Anemia221 Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Witam, oto mój najnowszy projekt. Rower będzie złożony na czeskiej ramie Superior. Jest to rama bardzo sztywna, pogrubiona tam gdzie trzeba. Dodatkowo aby zwiększyć sztywność suport to BB30. Niestety nie stać mnie teraz na nową korbę także zastosowałem adapter firmy KCNC, który niestety jest cięższy prawie 20gram od standardowego shimano. Rama jest lekka, ale przez rozmiar - 16,5. Wcześniej miałem krossa a6 18', ale co ciekawe superior ma o 2-3cm dłuższa górną rurę(mimo mniejszego rozmiaru) o jedynie o 1cm mniejszy rozstaw kół. Naprawdę dobra rama! 1.Bar Ends: (Rogi) - brak. 2.Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – soul kozak 3 gram (ważone) 3.Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - kellys squad 45gram 4.Brake (Front): (Hamulec przedni) - avid elixir r 244 + 6 gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 250 5.Brake (Rear): (Hamulec tylny) - avid elixir r 256 + 20gram adapter + 6gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 282 6.Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) jw. @ śrubki alu (minus 3 gramy) 7.Cables: (Pancerze i linki) +40(pancerze, a linki wliczone w manetki) 8.Cassette: (Kaseta) - shimano XT 32-11 261gram (ważone) 9.Chain: (łanńuch) - shimano XTR 265gram + spinka sram power (ważone) 10.Crankset: (Korby) - shimano SLX + suport BB30 KCNC 900gram 11.Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – SLX 160gram 12.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – XT sgs 224gram (ważone) 13.Fork: (Widelec) - F1 RST Platinium Air RL ~1540gram(z przyciętą rurą, ważone) 14.Rear Shock: (Damper) brak 15.Frame: (Rama) superior XP930 alu 16,5 - 1552gram (srubki na koszyk alu) 16.Grips: (Gripy) KCNC handelbar eva 7gram (ważone) 17.Handlebar: (Kierownica) Easton EC90 carbon 25,4 106gram(ważone) 18.Handlebar Tape: (Owijka) BRAK 19.Headset: (Stery) Accent Airplane 80gram 20.Pedals: (Pedały) PD-M970 320gram 21.Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC gel flow 174 gram (ważone) 22.Seatpost: (Sztyca) boplight team 31.6 x 400mm 250gram 23.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) accent light (35mm) 22gram 24.Shifters: (Manetki) XT (-monitorki) (z linkami) 250 25.Skewers: (Zaciski koł) shimano XTR 128gram 26.Spacers: (Podkładki pod mostek) 9(?)gram 27.Starnut: (Gwiazdka) 6gram(?) 28.Stem: (Mostek) Syntace F99 120mm@Ti, 105gram(ważone) 29.Tire (Front): (Opona przednia) schwalbe nobby nic 1.8 evo, 428gram (ważone) 30.Tire (Rear): (Opona tylna) schwalbe racing ralph 2.1 evo, 454gram (ważone) 31.Top Cap: (Top cap) NECO/accent (?)9gram 32.Tubes: (Dętki) schwalbe XX light 97gram(x2~195, ważone) 33.Wheel Front: (Koło przednie) 728gram (ważone) -Hub: (Piasta) XTR 975 -Rim: (Obręcz) Mavic XC 717 -Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution 1.8-1.5-1.8 -Rim tape: (Opaska) no name 34.Wheel Rear: (Koło tylne) 846gram (ważone) -Hub: (Piasta) XTR 975 -Rim: (Obręcz) Mavic XC 717 -Spokes: (Szprychy) Sapim CX-RAY + sapim polyax red -Rim tape: (Opaska) 35. Tarcze XTR (te z pająkiem) ~255gram Misc : * pulsometr donnay ? * odblask kellys mazovia mtb 22gram * mleczko NO-FLATS(~) na koło 60ml/gram * sigma 1106 ? final: 9626gram. (chyba sie nie pomylilem, jak rower będzie gotowy to się jeszcze raz podliczy) tam gdzie znak zapytania to po prostu jeszcze nie ważyłem wiec strzelam z jakąś wartością. Do wymiany: -koszyk na bidon -przydałyby się nowe uszczelki do amora, gdyż mi coś cieknie z goleni olejowej. -? -? Fotki ramy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Rozumiem ze ten rower istnieje na papierze, jesli tak to nie jest to dzial dla 'wirtualnych' projektow. Przenosze do 'Wasze Rowery'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Jeśli można wiedzieć, gdzie nabyłeś ramkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 heh, jak jesteś tajniakiem to Ci zdradzę ten sekret. Rama była nagrodą w zawodach AZS MTB CUP i chyba tylko tam ją dostaniesz w PL, bo szukałem w sklepach i samej ramy nigdzie nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adambikenews Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Rama powala na kolana. Piękna. Bardzo ładny kolor i malowanie. To samo tyczy się geo, choć z drugiej str. po złożeniu może "oryginalnie" wyglądać, rura górna 603mm i rozmiar 16,5 ! A niech się TREK schowa!! Ja osobiście zamiast sztycy Boplight team dałbym białego WCS'a wet. Białe pancerze nokona, śrubki czerwone... ufff! To kiedy jedziemy na trening? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Oj Anemia słabo Ci szukanie szło. Mi to zajęło 10min. ;-) Tak na poważnie to akurat ramy Sup XP 930/935 są dostępne tu http://www.torqfitness.pl/. Dziś pewnie dostanę odpowiedź co do geo i ceny. Może nawet dwa takie będą na forum. Tylko nie przesadzaj z białym, śrubkami i innymi duperelami. Stonowany prezentuje się lepiej od choinki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Tak, dokładnie. Białe pancerze odpadają. Raz cena, dwa za dużo będzie białego. A jak sztyca jest czarna to czarne pancerze będą ładnie wyglądać i się komponować. Gdybym kupił wcs'a białego i wtedy nokony to owszem grało by dobrze, ale bylo by z kolei za duzo białego bo np siodło też jest białe i wg mnie lepiej dać biale siodlo ale czarna sztyce i pancerze. Nie przesadzajmy to ma jezdzić a nie się świecić ! Ukaniex - spoko, bedziemy lansować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Jeśli ktoś byłby zainteresowany to obecnie dostępne są niebieskie i czarne ramy XP 930 i XP 950 w rozmiarze 19" ale można zamówić 16.5". Cena 1200zł. Rama świetna ale 16.5" i długość 605mm... Odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 16.5" i długość 605mm... Czy to jest realna dlugosc czy center-center? Anemia, ty jestes wyzszy ode mnie i sztyca 400mm to min. przy 16'5, ale ty chyba masz nogi niewiele dluzsze O ja cie... To ile ma mniejszy rozmiar dlugosci i wysokosci podsiodlowki?!!! Jakas alternatywa dla mniejszego xtc dla mnie to chyba nie bedzie, chyba zebym sobie odcial stopy i pszyszyl do rak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Sorc nie ma mniejszego. To realna długość tu masz geo: http://www.superior.cz/pl/kolekcja-2010/mtb-profi/bike.html?id=268&show=geometrie Machnąłem się o 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Szkoda, że nie Center-To-Center, to dopiero byłaby geometria Efektywna długość górnej rury zmienia się średnio tylko o około centymetr na rozmiar (a rozmiary co 2,5'' )! Ciekawi mnie jak się to przekłada na różnice w sztywności między rozmiarami. Rama wygląda trochę jak Cube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
escamillo Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 można ramy zamówić też przez kamkosport.pl lub bezpośrednio napisać do mnie, czas oczekiwania 1-2 tygodnie cena 1400,00 + haczyk gratis co do koloru to kwestia gustu, alternatywą jest smolisto-czarna "dziewięćsetdwudzistka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 A ta ramka jest dostępna? http://www.superior.cz/pl/kolekcja-2010/mtb-team/bike.html?id=264&show=specifikace Pewnie będzie droższa? Jakaś orientacyjna waga dla rozmiaru 18? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
escamillo Napisano 2 Września 2010 Udostępnij Napisano 2 Września 2010 samej ramy nie ma w oficjalnej ofercie, mnie też to bardzo boli, bo bym sam chciał zbudować rower na takiej a jest ciekawa, w rozmiarze 19 około 1350g, stawia ją w czołówce lekkich "alusów", podpytam, może jest taka opcja na 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlyjogurt Napisano 10 Września 2010 Udostępnij Napisano 10 Września 2010 Mógłbyś napisać coś o sztywności i prowadzeniu ramy? Jestem ciekaw, bo sam prawie stałem się posiadaczem 920 z zeszłego roku. PS chyba widziałem Cię na festiwalu rowerowym w Lublinie. Jakoś rower rzucił mi się w oczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2010 zlyjogurt: Jest 100razy lepiej od tamtej ramy kross a6. Tamta była za duża i ogółem mało zwrotna, mniej sztywna. Mi się bardzo dobrze jezdzi, rewelacyjnie. Dałem wysoko sztyce, mostek na minus, kilka podkładek nad mostkiem(a nie pod) i jest genialnie. Pod koniec sierpnia byłem wypalony sezonem i ogółem zmęczony zawodami/treningami. "Błysk i świeżość" aktualnie jest taka jak w lutym czy marcu, chce się trenować. To nie jest tak, że sobie wymyśliłem - "jest sztywna i już", bo to wyglądało by jak placebo. Zrobiłem testy. Mam trenażer taki podłączany pod tylne koło. Na ramie kross a6 wpinałem się butem na prawy pedał i cały ciężar ciała przesuwałem na prawą stronę. Widełki się uginały i w czasie jak się kreciło koło to obcierała tarcza o zacisk(!!). To samo było jak zmieniałem środek ciężkości na różne kierunki. Zawsze widełki się gieły i tarcza tarła. W przypadku siedzenia prostego na siodle to oczywiście nie występowało. Dodatkowo jak bardzo mocno kręciłem, ponad 350W to widełki lekko gieły się w czasie naciskania na korbę na godzinie od 2giej do 4tej. Potem był martwy punkt i na nowo tym razem lewa strona ramy. Okolice suportu też się gieły w czasie mocniejszego pedałowania. W przypadku superiora, widełki są mega sztywne. Stawałem na różne strony w czasie kiedy tylne koło się kręciło i tarcza nie ocierała o zacisk. Do tego suport BB30 i jego okolice to jedna, mocna sztywna skała. Vibration control system (również na widełkach) - super sprawa, przejechałem pierwszy raz w terenie, zapomniałem o tym systemie i z początku pomyślałem, że nie dopompowałem opony lub po prostu się przebiła. Na małych dołach czuć jakby tłumienie. Nie duże ale jest. W krossie miałem sztyce carbon, tutaj mam alu i mimo tego faktu jeździ się lepiej niż ostatnio. Dużo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adambikenews Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 A gdzie jakieś foty? Umyłeś go w ogóle po festiwalu w Lublinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 11 Września 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Września 2010 To już wiem kto mi zgarnął ramę z przed nosa na azs cup Rzeczywiście ładnie się prezentuje i te polerowane spawy, pięknie dopracowana rama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2010 2.Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – soul kozak 3 gram (ważone) 3.Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - kellys squad 45gram 4.Brake (Front): (Hamulec przedni) - avid elixir r 244 + 6 gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 250 5.Brake (Rear): (Hamulec tylny) - avid elixir r 256 + 20gram adapter + 6gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 279 6.Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) jw. @ śrubki alu (minus 3 gramy) 7.Cables: (Pancerze i linki) +30(pancerze, a linki wliczone w manetki) 8.Cassette: (Kaseta) - shimano XT 32-11 261gram (ważone) 9.Chain: (łanńuch) - shimano XTR 265gram + spinka sram power (ważone) 10.Crankset: (Korby) - shimano SLX + suport BB30 KCNC 900gram (@alu) 11.Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – SLX 160gram 12.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – XT sgs 224gram (ważone) 13.Fork: (Widelec) - F1 RST Platinium Air RL ~1540gram(z przyciętą rurą, ważone) 15.Frame: (Rama) superior XP930 alu 16,5 - 1552gram (srubki na koszyk alu) 16.Grips: (Gripy) KCNC handelbar eva 7gram (ważone) 17.Handlebar: (Kierownica) Easton EC90 carbon 25,4 106gram(ważone) 19.Headset: (Stery) Accent Airplane 80gram 20.Pedals: (Pedały) PD-M970 320gram 21.Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC gel flow 174 gram (ważone) 22.Seatpost: (Sztyca) boplight team 31.6 x 400mm 250gram 23.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) accent light (35mm) 22gram 24.Shifters: (Manetki) XT (-monitorki) (z linkami) 250 25.Skewers: (Zaciski koł) shimano XTR 128gram 26.Spacers: (Podkładki pod mostek) 9(?)gram 27.Starnut: (Gwiazdka) 6gram(?) 28.Stem: (Mostek) Syntace F99 120mm@Ti, 105gram(ważone) 29.Tire (Front): (Opona przednia) schwalbe racing ralph 2.1, 460 gram(ważone) 30.Tire (Rear): (Opona tylna) schwalbe racing ralph 2.1 evo, 454gram (ważone) 31.Top Cap: (Top cap) NECO/accent (?)9gram 32.Tubes: (Dętki) schwalbe XX light 97gram(x2~195, ważone) 33.Wheel Front: (Koło przednie) 651gram (ważone) -Hub: (Piasta) XTR 975 -Rim: (Obręcz) No Tubes ZTR CREST 340gram -Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution black 2.0-1.5 + dt alu -Rim tape: (Opaska) maxxis fly weight (?) 34.Wheel Rear: (Koło tylne) 846gram (ważone) -Hub: (Piasta) XTR 975 -Rim: (Obręcz) Mavic XC 717 -Spokes: (Szprychy) Sapim CX-RAY + sapim polyax red -Rim tape: (Opaska) maxxis fly weight (?) 35. Tarcze XTR (te z pająkiem) ~255gram Misc : * pulsometr donnay ? * mleczko NO-FLATS(~) na koło 60ml/gram * sigma sts 1609? Wczesiej coś źle podliczyłem!!! Teraz się zgadza. Dodatkowo przebudowałem przednie koło. W przyszłym roku będzie pod opone tubeless ready. Nowa obręcz ZTR waży tylko 340gram, nowe szprychy są tylko nieznacznie cięższe od tych starszych, za to dużo sztywniejsze Tutaj fotki: Rower cały brudny z wyjątkiem przedniego koła Czerwone śrubki i ten suport się trochę gryzie z tą ramą. Na szczęście mam kupca i wszystkie śrubki będą takiego złotawego koloru jak aktualnie są w zacisku! ZDJECIA - SUPERIOR XP 930 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Też kupiłem cresty, ale pewnie dopiero w przyszłym roku na nich pojeżdze. Jak się sprawuje? Jeździłeś już? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Też kupiłem cresty, ale pewnie dopiero w przyszłym roku na nich pojeżdze. Jak się sprawuje? Jeździłeś już? Jeździłem. Miałem wybór między Olympic/alpine czy crest. Wg katalogów crest jest najbardziej sztywny, podchodzi z wytrzymałością do FR, ale w przypadku wagi ridera do 78kg (z rowerem). Jeżeli ważysz więcej to tylko XC. Hmm, waga jest dokładnie 340. Były bardzo duże problemy aby w ogóle założyć oponę, próbowałem w rowerowym i się gość poddał jak porysował w jednym miejscu obręcz(na szczęście po stronie wew.). Potem sam próbowałem w domu, smarowałem olejem krawędzie i po 20 próbach udało się i wlazła. Ale to nie koniec problemów. Czas ułożyć oponę ! Niestety się nie dało, ranty opony wbiły się w ten taki otwór gdzie są otworki od nypli. No to se myśle, napompuje to się rozepchnie!!. A gdzie tam, pompowałem prawie na maksa (dozwolone około 40psi w przypadku opon 2.1) i tylko w jednym miejscu opona wlazła jak trzeba. Następnego dnia spuściłem ciśnienie do prawie flaka. I przejechałem się 20 metrów bez zakręcania(aby snejka nie złapać), ale opona dalej się nie ułożyła. Wczoraj wykonałem trening na źle ułozonej oponie. Amor się uginął rytmicznie na prostej powierzchni jakby koło miało niezłą centre. Nie dało się jezdzić. Dopiero dziś wlałem bardzo dużo oleju, utopiłem dętkę, ranty, obrecz, no wszystko. Pompowałem ile sie dało, stukałem i "pufff".. rant wskoczył na właściwe scianki... Podsumowanie - obręcz tylko pod opony bezdętkowe. Jakbym miał przebić dętke na maratonie to nie ma szans aby wymienić i sobie pojechać dalej. Scianki obręczy są specjalnie tak zrobione aby bezdętka Ci na zakręcie nie spadła... Wrażenia z jazdy: No jest dużo sztywniej, ale to pewnie za sprawą innych szprych(poprzednio 1.5-1.8) no i za sprawą dużo szerszej obręczy. Dziś przejechałem się po dołach, szprychy się ułożyły i co ciekawe koło jest idealnie proste(wcześneijszy cfg trzeba było ciągle prostować i naciągać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 11 Września 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Nie podoba mi się koncepcja czerwono-złotych dodatków. Co do samej ramy dalej moja opinia jest niezmieniona Hamulce w tym rowerze raczej bym widział czarne lub białe, niż srebrne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Nie jest tak źle, przed chwilą założyłem tak na sucho (bez dętki) continentala 2,3 w zasadzie bez problemów. W sumie gorzej było ze zdjęciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
escamillo Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 niestety rama G7 osobno nie jest dostępna Widziałem w Kielcach opisany tu rowerek, ładnie się prezentuje i chyba co najważniejsza szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 1. obręcz do fr jeśli ważysz 78 kilo a potem to już jedynie do xc? jeszcze są po drodze enduro i am. wg mnie nie nadają się do cięższych zastosowań bo nie pozwala na to ani konstrukcja ani masa, no ale jak ktoś chce... 2. faktycznie przy pierwszym zakładaniu jest spory problem. ztr alpine/dętka/rocket ron 2,1. trochę się naszarpałem, nawet więcej niż trochę. osadzenie na obręczy też takie sobie, znaczy się krzywo. nie ryzykowałbym jednak osadzania na olej, chyba że chcesz mieć szansę na zniszczenie gumy. zdecydowanie nieinwazyjne jest zakładanie na płyn do mycia naczyń. 3. problem z założeniem był jednak wyłącznie przy pierwszym montażu danej opony. potem wielokrotnie zakładałem ro ro; ściągnięcie opony jedną łyżką, zakładanie palcami. robiłem to już przynajmniej z dziesięć razy i zawsze tak samo, co było dla mnie dziwne, bo do tej pory dana opona na daną obręcz wchodziła mi tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.