kirea Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Witam wszystkich Forumowiczów Zwracam się do was z prośbą o pomoc w wyborze roweru. Poniżej podane modele w jakiś tam sposób mnie zainteresowały, ale jako że nie posiadam wiedzy nt. rowerów, chciałabym się poradzić. Nie wiem, który ma lepszy osprzęt, który jest porządniej wykonany. 1. KROSS - Trans Continental 2010 LADY http://www.kross.pl/rower/78-Trans_Continental.html 2. MERIDA - Freeway 9100 wersja LADY http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=107&id=961 Czy wersja damska różni się ramą od męskiej? Ktoś wie? Jak mam wybrać rozmiar? W innych modelach rowerów wybieram 16”-17”, ale tu nie jest rozmiar podany w calach, tylko w centymetrach Ale tak myślę, że chyba rozmiar 44 byłby dobry? 3. UNIBIKE - Vision LDS http://www.unibike.pl/visionlds.html Pozdrawiam
zarathos Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 Ja mam od maja Krossa TC (wersję męską, 2009). Co mogę o tym rowerze powiedzieć. Wady ma dwie: przerzutki (przednia i tylna). Wyregulowane działają perfekcyjnie, lekko, łatwo i przyjemnie. Tyle, że wyregulowane zostają niezbyt długo, po paru przejażdżkach zaczynają się schody, szczególnie w wypadku przedniej przerzutki która lubi nie zrzucać na pierwszy bieg, łańcuch się gryzie. No i jest dość wąska więc żeby nie tarło trzeba pilnować przełożeń (zazwyczaj jest 1:1-3, 2:3-5, 3:5-7). Poza tym jest bardzo wygodny, przedni amortyzator ładnie wybiera co mniejsze dziury i łagodzi telepanie po większych, oponki ładnie trzymają się jezdni, nawet mokrej. Rower daje radę i po asfalcie i po szutrze i po zagłębieniu się w głębszy las w poszukiwaniu grzybów (jazda po miękkim runie leśnym). Co do reszty to nie mam w sumie zastrzeżeń, sam planuję wymienić napęd na jednorzędowy z przodu i wewnętrzną przerzutkę z tyłu i wtedy wg mnie będzie to świetny rower trekkingowy.
WaGiant Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 1.Przedniej przerzutki z krosa nie można wyregulować ! Tz 30/31 nie współpracuje z indeksowaną manetką . Nie wiem dlaczego Kross składa takie buble . Cena..... Gdybyś decydowała sie na tego krossa niech w sklepie wymienią ci przerzutkę na ciut wyższy model - 20 zł ? 2. 44cm to ok 17" (17,32" ) 3.nie napisałaś do czego ma być ten rower i ile max chcesz wydać . Rowery z linków to najniższa klasa - cudów się nie spodziewaj . Jeśli rower będzie intensywnie użytkowany lub planujesz ambitną turystykę lepiej kupić coś droższego . 4.Który z tych trzech ? nie ma tu najlepszego - jeden ma lepsze to drugi tamto .Osobiście skreślił bym Krossa za przerzutkę , mocowanie siodła i byle jaki bagaznik . Merida ma słabe przerzutki i sztywny widelec ( to wada albo i zaleta ) , nic nie wiadomo o hamulcach i manetkach . Nie mam przekonania do Unibików ale w tym przypadku to dośc sensowna propozycja .
zarathos Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 1. Wyregulować można, tylko tej regulacji na długo nie starcza. Wymiana jak najbardziej. 3. Sądząc po propozycjach może wydać około 1000 PLNów. Więc w sumie wszystko jedno co kupi, i tak super to nie będzie. Może warto przyoszczędzić i kupić któryś z tych modeli na alledrogo nie w sklepie, a za zaoszczędzone pieniądze (Krossa można wychaczyć za 600 - 700 PLN) zaprowadzić rower do serwisu i niech przy okazji regulacji po zakupie wymienią przerzutki, może korbę. Nawet jak wydasz na to 200 PLNów to i tak wyjdziesz do przodu z kasą - starczy na zakup sakwy czy czegoś takiego.
Fenthin Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 Najlepiej wypada Unibike, co prawda jest cięższy od Krossa, ale za to ma działający amortyzator i lepsze korby. Meridy nie bierz pod uwagę, wypada zdecydowanie najgorzej. Jeśli chcesz jeździć dużo, warto dołozyć do czegoś lepszego, gdyż te modele to takie minimum z minimum.
zarathos Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 Jeżeli ma pieniądze, to warto. Jeżeli nie, to nie ma o czym mówić. Sądząc po propozycjach, raczej nie ma, albo nie jest skłonna wydać jednorazowo więcej niż te 1000-1200 PLN. Ja bym radził kupno najtańszego i powolną, nawet paroletnią rozbudowę. Ramy są, pi razy oko podobne jakościowo, a w ten sposób za niewielkie pieniądze będziesz miała za jakiś czas rower skrojony pod swoje potrzeby lepiej, niż gdybyś wybrała teraz drogi model z katalogu.
Grzechu2711 Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 A można wiedzieć po czym ten rower będzie się poruszał? Głównie jazda po mieście czy jakieś rekreacyjne wycieczki, czy może jeszcze coś innego?
unibikerka Napisano 28 Sierpnia 2010 Napisano 28 Sierpnia 2010 Jestem za unibike ( sprawdzony trekking już 10 letni)taki ,,nie łamiotsa nie gnieciotsa", i w nagrodę za ,,dobrą robotę" kupiłam nowy model, w innym typie ,ale tej samej firmy. Mają dobre osprzęty w przystępnej cenie. A po następne - jestem za wspieraniem polskiej gospodarki( unibike to polska firma/marka) Weź jeszcze pod uwagę rowery giant ( holednerska marka? )
jarbla Napisano 28 Sierpnia 2010 Napisano 28 Sierpnia 2010 Weź jeszcze pod uwagę rowery giant ( holednerska marka? ) Holenderska? http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/5885/Wielki.rowerowy.biznes/
kirea Napisano 28 Sierpnia 2010 Autor Napisano 28 Sierpnia 2010 Dziękuję za odpowiedzi A rower ma mi służyć do jazdy po mieście, do sklepu, po parku, czyli spokojna jazda. Pieniędzy za dużo nie mogę wydać, ale do powyższych celów raczej nie potrzebuję super hiper wypaśnego roweru. I żeby mi go jeszcze spod sklepu nie zabrali hehe :D I taki rower mi wystarczy. Potrzebowałam tylko porady, który jest lepszy, bo ja to zielona jestem. unibikerka, Giant ma dla mnie za drogie rowery, niestety --- Czy może ktoś mi powiedzieć, na jaki model przerzutki mogłabym wymienić tę znajdującą się fabrycznie w Krossie? I czy w ogóle wymieniać obie, czy tylko przednią? Szukam w internecie jakichś wiadomości na ten temat, ale znajduję sprzeczne informacje. Raz jest napisane, że przerzutka działa w oparciu o top swing, a innym razem, że down swing. W ten sposób nie wiem, jakiego modelu mam szukać
zarathos Napisano 28 Sierpnia 2010 Napisano 28 Sierpnia 2010 Skoro chcesz nim jeździć w zasadzie "użytkowo" czyli sklep, jakaś parkowa rozrywka, to chyba lepiej kupić jakiegoś mieszczucha, a nie rower trekkingowy? Jeżeli faktycznie ma to być rower tylko na miasto i ew. bliskie okolice to rozważ właśnie rower miejski, czy to z biegami w piaście (trzybiegowa powinna Ci wystarczyć), czy to bez przerzutek w ogóle. Na przykład: http://www.kross.pl/rower/68-Nuovo.html czy dla większej elastyczności: http://www.kross.pl/rower/69-Deco.html z siedmiobiegową piastą. Może jestem stuknięty, jak na dzisiejsze czasy, ale dla mnie kupno roweru wycieczkowego w sytuacji, gdy nie będzie się na nim na te wycieczki jeździć mija się z sensem.
WaGiant Napisano 28 Sierpnia 2010 Napisano 28 Sierpnia 2010 Nie nie jesteś stuknięty rower z 7biegową piastą to świetne rozwiązanie do rekreacji/turystyki ( byle nie w góry ) . Tylko że droższe od roweru ze zwykłymi przerzutkami. 3biegowa piasta to ciut mało i nie chodzi mi o ilość biegów tylko b.duże różnice między nimi - sam mam mieszczucha z taką piastą - to bywa irytujące . Tam masz 1 ,4, 7 bieg . Kirea -tylna przerzutka jest Ok , przód do wymiany http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/mountain/tourney_test.html - przeanaliuj to . Jeśli bedziesz kupować w sklepie załatw sprawę na miejscu - powinni się znać . Jeśli kupno w necie ....sama bedziesz wymieniać ? Lepiej w serwisie inaczej możesz stracić gwarancję No ale... powinna pasować i działać przerzutka C051 ale to top swing nie wiem czy nie będzie jakichś problemów z mocowaniem . Powinna pasować też M 311 (trochę lepsza - droższa ) tylko ona ma 2 wersje w zależności od kąta rury .... . Wiesz co napisz temat w dziale ,,napęd rowerowy " może tam znajdziesz fachowca albo lepiej idż do serwisu A o takim http://www.unibike.pl/trawerslds.html myślałaś ? Osprzęt ma taki jak Vision ,a jest tańszy . Koła 26" to może być dobre rozwiązanie .
unibikerka Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Zaraz, chwilę, kobieta pisze, że niema wiedzy na temat rowerów, ma podstawowy problem z typem roweru na trasy w jakie będzie jeździć, a pisze o chęci wymiany przerzutek. A po co? Jak ktoś się nie zna to się nie zabiera za kombinowanie, nawet do głowy nie przyjdzie coś przemieniać, haha ,fabrycznie- jest na ogół dobrze spasowane pod kątem użytkowania,a wymiany i kombinacje to już dla tych z zaawansowaną cyklozą i znających się na rzeczy zawodowców. Może ja tylko tak myślę? Kirea- dlaczego chcesz wymieniać??? I wszystkie te rowery ,które wymieniłaś wcale nie są takie tanie,zasadniczo każdy aluminiowy dobry trekking kosztuje od 1300 zł -1500 zł. Chyba,że dalej za drogi- to pozostaje zwykła stalowa rama i sprzęt do 1000 zł, z nie wiadomo jakim osprzętem? I potem non stop jakieś zgrzyty, naprawy..To jest dla mnie wyrzucenie kasy. Postępuję w myśl zasady: ,,jestem biedna/y więc nie stać mnie na byle co" Przemyśl i życzę udanych zakupów. Też polecam: http://www.unibike.pl/city.html A spod sklepu to mogą zabrać każdy, nawet hipermarketwoski, z tą różnicą ,że na takiego znęci się miejscowy żurek- bo z takiego rowerku będzie miał użytek, prosty w obsłudze, nie drogie części, ostatecznie odsprzeda go za flachę każdy rower znajdzie swego amatora, przypina się -to raz,dwa niestety, są m-sca bardziej narażone na zawinięcie sprzętu i takie gdzie w czasie zakupów- rowerek można mieć na oku.
kirea Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Napisano 29 Sierpnia 2010 Na przykład: http://www.kross.pl/rower/68-Nuovo.html czy dla większej elastyczności: http://www.kross.pl/rower/69-Deco.html z siedmiobiegową piastą. Rowery z linków mają do "wyboru" tylko jedną ramę - 21”. Czyli dla mnie ona jest wielgachna ....sama bedziesz wymieniać ? Lepiej w serwisie inaczej możesz stracić gwarancję Sama niczego nie będę wymieniać, do serwisu zaniosę, bez obaw A o takim http://www.unibike.pl/trawerslds.html myślałaś ? Osprzęt ma taki jak Vision ,a jest tańszy . Koła 26" to może być dobre rozwiązanie . Właśnie chciałabym mieć koła 28”, ale dzięki za propozycję. dlaczego chcesz wymieniać??? Jeśli doświadczeni Forumowicze radzą, żeby przerzutkę zmienić, to po prostu chciałabym wiedzieć, na jaką. Jestem zbyt ciekawa? Ale wątpię, czy w pierwszych dniach po zakupie wymieniałabym ją. Myślę, że dopiero później, jeśli w trakcie jazdy odczuwałabym, że ta co jest, źle chodzi. I wiem, że rowerek się przypina, hehe. Na kupnie roweru się nie kończy. Będę musiała jeszcze zainwestować w zabezpieczenie do przypinania roweru, a dobre trochę kosztuje
WaGiant Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Uni - przeczytaj cały temat ,a bedziesz wiedziała dlaczego mówimy o wymianie przedniej przerzutki w Krossie . Miałem z tym niedawno do czynienia i mało mnie nie trafił .... . Obiecałem że wyreguluję - 2 godż kręcenia i nic ! Wtedy znalazłem tą tabelkę shimano .Da się zrobić żeby chodziły wszystkie biegi ale przy niektórych ( dozwolonych - bo krzyżowzć łańcucha nigdy nie wolno ) kombinacjach łańcuch może lekko ocierać o przerzutkę . Da się z tym żyć ale mnie by irytowało . A tu rower do miasta -tani , mały z trzema biegami http://velo.pl/rowery/?id=270 . We Wrocławiu takie damki są bardzo modne .
kirea Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Napisano 29 Sierpnia 2010 A tu rower do miasta -tani , mały z trzema biegami http://velo.pl/rowery/?id=270 . We Wrocławiu takie damki są bardzo modne . Już widziałam ten rower. Byłoby znacznie łatwiej, gdyby chociaż ten kształt ramy mi się podobał. No ale niestety Szukałam tylko rowerów z takim typem ramy, jakie mają te, które wymieniłam w pierwszym poście.
unibikerka Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Jezuuu! WaGiant! Już wiem o co chodzi, ale nie wyrobiłabym z taką przerzutką, w dwóch unibike z jakimi miałam i mam doczynienia ten problem zwyczajnie nie istnieje:) Może to szczęśliwe okazy? Nie kupiłabym roweru ,któremu szwankują biegi, po prostu bym się wściekła. Żeby mi coś chrobotało? Ten problem miałam i owszem- zaraz po starcie z salonu rowerowego na trasę lub w przypadku kilkuletniej eksploatacji- ale i to się wyregulowało. Jeszcze są marki: AUTHOR ,wracając do typów rowerów jakie cię interesują, szukaj jednak W UNIBIKE lub GIANT. To dobre firmy. Co do jazdy na łańcuchu z dużą przekątną- to zarzynanie biegów. Czy inczej fachowo..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.