krzymko Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Witam, czy na każdym rowerze można zainstalować V-ki? Ostatnio poradzono mi, żebym zmienił canti na V-ki. Dziś to zrobiłem ale niestety - jeżeli linka jest dobrze naciągnięta, tak aby hamulec w ogóle działał to klocki cały czas szorują po kole. Wszystkie podkładki z klocka przerzuciłem na zewnętrzną stronę, w ten sposób, że od strony koła klocek przylega bezpośrednio do ramienia hamulca, natomiast wszystkie podkładki są po drugiej stronie ramienia i mimo to klocki wciąż szorują po kole. Jeżeli popuszczę linkę tak by ramiona hamulców odstawały nieco bardziej, to jest ona tak luźna, że hamulec praktycznie nie działa. Nie wymieniałem klamek. Czy może to być kwestia złych klamek /klamki do cantilever/ czy raczej nieodpowiedniego roweru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Tak to kwestia klamek. Klamki pod Canti i pod V-ki ciągną inną ilość linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Tak to kwestia klamek. Klamki pod Canti i pod V-ki ciągną inną ilość linki. Rozumiem, że zaciągają więcej linki, ale żeby aż tyle? Jak założę klocki tak jak powinny być założone /dwie podkładki z jednej strony ramienia i dwie z drugiej/ to linka będzie za długa o jakieś 3 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 No generalnie bardzo trudno jest to wyregulować i zmusić do współpracy. Zbieraj na nowe klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
focus25 Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Mam w jednym rowerze klamki canti + heble v-ki. Nie miałem problemu z ustawieniem. Na siłę hamowania nie narzekam, aczkolwiek taka konfiguracja daje bardzo słabą modulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 No generalnie bardzo trudno jest to wyregulować i zmusić do współpracy. Zbieraj na nowe klamki. W zestawie, który kupiłem są klamki, co prawda z plastikowym mocowaniem, ale na sprawdzenie czy hamulec działa wystarczą. Problem w tym, że wyglądają dokładnie tak samo jak te stare, więc nie wiem czemu mają zaciągać więcej linki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Bo mają inną odległość od punktu obrotu klamki do miejsca mocowania linki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymko Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Bo mają inną odległość od punktu obrotu klamki do miejsca mocowania linki? ma to sens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Mam w jednym rowerze klamki canti + heble v-ki. Nie miałem problemu z ustawieniem. Na siłę hamowania nie narzekam, aczkolwiek taka konfiguracja daje bardzo słabą modulacje. Zanim Shimano zaczęło produkować V-ki, były firmy, np. Wiesmann, które produkowały heble działające na takiej samej zasadzie. Z klamkami do canti były piekielnie mocne i zupełnie pozbawione modulacji. Shimano przerobiło klamki tak, aby zachowując siłę zaciągu linki, poprawić modulację. "Siłę" klamki możesz sobie policzyć dzieląc odległość od końca dźwigni do osi jej obrotu przez odległość od osi obrotu dźwignido środka beczułki linki. W Twojej klamce może to być 2.8, w innej 3,1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.