Skocz do zawartości

[1800-2800] MTB/XC


crasti

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Przymierzam się do kupna roweru XC/MTB, którym pokonywałbym wrocławskie parki i ścieżki rowerowe. Mieszkam blisko lasu i często tam witam na moim no-nejmie :D. Ogólnie lubię trasy bez zbędnego ruchu samochodowego. Zastanawiałem się nad kupnem Kross'a A6 ale również moją uwagę przyciągają Cube Acid i Attention. Bardzo podobaja mi się te rowery. Nie wykluczam również zmian części roweru - w zależności od zajawki związanej z rowerami i niezależnym już ode mnie stanem konta :), ale kupując gotowca chce czerpać przyjemność również przy częściach seryjnych (bez modyfikacji). Chciałbym też aby rower był jak najlżejszy ale nie kosztem jakości. Jakie rowerek byłby dla mnie odpowiedni ? Czy może przy tej cenie roweru lepszym wyjściem byłoby złożyć rower ?

 

Pozdrawiam

Crasti

Napisano

Może coś od kellysa :D? Jeżeli nie zależy Ci na tarczówkach to ->TEN<- wydaje się być niezły i nie za ciężki :). Natomiast jeżeli chiałbyś jakiegoś z tarczami jednak to może coś TAKIEGO, TAKIEGO lub TAKIEGO. Ostatnio mój kolega kupił magnusa - wygląda i sprawuje się znakomicie :)

Napisano

Jeśli chodzi o Cuby to Acid ma lepszy amor . I tylną przerzutkę ,ale to raczej sprawa prestiżu niż lepszego działania . Gdybyś myślał o wymianie amora na powietrzny to nie ma sensu dopłać do Acida . Porównanie osprzętu z Krossem nie jest takie proste . Ja widzę różnicę przede wszystkim w przeznaczeniu . Levele to rowery sportowe (XC) , Cube bedzie lepszy do turystyki i takiej tam jazdy . Wygodniejsza pozycja , łatwiejsze prowadzenie .

Napisano

Czyli najlepszym rozwiązanie byłoby brać Krossa a6 + wymiana Rock Shock Dart 3 na powietrzny i gitara ? Lepiej Vbrake czy Disc ? Jak to jest z regulacją/wymianą hydrauliki w wypadku disca ? Czy V-brake styknie ?

 

I na jaki wymienić ?

Napisano

Tarcze są przydatne w lesie, maja dużo fajniejsza charakterystykę pracy od v-ków. Rock Shox'a najlepiej wymienić na Rock Shox'a tj. na Torę lecz jest on dwa razy droższy od tego Darta, ale też 2x lepszy. Ewentualnie SR Suntour Raidon. A poza tym, ale ważysz? Jak ponad 80 to ten Dart nie będzie taki zły, przynajmniej uginał się będzie. :D

Napisano

Tak, taka najprostsza regulacja. Ale w sumie patrze na ceny disków i w sumie nie wiem czy aż tak potrzebuje tych tarczówek

Napisano

Ja się przesiadłem na hydrauliczne z V-brake i powiem ci że róznica jest kolosalna tarczówki hamują o wiele szybciej i skuteczniej. Kolega niedawno kupił nowy rower z V-brakeami i miałem wrażenie jak by nie miał hamulców.

Napisano

Dokładnie, tarcze działają dużo skuteczniej. Znaczy się hydrauliki, bo za mechaniczne się nie łap. Ale tarcza to dobra rzecz. Jak na początek wystarczą Soczyste 3-ki i jest naprawdę dobrze. Wolniej się zużywają i są odporniejsze na duże obciążenia co u ciebie się raczej przyda patrząc na Twoja wagę. A co do regulacji: hamulec wystarczy odpowiednio przykręcić (ja to robię na dociśniętej klamce, oczywiście wtedy, gdy jest założone koło i hamulec siedzi na tarczy:)) i ot, cała regulacja.

Napisano

Czyli najlepszym rozwiązanie byłoby brać Krossa a6 + wymiana Rock Shock Dart 3 na powietrzny i gitara ? Lepiej Vbrake czy Disc ? Jak to jest z regulacją/wymianą hydrauliki w wypadku disca ? Czy V-brake styknie ?

 

I na jaki wymienić ?

 

Co kto lubi ja wolał bym Cube Attention + wymiana amora . Mysle że geometria tego roweru bardziej nadaje sie do przedstawionych przez ciebie zastosowań niż ta w Krosie .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...