Skocz do zawartości

[rower] Który z nich?


agatttka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

 

Chce kupic dla siebie i dla meza rowery, ktore by sie sprawdzily na terenie Kaszub, szosa, pagorki, las itd... Myslalm na poczatku o rowerze gorskim, ale doradzono mi w sklepie (nie wiem czy wierzyc) ze lepiej sprawdzi sie na kolach 28'?

Znalazlam kilka takich.

 

Zwracam sie z uprzejma prosba o porownanie nastepujacych rowerow:

 

http://allegro.pl/unibike-viper-wroclaw-100zl-taniej-i-u-lock-i1195512309.html

http://allegro.pl/rower-crossowy-unibike-crossfire-2010-raty-wys-0zl-i1201016239.html

http://allegro.pl/trans-alp-meski-trekking-wyzszej-klasy-lublin-i1185869760.html

http://allegro.pl/kross-trans-alp-meski-super-cena-wyprzedaz-i1195324147.html

 

Do dwoch pierszych bede chciala dokupic blotniki i bagaznik, więc różnica w cenie spora, a niekoniecznie chce duzo wydac.

Dwa ostatnie sa podobne, ale maja inne przerzutki np i cos tam.

Chodzi mi glownie o ten osprzet, zeby ktos doradzil, bo kompletnie sie nie znam ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam

 

Napisałaś na samym początku że między innymi pagórki i las, czyli rower trekingowy kompletnie odpada, a właśnie takie podajesz wyżej np tą Meridę. Jeżeli chodzi o rower do lasu pagórki itp to proponowałbym jednak rower do jazdy XC- również sprawdzi się w jeździe rekreacyjnej.

W tej cenie co podajesz ja bym wybrał KROSS A2 XT 2009:

Tu na ramie 17 calowej dla wzrostu do 175cm:

http://allegro.pl/rower-mtb-kross-level-a2-deore-xt-okazja-i1195324149.html

Tu na ramie 21 calowej dla wzrostu od 185- 195cm:

http://www.mudserwis.com/kross-level-a2-xt-2009-21-ostatnie-sztuki-p-61.html

 

Te przedziały wzrostowe są podane orientacyjnie bo to zależy od stylu jazdy dokładniej, ale myślę, że do jazdy rekreacyjnej taki przedział wzrostu jest dobry.

 

Rowery które podałem wyżej są bardzo dobrym wyborem gdyż mają super osprzęt co jest full co można dostać za te pieniążki i bardzo dobre porównanie jeśli chodzi o cena/jakość.

 

 

pozdrawiam

Napisano

Napisałaś na samym początku że między innymi pagórki i las, czyli rower trekingowy kompletnie odpada...

To dla mnie nowość. Dlaczego?

 

Jeżeli chodzi o rower do lasu pagórki itp to proponowałbym jednak rower do jazdy XC- również sprawdzi się w jeździe rekreacyjnej.

W tej cenie co podajesz ja bym wybrał KROSS A2 XT 2009:

Rowery Kross Level A2 producent zaklasyfikował do kategorii MTB XC i opisał tak;

"MTB XC

klasyczne rowery górskie przeznaczone do jazdy w trudnym terenie - oparte na wysokiej klasy osprzęcie zapewniają niezawodność i wysoką efektywność. Są wytrzymałe i skonstruowane tak, aby przemierzać bezdroża i górskie szlaki, a także brać udział w wyścigach. To sprzęt dla ludzi bezkompromisowych! Jeśli startujesz w zawodach cross country lub maratonach - na pewno pomoże Ci stanąć na podium!"

Jest tu coś o rekreacji albo jeździe po szosie?

 

Dla porównania ten sam producent o rowerach trekkingowych napisał tak:

"TREKKING

rowery trekkingowe są idealne zarówno na krótkie wycieczki po mieście, jak i długie wyprawy w nieznane. Ich geometria sprawia, że nawet najdłuższe wyprawy nie będą dla nas bolesne, a dobór solidnych komponentów zapewnia niezawodność na trasie. Jeśli cenisz sobie komfort i dynamizm jazdy - to jest sprzęt dla Ciebie!"

 

Moim zdaniem warto posłuchać producenta, ale ostatecznie to jednak Ty, Agatttko, decydujesz co wybierzesz.

Napisano

Kolego Burak nie mieszaj dziewczynie w głowie. Do jej jazdy spokojnie może kupić crossa/trekkinga tak jak napisał Batman. Pagórki i ścieżki leśne wcale nie wymagają roweru górskiego.

Napisano

Porsche, przestań w końcu spamować! Fajnie się nabija posty, nie?...

 

@szybalski - chciałem zauważyć, że to Ziemian próbował przeforsować rower XC, a Burak bronił trekkinga :wallbash:

 

Zdecydowanie najlepszą propozycją będzie nr 4, czyli Kross Trans Alp. Przerzutka Deore XT z tyłu to już klasa wyższa. Ta Merida, którą podałaś później do Krossa się nie umywa.

Napisano

Mentlik w glowie...

Na rajdy po blocie raczej sie nie wybieram. Przyznam szczerze ze od poczatku jakos przemawia do mnie ten trans alp, kurcze nie wiem. Chcialabym juz jak najszybciej kupic rowerki (choc doradzaja mi ze zima to beda przeceny! cos ktos wie na ten temat? towar pewnie rowniez przebrany).

No a jesli trans alp to który z tych dwoch z pierwszego postu lepszy waszym zdaniem...

Napisano

Na duże obniżki cen już nie licz Trans Alp katalogowo kosztuje 1700 zł więc te ceny z allegro nie sa złe . Pytanie czy rozmiary ram są ,a raczej były ( aukcje zakończone )dobre ? . Który wybrać ? Większość radziła ci rower z 4 linka . No nie wiem ... Ten rower ma lepsze rzerzutki , za dobre do reszty osprzętu . Ja wybrałbym Krossa z trzeciego linku . To tegoroczny model, ma lepsza korbę , lepszy amortyzator ,opony Schwalbe . Co do przerzutek - różnicy w działaniu tyłu nie zauważysz , przód też powinien działać ok . Moim zdaniem ten rower jako całość jest lepszy .

Napisano

rower mtb nadaje się w każde warunki. został stworzony do jazdy w terenie ale można go wykorzystać również na asfalcie.

 

gdybam jednak że na wypady we dwójkę najlepiej nabyć rowery neutralne - czyli crossy.

jest to rower uniwersalny, bardzo dobrze radzi sobie w niezbyt trudnym terenie (niewyboistym, niezbyt technicznym) przy tym jest z reguły lżejszy niż typowy trekking. z założenia crossy nie posiadają w standardzie osprzętu drogowego, czyli błotników, bagażnika, oświetlenia. opony crossów często są 28calowymi węższymi wersjami opon mtb czyli mają klockowany choc drobny bieżnik. bez problemu można go jednak przystosować do zastosowań

 

 

trekkingowych.

gorzej wypadnie to jeśli zechcesz przystosować górala do zadań typowo drogowych. wybór wąskich opon typu slick do kół 26 cali nie jest duży; nowsze modele ram bywają tak skonstruowane że trudno zamontować do nich błotnik inny niż na wspornik siodła; to praktycznie wyklucza stosowanie bagażnika lub wymaga sporych modyfikacji zamontowanego osprzętu. przy typowych trekkingach znaleźć można błotniki pełne, mocowane na druty do widelca - taka opcja nie wchodzi praktycznie w grę w przypadku górala.

nie wiem jak z rozstawem goleni widelców i widełek ram rowerów trekkingowych ale te które są w crossach pozwalają na montowanie szerszych opon - jeśli zachce ci się jeździc w terenie to mozna w tym momencie wykorzystać opony do tak zwanych rowerów na kołach 29 cali. geometria takiego roweru nie bedzie geometrią mtb jednak da się eksplorować szlaki trudniejsze od tych dostępnych dla rowerów turystycznych.

Napisano

krossa wiele sklepow nie lubi bo w nim niekompetentne ułomy pracują z ktorymi ciężko sie dogadać. w moim mieście są trzy sklepy i jeszcze do niedawna żaden z nich nie chciał słyszeć o krossie.

Napisano

Vision w porównaniu z Trans alpem wypada słabo . Gorszy : amor , przerzutki , piasty , opony, zwykłe dynamo , to rower z 21biegowym napędem . Ogólnie klasa niżej . Wg producenta 21" rower waży 16,9 kg ,a nie jak podano na allegro 15,9.

Nie jeździłem ani na krossie ani na unibiku ale specyfikacja jednoznacznie wskazuje na trans alpa .

A może coś w tym stylu http://www.kross.pl/rower/80-Evado_1.2.html i dokupić błotniki ? na pewno mozna kupić taniej niż w katalogu .

Jeszcze jedna crosówka http://www.scott.pl/product.php?id_cat=244&id_prod=1359 .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...