fiksiu Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Niedawno kupiłem lekko używany rowerek Conway CS 901 http://www.detema-bikes.de/Fahrraeder/Crossbikes/Conway-Cross-Sport/Conway-CS-901.html?listtype=search&searchcnid=f2a3fc1fbc1c03d3dd8916b7da0a98e0 Posiada on hamulce hydrauliczne Shimano BR-M486 tarcze 160mm(w opisie są inne) Wydaję mi się że hamulce są dość słabe.W poprzednim rowerze miałem v-ki deore(stare manetki lx) a w rowerze mojej dziewczyny są V-ki AVIDy 5 i działają one lepiej. Hamulce na pewno nie są zapowietrzone ani zatłuszczone,są dobrze wyregulowane i dotarte. Czy warto wymienić na tarczę 203mm. W rowerze są koła 28 może dlatego są trochę słabe. Wiem że nie są to hamulce wyższej półki ale chciałbym że by działały lepiej a nie chcę zmieniać całych hamulców bo wykosztowałem się już na rower. Boję się tylko czy większą tarcze wytrzyma amorek(SUNTOUR NCX-D) Jeżdżę głównie w mieście ale lubię wiedzieć że mogę się szybko zatrzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RATM Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Znajdź w internecie informacje o swoim amortyzatorze i tam w 'specyfikacji' powinien być maksymalny rozmiar tarczy. Raczej wątpie, aby było tam więcej niż 180mm, ale cóż - sprawdź. Trochę dziwne pytanie - czy się opłaca. Jeśli kasa Ci zbywa, chcesz mieć pewniejsze hamowanie (a na większych tarczach takie będzie) i faktycznie jest tak jak piszesz, że działają kiepsko... to kupuj. Tylko jeszcze pytanie czy do amortyzatora przypasują. Ogólnie jeszcze Ci powiem, że tarcze to tylko mała część Twojego problemu. Może coś się zmieni, ale... na dobrych hamulcach tarcze 160mm mogą hamować jak żylety. Być może (i w to osobiście wierzę) nie uzyskasz wcale takiego efektu na tarczach 200mm jak na dobrych hamulcach i tarczach 160mm. Wybór należy do Ciebie. Przemyśl, bo może się okazać, że będziesz niezadowolony i kasa w błoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 No cóż nie oczekuje że będą hamować jak XTR.Tylko o poprawę tego co jest względnie niewysokim nakładem. Wymiana hamulców to koszt 600-1000zł a wymiana tarczy i klocków ok 150zł. A jeśli chodzi o amorek to szukałem specyfikacji ale nie znalazłem nic o wielkości tarcz. W sumie to jak pisałeś dobre hample z tarczą 160 mogą być lepsze niż gorszy hamulec z większą tarczą. Więc w sumie nawet z tarczą 203mm w tym modelu nie powinienem przekroczyć granicy bezpieczeństwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MonoVan Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 kup do nich Kool-stoopy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 I poczytaj na forum i ogólnie opinie o BR-M486 - nie cieszy się dobrą renomą, a już na pewno nie siłą hamowania, która jeszcze podobno wielu osobom spada ze wzrostem czasu użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olek293 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Hello. @Miech87: M486 są moim zdaniem dość udanym modelem w stosunku do ich ceny. Dużo ludzi myli je z M485, które są bublem (posiadałem). Warto też zauważyć, że M486 to stare Deore M525 . @Topic: Dziwi mnie trochę temat, bo jak już wspomniałem mam te hample z tarczami 180/160 (P/T) i tylne koło blokuję jednym palcem, a przód stawiam dwoma. Z tyłu klocki spiekane Accent'a, z przodu oryginalne, organiczne na wykończeniu. Autor twierdzi, że z hamulcami jest wszystko w porządku... Nie wiem czemu, ale ja bym próbował je jednak przelać na nowo, albo zacząć od klocków, bo to nie możliwe, żeby były słabsze od Avidów 5 (moja Mama posiada w swoim rowerze i są słabsze od wspomnianych M486). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek2703 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 tez mam problem z tymi hamulcami. Na asfalcie, zwirze, itp. sila hamowania jest taka sobie, ale w deszczu to juz totalna kicha. Wciskasz klamke, a jedyna reakcja to wkurzajacy odglos. Moja waga: 78kg Artur z forum polecil te klocki: http://allegro.pl/item1154754000_klocki_hamulcowe_a2z_polmetalik_aluminiowe.html w wersji gold. W tym czasie zamierzam jeszcze zmienic tarcze na 180 z przodu, tyl zostawie. Jak nic sie nie zmieni to chyba zmienie na sainty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olek293 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Fakt. W wodzie oryginalne klocki nie hamują przez pierwsze 5m, ale potem łapią już normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Cóż są słabsze od Avidów być może dla tego że ja mam swoje na kołach 28(co pisałem na początku).Czym większe koło tym większa siła potrzebna do zatrzymania go. Zasada ta nie dotyczy hamulców V-brake bo siła zatrzymująca koło jest przykładana na jego brzegach. Dlatego chciałbym zwiększyć tarczę aby zniwelować większy rozmiar koła. Na kołach 26 na pewno te hamulce działają lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.