zarathos Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Witam. Parę miesięcy temu zanabyłem rowerek Krossa na wiodącym portalu aukcyjnym. Ogólnie rzecz biorąc, po regulacji jest ok, ale to nie to, co stary Jubilat. W każdym razie po przejechaniu 1500-2000 km stwierdziłem, co mi nie odpowiada i co jest do wymiany. Pomijając kosmetykę oraz rzeczy, które sam sobie dobiorę do wymiany zostaje napęd. Jeżdżę rekreacyjnie, przodu w zasadzie nie używam (czasami wrzucam 1 do ciężkich podjazdów, tak jeżdżę na 2), z tyłu głównie biegi od 3,4, 5 i 2 jeżeli z przodu wrzucam 1. Irytuje mnie tylko fakt, że mimo takiej jazdy tylną przerzutkę trzeba w zasadzie co tydzień regulować, inaczej zaczyna szaleć. Ten sezon wytrzymam, ale na przyszły chcę sobie wstawić coś, co po regulacji wytrzyma chociaż parę miesięcy bez konieczności ponownej regulacji. Przez zimę będę zbierał kasę (modelarstwo i fotografia kosztuję, rower jest na miejscu odległym na liście wydatków) i przed przyszłym sezonem wymienię co tam będzie trzeba. Pytanie moje - co byście doradzili? Nie mam preferencji, jeżeli chodzi o firmę, może być Shimano, może być SRAM, chodzi mi w sumie o niezawodność działania. Aha, przetestowałem na rowerach znajomych różne sposoby zmieniania przerzutek i w sumie grip odpada. Rapidfire czu coś innego do zmiany paluchami preferowane. Co mam teraz: Przerzutka - przód: Shimano FD-TZ31 Przerzutka - tył: Shimano Tourney RD-TX51-D Korba: Shimano AL4-328P Wolnobieg: Shimano MFTZ-07 Łańcuch: Diabli wiedzą. Chciałbym zmieścić się w kwocie do 500 PLN, jeżeli wymiana będzie skomplikowana (czyli coś więcej niż sama przerzutka) to pewnie rower trafi do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Rozważ zmianę napędu na piastę 7-mio biegową, np. taką http://allegro.pl/item1191816780_piasta_shimano_sram_s7.html, do tego korba jednorzędowa za około 100 złotych. Z przepleceniem koła i ewentualnie nowym suportem zmieścisz się w 500 złotych spokojnie, a zyskujesz święty bez mała spokój z regulacjami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zarathos Napisano 22 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 I napinaczem łańcucha, bo do ramy z krótkimi widełkami (czy jak to zwał) na których leży koło napinacz łańcucha będzie potrzebny. No, to jest sensowna opcja, nawet jakbym te 500 PLN przekroczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Fakt, napinacz musi być. W takim razie nie można dać piasty z hamulcem, musi być z wolnobiegiem, np ta http://allegro.pl/item1183622792_piasta_sram_p5_z_wolnobiegiem_nowa.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.