Skocz do zawartości

[rower] Scott Sportster P3


brd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

z góry przepraszam, jeżeli wątek w nie odpowiednim dziale i za trochę obszerny wstęp.

Chciałbym poprosić o Wasze opinie i poradę dot, następującego problemu a w zasadzie 2 problemów w jednym:)

 

Od dłuższego czasu przymierzałem się do zakupu roweru crossowego do jazdy po mieście i leciutkiego terenu, który w każdym naszym mieście występuje:). Dodatkowo do roweru chciałem zamontować krzesełko dla dziecka ( dziecko waży ok 12 kg.).

 

Ostatecznie kupiłem Scotta Sportstera P3 pewnie ze względu na codzienne przyzwyczajenie ( mam jeszcze Scale ) aczkolwiek oczywiście rozważałem różne opcje, tyle, że oferta rynkowa w crossowych jest trochę bardziej uboga. Mówię o tym co rzeczywiście można dostać w sklepach a nie ofertach katalogowych.

 

Ramę wydawało się, że dobrałem dobrze ( rozmiar M, długość rury podsiodłowej 48 czyli jakieś 18,8 cala przy wzroście 177 cm i długości nóg 78-79:). Mocno się zastanawiałem nad L ( długość rury podsiodłowej 51 czyli jakieś 20 cali ) Sprzedawcy przekonywali mnie jednak, że rower będzie "przyciężkawy"...

 

Zmierzyłem oczywiście również możliwość zamontowania krzesełka dla dziecka przed zakupem.

Długość rury podsiodłowej do spawu z górną rurą w przypadku rozmiaru M to na okrągło 41 cm.

 

Po przymiarce krzesełka odstęp pomiędzy tylną oponą a krzesełkiem był ok 7 cm czyli zgodnie z instrukcją był zachowany minimalny odstęp.

 

I tu zaczyna się problem. Niestety przy większych poprzecznych nierównościach zdarza się, że krzesełko pod obciążeniem dziecka obetrze o oponę. Mocno niebezpieczne.

Dodam, że mocowanie krzesełka jest tak wysoko jak to możliwe.

 

Rozważam 3 opcje, osobno lub w mixie ponieważ potrzebuje znacznie większego odstępu pomiędzy kołem a krzesełkiem.

 

1. najtańsza, próba wymiany prętu do mocowania krzesełka na gięty w jednym miejscu ( standard to gięcie w dwóch miejscach ), obawiam się, że niewiele pomoże,

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?SZPT=T&PTIT=T&SZPT_PS1=T&PS11=baby+ok&PS31=wszystkie&PZTA=0

 

2. wymiana kół na 26, nie wiem czy się da i ma to sens ( P3 ma hamulce tarczowe ), zyskam jakieś 5 cm

 

3. wymiana roweru... po 50 przejechanych km:( i to zdaje się na zupełnie inną ofertę i rozmiar) ponieważ L w P3 to zysk jakieś 3 cm ze względu na dość ostry kąt pomiędzy podsiodłową a górną, W ostateczności przy zmianie co oczywiście się wiąże ze sporą stratą finansową myślałem o Cube Curve w rozmiarze 54 ( to ich L-ka) długość rury podsiodłowej to tak naprawdę 52 cm a długość do rury górnej w tym rozmiarze to 47,5 cm a więc zysk 6,6 cm zakładam, że rozmiar jeszcze dla mnie dopuszczalny?

 

Dziękuje za pomoc,

 

Pozdrawiam

 

 

 

Napisano

Po 1 to poprawiłem temat, ale za następne błędy polecą ostrzeżenia.

Po 2 to przydało by się foto całości ze zbliżeniami bo nie każdy wie jak to wygląda.

Po 3 koło możesz zmienić na 26" ale zyskasz około 2,5 cm, a nie 5 i to pod warunkiem zastosowania wąskiej opony.

Po 4 może po prostu wykonać odpowiedni pręt na zamówienie w jakimś warsztacie?

Napisano

Po 1 to poprawiłem temat, ale za następne błędy polecą ostrzeżenia.

Po 2 to przydało by się foto całości ze zbliżeniami bo nie każdy wie jak to wygląda.

Po 3 koło możesz zmienić na 26" ale zyskasz około 2,5 cm, a nie 5 i to pod warunkiem zastosowania wąskiej opony.

Po 4 może po prostu wykonać odpowiedni pręt na zamówienie w jakimś warsztacie?

 

Ad.1 ok dziękuje, będę pamiętał,

Ad.2 jak tylko przestanie padać dołożę,

Ad.3 rzeczywiście masz rację czyli opcja ze zmianą kół odpada,

Ad.4 myślałem o tym, trochę się jednak boje "niehomologowanych":) rozwiązań,

Napisano

Moim zdaniem niepotrzebnie boisz się niehomologowanych rozwiązań. Jak będziesz zamieszczać foto to tak mniej więcej zmierz wszystkie odcinki tego pręta i podaj jego średnicę - chcę coś sprawdzić, co być może Ci pomoże.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...