WOYTAS Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Witam Rozłożyłem w celu odświeżenia smarowania Torpedo Nexusa 3x z hamulecem wstecznym / wewnętrznym. Zdjąłem tylko cześć po lewej stronie gdzie była blokada ,po złożeniu zaś mechanizm działa odwrotnie :| tz. kręcąc do przodu - koło blokuje się / kręcąc do tyłu koło obraca się normalnie ,w sposób jaki powinno obracać się do przodu ... Co możne być przyczyna ? Wszystkie części wróciły na swoje miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Hmm, obejrzyj moze ten artykul, jest tam opisana zasada dzialania torpeda: http://www.mt.com.pl/archiwum/79-Nw-09-Piasty_rowerowe.pdf Jedyne co przychodzi mi do glowy to to ze odwrotnie zalozyles ta czesc po lewej, czyli dzwignie. Od gory rurki tylnego widelca, a nie od dolu. Nie wiem czy tak sie w ogole da , ale to chyba moze spowodowac odwrotne dzialanie hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Jedyne co przychodzi mi do glowy to to ze odwrotnie zalozyles ta czesc po lewej, czyli dzwignie. Od gory rurki tylnego widelca, a nie od dolu. Nie wiem czy tak sie w ogole da , ale to chyba moze spowodowac odwrotne dzialanie hamulca. Nie, to nie spowoduje odwrotnego działania - ramię/dźwignia musi być po prostu na sztywno przymocowane do ramy, a czy to będzie dolna czy górka rurka jest nieważne. Ta piasta wygląda jak na zdjęciu poniżej, czy to jakiś mocno stary model? Też mam Nexusa z torpedo, jakoś nie mogę sobie wyobrazić złożenia piasty tak, żeby całość działała w "drugą" stronę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 rzymo --> nie calkiem o to mi chodzilo. Szlo o to, ze mozna ta dzwignie odwrocic i zamocowac tak, ze bedzie od gory dolnej rurki ramy, a nie od dolu. I wtedy bedzie odpalala hamulec torpedo przy odwrotnym kierunku ruchu kola, przynajmniej tak raczej wynika z tego pdfa ktory podalem. Ale nie kloce sie, nigdy nie bawilem sie blizej torpedo, to takie teoretyzowanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 rzymo --> nie calkiem o to mi chodzilo. Szlo o to, ze mozna ta dzwignie odwrocic i zamocowac tak, ze bedzie od gory dolnej rurki ramy, a nie od dolu. Nie można tej dźwigni odwrócić - jest nierozłączna (oczywiście młotkiem i dłutem da się oddzielić wszystko ) z tym elementem/kołnierzem zachodzącym na piastę. Zresztą nawet jakbyś zamontował ją odwrotnie, to cały czas działanie torpeda będzie poprawne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOYTAS Napisano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 model tego torpedo to dokłądnie to pierwsze ze zdjęcia wyżej jak również niczego nie zmieniałem / przekładałem ,nawet środka nie wyciągałem ,tylko zdjąłem tę cześć o której jest mowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Moja taka, głupia może, propozycja - to zdejmij tą część jeszcze raz i zobacz czy jest możliwości zamontowania jej inaczej. Może pomoże. Łatwiej wpaść na rozwiązanie jak się widzi pacjenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOYTAS Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 może być to spowodowane brakiem sprężyny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.