Skocz do zawartości

[koła]Nowe


Gapi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, otóż mam zamiar wymienić koła w moim starym rowerze Kross Hexagon V2, tylko nie jestem pewien paru rzeczy.

 

To koła o których myślę:

 

http://allegro.pl/it..._pc19_nowe.html

lub

http://allegro.pl/it...mach1_wawa.html

 

W starym Hexagonie z tyłu mam 7-biegowy wolnobieg. Czy wszystko będzie działało jak należy jeśli dokupię do kół 7-biegową kasetę i nowy łańcuch:

http://allegro.pl/it...h_7rz_cent.html Czy muszę wymienić coś jeszcze?

 

Jeszcze jedno, teraz posiadam opony 1,95 cala i nie wiem czy będą pasowały do kół alexrims, które mają szerokość wewnętrzną 16 mm.

Napisano

Gdzie taką podkładkę dostanę? Na allegro nie mogę znaleźć.

 

Nie wiem tylko, które koła będą lepsze. Te 10zł nie robi mi różnicy, ale nie znam się więc nie wiem czy droższe, znaczy lepsze. Czytałem gdzieś, że łożyska maszynowe są bardzo dobre.

Napisano

Gdzie taką podkładkę dostanę? Na allegro nie mogę znaleźć.

 

Nie wiem tylko, które koła będą lepsze. Te 10zł nie robi mi różnicy, ale nie znam się więc nie wiem czy droższe, znaczy lepsze. Czytałem gdzieś, że łożyska maszynowe są bardzo dobre.

 

Shimano w większosci swoich piast chwali się kulkami na polerowanych bieżniach że niby lepsze od konkurencji sa

 

Podejrzanie tanie te koła. Na granicy ceny materiału. Piasta przód + tył to juz minimum 35+70 w wariancie bardzo budżetowym a jeszcze felgi,szprychy, robocizna, zaplatanie....

 

Deorki czyli jakośc średnia to byłoby około 45 + 80 za same piasty więc 125. Jak chcesz - nigdy nie wiesz czy bieżnie, łożyska, wolnobieg, ośki, felgi to nie jakieś odzyski z ukrytymi wadami albo III gatunek fabrycznie. zaplatanie kosztuje wszedzie 40-70 za koło a gdzie cena obręczy i szprych czarnych?

Napisano

Takie są ceny na koła tej klasy. Co do piast to z tych wolałbym LX (swoją drogą ładna ta wersja trekingowa). O obręczach poszukaj opinii na forum, bo jest ich sporo. Ostatnio w którymś temacie wszyscy ostro skrytykowali Mach Exe za jej miękkość. Jeśli masz wolnobieg (to pewne?) to jeszcze będziesz musiał dokupić kasetę, ponieważ oba zestawy są pod kasetę. No i do tego wspominaną redukcję, ale tą przy odrobinie zręczności można wykonać samemu np. z jakiegoś tworzywa sztucznego.

Napisano

Takie są ceny na koła tej klasy.

 

Jakie ceny, przeciez to nie produkt tylko sklep je składa z komponentów. Nawet po hurtowych cenach wygląda jakby dopłacali. Piasty 100 + szprychy 50 to już 150 a obręcze i robota? ja tam nie wierzę w darmowe prezenty z allegro

Napisano

To akurat jest bardzo proste do wyjaśnienia. Ceny katalogowe hurtowni są dla kogoś kto kupuje towar pierwszy raz. Gdy stajesz się stałym klientem możesz liczyć na rabaty. W niektórych przypadkach nawet do 15%, średnio mniejsze, około 5-10% ale to i tak sporo przy dużych zamówieniach, nieprawdaż?

Napisano

nie wiem co w środku ma ta srebrna parka piast deore lx ale wyglądają jak altusy po kolorowym tuningu - deorki widzę że pozbyły się gumowych zewnętrznych uszczelniaczy; blaszane dekielki to raczej nie jest jakościowy krok w przód; można sie pomodlić przed zakupem o to, żeby fabryka chociaż dała hojnie smaru. nie wiem co myślą konstruktorzy z szitmano ale nie wydaje mi się by piasty trekkingowe były jakoś specjalnie mniej narażone na zafajdanie płynami ustrojowymi natury. gdybam że konusy ani kulki też nie są klasy LX'a mtb.

wg mnie nowe lx'y to nie jest konkurencja dla novatekow z drugiej aukcji.

obręcze wyglądają na tej samej klasy, obie nieoczkowane.

Napisano

O to chodzi. 2 kola mtb za 200 Pln moga byc miekkim zrodlem wydatkow juz niebawem.

Przyzwoite kolo tylne to 80 piasta, 80 obrecz, 32 szprychy, 40 zaplot, razem 232. Minus magiczne rabaty 30 proc. daje 160 za jedno kolo. Uwazam to za minimum i traktowac radze sety za pare pln wiecej jako badziew. Lx, novatec - ok ale co w srodku i ktory to rok nigdy nie wiesz. Na piascie Sram 9sl przejechalem 15 tysi, po kilku latach wymienilem jedno lozysko. Tanie kola-znam z praktyki- sa zrodlem klopotow co pareset km

Napisano

ja nie kupiłbym tych droższych - obręcz nieoczkowana nie musi być zła, wg mnie zestaw na novatecu ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny. przednia piasta na maszynówkach jest w 99% procentach bezproblemowa, tylnego novateca łatwiej zreanimować niż shimano, które jak wiadomo ma powazny w polsce problem z zaopatrzeniem w części zamienne.

skoro autor tematu zasugerował dorzucenie do budżetu parę grosza to ja zaproponowałbym mu wysłanie do sprzedawcy kół na novatecach pytania czy mógłby złożyć koła na obręczach kapslowanych, np tych zac'ach, które drogie nie są. nawet jeśli cena skoczy to i tak zestaw będzie najlepszą opcją.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam ponownie, odświeżam temat, bo teraz już muszę kupić koła :) Wtedy postanowiłem, że dopóki z tymi które posiadam nic się nie dzieję nie zmieniam kół, dużo nie jeżdżę, ostatnio jednak pękła mi oś w tylnej piaście i nie mam zamiaru nic już z tymi zardzewiałymi starociami robić...

 

Co sądzicie o tych kołach?

http://allegro.pl/nowe-trwale-kola-mtb-shimano-deore-zac-19-v-k-i1244271280.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...