MichuM Napisano 23 Sierpnia 2010 Napisano 23 Sierpnia 2010 Witam A więc mam problem, może trochę dziwny. Nie dawno kupiłem oponę kostkę 2,30. Nie mogę jej równo ułożyć na feldze. W różnych miejscach jest inaczej ułożona. Wydaję się jakby koło było krzywe. Lecz koło jest jak najbardziej ok, jest nowe. Jak mam to ułożyć napompować do 4bar i samo się ułoży? I potem spuścić do 2? Pozdrawiam
Fenthin Napisano 23 Sierpnia 2010 Napisano 23 Sierpnia 2010 1. Posmaruj od wewntry ranty obręczy mydłem (tylko nie bierz całej kostki; odrobinę zwykłego mydła rozpuść w wodzie, albo uzyj mydła w płynie). 2. Odrobina talku technicznego na dętkę lub wnętrze opony nie zaszkodzi. 3. Nabij do około jednego bara, pougniataj trochę oponę, poodbijaj lekko (nie rzucaj!) o podłogę i dopompuj do odpowiedniego ciśnienia. Jeżeli to nie pomoże, zanieś koło do serwisu w celu centrowania.
Artro Napisano 23 Sierpnia 2010 Napisano 23 Sierpnia 2010 Lecz koło jest jak najbardziej ok, jest nowe. No to nie bardzo do centrowania... Jeśli kupiłeś tanie opony to raczej nie są one jakiejś porażającej jakości i tyle. Jeśli powyższe metody nie zadziałają, a koło naprawdę jest proste to niestety musisz się z tym pogodzić
kantele Napisano 23 Sierpnia 2010 Napisano 23 Sierpnia 2010 to może ja się podłączę do tematu bo szkoda zakładać nowego mam opony schwalbe rocket ron evo i dętki continental z długim wentylem presta. problem z tylnym kołem mam taki, że po założeniu dętki i napompowaniu wszystko jest ok, jednak po paru dniach przekrzywia mi się wentyl. po poprawieniu dętki za jakiś czas jest to samo. o co może chodzić?
Klosiu Napisano 23 Sierpnia 2010 Napisano 23 Sierpnia 2010 Z tego co pamietam z dawnych watkow nie ma tu recepty . Po prostu pewne detki z pewnymi oponami nie chca wspolpracowac i tyle. Ecia zdaje sie miala taki problem ze po pewnym czasie wrecz wyrywalo jej wentyl. Moze zwiekszenie cisnienia albo potalkowanie detki cos pomoze, bo po prostu opona w czasie jazdy przesuwa sie po obreczy a detka razem z nia.
Cuberider Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Elo Powodów jest kilka dla których opona się źle układa na obręczy Najczęściej jest to wina opasek które są miejscami zagniecione lub zawinięte Tanie opony same w sobie są krzywe i często "ten typ tak ma" Ja w większości przypadków sprawdzam opaskę jak jest równomiernie ułożona to powoli pompuję koła i jak gdzieś zaczyna wcinać oponę to staram się ją wyciągnąć natomiast jeżeli się nie da to walę np. z 6-8 barów i ją ciśnienie samo wypiera bądź wystarczy delikatnie wyciągnąć ją palcami. Bywało i tak że wymiana opasek nie pomagała wtedy już prawdopodobnie jest uszkodzona opona i odsyłaliśmy na reklamacje CO do przesuwania się dętek w oponach ja załatwiłem ten problem szeroką opaską na obręcz. Po napompowaniu opona jakby ciaśniej siedzi można jeszcze zawór przykręcić do obręczy pomaga to w małym stopniu Pozdrawiam
Sandacz Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 "kantele" - czy pompujesz powyżej minimalnego, zalecanego ciśnienia? Opony zwijane - w przeciwieństwie do drutówek - nie lubią niedopompowania, czego efektem może być przesuwanie się po obręczy.
kantele Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 Sandacz wczoraj zanabyłam pompkę z miarką (Lidl rulez)... i okazało się, że to co wydawało mi się twarde ma zaledwie 2 bary z maksymalnych 4 Dopompowałam i będę teraz testować, czy nadal będzie się ten wentyl wykrzywiał. Dzięki
razorjack Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 mam opony schwalbe rocket ron evo i dętki continental z długim wentylem presta. problem z tylnym kołem mam taki, że po założeniu dętki i napompowaniu wszystko jest ok, jednak po paru dniach przekrzywia mi się wentyl. po poprawieniu dętki za jakiś czas jest to samo. o co może chodzić? czas zmienić na bezdętkowe
Conquistador Napisano 27 Marca 2011 Napisano 27 Marca 2011 przekrzywiający sie wentyl to dość standardowy problem w lekkich oponach zwijanych( w drutowkach nigdy nie mialem takiego problemu) i nie wynikajacy na pewno z obracajacych sie opasek. Przyczyną posrednią jest "slizgajaca się" na feldze opona, ktora z kolei pociąga za sobą dętke... Dlaczego tak sie dzieje? Odpowiedz tez jest dosc prosta, a mianowicie rozciągnięta oponka zwijana - wystarczy ze wczesniej pary razy zdejmowalismy i wkladalismy oponkę ktora to się rozciąga i siłą rzeczy słabiej przywiera do felgi. Na szczescie problem mozna łatwo wyeliminowac - wystarczy mocniej napompowac detke (wowczas ta z większą siłą napiera na oponę i dociska ja do felgi) - u mnie magiczną granicą jest 2.9-3 bara z przodu i ok 3.2 bara z tyłu. Wczesniej pompowałem nieco ponad 2 bary i o ile przy nowej raz załozonej oponie zaden wentyl nigdy sie nei przekrzywiał, to po parokrotnym sciąganiu i zakladaniu opony "sciąłem" kolejno wentyle z 3-4 dętek...az poszedłem po rozum do głowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.