Skocz do zawartości

[piasta]problem z hamulcem w piaście


zizbit

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Niedawno skończyłem kapitalny remont starego single speeda Simsona z '53 roku. Konieczna była wymiana konusów w piaście z wolnobiegiem. Po wymianie i konserwacji całej piasty i poprawnym montażu koła pojawił się problem z hamulcem-kontrą. Mimo nałożenia specjalnego smaru i wyczyszczenia piasty kontra nie chce "działać" tzn. mimo dużego nacisku na pedały ledwo co udaje się wyhamować. Dodam, że jest to nietypowy rodzaj piasty a wolnobieg jest umieszczony w środku piasty.

Co może być przyczyną?

 

Pozdrawiam

Napisano

A jeździłeś wcześniej tzn przed remontem na tym rowerze? Jeśli tak to czy wcześniej hamulec działał?

Może to nie kwestia błędnego montażu a np zużytych okładzin hamulca.

Smar nawet jeśli jest na okładzinach niewiele przeszkadza.

Jeżeli powyższy pomysł to chybiony strzał spróbuj rozebrać piastę jeszcze raz i na otwartej zobacz jak reaguje hamulec na cofnięcie łańcucha - czy poprawnie są rozpychane okładziny.

Napisano

Nie jeździłem przed remontem ale po zdjęciu koła sprawdziłem czy mniej-więcej cały mechanizm chodzi. Okazało się, że hamulec działał przy cofnięciu zębatki tak jak powinien. Problem pojawił się po zmontowaniu wszystkiego "do kupy" w obudowę piasty. Co smarowałem? wszystkie łożyska, które założyłem. Miałem problem z włożeniem piasty w obudowę. Może problem leży w samej okładzinie/bębenku? W ogóle to pedał do tyłu chodzi "twardo" Pytanie- czy jeśli bębenek chwycił smar od środka to czy może utrudniać hamowanie?

Napisano

Okazało się, że hamulec działał przy cofnięciu zębatki tak jak powinien. Problem pojawił się po zmontowaniu wszystkiego "do kupy" w obudowę piasty.

Pytanie dodatkowe - działanie torpedo sprawdzałeś na zdjętym kole, a teraz sprawdzałeś też na samym kole, czy jadąc rowerem?

 

W ogóle to pedał do tyłu chodzi "twardo" Pytanie- czy jeśli bębenek chwycił smar od środka to czy może utrudniać hamowanie?

Może być to kwestia zużytych okładzin, może być to też objaw zbyt dużej ilości smaru.

Napisano

Smar nie będzie tu problemem. Są przecież piasty z hamulcem zalewane olejem.

Nie pozostaje nic innego jak weryfikacja poprawności złożenia.

Możliwe że okładziny nie są naprzeciw siebie i nie są prawidłowo rozpychane.

Napisano

Dzięki za rady,

 

Po powrocie z trasy Pzn - Wa-wa, postanowiłem na nowo zająć się piastą. Rozłożyłem i złożyłem całą piastę i teraz wszystko jest OK.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...