kubzys Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 hejka, teraz mam ramę pod 1" i amortyzator z rurą sterową 1" i mam stery klasyczne (takie co się nakręca te nakrętki na gwintowaną rurę sterową, podobne do tych: http://allegro.pl/stery-bbb-treadaround-1-nakrecane-miska-26-4mm-i1193540718.html) i czy dałoby się jakoś je zmienić na stery typu ahead (wiem że mają 1 1/8") bez wymieniania ramy i amora? czy można założyć jakąś podkładkę czy coś takiego na rurę sterową i na to dopiero mostek czy nie da się tego zrobić? widziałem kiedyś na allegro taką podkładkę do zmiany z 1" na 1 1/8" ale to było kiedyś i już nie mogę tego znaleźć a poza tym może się coś zmieniło i nie da się już tego zrobić? z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam i jeszcze jedno, jak ktoś by znalazł taką podkładkę to proszę o link i jeszcze: czy można na gwintowaną rurę założyć takie stery http://allegro.pl/stery-ahead-1-futura-s308-i1192936525.html i czy wtedy gdy mostek zaciśnie się na gwincie rury sterowej to czy się gwint nie popsuje? a może w moją rurę sterową wpuścić taki adapter http://bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=3413 i na niego zacisnąć mostek? czy dobrze rozumiem że do tego to służy? żeby zredukować z 1" na 1 1/8? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaziek Napisano 26 Września 2010 Udostępnij Napisano 26 Września 2010 przyłączam sie do pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Września 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Września 2010 Wiec tak panowie, Mając stery klasyczne nie da sie za bardzo załozyć ahead kilku powodów: - po pierwsze rura ahead jest gładka a klasyczna ma gwint, noo ale na upartego to jest do przeskoczenia. - drugim i decydującym powodem jest fakt ze klasyczna rura sterowa konczy sie tuż nad sterami a do systemu ahead potrzeba jeszcze ok 4-6 cm rury by załozyć mostek + ewentualne podkładki. To tez jest do przeskoczenia zakładając przedłużkę rury sterowej. Oczywiście zmieniając stery i amor wszystko będzie ok. Ale najważniejszą kwestią jest fakt ze z 1" nie za bardzo da sie przejść na 1 1/8". By tego dokonac trzeba albo wymienic rame albo jak sie ma znajomych ktorzy potrafia to uczynić (badź sie umie samemu) dospawać do ramy 2 pierścienie o takiej srednicy wewn. aby nabić stery 1 1/8". Jak widać gra raczej nie warta świeczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 co nie zmienia faktu ze ostatnia podana przez autora opcja jest ok, i poprawnie wywnioskowal, do czego sluzy taka przejsciowka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 co nie zmienia faktu ze ostatnia podana przez autora opcja jest ok, i poprawnie wywnioskowal, do czego sluzy taka przejsciowka. jedynie dało by sie przejsc na ahed zakładajac 1" stery ahed, nowy widlec 1" niegwintowany, mostek (mozna na 1 i 1/8 z przesciowka) i podładki ale to juz bedzie droższa impreza poaztym ciezko bedzie z amortyzawanym widelcem na 1" Puklus istnieja stery ahed na 1 cal!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 1 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Istnieja i nawet kolega w 1. poscie dał link do takowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 a ja takich nawet używam w szosie;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2010 dzięki wam wszystkim za odpowiedzi. wiem że stery ahead na 1" są bo na allegro widziałem. oto link: http://allegro.pl/futura-s308-klasyczne-1-a-head-okazja-wys-0-i1253443298.html mam amora 1" z gwintowaną rurą także mostek i tak powinien się trzymać. a rurę mam dłuższą niż należy (wystaje ok 5 cm) ale teraz mam stery nakręcane i mam podkładki nałożone. także już wiem jak to zrobić. jeszcze raz dzięki wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PinkusKK Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 Witam, mam pomysł, żeby zmienić stery z śrubą (1 calowe) na te typu A-HEAD, m.in. ze względu na ciężar, A-HEAD są duzo lżejsze. A wygląda to tak, że mam ramę z główką ramy na stery klasyczne, i teraz kupiłem sobie amorek do tego z średnicą 1 cal, zeby pasowało do ramy, no i teraz pytanie, czy jak kupię stery typu A-HEAD ale 1" calowe i do tego normalny mostek i kiere, to wszystko da się normalnie złożyć czyli np. czy stery 1 calowe dopasują się do ramy i amorka i czy mostek będzie pasował do tych sterów A-HEAD 1' calowych, czy trzeba kupić mostek tez inny czy wystarczy taki normalny jak do sterów A-HEAD 1 1/8 cala? Pozdrower, z góry dzięki za odpowiedź Sorki, ale niemoge zmienić nazwy tematu, zapomniałem się i źle go założyłem powinno być: [stery] Zmiana rodzaju sterów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 15 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2010 a w czym panowie przeszkadza ten gwint? Mam trochę zabytkowy rower, jak to mówią moi koledzy, ale za to ze stopu Cr-Mo 4210(musiałbym zerknąc na ramę ale pierwszych dwóch cyfr jestem pewien). W zestawie miałem carbonowy widelec z rurą sterową 1' i takimiż sterami a-head. Wiosną kupiłem do niego amorek(z gwintowaną rurą) i bardziej stromy mostek ale na rurę 1,1/8' Na rurę dałem przejściówkę, nabiłem gwiazdkę i wszystko gra. Gwint tam nie ma nic do gadania p.s. tylko należy pamiętac o odpowiedniej długości rury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PinkusKK Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 CZyli podsumuwując bo sie pogubiłem , żeby zamienić stry z klasycznych na ahead, bez zmiany ramy, to musze mieć: -amorek z rurą o średnicy 1 cala -stery typu a-head 1 calowe -mostek ahead do 1 1/8 cala coś jeszcze jest potrzebne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 16 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Przejściówka na rurę sterową. Jak chcesz założyć mostek pod 1 1/8" na rure 1" bez takiego adapterka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PinkusKK Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 No właśnie wiedzialem, że o czymś zapomnialem Dzięki, i pozdrower ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neverhood Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Jest jeszcze jeden sposób, zresztą najprostszy. Wspawać główkę ramy 1 1/8. Pytanie, czy jest się już na etapie konstruowania/budowy, czy tylko składania z gotowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Października 2010 Puklus istnieja stery ahed na 1 cal!!!!!!!!!!!! A czy ja pisałem ze takowe nie istnieją ?? Ja tylko napisałem ze przejście z roweru (czyli widelec + rama) 1" cięzko przejsć na system 1.13" (1 1/8") ale jest to możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Trochę odświeżę bo mam podobny problem: 1" gwintowaną rurę widelca i do tego chciałbym założyć mostek a-head. Czy jeżeli kupie TAKIE stery to wszystko będzie grało? Oczywiście do tego adapter na mostek 1,1/8"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Bedzie ok ale top cup możliwe ze bedzie potrzebny z wersji 1 1/8". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Dlaczego może być potrzebny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Bo ten wpadnie do rury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Ok już łapię... Z uwagi na mostek Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.