Specjal Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Witam, od pewnego czasu przymierzam się do wymiany na jedną z dwóch podanych powyżej tarcz: Hope tarcza pływająca oraz Ashima I tutaj mam właśnie dylemat: jak powyższe tarcze będą współpracować z hamulcami Avid Elixir? Ma ktoś doświadczenia na tym polu? O tarczy pływającej Hopa słyszałem, że klocki mogą nie łapać całej powierzchni tarczy i dodatkowo ocierać o pająk i w ogóle że nie warto ich używać z innymi hamulcami niż firmowe Hopa. Z kolei tarcza Ashima jest podobno ze względu na wagę podatna na wyginanie i również są problemy z ustawieniem klocków. Przeczytałem już na forum i nie tylko kilka wątków z tym związanych i przyznam, że im więcej czytam, tym jestem głupszy Dodam jeszcze, że chodzi mi o zestaw 2x160mm, moja waga to 65 kg. Jazda w zawodach xc i maratonach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Szczegółem jest to, że tarcze Hope tak naprawdę nie są pływające, wiele opinii to potwierdza, ale to szczegół . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Ja natomiast wyczytałem/usłyszałem, że tarcze Hope jak i Ashimy są napalone na klocki jak arab na kurs pilotarzu tzn. że znikają bardzo szybko! Poza tym Hope są na pewno sztywniejsze od Ashimy ze względy na pająk. Ja kupiłem Avid Clean Sweep X http://www.rowerowy....we/x-cleansweep do Avid Ultimate. Przyjdą pewnie jutro lub pojutrze więc nie wypowiem się na temat ich apetytu na biedne klocki ale podobno nie są takie zachłanne i dzielnie współpracują z zaciskami Avid (to tarcze z zestawu Avid XX). Edit:/ Jeśli Ci zależy na lekkich i tanich tarczach zastanów się nad Hygia DF04 http://extremebike.pl/tarcza-hamulcowa-hygia-df04-160mm-p-378.html?sort=1a (to samo co Ashima tylko cena niższa ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specjal Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Miecho87 - to akurat wiem, że to bardziej taki chwyt marketingowy. Jak zwał tak zwał, wiadomo o co chodzi ukaniex - skoro masz hamulce avida to muszą one współpracować z tarczami tej samej firmy. Wielce bym się zdziwił gdyby tak nie było. To że te tarcze są klockożerne to też już słyszałem. Bardziej mi chodzi o ich kompatybilność z samymi hamulcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Nie ma powodu, żeby nie współpracowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artursx1 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Na forach dh była mowa że tarcze hope walą o adaptery avida ( 203) , czy tak będzie na mniejszej to nie wiem . Fajna są tarcze shimano na pająku , avida nowe tez wyglądają ciekawie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specjal Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Dobra, poczytałem trochę na zagranicznych forach i wychodzi na to, że tarcze Hopa w ogóle ciężko przystosować do innych hamulców niż firmowe, tak więc chyba odpuszczę temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xava Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 W moim przypadku kiedy miałem Avidy Ultimate 160 przód i 140 tył było wszystko ok. Około 2-3 mm luzu do zacisku. Teraz mam Formule R1. Przód 0,5-1 mm luzu a tył ocierał. Zeszlifowałem 1mm i teraz jest ok. To są fotki w przypadku Formuli - tył http://img191.imageshack.us/i/dsc02404a.jpg i przód http://img707.imageshack.us/i/dsc02411av.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specjal Napisano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2010 Zdecydowałem się na tarcze Dartmoor Nano (to samo co Ashima), do tego nowe klocki metaliczne Kool Stop. Całość współpracuje z heblami Elixira CR. Na tarczach widniał napis "85g" i po położeniu na wadze u memu zdumieniu obie tarcze solidarnie wskazały dokładnie taką wartość. W porównaniu do poprzednich tarcz (odpowiednio 115 i 120g) zysk wagowy wyniósł 65g. Na razie zaliczone dwa krótkie wypady w las i jakieś niecałe 80 km przejechane, ale już teraz mogę podzielić się moimi spostrzeżeniami z takiego zestawienia. Na początku był spory problem z ustawieniem tarcz względem klocków. Tarcze cały czas ocierały, zwłaszcza z tyłu. Teraz, po dwóch jazdach z kilkoma ostrzejszymi hamowaniami i częściowym dotarciem się hamulców jest już ok. Tarcze nie ocierają, koła obracają się płynnie i już teraz wyczuwam zwiększoną siłę hamowania w porównaniu do oryginalnych, poprzednich ustawień, choć hamulce muszą się jeszcze dotrzeć. Teraz przy naciśnięciu klamki szybciej "łapią" hamowanie i z większą siłą. Mi to akurat odpowiada, bo nigdy nie lubiłem "miękkich" klamek. Jedynym mankamentem jak na razie jest dość mocne piszczenie przy łagodniejszym hamowaniu. Przy ostrzejszym tarcze wydają dźwięk porównywalny jak przy oryginałach - czyli charakterystyczny odgłos wody w rurze Na plus: + spore obniżenie masy + lepsze hamowanie w zestawienu z nowymi klockami Na minus: - problemy z ustawieniem - "niekulturalne" dźwięki w czasie hamowania Na razie to by było na tyle. Jakby coś się zmieniło po dłuższej jeździe to dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.