megamind Napisano 11 Sierpnia 2010 Napisano 11 Sierpnia 2010 Dziewczyna zakupiła wspomniany rower. Szczegółowy opis tutaj: http://biketrade.pl/City_Wave_28_damski_Made_in_Poland-121.html# Ponieważ zakup był na odległość rower dotarł w formie do częściowego montażu. Po zamontowaniu wszystkich elementów postanowiłem wykonać jazdę próbną i zaobserwowałem dość dziwne jak dla mnie zjawisko. Przy użyciu odpowiedniej siły rama wydaję się trochę pracować. Dokładniej rzecz ujmując wydaje mi się, że można odchylić siodełko w jedną stronę a kierownicę w drugą. Oczywiście docelowy użytkownik będzie trochę lżejszy i nie będzie pewnie używał takich sił, ale sam fakt takiego zachowania ramy mnie zastanawia. Jak to traktować?
adii22 Napisano 11 Sierpnia 2010 Napisano 11 Sierpnia 2010 Generalnie po takiej rami nie ma co się spodziewać sztywności. Wszak brak w niej w końcu górnej rury, która de facto usztywnia ramkę, właśnie poprzecznie. Napisz jeszcze ile ważysz ty a ile docelowa użyszkodniczka
megamind Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Napisano 11 Sierpnia 2010 Ja ważę koło 80 kg. Dziewczyna pewnie koło 60.
Miecho87 Napisano 11 Sierpnia 2010 Napisano 11 Sierpnia 2010 Spoko, bez szaleństw wytrzyma. Ale sam kształt ramy, jak pisał poprzednik, powoduje niską sztywność i nie da się tego do końca wyeliminować.
Burak Napisano 12 Sierpnia 2010 Napisano 12 Sierpnia 2010 Trochę przesadzacie z tą elastycznością. 3 lata jeżdżę już na rowerze o podobnej ramie (montego liberty), mam zamocowany koszyk na zakupy i fotelik dla małego dziecka z przodu oraz fotelik dla większego dziecka z tylu. Nawet z dwójką dzieci nie mam wrażenia by rama się wyginała. Z opisu wynika, że masz aluminiowy, regulowany mostek kierownicy. On nigdy nie będzie do końca sztywny (u mnie nie jest). Możesz też dokładnie sprawdzić stery, sztycę i siodełko. Pozdrawiam.
megamind Napisano 12 Sierpnia 2010 Autor Napisano 12 Sierpnia 2010 To nie ma nic wspólnego z mostkiem i sztycami. Przeprowadziłem test na postoju. Przy odpowiednim uchwycie, jedną ręką za sztyce kierownicy a drugą za sztycę siodła i zadziałaniu odpowiednią siłą też jestem w stanie przemieścić oba te elementy wraz z ramą w przeciwne strony.
Niedzwiedz1 Napisano 12 Sierpnia 2010 Napisano 12 Sierpnia 2010 Ten typ roweru został stworzony do dostojnego toczenia się, a nie do wariactw w terenie czy dzikich sprintów, sztywność nie jest priorytetem w tym wypadku. No i jak już zostało powiedziane, wygodna konstrukcja (brak górnej rury) powoduje spadek sztywności. Przy miejskiej jeździe, czy nawet delikatnych szutrach nie obawiałbym się jednak o ramę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.