Rafi105 Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 Witam! Po wczorajszej dość ostrej przejażdżce pojawiły się w tylnej piaście(chyba) wibrowanie. Nie stałe lecz takie pulsujące (przez 1-2 sekundy jest przez kolejną 1-2 sekundy nie ma i tak ciągle). Do prędkości ok 22 km/h jest spokój wszystko zaczyna się powyżej tej prędkości. Początkowo myślałem że to coś na zębatkach albo z łańcuchem nie tak ale kiedy przestaję pedałować to wibrowanie nie ustępuje. Dodam że piasta to JoyTech Industrial. Czy ktoś ma jakieś sugestie co to może być i jak się tego pozbyć?
seker1995 Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 Nie dokręcone kontry. Mogło to spowodować wyrobienie misek i może się już nie dać tak dokręcić, żeby koło chodziło luźno i nie wibrowało
Rafi105 Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Napisano 27 Sierpnia 2010 Jeszcze takie pytanie co to są te kontry i miski? Ja ogólnie dopiero zaczynam taką bardziej poważną przygodę z rowerem i jestem trochę zielony w niektórych kwestiach.
Fenthin Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 Poczytaj, wszystko powinno się wyjaśnić: Artykuł Nawet jest obrazek Mogę się jedynie przyczepić do tego, co napisane jest na temat WD-40 i podobnych specyfików. Tym nigdy nie pryskaj piasty.
Rafi105 Napisano 28 Sierpnia 2010 Autor Napisano 28 Sierpnia 2010 Jeżeli wibrowanie nie ustępuje po mocniejszym dokręceniu kontry to czy piastę trzeba wymienić czy wystarczy jej pełny serwis z ewentualną wymianą jakiejś części?
cebul08 Napisano 28 Sierpnia 2010 Napisano 28 Sierpnia 2010 Rafi105, a czy Ty w ogóle wyjąłeś koło z widełek zanim przystąpiłeś do dokręcania? Jeśli nie to zrób to, gdyż może się okazać, że ukręciła się oś piasty co w tym przypadku (Joytech) nie byłoby niczym nadzwyczajnym. Poza tym Fenthin podał Ci wszystko prawie na tacy, wystarczy przeczytać. Jeśli nie starczy chęci to zerknij przynajmniej w podrozdział <b. Serwis piasty "konusowej">. Jeżeli i to będzie za wiele pozostaje Ci już tylko wizyta w serwisie.