Skocz do zawartości

[zawór] presta czy samochodowy?


berkas97

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od zawsze się zastanawiałem czy zmienić prestę na samochodowy. Teraz moja obręcz na to pozwala (Mavic XM719:)) Może ktoś mi napisać jakie są wady i zalety tych wentyli?

Napisano

Prestę się po prostu łatwiej pompuje, jak złapiesz panę na drodze. Wentyl samochodowy ma znowu taki plus, że jedziesz na stację benzynową i możesz pompować kompresorem (prestę też, ale z adapterem na samochodowy). Zależy kto co lubi. Ja używałem samochodowego, ale przeszedłem na prestę i nie żałuję, dla mnie jest wygodniejsza i przede wszystkim łatwiej ją dopompować na trasie.

Napisano

Też prawda, ale ja widzę że jak się trochę nieumiejętnie pompuje to wygina się zaworek :icon_question:. A widzę też że samochodowy jest popularniejszy ;]

  • Mod Team
Napisano

@tor23

A Próbowałeś pompować prestę kompresorem samochodowym? Ja próbowałem na kilku stacjach i wszędzie ten sam problem - końcówka kompresora nie wciskała wentylka do środka i się nie dało napompować (może mam zły adapter), mimo, że pompką wszystko jest ok.

 

Ja używam schradera i jakoś nie narzekam, może to złe wspomnienia z używania presty (Maxxis WW). Kwestia gustu, w rowerach do ścigania znacznie popularniejsza jest presta.

 

Wygiąć ten zaworek jest dość ciężko jeśli nie robisz nic na siłe :icon_question:

Napisano

Prestę się po prostu łatwiej pompuje, jak złapiesz panę na drodze.

Mógłbys rozwinąć tę myśl?? Używałem obu wentyli i nie zauważyłem zeby któryś pozwalał na lżejsze czy łatwiejsze pompowanie... Jedyna rożnica to ta że używając presty zawsze woziłem adapter.

 

A Próbowałeś pompować prestę kompresorem samochodowym? Ja próbowałem na kilku stacjach i wszędzie ten sam problem - końcówka kompresora nie wciskała wentylka do środka i się nie dało napompować (może mam zły adapter), mimo, że pompką wszystko jest ok.

Czasem sie wentyl może zapiec i wystrczy po odkreceniu tej małej nakretki nacisnac kilka razy zeby ten trzpien luźno chodził, ewentualnie ciśnienie w kompresorze było niższe niż w oponie.

Napisano

tylko samochodowy. Jestem zwolennikiem unifikacji takich banalnych różnic jak zaworki, to upraszcza życie. samochodowy napompuje pompką i na każdej stacji, Prestę tylko pompką. Wybór jest oczywisty

  • Mod Team
Napisano

Czasem sie wentyl może zapiec i wystrczy po odkreceniu tej małej nakretki nacisnac kilka razy zeby ten trzpien luźno chodził, ewentualnie ciśnienie w kompresorze było niższe niż w oponie.

 

No właśnie nie, pompką w domu bez najmniejszego problemu, kompresor umiem używać, winą z pewnością jest zbyt głęboka końcówka kompresora. Ogólnie te adaptery + kompresor to porażka.

Napisano

No właśnie nie, pompką w domu bez najmniejszego problemu, kompresor umiem używać, winą z pewnością jest zbyt głęboka końcówka kompresora. Ogólnie te adaptery + kompresor to porażka.

 

otóż to, po co się masochizować, wiartarka w łapkę, pilnik okragły i papier ścierwny i masz transformację na ludzki standard w 10 minut

Napisano

Kiedyś jeździłem na auto, teraz tylko presta. Presta jest szczelniejsza, łatwiej reguluje się ciśnienie (spuszcza i pompuje), wyposażona jest w metalową nakrętkę która utrzymuje wentyl w miejscu. Inna sprawa, że mam obręcze pod prestę i tylko taki wentyl zmieszczę. Jedyna wada, to faktycznie brak możliwości użycia kompresora, ale trzymanie w torbie dodatkowej przejściówki nie jest problemem.

Napisano

Mógłbys rozwinąć tę myśl?? Używałem obu wentyli i nie zauważyłem zeby któryś pozwalał na lżejsze czy łatwiejsze pompowanie... Jedyna rożnica to ta że używając presty zawsze woziłem adapter.

 

 

Presta jest w rzeczywistości łatwiejsza w pompowaniu. Zawór Schredera posiada sprężynkę dociskającą rdzeń wentyla do uszczelki, wiec podczas pompowania musisz pokonać opór jaki ona stawia ^_^

Za prestą przemawia jeszcze to iż wymaga mniejszego otworu w obręczy co nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o jej wytrzymałość.

Napisano

Ja posiadam oby dwa (presta przód, samochodowy tył). Stwierdziłem ze samochodowy jest lepszy ponieważ, zawsze musiasz miec ten adapter. A to nieco utrudnia prace;/

Napisano
zawsze musiasz miec ten adapter

Niekoniecznie. Niedawno kupiłem taką małą pompkę z dwoma wejściami - na samochodowy i prestę. Oby dwa zawory pompuje się równie łatwo. Schredera też można napompować ale akurat tą pompką kiepsko to idzie. Dodatkową zaletą jest ciśnieniomierz - pokazywać pokazuje ale czy jest to zgodne z prawdą to nie mam pojęcia. Osobiście wolę prestę.

Napisano

Nie wiem jaki macie problem z wożeniem adaptera z presty na samochodowy ??? Przecież można go nakręcić na prestę i od góry zakręcić plastikową zakrętką od samochodowego i wozić tak zawsze przy sobie :) Nawet jest specjalny gwint, żeby się dało tą plastikową zakrętkę zakręcić :icon_wink:

Napisano

I jak złapiesz gumę to wyjmiesz z kieszeni ten kompresor w lesie? :)

Adapter to żaden problem, wożę go w pudełeczku z łatkami, na pewno się nie zgubi i dodatkowego miejsca nie zajmuje.

Rozwiercanie obręczy to 100x więcej zachodu niż wożenie tego adapterka.

Z kompresorem nie miałem jeszcze żadnego problemu, a pompowałem na różnych stacjach. No, miałem kiedyś problem jak trafiłem na kompresor, który nie działał w ogóle :icon_wink:

Co do unifikacji, to przecież ona jest, mamy tylko 2 standardy (no i trzeci na wymarciu :P) i przejściówkę unifikującą :P

  • Mod Team
Napisano

Moim zdaniem Presta lepiej trzyma ciśnienie (mówię tu o tych samych modelach dętek z różnymi zaworkami).

Dla mnie jest wygodniejsza w użyciu, a wożenie adaptera nie jest jakimś wielkim wyzwaniem.

Napisano

Tylko presta i nie dlatego że mam obręcz tylko pod ten zawór. Presta jest sporo szczelniejszym zaworem. Przekonałem się o tym nie raz zostawiając rower na miesiąc stojący w pokoju. Samochodowy trzeba było pompować bo sporo ciśnienia uszło a presta? Delikatna korekta bo uszło 0.2 bar :icon_mrgreen: Do samochodowego już nie wrócę...

Napisano

Presta jest w rzeczywistości łatwiejsza w pompowaniu. Zawór Schredera posiada sprężynkę dociskającą rdzeń wentyla do uszczelki, wiec podczas pompowania musisz pokonać opór jaki ona stawia :icon_mrgreen:

nie wiem jakiej używasz pompki ale większość, żeby nie powiedziec prawie każda pompka zakładając, zaciskając/zakrecając ja na wentylu naciska ten rdzeń.

Napisano

Za prestą przemawia jeszcze to iż wymaga mniejszego otworu w obręczy co nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o jej wytrzymałość.

Hahaha :icon_mrgreen::P:icon_lol: Leżę i czekam na kolejne bajki z działu wyższość presty nad auto.

To jak wytłumaczysz fakt, że obręcze i dętki do DH są robione w większości pod auto? Moje leciutkie 717 są też pod auto, więc co Mavic sobie strzelił samobója we flagowym modelu?

Napisano

No właśnie, po co w moim XM719 jest otwór, pozwalający na zmianę z presty na samochodowy? Wystarczy tylko jeden adapter na stałe przyczepiany i jest git :icon_mrgreen:. Moim zdaniem wymyślono te 2 wentyle po to żeby ludzie mieli się o co kłócić :P. Kolejny aspekt który przemawia za samochodowym to zazwyczaj niższa ceną dętki.

  • Mod Team
Napisano

Zdecydowanie jestem za samochodowym. Bo jest częściej spotykany, a co za tym idzie bardziej uniwersalny i w razie jakichś awaryjnych sytuacji łatwiej zdobyć pompkę pod ten wentyl.

Napisano

Mi się po prostu prestę szybciej pompuje pompką rowerową. Odkąd kupiłem dętki Schwalbe nie mam potrzeby dopompowywać ich kompresorem a za tym wożenia adaptera. Raz na kilka miesięcy, lub w razie potrzeby pompuje je w domu dużą pompką. Miałem samochodowe teraz mam prestę i ta mi bardziej pasuje. Jedni wolą blondynki inni brunetki i tyle.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...