Skocz do zawartości

[opona] Problem z ułożeniem opony na kole.


MichuM

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

A więc mam problem, może trochę dziwny. Nie dawno kupiłem oponę kostkę 2,30. Nie mogę jej równo ułożyć na feldze. W różnych miejscach jest inaczej ułożona. Wydaję się jakby koło było krzywe. Lecz koło jest jak najbardziej ok, jest nowe. Jak mam to ułożyć napompować do 4bar i samo się ułoży? I potem spuścić do 2?

 

Pozdrawiam

Napisano

1. Posmaruj od wewntry ranty obręczy mydłem (tylko nie bierz całej kostki; odrobinę zwykłego mydła rozpuść w wodzie, albo uzyj mydła w płynie).

2. Odrobina talku technicznego na dętkę lub wnętrze opony nie zaszkodzi.

3. Nabij do około jednego bara, pougniataj trochę oponę, poodbijaj lekko (nie rzucaj!) o podłogę i dopompuj do odpowiedniego ciśnienia.

Jeżeli to nie pomoże, zanieś koło do serwisu w celu centrowania.

Napisano

Lecz koło jest jak najbardziej ok, jest nowe.

No to nie bardzo do centrowania...

 

Jeśli kupiłeś tanie opony to raczej nie są one jakiejś porażającej jakości i tyle. Jeśli powyższe metody nie zadziałają, a koło naprawdę jest proste to niestety musisz się z tym pogodzić

Napisano

to może ja się podłączę do tematu bo szkoda zakładać nowego

mam opony schwalbe rocket ron evo i dętki continental z długim wentylem presta. problem z tylnym kołem mam taki, że po założeniu dętki i napompowaniu wszystko jest ok, jednak po paru dniach przekrzywia mi się wentyl. po poprawieniu dętki za jakiś czas jest to samo. o co może chodzić?

Napisano

Z tego co pamietam z dawnych watkow nie ma tu recepty :). Po prostu pewne detki z pewnymi oponami nie chca wspolpracowac i tyle. Ecia zdaje sie miala taki problem ze po pewnym czasie wrecz wyrywalo jej wentyl. Moze zwiekszenie cisnienia albo potalkowanie detki cos pomoze, bo po prostu opona w czasie jazdy przesuwa sie po obreczy a detka razem z nia.

Napisano

Elo

Powodów jest kilka dla których opona się źle układa na obręczy

Najczęściej jest to wina opasek które są miejscami zagniecione lub zawinięte

Tanie opony same w sobie są krzywe i często "ten typ tak ma"

Ja w większości przypadków sprawdzam opaskę jak jest równomiernie ułożona to powoli pompuję koła i jak gdzieś zaczyna wcinać oponę to staram się ją wyciągnąć natomiast jeżeli się nie da to walę np. z 6-8 barów i ją ciśnienie samo wypiera bądź wystarczy delikatnie wyciągnąć ją palcami.

Bywało i tak że wymiana opasek nie pomagała wtedy już prawdopodobnie jest uszkodzona opona i odsyłaliśmy na reklamacje

CO do przesuwania się dętek w oponach ja załatwiłem ten problem szeroką opaską na obręcz. Po napompowaniu opona jakby ciaśniej siedzi ^_^ można jeszcze zawór przykręcić do obręczy pomaga to w małym stopniu ;)

Pozdrawiam

Napisano

"kantele" - czy pompujesz powyżej minimalnego, zalecanego ciśnienia? Opony zwijane - w przeciwieństwie do drutówek - nie lubią niedopompowania, czego efektem może być przesuwanie się po obręczy.

Napisano

Sandacz wczoraj zanabyłam pompkę z miarką (Lidl rulez)... i okazało się, że to co wydawało mi się twarde :icon_wink: ma zaledwie 2 bary z maksymalnych 4 :whistling: Dopompowałam i będę teraz testować, czy nadal będzie się ten wentyl wykrzywiał. Dzięki :icon_lol:

Napisano
mam opony schwalbe rocket ron evo i dętki continental z długim wentylem presta. problem z tylnym kołem mam taki, że po założeniu dętki i napompowaniu wszystko jest ok, jednak po paru dniach przekrzywia mi się wentyl. po poprawieniu dętki za jakiś czas jest to samo. o co może chodzić?

czas zmienić na bezdętkowe :whistling:
  • 7 miesięcy temu...
Napisano

przekrzywiający sie wentyl to dość standardowy problem w lekkich oponach zwijanych( w drutowkach nigdy nie mialem takiego problemu) i nie wynikajacy na pewno z obracajacych sie opasek. Przyczyną posrednią jest "slizgajaca się" na feldze opona, ktora z kolei pociąga za sobą dętke... Dlaczego tak sie dzieje? Odpowiedz tez jest dosc prosta, a mianowicie rozciągnięta oponka zwijana - wystarczy ze wczesniej pary razy zdejmowalismy i wkladalismy oponkę ktora to się rozciąga i siłą rzeczy słabiej przywiera do felgi. Na szczescie problem mozna łatwo wyeliminowac - wystarczy mocniej napompowac detke (wowczas ta z większą siłą napiera na oponę i dociska ja do felgi) - u mnie magiczną granicą jest 2.9-3 bara z przodu i ok 3.2 bara z tyłu. Wczesniej pompowałem nieco ponad 2 bary i o ile przy nowej raz załozonej oponie zaden wentyl nigdy sie nei przekrzywiał, to po parokrotnym sciąganiu i zakladaniu opony "sciąłem" kolejno wentyle z 3-4 dętek...az poszedłem po rozum do głowy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...