Timochenko Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Witam pierwszy raz na forum. Pękł mi dolny łącznik wahacza w rowerze simplon elvox. Możliwości naprawy ramy widzę trzy: a)kupić nowy b)pospawać c)wyfrezować - dorobić zamiennik ad a) nie znalazłem polskiego dystrybutora/serwisata tej marki, nie dostałem również odpowiedzi bezpośrednio od producenta (wykorzystałem dane kontaktowe z jego oficjalnej strony). Pomoc w sprawie zakupu cześci mile widziana. Strona i adresy lokalnych dystrybutorów są na terenach niemieckojęzycznych, jeśli Ktoś jest w stanie przynajmniej sprawdzić cenę i dostępności tego elementu będę wdzięczny - to pozwoli na podjęcie szybkiej decyzji co robić dalej. ad b.) element oryginalny jest mocno ażurowany i wydaje mi się, że po spawaniu i tak pęknie w strefie wpływu ciepła obok spoiny ad c) możliwość wyfrezowania zamiennika mam, pytnie tylko jakiego pospolicie występującego w handlu stopu aluminium użyć(dla odpowiednio dużych gabarytów materiału wsadowego do obróbki) Ciekaw jestem waszych doświadczeń. Z góry dziękuję i pozdrawiam Paweł
Miecho87 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 ad. b. Prawdopodobnie masz rację. ad. c. Takiego z jakiego jest wykonana reszta wahacza. Swoją drogą opisz jak wyglądają te możliwości wyfrezowania, bo sam długi czas szukałem podobnej usługi, aż właściwie się poddałem (może być na PW). ad. a. Najlepiej napisz do centrali Simplona, niech się wypowiedzą na temat samej awarii albo gdzie się z tym zgłosić. Mogą nawet być chętni wymienić wahacz za darmo. Zawsze w centrali zdziała się więcej niż u dsytrybutora, tym bardziej, że nie wiadomo czy jest w ogóle.
Timochenko Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Napisano 17 Sierpnia 2010 ad c) co do frezowania to jestem w stanie je zrobić samodzielnie. Dla poprawnego funkcjonowania wahacza niezbędne jest w zasadzie zachowanie geometrii trzech osi, reszta to względy wytrzymałościowo/estetyczne. Co do stopu aluminium to niestety nie wiem jaki jest w oryginale (analiza metalograficzna raczej ne wchodzi w rachubę). Jeśli ktoś już dorabiał tego typu zamienniki oryginalnych elementów zawieszenia i ma doświadczenie w tej materii to chętnie się dowiem jakiego powszechnie występującego w handlu stopu Al użyć. Pozdrawiam Paweł
Miecho87 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 No tak, nie widziałem, że Simplon używa jakichś swoich oznaczeń. Najwytrzymalsze z popularnych jest 7075 czyli PA9 na naszą starą normę, ale ma niską spawalność. Znaczenie lepszą spawalność ma 6082 czyli PA4. Wytrzymałość podobna jak wszystkich stopów serii 6, czyli przyzwoita. Po odpowiednich poszukiwaniach powinieneś znaleźć oba gatunki w kraju.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.