adw86 Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Witam wszystkich. Od dwóch sezonów jestem posiadaczem roweru Merida Crossway 20-v. Jednak z racji tego, że ostatnio poruszam się głównie po szosie, a czasem mam ochotę aby wycisnąć ze swojej Meridy większe prędkości i efektywniej poruszać się na szosie, zastanawiam się nad pewnymi zmianami oryginalnego osprzętu, co zbliżyłoby mój rower do szosówki. W pierwszej kolejności zamierzam zmienić oryginalne opony (700 x 40c) a w przyszłości prawdopodobnie korbę. W związku z powyższym chciałbym prosić o pomoc w doborze opon. Obręcze w moim rowerze to Jalco 622 x 16 (A x 430 - cokolwiek to znaczy ). Zamierzam wrzucić jakieś w miarę tanie oponki szosowe, np. firmy CST - powiedzmy 622x20 - 622x23. Moje pytanie jest następujące: czy tak wąskie opony można zamontować na wspomnianych obręczach ? Z tego co wyczytałem to 16 (w 622x16) to wewnętrzna szerokość obręczy (mierzyłem z zewnątrz suwmiarką i jest ok 2,2 cm), więc teoretycznie opona 20 lub 23 powinna wejść. Jednak czy aby na pewno ? Czy rozmiary obręczy w rowerach szosowych i crossowych nie różnią się jakoś co powodowałoby konieczność zmiany obręczy przy zmianie opon na węższe ? Proszę o pomoc. Czy taka wymiana opon na węższe sprawie, że będę mógł poruszać się na szosie szybciej i z mniejszym wysiłkiem ? (mniejsze tarcie i opory na oponach w porónwaniu z 40c ) ? I jeszcze jedno pytanie: posiadam jedynie ręczną pompkę rowerową i zawsze pompuję koła "na wyczucie". Słyszałem jednak, że aby koło pracowało efektywnie konieczne jest odpowiednie napompowanie. Czy to prawda, jak pompując zwykłą pompką nie przekroczyć maksymalnego dla danej opony poziomu powietrza ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.