę aby jak wiadomo – tanio kupić części. Z tego co zauważyłem podczas jazdy to bolączką jest na pewno za miękka rama – chce postawić na Boplight Maraton Team 18-19’. Przerzutki nie zawsze działają zadowalająco więc manetki oraz przerzutki mam zamiar wymienić na Sram X9. Do XC potrzebne są mocne koła więc wymiana będzie potrzebna choć konkretów jeszcze nie wytypowałem. Planuję też wymienić hamulce na tarczowe. Na poszczególne komponenty chce przeznaczyć; - rama – ok. 900zł - przerzutki + manetki ok.650zł, - hamulce z tarczami do 700 zł, - koła do 800zł, Co powiecie na powyższy ‘tuning’ ? Czy jest to dobry sposób na spożytkowanie środków i złożenie możliwie dobrego sprzętu do XC ?
ziemian Napisano 28 Sierpnia 2010 Napisano 28 Sierpnia 2010 Witam Jeśli chodzi o przerzutki to nie ma sensu wymieniać wszystkich, ja na twoim miejscu zrobił bym tak że wymieniłbym przód i kupiłbym Shimano XT i wymiana manetek do tego też Shimano XT i wszystko powinno działąć bardzo dobrze. pozdrawiam
Schwefel Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Trochę bez sensu ta wymiana przerzutek. Rozumiem pęd do X9 bo sam na nim jeżdżę ale póki obecne nie są zużyte to imho nie ma sensu. Tą sumkę dorzuciłbym do ramy i kół tak żeby starczyło na nowego XTC i jakieś sensowne kółka na 717/Revo/340. Boplight na pewno nie będzie sztywniejszy od ciężkiego A4, bo to wydmuszka.
gorek321 Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Napisano 29 Sierpnia 2010 Dziękuje za powyższe odpowiedzi ! Mam jeszcze kilka kolejnych spraw i pytań. 1.W bike-center.pl są w promocji hamulce Avid Elixir 5 w cenie 609zł z tarczami, czy są warte polecenia ? Czy warto je kupić teraz ,po tej cenie ? 2.Zakup X9 planowałem głównie przez wzgląd na to ,że mój aktualny napęd pod większym obciążeniem albo pod wpływem błota chodzi jak mu pasuje. Czy jeśli wymienię manetki + przednia przerzutkę na XT to zauważę znaczącą poprawę ? 3.W powyższej propozycji znalazła się rama Gianta, czy za podobną kwotę idzie wyrwać coś sztywnego a zarazem lżejszego ? Czy Autor w swoich modelach ram Vision i Egoist poprawił się pod względem sztywności ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.