Skocz do zawartości

[9626] Superior XP 930 racing machine by anemia221


Anemia221

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

oto mój najnowszy projekt. Rower będzie złożony na czeskiej ramie Superior. Jest to rama bardzo sztywna, pogrubiona tam gdzie trzeba. Dodatkowo aby zwiększyć sztywność suport to BB30. Niestety nie stać mnie teraz na nową korbę także zastosowałem adapter firmy KCNC, który niestety jest cięższy prawie 20gram od standardowego shimano.

Rama jest lekka, ale przez rozmiar - 16,5. Wcześniej miałem krossa a6 18', ale co ciekawe superior ma o 2-3cm dłuższa górną rurę(mimo mniejszego rozmiaru) o jedynie o 1cm mniejszy rozstaw kół. Naprawdę dobra rama!

 

1.Bar Ends: (Rogi) - brak.

2.Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – soul kozak 3 gram (ważone)

3.Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - kellys squad 45gram

4.Brake (Front): (Hamulec przedni) - avid elixir r 244 + 6 gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 250

5.Brake (Rear): (Hamulec tylny) - avid elixir r 256 + 20gram adapter + 6gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 282

6.Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) jw. @ śrubki alu (minus 3 gramy)

7.Cables: (Pancerze i linki) +40(pancerze, a linki wliczone w manetki)

8.Cassette: (Kaseta) - shimano XT 32-11 261gram (ważone)

9.Chain: (łanńuch) - shimano XTR 265gram + spinka sram power (ważone)

10.Crankset: (Korby) - shimano SLX + suport BB30 KCNC 900gram

11.Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – SLX 160gram

12.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – XT sgs 224gram (ważone)

13.Fork: (Widelec) - F1 RST Platinium Air RL ~1540gram(z przyciętą rurą, ważone)

14.Rear Shock: (Damper) brak

15.Frame: (Rama) superior XP930 alu 16,5 - 1552gram (srubki na koszyk alu)

16.Grips: (Gripy) KCNC handelbar eva 7gram (ważone)

17.Handlebar: (Kierownica) Easton EC90 carbon 25,4 106gram(ważone)

18.Handlebar Tape: (Owijka) BRAK

19.Headset: (Stery) Accent Airplane 80gram

20.Pedals: (Pedały) PD-M970 320gram

21.Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC gel flow 174 gram (ważone)

22.Seatpost: (Sztyca) boplight team 31.6 x 400mm 250gram

23.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) accent light (35mm) 22gram

24.Shifters: (Manetki) XT (-monitorki) (z linkami) 250

25.Skewers: (Zaciski koł) shimano XTR 128gram

26.Spacers: (Podkładki pod mostek) 9(?)gram

27.Starnut: (Gwiazdka) 6gram(?)

28.Stem: (Mostek) Syntace F99 120mm@Ti, 105gram(ważone)

29.Tire (Front): (Opona przednia) schwalbe nobby nic 1.8 evo, 428gram (ważone)

30.Tire (Rear): (Opona tylna) schwalbe racing ralph 2.1 evo, 454gram (ważone)

31.Top Cap: (Top cap) NECO/accent (?)9gram

32.Tubes: (Dętki) schwalbe XX light 97gram(x2~195, ważone)

33.Wheel Front: (Koło przednie) 728gram (ważone)

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution 1.8-1.5-1.8

-Rim tape: (Opaska) no name

34.Wheel Rear: (Koło tylne) 846gram (ważone)

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) Sapim CX-RAY + sapim polyax red

-Rim tape: (Opaska)

35. Tarcze XTR (te z pająkiem) ~255gram

Misc :

* pulsometr donnay ?

* odblask kellys mazovia mtb 22gram

* mleczko NO-FLATS(~) na koło 60ml/gram

* sigma 1106 ?

 

final: 9626gram.

(chyba sie nie pomylilem, jak rower będzie gotowy to się jeszcze raz podliczy)

tam gdzie znak zapytania to po prostu jeszcze nie ważyłem wiec strzelam z jakąś wartością.

Do wymiany:

-koszyk na bidon

-przydałyby się nowe uszczelki do amora, gdyż mi coś cieknie z goleni olejowej.

-?

-?

 

Fotki ramy:

 

32836841.th.jpg40091947.th.jpg 12fkv.th.jpg 69348605.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama powala na kolana. Piękna. Bardzo ładny kolor i malowanie. To samo tyczy się geo, choć z drugiej str. po złożeniu może "oryginalnie" wyglądać, rura górna 603mm i rozmiar 16,5 :D ! A niech się TREK schowa!! Ja osobiście zamiast sztycy Boplight team dałbym białego WCS'a wet. Białe pancerze nokona, śrubki czerwone... ufff!

 

To kiedy jedziemy na trening? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Anemia słabo Ci szukanie szło. Mi to zajęło 10min. ;-)

Tak na poważnie to akurat ramy Sup XP 930/935 są dostępne tu http://www.torqfitness.pl/.

Dziś pewnie dostanę odpowiedź co do geo i ceny. Może nawet dwa takie

będą na forum. rolleyes.gif

 

Tylko nie przesadzaj z białym, śrubkami i innymi duperelami. Stonowany prezentuje się lepiej od choinki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie. Białe pancerze odpadają. Raz cena, dwa za dużo będzie białego. A jak sztyca jest czarna to czarne pancerze będą ładnie wyglądać i się komponować. Gdybym kupił wcs'a białego i wtedy nokony to owszem grało by dobrze, ale bylo by z kolei za duzo białego bo np siodło też jest białe i wg mnie lepiej dać biale siodlo ale czarna sztyce i pancerze. Nie przesadzajmy :) to ma jezdzić a nie się świecić !

 

Ukaniex - spoko, bedziemy lansować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16.5" i długość 605mm...

 

Czy to jest realna dlugosc czy center-center?

 

Anemia, ty jestes wyzszy ode mnie i sztyca 400mm to min. przy 16'5, ale ty chyba masz nogi niewiele dluzsze :P

 

O ja cie... To ile ma mniejszy rozmiar dlugosci i wysokosci podsiodlowki?!!!

 

Jakas alternatywa dla mniejszego xtc dla mnie to chyba nie bedzie, chyba zebym sobie odcial stopy i pszyszyl do rak :icon_lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie Center-To-Center, to dopiero byłaby geometria :) Efektywna długość górnej rury zmienia się średnio tylko o około centymetr na rozmiar (a rozmiary co 2,5'' :D )! Ciekawi mnie jak się to przekłada na różnice w sztywności między rozmiarami.

 

Rama wygląda trochę jak Cube :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zlyjogurt:

 

Jest 100razy lepiej od tamtej ramy kross a6. Tamta była za duża i ogółem mało zwrotna, mniej sztywna.

Mi się bardzo dobrze jezdzi, rewelacyjnie. Dałem wysoko sztyce, mostek na minus, kilka podkładek nad mostkiem(a nie pod) i jest genialnie.

Pod koniec sierpnia byłem wypalony sezonem i ogółem zmęczony zawodami/treningami. "Błysk i świeżość" aktualnie jest taka jak w lutym czy marcu, chce się trenować.

 

To nie jest tak, że sobie wymyśliłem - "jest sztywna i już", bo to wyglądało by jak placebo. Zrobiłem testy.

Mam trenażer taki podłączany pod tylne koło. Na ramie kross a6 wpinałem się butem na prawy pedał i cały ciężar ciała przesuwałem na prawą stronę. Widełki się uginały i w czasie jak się kreciło koło to obcierała tarcza o zacisk(!!). To samo było jak zmieniałem środek ciężkości na różne kierunki. Zawsze widełki się gieły i tarcza tarła. W przypadku siedzenia prostego na siodle to oczywiście nie występowało. Dodatkowo jak bardzo mocno kręciłem, ponad 350W to widełki lekko gieły się w czasie naciskania na korbę na godzinie od 2giej do 4tej. Potem był martwy punkt i na nowo tym razem lewa strona ramy. Okolice suportu też się gieły w czasie mocniejszego pedałowania.

W przypadku superiora, widełki są mega sztywne. Stawałem na różne strony w czasie kiedy tylne koło się kręciło i tarcza nie ocierała o zacisk. Do tego suport BB30 i jego okolice to jedna, mocna sztywna skała.

 

Vibration control system (również na widełkach) - super sprawa, przejechałem pierwszy raz w terenie, zapomniałem o tym systemie i z początku pomyślałem, że nie dopompowałem opony lub po prostu się przebiła. Na małych dołach czuć jakby tłumienie. Nie duże ale jest. W krossie miałem sztyce carbon, tutaj mam alu i mimo tego faktu jeździ się lepiej niż ostatnio. Dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – soul kozak 3 gram (ważone)

3.Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - kellys squad 45gram

4.Brake (Front): (Hamulec przedni) - avid elixir r 244 + 6 gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 250

5.Brake (Rear): (Hamulec tylny) - avid elixir r 256 + 20gram adapter + 6gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 279

6.Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) jw. @ śrubki alu (minus 3 gramy)

7.Cables: (Pancerze i linki) +30(pancerze, a linki wliczone w manetki)

8.Cassette: (Kaseta) - shimano XT 32-11 261gram (ważone)

9.Chain: (łanńuch) - shimano XTR 265gram + spinka sram power (ważone)

10.Crankset: (Korby) - shimano SLX + suport BB30 KCNC 900gram (@alu)

11.Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – SLX 160gram

12.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – XT sgs 224gram (ważone)

13.Fork: (Widelec) - F1 RST Platinium Air RL ~1540gram(z przyciętą rurą, ważone)

15.Frame: (Rama) superior XP930 alu 16,5 - 1552gram (srubki na koszyk alu)

16.Grips: (Gripy) KCNC handelbar eva 7gram (ważone)

17.Handlebar: (Kierownica) Easton EC90 carbon 25,4 106gram(ważone)

19.Headset: (Stery) Accent Airplane 80gram

20.Pedals: (Pedały) PD-M970 320gram

21.Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC gel flow 174 gram (ważone)

22.Seatpost: (Sztyca) boplight team 31.6 x 400mm 250gram

23.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) accent light (35mm) 22gram

24.Shifters: (Manetki) XT (-monitorki) (z linkami) 250

25.Skewers: (Zaciski koł) shimano XTR 128gram

26.Spacers: (Podkładki pod mostek) 9(?)gram

27.Starnut: (Gwiazdka) 6gram(?)

28.Stem: (Mostek) Syntace F99 120mm@Ti, 105gram(ważone)

29.Tire (Front): (Opona przednia) schwalbe racing ralph 2.1, 460 gram(ważone)

30.Tire (Rear): (Opona tylna) schwalbe racing ralph 2.1 evo, 454gram (ważone)

31.Top Cap: (Top cap) NECO/accent (?)9gram

32.Tubes: (Dętki) schwalbe XX light 97gram(x2~195, ważone)

33.Wheel Front: (Koło przednie) 651gram (ważone)

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) No Tubes ZTR CREST 340gram

-Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution black 2.0-1.5 + dt alu

-Rim tape: (Opaska) maxxis fly weight (?)

34.Wheel Rear: (Koło tylne) 846gram (ważone)

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) Sapim CX-RAY + sapim polyax red

-Rim tape: (Opaska) maxxis fly weight (?)

35. Tarcze XTR (te z pająkiem) ~255gram

Misc :

* pulsometr donnay ?

* mleczko NO-FLATS(~) na koło 60ml/gram

* sigma sts 1609?

 

Wczesiej coś źle podliczyłem!!! Teraz się zgadza. Dodatkowo przebudowałem przednie koło. W przyszłym roku będzie pod opone tubeless ready. Nowa obręcz ZTR waży tylko 340gram, nowe szprychy są tylko nieznacznie cięższe od tych starszych, za to dużo sztywniejsze :icon_wink:

 

Tutaj fotki:

Rower cały brudny z wyjątkiem przedniego koła ;) Czerwone śrubki i ten suport się trochę gryzie z tą ramą. Na szczęście mam kupca i wszystkie śrubki będą takiego złotawego koloru jak aktualnie są w zacisku!

ZDJECIA - SUPERIOR XP 930

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kupiłem cresty, ale pewnie dopiero w przyszłym roku na nich pojeżdze. Jak się sprawuje? Jeździłeś już?

 

Jeździłem. Miałem wybór między Olympic/alpine czy crest. Wg katalogów crest jest najbardziej sztywny, podchodzi z wytrzymałością do FR, ale w przypadku wagi ridera do 78kg (z rowerem). Jeżeli ważysz więcej to tylko XC.

Hmm, waga jest dokładnie 340. Były bardzo duże problemy aby w ogóle założyć oponę, próbowałem w rowerowym i się gość poddał jak porysował w jednym miejscu obręcz(na szczęście po stronie wew.). Potem sam próbowałem w domu, smarowałem olejem krawędzie i po 20 próbach udało się i wlazła. Ale to nie koniec problemówdevil.gif. Czas ułożyć oponę ! Niestety się nie dało, ranty opony wbiły się w ten taki otwór gdzie są otworki od nypli. No to se myśle, napompuje to się rozepchnie!!. A gdzie tam, pompowałem prawie na maksa (dozwolone około 40psi w przypadku opon 2.1) i tylko w jednym miejscu opona wlazła jak trzeba. Następnego dnia spuściłem ciśnienie do prawie flaka. I przejechałem się 20 metrów bez zakręcania(aby snejka nie złapać), ale opona dalej się nie ułożyła. Wczoraj wykonałem trening na źle ułozonej oponie. Amor się uginął rytmicznie na prostej powierzchni jakby koło miało niezłą centre. Nie dało się jezdzić. Dopiero dziś wlałem bardzo dużo oleju, utopiłem dętkę, ranty, obrecz, no wszystko. Pompowałem ile sie dało, stukałem i "pufff".. rant wskoczył na właściwe scianki...

Podsumowanie - obręcz tylko pod opony bezdętkowe. Jakbym miał przebić dętke na maratonie to nie ma szans aby wymienić i sobie pojechać dalej. Scianki obręczy są specjalnie tak zrobione aby bezdętka Ci na zakręcie nie spadła...

Wrażenia z jazdy:

No jest dużo sztywniej, ale to pewnie za sprawą innych szprych(poprzednio 1.5-1.8) no i za sprawą dużo szerszej obręczy. Dziś przejechałem się po dołach, szprychy się ułożyły i co ciekawe koło jest idealnie proste(wcześneijszy cfg trzeba było ciągle prostować i naciągać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1. obręcz do fr jeśli ważysz 78 kilo a potem to już jedynie do xc? :thumbsup: jeszcze są po drodze enduro i am. wg mnie nie nadają się do cięższych zastosowań bo nie pozwala na to ani konstrukcja ani masa, no ale jak ktoś chce...

2. faktycznie przy pierwszym zakładaniu jest spory problem. ztr alpine/dętka/rocket ron 2,1. trochę się naszarpałem, nawet więcej niż trochę. osadzenie na obręczy też takie sobie, znaczy się krzywo. nie ryzykowałbym jednak osadzania na olej, chyba że chcesz mieć szansę na zniszczenie gumy. zdecydowanie nieinwazyjne jest zakładanie na płyn do mycia naczyń.

3. problem z założeniem był jednak wyłącznie przy pierwszym montażu danej opony. potem wielokrotnie zakładałem ro ro; ściągnięcie opony jedną łyżką, zakładanie palcami. robiłem to już przynajmniej z dziesięć razy i zawsze tak samo, co było dla mnie dziwne, bo do tej pory dana opona na daną obręcz wchodziła mi tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...