Skocz do zawartości

[rama] dziwne zachowanie - elastyczność


megamind

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziewczyna zakupiła wspomniany rower. Szczegółowy opis tutaj: http://biketrade.pl/City_Wave_28_damski_Made_in_Poland-121.html#

Ponieważ zakup był na odległość rower dotarł w formie do częściowego montażu. Po zamontowaniu wszystkich elementów postanowiłem wykonać jazdę próbną i zaobserwowałem dość dziwne jak dla mnie zjawisko. Przy użyciu odpowiedniej siły rama wydaję się trochę pracować. Dokładniej rzecz ujmując wydaje mi się, że można odchylić siodełko w jedną stronę a kierownicę w drugą. Oczywiście docelowy użytkownik będzie trochę lżejszy i nie będzie pewnie używał takich sił, ale sam fakt takiego zachowania ramy mnie zastanawia. Jak to traktować?

Napisano

Generalnie po takiej rami nie ma co się spodziewać sztywności. Wszak brak w niej w końcu górnej rury, która de facto usztywnia ramkę, właśnie poprzecznie. Napisz jeszcze ile ważysz ty a ile docelowa użyszkodniczka :)

Napisano

Spoko, bez szaleństw wytrzyma. Ale sam kształt ramy, jak pisał poprzednik, powoduje niską sztywność i nie da się tego do końca wyeliminować.

Napisano

Trochę przesadzacie z tą elastycznością. 3 lata jeżdżę już na rowerze o podobnej ramie (montego liberty), mam zamocowany koszyk na zakupy i fotelik dla małego dziecka z przodu oraz fotelik dla większego dziecka z tylu. Nawet z dwójką dzieci nie mam wrażenia by rama się wyginała.

Z opisu wynika, że masz aluminiowy, regulowany mostek kierownicy. On nigdy nie będzie do końca sztywny (u mnie nie jest).

Możesz też dokładnie sprawdzić stery, sztycę i siodełko.

Pozdrawiam.

Napisano

To nie ma nic wspólnego z mostkiem i sztycami. Przeprowadziłem test na postoju. Przy odpowiednim uchwycie, jedną ręką za sztyce kierownicy a drugą za sztycę siodła i zadziałaniu odpowiednią siłą też jestem w stanie przemieścić oba te elementy wraz z ramą w przeciwne strony.

Napisano

Ten typ roweru został stworzony do dostojnego toczenia się, a nie do wariactw w terenie czy dzikich sprintów, sztywność nie jest priorytetem w tym wypadku. No i jak już zostało powiedziane, wygodna konstrukcja (brak górnej rury) powoduje spadek sztywności. Przy miejskiej jeździe, czy nawet delikatnych szutrach nie obawiałbym się jednak o ramę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...