Skocz do zawartości

[stery] Nierozbieralne...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :confused:

Mam problem z trzeszczącymi sterami...

Przyczyną jest prawdopodobnie dolne łożysko, bo podczas kręcenia na sucho (bez rury sterowej amora) słychać, ba nawet czuć piasek :/

I tu nasuwa się pytanie... Czy wie ktoś czy da się rozebrać takie stery do wyczyszczenia? Jeśli tak to jak?

Ewentualnie jakieś inne pomysły?

Zdjęcia:

file.html[/img]

file.html[/img]

file.html[/img]

file.html[/img]

Pozdrawiam :thumbsup:

Napisano

Na pierwszym zdjeciu widac miejsce w ktore da sie cos wlozyc, np plaski srubokret i za jego pomoca nalezy zdjac to cos co trzyma lozysko. Nie ma nierozbieralnych sterow, bo inaczej nie dalo by sie ich zalozyc.

Napisano

Raczej może być ciężko, ten wewnętrzny czarny pierścień jest metalowy... Właśnie próbowałem wyjąć to tak jak mówiłeś podważając w tym wcięciu, ale... złamałem śrubokręt :)

Ale nie bardzo widzę związek z ich zakładaniem (chyba, że chodziło Ci o złożenie? :)) dostałem te stery razem z ramą (level a2 '08) i były już tak złożone (raczej fabrycznie) wystarczyło tylko osadzić miski w ramie.

Napisano

Też mi się wydaje że szczelina na pierwszym zdjęciu umożliwia zdjęcie pierscienia i dostanie sie do środka sterów. Sprobuj z lepszym jakościowo narzędziem, pwinno się udać

Napisano

W tym rowerze są półzintegrowane stery VP AC41 na łożyskach "maszynowych". Ten rodzaj sterów charakteryzuje się tym, że w główkę ramy nabite są bieżnie w które następnie wkłada się łożyska. Teoretycznie łożyska maszynowe są nierozbieralne, aczkolwiek czasem daje się do nich dobrać i wyczyścić. Jeśli nie, spróbuj dobrać jakieś łożyska choć z tym może być problem jako, że co firma to standard łożysk. Obawiam się więc, że, w końcu, i tak czeka cię kupno nowych.

Napisano

No ale w jaki sposób mam to rozebrać? skoro to jest że tak powiem zaklinowane w misce... Ta szparka jest dosyć mała, duży śrubokręt nie wejdzie, a mały złamałem...

Czy może poprostu zajeździć te stery, a potem kupić nowe, głębsze* i rozbieralne?

*na drugim zdjęciu widać że miski nie dochodzą do końca miejsca na to przeznaczonego, w efekcie patrząc na dwa ostatnie zdjęcia widać że jest szczelina między koroną, a dołem główki, a jak widziałem u kumpla w a6 '09 to tam korona darta można powiedzieć że się chowała w główkę.

Napisano

Łożysko jest zabezpieczone w misce pierścieniem. Stąd ta szczelina. Musisz wyjąć ten pierścień i wtedy wyjąć łożysko. To, że miski sterów "wystają" spowodowane jest typem sterów. Półzintegrowane mają miski, zintegrowane nie-tam łożysko umieszczone jest bezpośrednio w główce-stąd wrażenie, że korona chowa się w główce. Zresztą a6 też ma półzintegrowane tylko innej firmy. Jeśli zaś chodzi o wymianę sterów na normalne to nie wiem, czy jest to możliwe. Średnica główki jest, jak mi się wydaje, inna. Ale nie mam 100% pewności, niech więc wypowiedzą się inni koledzy.

Napisano

ugupu dobrze mówi - szczelina jest po to, żeby dało się ścisnąć/rozszerzyć ten pierścień (tak czy inaczej trzeba go wyjąć). Wtedy łożysko wyjdzie samo.

A dalej polecam temat :)

Mi wszystko się udało, więc jak coś - pisz.

Powodzenia!

  • 2 tygodnie później...
Napisano

a41ac nie maja lozysk tzw. "maszynowych"

tylko zwykle kulki...

 

rozebrac sie da, wyjmujac ten pierscien z 2 fotki.

 

a zastapic zwyklymi sie nie da, ale takie stery VP A41AC kosztuja nowki 30zl. mialem i polecam, nie wiem jak je zajechales...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...