porsche123456 Napisano 19 Sierpnia 2010 Napisano 19 Sierpnia 2010 Witam, stoje przed wyborem roweru: - kross Level A2 2010 - kross hexagon V6 2010 Oba rowery sa w bardzo podobnej cenie. Ktory z nich mam wybrac i dlaczego?? Z gory dziekuje za odpowiedzi
ziemian Napisano 19 Sierpnia 2010 Napisano 19 Sierpnia 2010 Witam Nie wybieraj ani jednego z nich tylko weź ten bo cena taka sama jak tamtych, a rower osprzętowo zdecydowanie lepszy. Tu link: http://allegro.pl/item1195324149_rower_mtb_kross_level_a2_deore_xt_okazja.html Sam go mam i muszę powiedzieć,że za taką kasę masz full jeśli chodzi o cena/jakość. Nic lepszego, nowego taniej nie kupisz. Pozdrawiam
porsche123456 Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Napisano 20 Sierpnia 2010 Sorki, ale na dzien dzisiejszy niemam tyle kasli na rower, a no ma tylko amor lepszy i tylna przerzutke, bo hamulce mechaniczne sa gorsze od v-brakow. Na rower moge przeznaczyc do 1200,-. prawdopodobnie wybiore levela A2 to za rok po modyfikacjach bedzie 3x lepszy od tego levela xt.
Sonix Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 bo hamulce mechaniczne sa gorsze od v-brakow. Nie zgodzę się z kolegą do końca wszystko też zależy jakie mechaniczne i jakie V Co do Level XT to tam są hamulce hydrauliczne a nie mechaniczne.
porsche123456 Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Napisano 20 Sierpnia 2010 No to v-ki jedne z najlepszyxh hanulcow, na ktore bede zmienial.
Wafel Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 A propos Levela A2 i hamulców... Kross Level A2 2009 Czy gdybym chciał wymienić hamulce w tym modelu na tarczówki, to czy wiązało toby się z koniecznością wymiany całego koła?
Swisstack Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 Całe kółka to może nie, jednak musiałbyś wymieniać piasty, co pomijając koszt piast, jest samo w sobie dość kłopotliwym zabiegiem. Pozdrówka
porsche123456 Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Napisano 20 Sierpnia 2010 Ja bede zmienial te oryginalne z krossa na sd7. Co o nich sadzicue. Sa ta jedne z najlepszych v-ek
Wafel Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 Osobiście nie widzę potrzeby zmieniania hamulców. Owszem SD7 są podobno (osobiście nie jeździłem) najlepszymi produkowanymi V-kami, ale te seryjnie montowane (na tych jeździłem) są również bardzo dobre. Spokojnie postawisz rower na przednim kole bez większego wysiłku. @Swisstack - Tak, źle się wraziłem. Wymiana piast = demontaż całego koła, ponowne zaplatanie szprych etc. czyli dodatkowe koszty A czy mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego wymiana piasty byłaby konieczna. Słabo się na tym znam od strony technicznej. BTW: W opisie roweru stoi, że: "...ze zintegrowanymi łożyskami sterów, adapterem pod hamulec tarczowy i z wymiennym hakiem przerzutki." Co to oznacza skoro i tak trzeba wymieniać piasty?
porsche123456 Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Napisano 20 Sierpnia 2010 Mowisz, ze sa bardzo dobre, tak? A w jakich warunkach pogodowych jezdziles na tym rowdrze???
Fenthin Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 W deszczu wiele zależy od klocków, a w błocie każde vki polegną. I nie zmienisz tego kupując nawet nalepsze hamulce. @Wafel Adapter to zapewne otwory montażowe hamulca jakie znajdują się w praktycznie każdej aktualnie produkowanej ramie. Co nie znaczy, że masz koła przystosowane do hamulców tarczowych, gdyż do czegoś te tarcze przymocować trzeba, a że mocuje się je na piastach, musisz posiadać takie, które umożliwią ich zamocowanie.
porsche123456 Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Napisano 20 Sierpnia 2010 A czy warto lupic oryginalne llocli np meridy, lub kelly'sa, takie co sa na alledrogo?
Wafel Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 @porsche - Na mokre to najlepiej tarcze @Fenthin - Piasty w Levelu A2 2009 to Joy Industriale. Takie same są montowane np. w Levelu A6 Disc. Czy to oznacza, że te piasty umożliwią mi zamontowanie tarczy zamiast V-ek? edit: Dopiero teraz przeczytałem, że to nazwa firmy, a nie konkretnego modelu . Skąd mogę się dowiedzieć o dokładny model piasty? Zapytać np. w Mudserwisie i tam powiedzą mi czy pod te piasty da się zamontować tarcze?
Fenthin Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 Osobiście odczuwam różnicę między oryginałami od Tektro, a trójskładnikowymi Meridy. Oczywiście na plus dla Meridy. Ale w błocie i tak ślizgają się po obręczy, więc coraz bardziej zastanawiam się nad tarczami. Joy Industrial to producent. Pytanie jaki model? Ale tak czy siak z pewnością nie są to takie same piasty. W A6 i A2 XT mają wysoki kołnierz, jak to piasty pod tarcze, w "zwykłym" A2 kołnierz jest niższy, więc to piasta bez możliwości zamocowania tarczy.
Wafel Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 No dobrze, więc jeszcze 2 pytania: 1. Ile mniej więcej kosztuje jakaś porządna piasta z możliwością zamontowania tarczy? 2. Czy demontaż koła i wymiana piast to coś co można zrobić u siebie w garażu, czy lepiej zlecić to mechanikowi w sklepie (i jaki to jest koszt)? Ogólnie mam dwa wyjścia: Albo kupię Levela i wymienię te piasty na jakieś pod tarcze, albo kupię Hexagona V6-tkę już z tarczami, lecz wymienię wtedy ramę, bo niestety w odpowiednim dla mnie rozmiarze nie mają nigdzie (mowa o Hexagonie z Axonem). Co uważasz za mniej skomplikowane?
Fenthin Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 1. Za 50zł można już wyrwać jakąś Deorkę na przód (tylne piasty są droższe), choć może lepiej dopłacić do czegoś na maszynach? Wtedy od 75zł. Do tego trzeba będzie kupić jeszcze nowe szprychy z uwagi na inną wysokość kołnierza. 2. Specjalnie skomplikowane to nie jest, ale żeby dobrze złożyć koło trzeba mieć doświadczenie i narzędzia (centrownica). Jeśli już oddajemy komuś części lepiej zapłacić więcej i zanieść wszystko porządnemu fachowcowi niż biegać później z tym kołem do centrowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.