Czari Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Cześć ! Mam problem ze swoim rowerkiem, który wynikł tylko z mojej głupoty... Otóż posmarowałem łańcuch spray'em MOTIP (coś jak WD-40). Piasek się przykleił i teraz straszne odgłosy dobiegają z całego napędu. Suport, kaseta, korba, przerzutka, łańcuch. Wszystko strasznie skrzypi, trzeszczy itp. Chciałbym was spytać jak domowym sposobem wyjąć łańcuch i go dobrze wyczyścić. suport i korbę tak samo. Proszę o pomoc... Bo nie chcę ani go oddawać na gwarancji na tydzień roboty, ani za to płacić. Chcę to zrobić samemu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zydek008 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Pamiętaj jak smarujesz łańcuch to zawsze po nim szmatką przecierasz łańcuch ponieważ mają być nasmarowane tylko te elementy wewnątrz łańcucha ja zawsze tak robię i jest ok chociaż smaruje coś podobnym do wd-40 taki pomysł podsunął mi znajomy który jest specjalistą od motorów a napęd mam czysty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czari Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 No dobra, smarowanie to najmniejszy problem. Jak wyczyścić suport, korbę... generalnie napęd ? Poza tym jestem troszkę zielony i chciałbym wytłumaczenie krok po kroku. Najbardziej mi zależy na tym, jak wyjąć łańcuch i jak dostać się do suportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBjohny Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 najlepiej wyjąć suport i korbe tak samo wyczyścić i git ja ostatnio w nafcie umyłem łańcuch i skrzypiał no to wziąłem szmate wd 40 i przetarłem cały łańcuch i jest git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Jeśli masz łańcuch spięty spinka trzeba go rozpiąć i tyle. Jeśli jest skuty trzeba rozkuć, potrzebny odpowiedni przyrząd. Jak wyczyścić elementy napędu? Rozkręcić wszystko i szmatką, szczoteczką do zębów na gwintach i w trudno dostępnych miejscach. Musisz mieć odpowiednie klucze: płaski 15 do odkręcenia pedałów, imbus i ściągacz do korby do zdjęcia korby, odpowiedni kluch do suportu, do kasety też odpowiedni i bacik do tego. Jest tego trochę i kilkadziesiąt złotych będzie to kosztować, ale warto zainwestować bo na przyszłość będzie jak znalazł. Ja jakoś nie wyobrażam sobie użytkowania roweru bez tych kluczy i kilku innych jeszcze . Możesz też dać do serwisu, podobnie finansowo będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QauczuQ Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Panowie WD-40 nie jest do smarowania!!! To tak dla wyjaśnienia. Jak juz chesz łańcuch przeczyścić to go ściągnij i zrób sejka w benzynie a potem na ogniwka zapodaj igłą finish line czerwony lub zielony lub rolhoffa. PO takiej operacji załóż łąńcuch przejedz sie kilka km po suchym i przeczyćś go dokładnie szmatką. Jak nie możesz rozpiąć łańcuchaa bo nie ma spinki to kup spinkę i rozkuj łańcuch prędzej czy póżniej i tak to zrobisz bo przecież łańcuch trzeba czyścić dość często max co 400 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czari Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 kurczę... A jest jakiś sklep w Łodzi, gdzie można dostać te narzędzia ? Zależy mi na pieniądzach... 50 zł starczy na to wszystko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Podstawa to komplet dobrych imbusów. Ja miałem farta i kupiłem w Biedronce za 5pln i się już 3 rok trzymają bardzo dobrze. Zakładając że masz korbę na kwadrat to ściągacz i klucz po ok 12pln. Podobnie klucz do kasety i bacik. Zakładam że płaska 15kę i francuza masz w domowym warsztacie. No i oczywiście po wyczyszczeniu trzeba wszystko nasmarować, zwykłym miedzianym smarem (oprócz łańcucha oczywiście, tu odpowiedni specyfik, jak kolega gdzieś wyżej pisał). Ok 50pln to wszystko wyniesie, ale warto. Jeśli chcesz aby rower Ci służył latami trzeba co najmniej raz na sezon zrobić generalny serwis, czyli rozkręcić wszystko, wyczyścić i nasmarować. Masz narzędzia zrobisz sam, serwisy za taka generalkę biorą ok. 100pln, więc warto zainwestować nauczyć się, no i tylko jak się zrobi samemu ma się pewność że jest zrobione dobrze . ps. Nie jestem z Łodzi, ale w każdym dobrym rowerowym powinni mieć te narzędzia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czari Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 bacik ? to taka jakby "grzechotka"? Bo mój warsztat domowy jest dość obszerny. Ale no niestety brakuje narzędzi rowerowych Imbusów mam dużo. Całych kompletów Na smarach to się zbyt nie znam. Ale pojadę tak jak mówisz do sklepu rowerowego i zakupię jakieś smary nadające się do tych elementów. Wielkie dzięki, naprawdę. Już byłem trochę załamany tymi odgłosami - w końcu rower do starych nie należy. Jeszcze raz wielkie dzięki Jakbyście byli z Łodzi to bym wam postawił piwko, ale no cóż - pech Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Bacik to kawałek płaskownika z przymocowanym do niego łańcuchem: Pierwsze dwa zdjęcia Jeśli masz stary łańcuch, kawałek płaskownika, wiertarkę i jakieś drobne śruby możesz taki bat zrobić w domu. Zasadniczo wystarczy nawet sam łańcuch, gdyż ten przyrząd służy jedynie do przytrzymania kasety. Smarów nie kupuj w rowerowym. Idź do motoryzacyjnego - kupisz to samo kilkukrotnie taniej. Będzie tylko miało inną etykietę. Wystarczy Ci ŁT-43. I broń Boże nie smaruj zębatek kasety czy korby. Im mniej na nich smaru tym lepiej. Co innego olej do łańcucha, po to idź do rowerowego i kup Rohloffa, ewentualnie zielonego FL. Czerwony FL nadaje się jedynie na suche warunki. Do pedałów im dłuższy klucz tym lepiej. Potrafią mocno siedzieć, więc warto przed ponownym przykręceniem posmarować ich gwinty jakimś smarowidłem. A sam łańcuch najpierw wyszejkuj kilkukrotnie w wodzie z płynem do mycia naczyń i potem w benzynie ekstrakcyjnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Czari mam te narzędzia i jestem z Łodzi, więc jeśli nie czujesz się na siłach to kupować to zapewne w sobotę koło południa będę w domu. Polecam ci zaopatrzyć się w spinkę, benzynę i ewentualnie smar do łańcucha, bo na pewno na później się przyda jak będziesz chciał przesmarować. Możemy się ustawić to ci gratów użyczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Panowie, kabaret jakiś zakładacie? Chcecie cały napęd zwalać z roweru żeby wyczyścić syf z łańcucha, koronek i kasety? Suport wykręcać? Gratuluje inwencji! Potrzebujesz ropy do diesla, pędzla, skuwacza i ojeju do łańcucha oraz spinki. Zdejm łańcuch i wrzuć go do ropy. Weź pędzel i ropą wyczyść zębatki korby i kasety. Pamiętaj o wyczyszczeniu kółek przerzutki. Łańcuchem energicznie poruszaj aby syf się wypłukał, warto go również potraktować między ogniwami pędzlem albo starą szczoteczką do zębów. Jak już wszystko jest czyste, wysusz szmatą. Łańcuch smarujesz po kropelce na ogniwo, zostawiasz na jakiś czas (najlepiej na noc) aby dobrze spenetrował i nadmiar wycierasz szmatą. Buteleczki oleju do łańcucha mają specjalne dozowniki tak, aby zawsze kapnęła kropelka. Zapomnij o igłach! Nie są potrzebne! Jeśli masz hamulce tarczowe, przed czyszczeniem kasety odkręć tarczę-jak zasyfisz będzie problem. Jeśli V-ki, przed jazdą odtłuść powierzchnie robocze hamulców. To wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Ugupu. Myślę, że szybciej się zdejmie kasetę, niż odkręci tarcze. A zdjęcia korby ściągaczem trwa może z minutę. Wygoda pracy jest nieporównywalna i niebezpieczeństwo zasyfienia hamulców jest żadne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Każdy robi jak mu pasuje. Ostatnio zawijam tarczę folią spożywczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QauczuQ Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 co wy kombinujecie, panowie bez jaj!! Wystarczy Ci ściągacz za 15 zł i spinka za 10 zł i TYLE!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Przepraszam, panie Kolego, zapomniałeś o igle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QauczuQ Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 jakiej igle, do smarowania łańcucha finishem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 a potem na ogniwka zapodaj igłą finish line czerwony lub zielony lub rolhoffa. Powinieneś wiedzieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QauczuQ Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 boshe to szczegół kilka groszy - zignoowalem, chłopaki kazali mu kupoiwać narzędzia do ściągania korby itd....rece opadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Zaproponowałem użyczenie narzędzi. I tyle. Nie wnikam w sposoby jakimi ma być wszystko zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.