Skocz do zawartości

[rower] moje wozidełko by autobus


autobus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Nowe zestawienie te jest aktualne bo cześci już są zakupione i czekają tylko na montaż niektóre nie są poważone z braku czasu ale jak bedzie chwilka to poważę. Na czerwono są wagi nie ważone tylko wzięte z internetu orjętacyjnie.

 

Koszyk: No name - 60g

Hamulec przedni: Deore BR-M590 czarne - 192g

Hamulec tylni: Deore BR-M590 czarne - 192g

Linki i pancerze hamulcowe: Clarks premium brake kit teflonowe - 170g

Kaseta: Deore CS-HG61-9 11-28T - 330g

Łańcuch: Deore HG-53-9 - 270g

Korba: Deore FC-M442 Octalink - 822g

Przerzutka przód: Deore LX FD-M570 - 125g

Przerzutka tył: Deore RD-M592 Shadow SGS - 281g

Widelec: Rock Shox Judy XL z gwiazdką - 2012g

Rama: Aluminiowa - 1756g

Chwyty: PRO XC Foam + korki - 34g

Kierownica: PRO Cross Country 25.4/580mm - 154g

Stery: FSA Orbit X - 120g

Pedały: Profex aluminiowe - 290g

Siodło: Selle Italia Filante Biocolor - 194g

Sztyca: Kalloy 26.8/270mm - 297g

Manetki: Deore SL-M590 - 300g

Zaciski kół: BBB - 114g

Mostek: PRO XLT 25.4/90mm - 135g

Opona przód: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 564g

Opona tył: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 564g

Dętka przód: Schwalbe AV13 26x1.5-2.5 - 192g

Dętka tył: Schwalbe AV13 26x1.5-2.5 - 192g

Koło przód: Alex Rims DM24 26"/Ritchey - 1060g

Koło tył: Wienmann X-plorer 26"/Quando - 1267g

Zacisk sztycy: No name - 55g

Linki i pancerze przerzutek: Crarks premium gear kit teflonowe - 147g

Rogi: PRO alloy SL - 62g

Suport: Shimano BB-ES25 68/118mm - 297g

Klamki: Deore BL-M590 - 168g

 

Co by tu jeszcze zmienić głownie to myślę nad kołem przednim tylnie dopiero co kupiłem tak że jeden sezon pośmigam na nim. Myślałem też nad zbiciem wagi widelca i tak się zastanawiam czy wymienić na amortyzowany czy na sztywny głownie jeżdzę po drogach ubitych z lekkiego żwirku ale co kilka dni jade też cały czas szosą. A nie chciałbym wydawać zbytnio dużych pieniędzy myślałem tak :

- koło przód do 300zł

- widelec do 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rower już jest stoi o własnych kołach była jazda próbna tak że wszystko działa jak należy. Dziś lub jutro zrobię parę fotek i wrzucę wieczorkiem. Każda z poniższych części ważyłem.

 

Kierownica: PRO Cross Country 25.4/580mm - 148g

Chwyty: PRO XC - 21g

Korki: PRO XC - 4g

Klamki hamulcowe: Shimano Deore BL-M590 - 168g

Manetki: Shimano Deore SL-M590 3x9 - 272g

Mostek: PRO XLT 25.4 90mm - 123g

Stery: FSA Orbit X - 111g

Hamulec przedni: Shimano Deore LX BR-T660 - 186g

Hamulec tylni: Shimano Deore LX BR-T660 - 186g

Rama: Aluminiowa - 1784g

Zacisk sztycy: No name - 55g

Sztyca: Kalloy 26.8/300mm - 292g

Siodło: Selle Italia Filante Biocolor - 179g

Koszyk: No name - 60g

Pancerze i linki: Clarks Premium teflonowe - 190g

Korba: Shimano Deore FC-M442 175mm 44-32-22 Octalink - 823g

Suport: Shimano Deore BB-ES25 68/118 - 298g

Kaseta: Shimano Deore CS-HG61-9rz 11-28 - 258g

Łańcuch: Shimano Deore HG-53 - 287g

Przerzutka przód: Shimano Deore LX FD-M570 - 125g

Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M592 SGS Shadow - 281g

Rogi: PRO SL - 62g

Koło przednie: Alex Rims DM24 26"/Ritchey - 1060g

Koło tylnie: Wienmann X-Plorer/Quando KT-MP412 - 1279g

Widelec: Rock Shox Judy XL + gwiazdka - 2012g

Opona przód: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 821g

Opona tył: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 802g

dętka przód: Schwalbe AV13 - 193g

dętka tył: Schwalbe AV13 - 192g

Zaciski kół: No name - 153g

Pedały: Profex K-326 - 382g

Inne:

- Licznik

- Pompka

 

W przyszłości zmiana widelca na sztywny, sztycy, opony, dętki, zaciski kół, koła, pedały.

 

Łączna dotychczasowa waga to : 12807g

 

Oto kilka zdjęć :

 

Fotki roweru by autobus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to ode mnie zależało to zamiast dzielić budżet na przednie koło i widelec całość przeznaczył bym na widelec. Za 800zł powinieneś znaleźć używaną rebe, to już 400g mniej ;) Z drugiej strony jeśli chcesz jeździć tylko i wyłącznie po szutrach / asfalcie i nie masz chęci wydawać sporej sumy na lekkiego amorka który działał by jakoś przyzwoicie to kup sztywny - lepsze to niż "byle uginacz" za parę groszy a za resztę wymienisz koła.

Btw. Ciekawi mnie skąd w rowerze tego typu wziął się widelec trójpółkowy ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten amortyzator to pochodzi ze starego roweru tak że ta rama na której jest ten rower złożony oraz koła są także ze starej konstrukcji tego roweru reszta części jest kupiona osobno ale ten amor chce wymienić na sztywny tylko na razie nie mam kasy. A to wszystko leżało w piwnicy i wymontowałem ramę oraz amortyzator i koła bo nie mam kaski na te części teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy nabytek zmieniłem przedni amortyzator na sztywny tak jak chciałem ponieważ był zbędny dla mnie. Oraz mam nową lewą korbę bo w tej fabrycznej mi się zerwał gwint w mocowaniu pedała korba to Shimano Deore LX FC-M571 175mm wersja hollowtech. Oraz zdemontowałem koszyk na bidon bo był mi zbędny. Odchudziłem też trochę pedały wyciołem zbędny metal.

 

Nowe zestawienie wagi:

 

Kierownica: PRO Cross Country 25.4/580mm - 148g

Chwyty: PRO XC - 21g

Korki: PRO XC - 4g

Klamki hamulcowe: Shimano Deore BL-M590 - 168g

Manetki: Shimano Deore SL-M590 3x9 - 272g

Mostek: PRO XLT 25.4 90mm - 123g

Stery: FSA Orbit X - 111g

Hamulec przedni: Shimano Deore LX BR-T660 - 186g

Hamulec tylni: Shimano Deore LX BR-T660 - 186g

Rama: Aluminiowa - 1784g

Zacisk sztycy: No name - 55g

Sztyca: Kalloy 26.8/300mm - 292g

Siodło: Selle Italia Filante Biocolor - 179g

Pancerze i linki: Clarks Premium teflonowe - 190g

Korba: Shimano Deore FC-M442 175mm 44-32-22 Octalink/Deore LX FC-M571 - 776g

Suport: Shimano Deore BB-ES25 68/118 - 298g

Kaseta: Shimano Deore CS-HG61-9rz 11-28 - 258g

Łańcuch: Shimano Deore HG-53 - 287g

Przerzutka przód: Shimano Deore LX FD-M570 - 125g

Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M592 SGS Shadow - 281g

Rogi: PRO SL - 62g

Koło przednie: Alex Rims DM24 26"/Ritchey - 1060g

Koło tylnie: Wienmann X-Plorer/Quando KT-MP412 - 1279g

Widelec: eXotic Rigid Alu CC-F0165-26 + gwiazdka - 1021g

Opona przód: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 821g

Opona tył: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 802g

dętka przód: Schwalbe AV13 - 193g

dętka tył: Schwalbe AV13 - 192g

Zaciski kół: No name - 153g

Pedały: Profex K-326 - 346g

Inne:

- Licznik

- Pompka

 

 

Łączna dotychczasowa waga to: 11673g

 

Oto kilka zdjęć :

 

Fotki roweru by autobus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wreszcie nadeszły jakieś zmiany w moim rowerku. A więc tak zmieniłem pedały, pomalowałem ramę, przedni hydraulik, przednia przerzutka, oraz koła, korba. Nowe zestawienie (wszystko ważone) wygląda tak:

 

Kierownica: PRO Cross Country 25.4/580mm - 148g

Chwyty: PRO XC - 21g

Korki: PRO XC - 4g

Manetki: Shimano Deore SL-M590 3x9 - 272g

Mostek: PRO XLT 25.4/90mm - 123g

Stery: FSA Orbit X - 111g

Hamulec przedni: Clarks S2 Hydraulik (klamka +linka + zacisk + adapter) - 402g

Tarcza: Clarks S2 185mm - 161g

Rama: Coyote - 1765g

Zacisk sztycy: No name - 55g

Sztyca: Kalloy 26.8/300mm - 292g

Siodło: Selle Italia Filante Biocolor - 179g

Linki i pancerze: Clarks Red - 50g

Korba: Shimano Deore FC-M540 170mm 44-32-22 - 663g

Suport: Shimano BB-ES30 68/118 - 273g

Kaseta: Shimano Deore CS-HG61-9rz 11-28 - 258g

Łańcuch: Shimano Deore HG-53 - 287g

Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M590 - 167g

Przerzutka tył: Shimano Deore RD+M592 SGS Shadow + 281g

Rogi: PRO SL - 62g

Koło przód: Fulcrum Red Metal 10 - 897g

Koło tył: Fulcrum Red Metal 10 - 1099g

Widelec: eXotic Rigid Alu. CC-F0165-26 - 1001g z gwiazdką

Opona przód: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 821g

Opona tył: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 802g

Dętka przód: Halfords 26x1.50-2.10 - 174g

Dętka tył: Halfords 26x1.50-2.10 - 173g

Zaciski kół: BBB - 117g

Pedały: Shimano SPD PD-M520 - 373g

Podkładki: 3x5mm Alu. - 14g

Inne:

- licznik

- pompka

 

 

 

Łączna dotychczasowa waga to: 11045g

 

 

Fotki zrobione zaraz po złożeniu roweru:

fotka 1

fotka 2

 

Zmiany jakie jeszcze chce dokonać to: wymiana opon na Panaracer Fire XC Pro Red 1.8 Fold, sztyca czarna (ciężko będzie znaleźć coś w miarę fajnego i lekkiego o średnicy 26.8 ale będę szukał), zacisk sztycy, podkładki czerwone ( te co mam są złote bo w sklepie już nie mieli czerwonych lipa) i to by było na tyle. Chyba że mi coś jeszcze do głowy wpadnie ale to się jeszcze zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower w poprzedniej wersji kolorystycznej robił o wiele lepsze wrażenie. Ta zielona rama sama w sobie jest brzydka a razem z dodatkami złotymi i czerwonymi robi się niezła choinka. Trzeba było zostawić srebrną i do niej złote czy czerwone dodatki. Albo pomalować na inny kolor może czerwony czy czarny. Sam rower jest bardzo fajny a ta zieleń daje mu -100 do "fajności".

 

A i jeszcze razi mnie sposób zamontowania zacisku pod siodło. Czemu tak sterczy pionowo? I siodło jest pod dziwnym kątem, chyba że tak ci wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę podać moją wizję. Czarna sztyca, czarny zacisk, wywalić pompkę (ew też czarna), czarne korby, czarne pancerze lub jeżeli by się udało to kolor ramy. Do tego wywalić naklejki z kół. Imho ten zielony kolor nie jest brzydki, wydaje mi się tylko trudny z łączenia z innymi, czerwony tu zdecydowanie odpada. Aha wcześniejsze malowanie ramy było całkiem fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchałem kolegi z góry i miał zdecydowanie racje co do zmian rower całkiem inaczej wygląda. Powróciłem też do amortyzatora ponieważ jak jeździłem na sztywnym dłużej to ręce mnie bolały. Amortyzator się sprawuje świetnie jak dla mojej turystycznej jazdy wystarczy. Waga roweru wzrosła ale po zmianie opon i dętek spadnie gdzieś z 600g myślę.

 

Kierownica: PRO Cross Country 25.4/580 - 148g

Chwyty: PRO XC - 21g

Korki: PRO XC - 4g

Manetki: Deore SL-M590 3x9 - 272g

Mostek: PRO XLT 25.4/90 - 123g

Stery: FSA Orbit X - 111g

Hamulec przód: Clarks S2 (klamka+zacisk+linka) - 384g

Tarcza: Clarks 160mm - 122g

Rama: Coyote - 1765g

Zacisk sztycy: Pro - Lite Garda 31.8 - 24g

Sztyca: Tioga T-Bone 26.8/350 - 288g

Siodło: Sele Italia Filante Biocolor - 179g

Linki i pancerze: Clarks tefloowe - 95g

Korba:

- Tarcz: Deore M442 44T - 77g

Deore M510 32T - 43g

Deore M510 22T - 40g

- Ramiona: Deore M510 175mm - 441g

- Śruby: Shimano/SARS - 11g

- Śruby suportu: Shimano - 39g

Suport: Shimano BB-ES30 68/118 - 273g

Kaseta: Deore CS-HG61-9rz 11-28 - 258g

Łańcuch: Deore HG-53 - 287g

Przerzutka przód: Deore FD-M590 - 167g

Przerzutka tył: Deore RD-M592 SGS Shadow - 281g

Rogi: PRO SL - 62g

Koło przód: Fulcrum Red Metal 10 - 897g

Koło tył: Fulcrum Red Metal 10 - 1099g

Widelec: SR Suntour XCR LO 100mm + gwiazdka - 2403g

Opona przód: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 821g

Opona tył: Kenda Kwick K-879 26x1.95 - 802g

Dętka przód: Halfords - 174g

Dętka tył: Halfords - 173g

Zaciski kół: BBB - 117g

Pedały: Shimano PD-M520 - 373g

Podkładki: FSA 15mm / Point One 30mm - 25g

Inne:

- Licznik

 

Łączna dotychczasowa waga to: 12399g

 

 

Kilka zdjęć:

Fotka 1

Fotka 2

Fotka 3

 

Co teraz sądzicie o nim ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...