holdegron Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Witajcie. Zaciekawiło mnie takie zagadnienie - jaki wpływ na amortyzację (tłumienie drgań) ma punkt mocowania sidła w sztycy. Wyjaśniam - posiadam sztycę z dużym offsetem (Truvativ XR) i siodło zamocowane jest w maksymalnym wysunięciu w przód aby było w miarę dobrze ustawione pode mnie. Przez to generalnie tylna część prętów jest na sztywno uchwycona przez sztycę i nie ma (teoretycznie) szans aby coś się uginać. Tak sobie teoretyzuję że siodło zamocowane mniej więcej centralnie mogło by bardziej "pracować". Jak to widzicie ? Jest sens zmieniać sztycę na taką "zero" ? Pozdrawiam, Bob
nabial Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 jesli chodzi o tlumienie, to zalezy jak wykonany jest ten offset, ale i tak roznice sa nieodczuwalne dla czlowieka, juz wieksze znaczenie ma ulozenie wlokien, ale to w materialach oplotowych typu karbon, kevlar offset sluzy korekcie kata podsiodlowego i umozliwia odpowiednie ustawienie siodla wzgledem korby, a nie...
holdegron Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Napisano 18 Sierpnia 2010 Też tak myślę więc napisałem że teoretyzuję ;-)
Miecho87 Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Nie tak do końca. Sztyca z offsetem wysunięta tyle samo z ramy co sztyca bez offset będzie się uginać bardziej ze względu na dłuższe ramie dźwigni, ale znaczenie ma też przesunięcie siodła względem mocowania sztycy. Jednocześnie siodło przesunięte maksymalnie w którąś stronę będzie się bardziej uginało na drugim końcu - powód ten sam.
holdegron Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Napisano 18 Sierpnia 2010 Więc w moim przypadku za ugięcie "tylne" odpowiada offset sztycy a za "przednie" - pręty siodła. To logiczne, mnie zastanawia czy rezygnując z offsetu na rzecz równego obciążenia prętów całość nie będzie pracować lepiej.
premier2 Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 Podpinam się pod temat: Kupuję właśnie ramę Cube'a, model Reaction w rozmiarze 18". Biorę w komplecie karbonową sztycę FSA i mam problem: brać sztycę z offset'em, czy prostą? Mój wzrost to 177cm, do tej pory miałem sztycę prostą + mostek 100mm, ale to była rama niskich lotów o mało sportowej geometrii (Kelly's Scarpe'07). Tutaj nie mam pojęcia co wybrać, a chcę kupić sztycę w komplecie z ramą. Wszelkie sugestie mile widziane
Mod Team Puklus Napisano 1 Listopada 2010 Mod Team Napisano 1 Listopada 2010 Hmmm no wypada to sprawdzić, zapewne wiesz ze idealnym ustawieniem pozycji siedzącej jest taka kiedy siedząc i trzymając noge na pedale rzepka kolana jest dokładnie nad punktem podparcia stopy i trzeba wybrać taką sztyce by to swobodnie osiągnąć. Ramę będziesz zamawiał nie masz możliwości przypasowania na "żywo" ??
piotrulek84 Napisano 1 Listopada 2010 Napisano 1 Listopada 2010 Dużo zależy od indywidualnych preferencji. Lepsze odejście jest gdy jesteś bardziej z przodu. Ale jak śmigasz w górzystym terenie to na zjazdach są problemy. Ja jeżdżę w okolicach Poznania, także bez offsetu jeżdżę ale są tacy którym lepiej z offsetem. Ważny jest też kąt rury podsiodłowej. Jeżeli jest pod dużym kątem, to siodełko jest bardziej z tyłu i jak dodasz offset cofniesz się jeszcze bardziej. No i regulując to wszystko w finale możemy się spotkać ze złą długością mostka. Po zmianie też może się okazać, że ogólnie pozycja na rowerze nie jest dobra, dlatego przy wyborze offset czy nie uwzględnij porównanie ze sprzętem na którym teraz śmigasz (jeśli to możliwe znajdz geometrię obydwu ram na necie)
premier2 Napisano 1 Listopada 2010 Napisano 1 Listopada 2010 niestety ramę mogę zamówić tylko przez net, u mnie w mieście, a także w łodzi, nie mam takiej możliwości. Ogólnie tu jest czarna dziura rowerowa :-). Do tej pory miałem sztycę bez offsetu, ale raz, że rama mało profesjonalna, to jeszcze o rozmiar za duża, więc ciężko o porównanie. Raczej zdecyduję się na opcję bez offsetu, będzie chyba mniej problemów...
Mod Team Puklus Napisano 3 Listopada 2010 Mod Team Napisano 3 Listopada 2010 Zapytaj po prostu czy w razie nie przypasownaia sztycy mozesz ja wymienic na offsetową. Powinno nie być problemu
1415chris Napisano 3 Listopada 2010 Napisano 3 Listopada 2010 Więc w moim przypadku za ugięcie "tylne" odpowiada offset sztycy a za "przednie" - pręty siodła. To logiczne, mnie zastanawia czy rezygnując z offsetu na rzecz równego obciążenia prętów całość nie będzie pracować lepiej. Za amortyzacje odpowiada opona i ewentualnie damper a nie rodzaj sztycy. Siodlo tez bedzie pracowac tak samo jesli bedzie zamocowane w tej samej pozycji bez wzgledu czy sztyca jest prosta czy z cofnieciem. premier2 co do wyboru rodzaju sztycy istotne znaczenie ma jak juz to zostalo powiedziane ulozenie kolan wzgledem stop ale rowniez odleglosc siodelko-kiera na ktora wplywa dlugosc gornej rury, mostek, sztyca i mocowanie siodla. Te paremetry mozna w miare w duzym przyblizeniu okreslic 'mierzac sie' np TU
Koen Napisano 3 Listopada 2010 Napisano 3 Listopada 2010 Może wypróbuj pozycję na jakimś najtańszym zoomie, a dopiero potem kupuj carbon. Nie sądzę żeby sklep przyjął sztycę na której są ślady zaciśnięcia w ramie. Przynajmniej ja bym się czuł oszukany gdybym taką potem kupił. Dodam jeszcze że samo siodełko też ma duży wpływ na to w którym miejscu się siedzi. Ostatnio przesiadłem się z dość szerokiego w środkowej części WTB Laser na wąskie Selle Italia i na początku czułem się jak na choperze bo mimo takiego samego ustawienia siedziałem bardziej na tylnej części siodła.
premier2 Napisano 3 Listopada 2010 Napisano 3 Listopada 2010 Niestety, do wyboru jest tylko wersja z offsetem :/. Kupie osobno wersję bez offsetu, podejrzewam, że powinno być OK, a jak nie to założę nowy temat w dziale giełda . Siodło zostaje ze starego roweru, Spoona tak łatwo się nie pozbędę. A kombinowanie z najtańszymi sztycami mija się z celem, bo kupno 2 sztyc w celu przetestowania, to tylko dodatkowe koszty...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.