Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dobry,

 

zamierzam kupić rower, przymierzam się do 29era od krossa, rozmiar ramy będzie wystarczający?

 

Nie mam doświadczenia w normalnych rowerach.

 

W 26" szukałbym raczej 20/21, kross niestety wyboru w rozmiarach 29" nie przewidział.

Edytowane przez maciej762
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam unpluggeda i 184 cm wzrostu. Fabrycznie jest sztyca 35cm - za krótka bede musial kupic 40cm. Normalnie przy ramie 19 cali mam sztyce(40cm) wyciagnieta 2,5 cm od znaku ostrzegawczego. Musze dodac ze mam dlugie nogi jak na swoj wzrost. Dla Ciebie powinna wystarczyc ta 40ka wyciagnieta na maxa a jak nie to moze cos rooxa(43cm) albo thomson(41cm). A tak btw unplugged to swietny wybór, daje bardzo duzo frajdy z jazdy:D

Napisano

przy 186 cm podczas testów czułem się bardzo komfortowo, dodatkowe 4 cm nie powinny być przeszkodą, jak coś dasz troszkę dłuższy mostek od standardowego :whistling:

Napisano (edytowane)

BBB ma sztyce Longscraper o długości 450mm o średnicy 27,2 i 31,6. Nie wiem czy pasują, bo Kross nie chwali się jaką dał średnicę.

Edytowane przez zekker
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Rower faktycznie był odpowiedni. Seryjny mostek poszedł od razu na minus przy składaniu z paczki, sztyca seryjna na półkę.

 

Przy pomocy Nabiała kupiłem Smica'e Pro 400mm. Dużo lepiej. Pozycja wyciągnięta, przyjemnie, sztycy w ramie optymalnie.

 

Za to rama pękła pod główką (jakoś po 40dniach :]), czekam na nową.

 

Dzięki za pomoc i rozwianie wątpliwości.

Napisano

Pękła przy katowaniu czy "tak po prostu"?

Nie będziesz się bał na kolejnej? :D

 

ps. 19 cali na 29er to mniej więcej 21 cali na zwykłym, pewnie dlatego ci pasuje.

Inna sprawa, że długość nogi może się różnić często i o 5 cm przy tym samym wzroście u dwóch osób.

Napisano

Co rozumiesz przez pojęcie katowania? Zjazd z krawężnika na 2 koła?

 

Kupiłem 17 siepnia, 22 września zauważyłem pęknięcie. (ah te nawyki oglądania spawów z czasów streetówki)

 

Propsy dla Krossa, przyslali kuriera na swój koszt, na drugi dzień rower był u nich, kolejnego zadzwoniłem i gadałem z kierownikiem serwisu i nowa rama dla mnie jest już zamówiona, możliwe, że dostane tą od Big Wheela. Czyli to samo w innym malowaniu.

Napisano (edytowane)

Jaką frotkę na ramę?:(

 

Dołożę swoje co do rozmiaru - mam 186cm i też miałem okazję testować - czułem się wyśmienicie, plecki i ręce wyprostowane, ekstra...po powrocie na 26" czułem się jak na rowerze młodszego brata:)

Edytowane przez rastatajm
Napisano

Osłone liardskinsa, nazywam ją pieszczotliwie frotką.

 

Dostałem nową ramę, rower wczoraj wrócił.

 

 

ekstra...po powrocie na 26" czułem się jak na rowerze młodszego brata:)

 

miałem podobne wrażenia, na 29" czuję się dużo lepiej.

Napisano

Dołożę swoje co do rozmiaru - mam 186cm i też miałem okazję testować - czułem się wyśmienicie, plecki i ręce wyprostowane, ekstra...po powrocie na 26" czułem się jak na rowerze młodszego brata:)

A jaką masz ramę w swoim rowerze? Podaj rozmiar i najlpiej model. Może jeździsz na zbyt małej po prostu? Ja plecy też mam proste, ale ręce powinny być lekko ugięte (czytaj: nie całkiem wyprostowane), coby kontroli nie tracić w razie wjechania w jakieś przeszkody.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

A nie wiecie jak wygląda kwestia gwarancji w sytuacji, kiedy został zmieniony osprzęt. Powiedzmy kupuję takiego krossa, zmieniam przerzutki i kierownice i rama mi pęka. Czy gwarancja na ramę jest nadal ważna? Zdemontowany, oryginalny osprzęt chciałbym oczywiście sprzedać.

Napisano

gwarancja musi zostac uznana, o ile nie udowodnia ci, ze wsadziles widelec, ktory zmienil geometrie, badz pochwalisz sie, ze strzelila na maratonie/wyscigu

Napisano (edytowane)

mialem rower krossa, pytalem...liczy sie 1 przeglad, ktory kupujac przez neta jest od razu wpisany, reszta czesci podlega przeciez zuzyciu eksploatacyjnemu, a co ma przerzutka do strzelenia ramy przy glowce? inna sprawa jest, ze wiele firm w celu ograniczania dodatkowych kosztów 1. reklamacje z automatu odrzuca...

Edytowane przez nabial
Napisano

Na stronie http://www.kross.pl/pol/services/index pod FAQ znalazłem:

 

6. Czy posiadając rower Kross na gwarancji mogę wymieniać amortyzator nie tracąc jej?

 

Punkt 7 Karty Gwarancyjnej Kross stanowi, że gwarancja traci swą ważność , m.in., w przypadku:

Wprowadzania przez użytkownika zmian konstrukcyjnych,

Montażu innych części niż oryginalne bez zgody producenta,

Nieprawidłowego montażu lub stosowania niezgodnych produktów, na przykład: oleje, smary.

Samodzielnej, niewłaściwej naprawy przez użytkownika

Ponadto gwarancji nie podlegają materiały i elementy ulegające zużyciu w trakcie normalnej eksploatacji, takie jak: opony, chwyty, klocki, hamulcowe, zużycie wolnobiegu bądź łańcucha.

Jak widać niedozwolone jest wymienianie części, jeżeli chcemy zachować gwarancję. Wymiana może nastąpić jedynie przy uwzględnieniu gwarancji i we właściwym punkcie serwisowym.

Więc chyba nic z tego... W autoryzowanym serwisie ciężko będzie wymienić nowy napęd na inny mówiąc, że jest zużyty. No chyba, że serwis byłby zaprzyjaźniony.

Napisano

Trzeba napisać plan zmian osprzętu i otrzymać od Krossa zgodę, zatwierdzenie... Ciekawe czy to przejdzie....Czy ktokolwiek odpisze...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...