berkas97 Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Od zawsze się zastanawiałem czy zmienić prestę na samochodowy. Teraz moja obręcz na to pozwala (Mavic XM719:)) Może ktoś mi napisać jakie są wady i zalety tych wentyli?
Mod Team safian Napisano 25 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 25 Sierpnia 2010 Tu masz ładnie wyjaśnione: http://www.sheldonbrown.com/brandt/presta-schrader.html
berkas97 Napisano 25 Sierpnia 2010 Autor Napisano 25 Sierpnia 2010 A jest coś po polsku? A macie Wy jakieś swoje własne doświadczenia z nimi?
tor23 Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Prestę się po prostu łatwiej pompuje, jak złapiesz panę na drodze. Wentyl samochodowy ma znowu taki plus, że jedziesz na stację benzynową i możesz pompować kompresorem (prestę też, ale z adapterem na samochodowy). Zależy kto co lubi. Ja używałem samochodowego, ale przeszedłem na prestę i nie żałuję, dla mnie jest wygodniejsza i przede wszystkim łatwiej ją dopompować na trasie.
berkas97 Napisano 25 Sierpnia 2010 Autor Napisano 25 Sierpnia 2010 Też prawda, ale ja widzę że jak się trochę nieumiejętnie pompuje to wygina się zaworek . A widzę też że samochodowy jest popularniejszy ;]
Mod Team safian Napisano 25 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 25 Sierpnia 2010 @tor23 A Próbowałeś pompować prestę kompresorem samochodowym? Ja próbowałem na kilku stacjach i wszędzie ten sam problem - końcówka kompresora nie wciskała wentylka do środka i się nie dało napompować (może mam zły adapter), mimo, że pompką wszystko jest ok. Ja używam schradera i jakoś nie narzekam, może to złe wspomnienia z używania presty (Maxxis WW). Kwestia gustu, w rowerach do ścigania znacznie popularniejsza jest presta. Wygiąć ten zaworek jest dość ciężko jeśli nie robisz nic na siłe
eloo Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Prestę się po prostu łatwiej pompuje, jak złapiesz panę na drodze. Mógłbys rozwinąć tę myśl?? Używałem obu wentyli i nie zauważyłem zeby któryś pozwalał na lżejsze czy łatwiejsze pompowanie... Jedyna rożnica to ta że używając presty zawsze woziłem adapter. A Próbowałeś pompować prestę kompresorem samochodowym? Ja próbowałem na kilku stacjach i wszędzie ten sam problem - końcówka kompresora nie wciskała wentylka do środka i się nie dało napompować (może mam zły adapter), mimo, że pompką wszystko jest ok. Czasem sie wentyl może zapiec i wystrczy po odkreceniu tej małej nakretki nacisnac kilka razy zeby ten trzpien luźno chodził, ewentualnie ciśnienie w kompresorze było niższe niż w oponie.
descanting Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 tylko samochodowy. Jestem zwolennikiem unifikacji takich banalnych różnic jak zaworki, to upraszcza życie. samochodowy napompuje pompką i na każdej stacji, Prestę tylko pompką. Wybór jest oczywisty
Mod Team safian Napisano 26 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2010 Czasem sie wentyl może zapiec i wystrczy po odkreceniu tej małej nakretki nacisnac kilka razy zeby ten trzpien luźno chodził, ewentualnie ciśnienie w kompresorze było niższe niż w oponie. No właśnie nie, pompką w domu bez najmniejszego problemu, kompresor umiem używać, winą z pewnością jest zbyt głęboka końcówka kompresora. Ogólnie te adaptery + kompresor to porażka.
descanting Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 No właśnie nie, pompką w domu bez najmniejszego problemu, kompresor umiem używać, winą z pewnością jest zbyt głęboka końcówka kompresora. Ogólnie te adaptery + kompresor to porażka. otóż to, po co się masochizować, wiartarka w łapkę, pilnik okragły i papier ścierwny i masz transformację na ludzki standard w 10 minut
arroyo Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Kiedyś jeździłem na auto, teraz tylko presta. Presta jest szczelniejsza, łatwiej reguluje się ciśnienie (spuszcza i pompuje), wyposażona jest w metalową nakrętkę która utrzymuje wentyl w miejscu. Inna sprawa, że mam obręcze pod prestę i tylko taki wentyl zmieszczę. Jedyna wada, to faktycznie brak możliwości użycia kompresora, ale trzymanie w torbie dodatkowej przejściówki nie jest problemem.
tomalczak Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Mógłbys rozwinąć tę myśl?? Używałem obu wentyli i nie zauważyłem zeby któryś pozwalał na lżejsze czy łatwiejsze pompowanie... Jedyna rożnica to ta że używając presty zawsze woziłem adapter. Presta jest w rzeczywistości łatwiejsza w pompowaniu. Zawór Schredera posiada sprężynkę dociskającą rdzeń wentyla do uszczelki, wiec podczas pompowania musisz pokonać opór jaki ona stawia Za prestą przemawia jeszcze to iż wymaga mniejszego otworu w obręczy co nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o jej wytrzymałość.
RObertus Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Ja posiadam oby dwa (presta przód, samochodowy tył). Stwierdziłem ze samochodowy jest lepszy ponieważ, zawsze musiasz miec ten adapter. A to nieco utrudnia prace;/
Mr. Dry Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 zawsze musiasz miec ten adapter Niekoniecznie. Niedawno kupiłem taką małą pompkę z dwoma wejściami - na samochodowy i prestę. Oby dwa zawory pompuje się równie łatwo. Schredera też można napompować ale akurat tą pompką kiepsko to idzie. Dodatkową zaletą jest ciśnieniomierz - pokazywać pokazuje ale czy jest to zgodne z prawdą to nie mam pojęcia. Osobiście wolę prestę.
RObertus Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Ale jak ja jeżdże w dh to nie bd zabieral ze soba papki do lasu ;P Po drodze na stacje wole zajechac...
seker1995 Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Nie wiem jaki macie problem z wożeniem adaptera z presty na samochodowy ??? Przecież można go nakręcić na prestę i od góry zakręcić plastikową zakrętką od samochodowego i wozić tak zawsze przy sobie Nawet jest specjalny gwint, żeby się dało tą plastikową zakrętkę zakręcić
Niedzwiedz1 Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 I jak złapiesz gumę to wyjmiesz z kieszeni ten kompresor w lesie? Adapter to żaden problem, wożę go w pudełeczku z łatkami, na pewno się nie zgubi i dodatkowego miejsca nie zajmuje. Rozwiercanie obręczy to 100x więcej zachodu niż wożenie tego adapterka. Z kompresorem nie miałem jeszcze żadnego problemu, a pompowałem na różnych stacjach. No, miałem kiedyś problem jak trafiłem na kompresor, który nie działał w ogóle Co do unifikacji, to przecież ona jest, mamy tylko 2 standardy (no i trzeci na wymarciu ) i przejściówkę unifikującą
Mod Team bogus Napisano 26 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2010 Moim zdaniem Presta lepiej trzyma ciśnienie (mówię tu o tych samych modelach dętek z różnymi zaworkami). Dla mnie jest wygodniejsza w użyciu, a wożenie adaptera nie jest jakimś wielkim wyzwaniem.
swierzak1 Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Tylko presta i nie dlatego że mam obręcz tylko pod ten zawór. Presta jest sporo szczelniejszym zaworem. Przekonałem się o tym nie raz zostawiając rower na miesiąc stojący w pokoju. Samochodowy trzeba było pompować bo sporo ciśnienia uszło a presta? Delikatna korekta bo uszło 0.2 bar Do samochodowego już nie wrócę...
eloo Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Presta jest w rzeczywistości łatwiejsza w pompowaniu. Zawór Schredera posiada sprężynkę dociskającą rdzeń wentyla do uszczelki, wiec podczas pompowania musisz pokonać opór jaki ona stawia nie wiem jakiej używasz pompki ale większość, żeby nie powiedziec prawie każda pompka zakładając, zaciskając/zakrecając ja na wentylu naciska ten rdzeń.
Schwefel Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Za prestą przemawia jeszcze to iż wymaga mniejszego otworu w obręczy co nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o jej wytrzymałość. Hahaha Leżę i czekam na kolejne bajki z działu wyższość presty nad auto. To jak wytłumaczysz fakt, że obręcze i dętki do DH są robione w większości pod auto? Moje leciutkie 717 są też pod auto, więc co Mavic sobie strzelił samobója we flagowym modelu?
berkas97 Napisano 26 Sierpnia 2010 Autor Napisano 26 Sierpnia 2010 No właśnie, po co w moim XM719 jest otwór, pozwalający na zmianę z presty na samochodowy? Wystarczy tylko jeden adapter na stałe przyczepiany i jest git . Moim zdaniem wymyślono te 2 wentyle po to żeby ludzie mieli się o co kłócić . Kolejny aspekt który przemawia za samochodowym to zazwyczaj niższa ceną dętki.
Mod Team Odi Napisano 26 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2010 Zdecydowanie jestem za samochodowym. Bo jest częściej spotykany, a co za tym idzie bardziej uniwersalny i w razie jakichś awaryjnych sytuacji łatwiej zdobyć pompkę pod ten wentyl.
premier2 Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Schwefel, miałem to samo napisać. Używam obu typów zaworów i zdecydowanie auto jest mniej upierdliwy. Za to presta trzyma nieco lepiej ciśnienie.
tor23 Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Mi się po prostu prestę szybciej pompuje pompką rowerową. Odkąd kupiłem dętki Schwalbe nie mam potrzeby dopompowywać ich kompresorem a za tym wożenia adaptera. Raz na kilka miesięcy, lub w razie potrzeby pompuje je w domu dużą pompką. Miałem samochodowe teraz mam prestę i ta mi bardziej pasuje. Jedni wolą blondynki inni brunetki i tyle.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.