brd Napisano 15 Sierpnia 2010 Napisano 15 Sierpnia 2010 Witam, z góry przepraszam, jeżeli wątek w nie odpowiednim dziale i za trochę obszerny wstęp. Chciałbym poprosić o Wasze opinie i poradę dot, następującego problemu a w zasadzie 2 problemów w jednym:) Od dłuższego czasu przymierzałem się do zakupu roweru crossowego do jazdy po mieście i leciutkiego terenu, który w każdym naszym mieście występuje:). Dodatkowo do roweru chciałem zamontować krzesełko dla dziecka ( dziecko waży ok 12 kg.). Ostatecznie kupiłem Scotta Sportstera P3 pewnie ze względu na codzienne przyzwyczajenie ( mam jeszcze Scale ) aczkolwiek oczywiście rozważałem różne opcje, tyle, że oferta rynkowa w crossowych jest trochę bardziej uboga. Mówię o tym co rzeczywiście można dostać w sklepach a nie ofertach katalogowych. Ramę wydawało się, że dobrałem dobrze ( rozmiar M, długość rury podsiodłowej 48 czyli jakieś 18,8 cala przy wzroście 177 cm i długości nóg 78-79:). Mocno się zastanawiałem nad L ( długość rury podsiodłowej 51 czyli jakieś 20 cali ) Sprzedawcy przekonywali mnie jednak, że rower będzie "przyciężkawy"... Zmierzyłem oczywiście również możliwość zamontowania krzesełka dla dziecka przed zakupem. Długość rury podsiodłowej do spawu z górną rurą w przypadku rozmiaru M to na okrągło 41 cm. Po przymiarce krzesełka odstęp pomiędzy tylną oponą a krzesełkiem był ok 7 cm czyli zgodnie z instrukcją był zachowany minimalny odstęp. I tu zaczyna się problem. Niestety przy większych poprzecznych nierównościach zdarza się, że krzesełko pod obciążeniem dziecka obetrze o oponę. Mocno niebezpieczne. Dodam, że mocowanie krzesełka jest tak wysoko jak to możliwe. Rozważam 3 opcje, osobno lub w mixie ponieważ potrzebuje znacznie większego odstępu pomiędzy kołem a krzesełkiem. 1. najtańsza, próba wymiany prętu do mocowania krzesełka na gięty w jednym miejscu ( standard to gięcie w dwóch miejscach ), obawiam się, że niewiele pomoże, http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?SZPT=T&PTIT=T&SZPT_PS1=T&PS11=baby+ok&PS31=wszystkie&PZTA=0 2. wymiana kół na 26, nie wiem czy się da i ma to sens ( P3 ma hamulce tarczowe ), zyskam jakieś 5 cm 3. wymiana roweru... po 50 przejechanych km:( i to zdaje się na zupełnie inną ofertę i rozmiar) ponieważ L w P3 to zysk jakieś 3 cm ze względu na dość ostry kąt pomiędzy podsiodłową a górną, W ostateczności przy zmianie co oczywiście się wiąże ze sporą stratą finansową myślałem o Cube Curve w rozmiarze 54 ( to ich L-ka) długość rury podsiodłowej to tak naprawdę 52 cm a długość do rury górnej w tym rozmiarze to 47,5 cm a więc zysk 6,6 cm zakładam, że rozmiar jeszcze dla mnie dopuszczalny? Dziękuje za pomoc, Pozdrawiam
Miecho87 Napisano 15 Sierpnia 2010 Napisano 15 Sierpnia 2010 Po 1 to poprawiłem temat, ale za następne błędy polecą ostrzeżenia. Po 2 to przydało by się foto całości ze zbliżeniami bo nie każdy wie jak to wygląda. Po 3 koło możesz zmienić na 26" ale zyskasz około 2,5 cm, a nie 5 i to pod warunkiem zastosowania wąskiej opony. Po 4 może po prostu wykonać odpowiedni pręt na zamówienie w jakimś warsztacie?
brd Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Napisano 15 Sierpnia 2010 Po 1 to poprawiłem temat, ale za następne błędy polecą ostrzeżenia. Po 2 to przydało by się foto całości ze zbliżeniami bo nie każdy wie jak to wygląda. Po 3 koło możesz zmienić na 26" ale zyskasz około 2,5 cm, a nie 5 i to pod warunkiem zastosowania wąskiej opony. Po 4 może po prostu wykonać odpowiedni pręt na zamówienie w jakimś warsztacie? Ad.1 ok dziękuje, będę pamiętał, Ad.2 jak tylko przestanie padać dołożę, Ad.3 rzeczywiście masz rację czyli opcja ze zmianą kół odpada, Ad.4 myślałem o tym, trochę się jednak boje "niehomologowanych" rozwiązań,
Miecho87 Napisano 15 Sierpnia 2010 Napisano 15 Sierpnia 2010 Moim zdaniem niepotrzebnie boisz się niehomologowanych rozwiązań. Jak będziesz zamieszczać foto to tak mniej więcej zmierz wszystkie odcinki tego pręta i podaj jego średnicę - chcę coś sprawdzić, co być może Ci pomoże.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.