kieraj Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Witam Chciałbym się podzielić swoimi wrażeniami z użytkowania VIP 6.0 i posłuchać opinii innych, a przede wszystkim dać materiały poglądowe potencjalnym nabywcą tego modelu. Rowerek zakupiłem miesiąc temu, nie wiele wiedząc na jego temat, gdyż na forach jest mało informacji o tym sprzęcie, co nie uchroniło mnie przed błędem (przynajmniej na razie tak myślę) jaki popełniłem nabywając ten pseudo rower.Z góry zaznaczam, iż nie jestem ekspertem, tylko zwyczajnym użytkownikiem pokonującym jakieś 3tys km rocznie, wiec kilka modeli już przerobiłem, niestety takich z niższych półek.Poniżej przedstawiam specyfikacje producenta i swój komentarz do podzespołów: VIP 6.0 Kolekcja 2010 - ciężko powiedzieć jaki to rocznik bo gwarancja jest podbijana jako 2009 Rama/Koło Alu 6061 T6, 26"- ciężko coś powiedzieć o ramie ale nie stwarza wrażenia solidnej, a linki poprowadzone górą nie są zbyt praktyczne, szczególnie że biją na nierównościach przy większej prędkości. Widelec Suntour XCM V2, 100mm - nie wiem z kąt oni wzięli ten widelec....może to 3 gatunek, kolega ma taki w scocie i sprawuje się dobrze, natomiast w Vip wygląda to tak: siadasz ugina się do połowy i tak już zostaje, wrażenia z jazdy jak na widelcu bez amorka, jedyne co jest w stanie go zmusić do ugięcia się to ostre hamowanie, lub krawężnik min 5cm Piasta przód Joytech aluminiowa/Piasta tył Joytech aluminiowa- podobno to taka piasta niestety serwisant nie potrafił ustalić jej pochodzenia, brak jakichkolwiek symboli, ogólnie prócz pływania kasety nic się na razie nie wydarzyło Obręcze stożkowe- na zdjęciach zawsze AIRLINE w rzeczywistości Euroline, wytrzymałość raczej niska/ ścieżki leśne i polne - centrowanie tylnego koła co 300-400 km wskazane, dużym minusem jest to że obręcze lubią deformować się w pionie tworząc tak zwane jajo, co jest cięższą formą uszkodzenia Opony Schwalbe Black Jack 26x2.10 - faktycznie...dobrze się spisują Ilość biegów 24- jak przerzutki działają to faktycznie tyle jest.... Mechanizm korbowy Truvativ X-Flow - tak ale czy to nie odpad produkcyjny......wizualnie wyglada kiepsko,jakby wyprodukowała go manufaktura z XIX wieku Manetki Shimano Acera Rapid Fire SL-M360 - sprawują się bez zarzutu Przerzutka przód Shimano- i tu już producent się nie pochwalił jaki model, no bo czym się chwalić C050 20zł na allegro i do tego nie jest właściwa do tej ramy,w której powinna być nie TOP a BUTTON. Maksymalne obniżenie daje rezultat 11mm nad tarczą gdzie powinno być 3mm. Ogólnie przerzutki chyba też są 3 gatunek, bo fabrycznie krzywe i nie każdy serwisant potrafi sobie z tym poradzić, po wielu ku...z jego ust usłyszałem "lepiej nie będzie", no i faktycznie trzeba się nauczyć przerzucać bo albo narobisz sobie kichy przy ludziach dusząc manetkę albo łańcuch wpadnie ci pomiędzy tryba/ rada jeśli już kupisz wymień przerzutkę na dolną i lepszej jakości. Zębatki przednie biją fabrycznie... Przerzutka tył Shimano Deore- tak....kultura pracy na poziomie wysłużonego TOURNEY, do tego krzywa fabrycznie, nie da się jej perfekcyjnie wyregulować(gatunek 3), a może to wina komponentów z którymi współpracuje Kaseta Shimano 8-rz - HG30 z rodziny Altusa o niskiej twardości (przy deore powinna chyba być HG50), po kilometrach jakie zrobiłem daje jej max 1.5tys km do tego pływa Dźwignie hamulcowe Shimano STEF 60 - albo Shimano robi taki chłam albo tez 3 gatunek, sprawiają wrażenie że odpadną przy mocniejszym hamowaniu Hamulec przód V-brake aluminiowy/Hamulec tył V-brake aluminiowy - często się rozregulowuje i łapie luzy na kołkach, klocki piszczą Kierownica aluminiowa - na razie nic się nie dzieje 800 km Wspornik kierownicy aluminiowy - powłoka lakieru da się zdzierać paznokciem Siodło Selle Royal Mach - bez zarzutu, choć chyba szybko się zużywa Wspornik siodła aluminiowy - niezbyt solidny do tego zdziera farbę ze sztycy Pedały aluminiowe - padły po 300km totalny chłam Pozostałych podzespołów producent nie podaje wiec omawiam je sam: Suport - jakiś Thun nie można ustalić rozmiaru, złapał luzy po 500 km i coś zaczyna delikatnie rzęzić Łańcuch- podobno KMC72 wykończył się po 400 km Wentyle - wystają 11 mm z obręczy, nie każda pompka je napompuje Ogólnie rower stwarza wrażenie Makrokesza, i na pewno nie jest wart 1400zł, a zaledwie połowę tego. Po zrobieniu 800 km wysypało się już kilka podzespołów a nie wiadomo ile wytrzyma reszta.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intruz Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Porównując osprzęt który podałeś Ty z tym co ja mam swoim rowerku (a dałem za niego 900 zł), przykładowo przerzutka tył - u ciebie Deore u mnie Altus, kaseta u ciebie HG30 u mnie wolnobieg MT-TZ20, czy dźwignie hamulcowe, nasuwa się wniosek jak to możliwe że osprzęt o co najmniej jedną klasę lepszy niż mój, sprawuje się gorzej niż mój Jeszcze w rowerze za 1400 zł.. Więc albo ktoś tu kogoś oszukuje (producent) albo trafiłeś na wybrakowany egzemplarz. Mój sprzęt do super asów nie należy ale chodzi póki co dobrze (a ma 3,5 k zrobione). Jak to możliwe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Porównując osprzęt który podałeś Ty z tym co ja mam swoim rowerku (a dałem za niego 900 zł), przykładowo przerzutka tył - u ciebie Deore u mnie Altus, kaseta u ciebie HG30 u mnie wolnobieg MT-TZ20, czy dźwignie hamulcowe, nasuwa się wniosek jak to możliwe że osprzęt o co najmniej jedną klasę lepszy niż mój, sprawuje się gorzej niż mój Jeszcze w rowerze za 1400 zł.. Więc albo ktoś tu kogoś oszukuje (producent) albo trafiłeś na wybrakowany egzemplarz. Mój sprzęt do super asów nie należy ale chodzi póki co dobrze (a ma 3,5 k zrobione). Jak to możliwe ? To pytanie do filozofów....pewnie pojawi się wiele głosów sprzeciwu, że przesadzam itd. Cóż może masz racje i trafił mi się omyłkowo model który miał iść do zezłomowania, ale faktycznie nie ma się z czego cieszyć jeżdżąc tym sprzętem. Czekam więc na wrażenia innych użytkowników Arkusa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 14 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Kolejna awaria - padł już suport na dobre, a ja chyba mieszkam na pustelni bo jakoś do najbliższego serwisu 1 z 300 mam 90 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hero9978 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 To chłam mój kolega ma tego arkusa , też totalny chłam chyba z 50 razy regulowałem mu hamulce z 40 razy dokręcałem cały rower a co do firmy Argus nie jest taka zła ,miał mój brat arkusa w 2001 roku i do tej pory chodzi zmieniałem mu tylko kilka części . A i co do tego Arkusa mój kolega dostał 2gi powiedzieli mu ze ten będzie ok a tamten wzięli, za 2 tygodnie padł ten co dostał ale szczęście zwrócili mu pieniądze . Zgłoś się do serwisu i żądaj zwrotu kasy !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 To chłam mój kolega ma tego arkusa , też totalny chłam chyba z 50 razy regulowałem mu hamulce z 40 razy dokręcałem cały rower a co do firmy Argus nie jest taka zła ,miał mój brat arkusa w 2001 roku i do tej pory chodzi zmieniałem mu tylko kilka części . A i co do tego Arkusa mój kolega dostał 2gi powiedzieli mu ze ten będzie ok a tamten wzięli, za 2 tygodnie padł ten co dostał ale szczęście zwrócili mu pieniądze . Zgłoś się do serwisu i żądaj zwrotu kasy !! Ale ja go kupiłem w necie z Rowerzysta.pl wiec gdzie się zgłosić do sprzedawcy czy serwisu? Naprawdę chętnie bym go oddał, bo poza tym że siedzi się super to się wszystko rozlatuje, mimo iż to podzespoły innych firm wkładane do wszystkich rowerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Dziś mało nie padłem jak wyciągnąłem suport, zresztą to nie jest suport, to dwa łożyska owinięte w miękki plastik, lud twardą gumę symulującą tuleję dokręcone nakrętkami z miękkiego plastiku z których główna się ukręciła podczas wykręcania i musiałem wybijać ją obrotowo. Zamierzam konkretnie wyżyć się jutro na kierowniku serwisu ARKUS i odeśle mu to coś ale nie chcę takiego z powrotem, a jak nie maja tam suportu to niech idzie do sklepu i kupi. JAJA sobie robią z ludzi.Suport który 6 latek pogryzł by zębami na kawałki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Dziś mało nie padłem jak wyciągnąłem suport, zresztą to nie jest suport, to dwa łożyska owinięte w miękki plastik, lud twardą gumę symulującą tuleję dokręcone nakrętkami z miękkiego plastiku z których główna się ukręciła podczas wykręcania i musiałem wybijać ją obrotowo. Zamierzam konkretnie wyżyć się jutro na kierowniku serwisu ARKUS i odeśle mu to coś ale nie chcę takiego z powrotem, a jak nie maja tam suportu to niech idzie do sklepu i kupi. JAJA sobie robią z ludzi.Suport który 6 latek pogryzł by zębami na kawałki. Po wygarnięciu Panu w servisie dostałem nowy suport Shimano nawet myślę niezły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Miałem już napisaną dłuższą wypowiedź, ale przed momentem coś stało się mojej przeglądarce i tekst powiedział "pa, pa", a kopii nie robiłem. Skracając. Albo to faktycznie jakiś rower z odrzutów, albo przesadzasz. Zapytaj kolegi czy nie zalewał przypadkiem tego XCM, one bez modyfikacji nie chcą działać. Sprawa z obręczami faktycznie coś śmierdzi. Manetki - zarówno specyfikacja jak i Ty mówicie, że to SL-M360, a klamki to ST-EF60. Przecież ST u Shimano to klamkomanetki? Jeżeli mógłbyś, wrzuć zdjęcie kokpitu, gdyż chciałbym zobaczyć jak to faktycznie wygląda. Przerzutka przednia to zwykły Tourney jaki siedzi i w niektórych makro, tego nie przeskoczysz. Swoją drogą: akurat ta przerzutka obsługuje zarówno dolny (bottom-pull) jak i górny (top-pull) ciąg linki. Domyślam się, że miałeś na myśli Top Swing i Down Swing. Przerzutka tylna - dziwne, Deore powinna działać ładnie. Kaseta - kolejna dziwna sprawa, moja CS-HG30 ma już ponad 1500km i z pewnością przejedzie jeszcze sporo. Podsumowując. Nie dałbym 1400zł za ten rower mając do wyboru Levela A2 w takiej samej cenie czy Unibike Fusion tańszego o 150zł. I nawet nie kwestia tego co napisałeś, ten rower po prostu nie jest wart tych pieniędzy. Na koniec jeszcze zabawna sprawa, czyli wentyle. To pewnie samochodówki, które po prostu tylko tyle wystają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Miałem już napisaną dłuższą wypowiedź, ale przed momentem coś stało się mojej przeglądarce i tekst powiedział "pa, pa", a kopii nie robiłem. Skracając. Albo to faktycznie jakiś rower z odrzutów, albo przesadzasz. Zapytaj kolegi czy nie zalewał przypadkiem tego XCM, one bez modyfikacji nie chcą działać. Sprawa z obręczami faktycznie coś śmierdzi. Manetki - zarówno specyfikacja jak i Ty mówicie, że to SL-M360, a klamki to ST-EF60. Przecież ST u Shimano to klamkomanetki? Jeżeli mógłbyś, wrzuć zdjęcie kokpitu, gdyż chciałbym zobaczyć jak to faktycznie wygląda. Przerzutka przednia to zwykły Tourney jaki siedzi i w niektórych makro, tego nie przeskoczysz. Swoją drogą: akurat ta przerzutka obsługuje zarówno dolny (bottom-pull) jak i górny (top-pull) ciąg linki. Domyślam się, że miałeś na myśli Top Swing i Down Swing. Przerzutka tylna - dziwne, Deore powinna działać ładnie. Kaseta - kolejna dziwna sprawa, moja CS-HG30 ma już ponad 1500km i z pewnością przejedzie jeszcze sporo. Podsumowując. Nie dałbym 1400zł za ten rower mając do wyboru Levela A2 w takiej samej cenie czy Unibike Fusion tańszego o 150zł. I nawet nie kwestia tego co napisałeś, ten rower po prostu nie jest wart tych pieniędzy. Na koniec jeszcze zabawna sprawa, czyli wentyle. To pewnie samochodówki, które po prostu tylko tyle wystają. Fotki 2 wrzuciłem. Kolega nie zalewał amorka na pewno, co do kasety może wytrzyma 2 tys, Deora szajs tak powinna się nazywać, kompletna porażka, rzęzi podczas jazdy i długo i głośno zmienia biegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) Tak jak sądziłem. Klamki to nie ST-EF60, lecz BL-M420. Przerzutkę przeczyść jakąś szczotką i kapnij po kropelce oleju do łańcucha na każdą tulejkę. Powinno się trochę poprawić. Miejsca zaznaczone na zdjęciu czerwonymi strzałkami (paint, więc wybacz za jakość strzałek ): Przerzutka Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez Fenthin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Tak jak sądziłem. Klamki to nie ST-EF60, lecz BL-M420. Przerzutkę przeczyść jakąś szczotką i kapnij po kropelce oleju do łańcucha na każdą tulejkę. Powinno się trochę poprawić. Miejsca zaznaczone na zdjęciu czerwonymi strzałkami (paint, więc wybacz za jakość strzałek ): Przerzutka W opisie jest Bl-M360...to lepsze czy gorsze od steff60? Oleju kapnę na przerzutkę bo łańcuch jest nasmarowany tylko nie widać tego na zdjeciu bo ten teflon na taki suchy wyglada i zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) BL-M420 to klamki hamulcowe, manetki są podane dobrze, czyli SL-M360. Ot po prostu błąd w specyfikacji. Nie miało prawa bytu, dlatego pytałem. Czy lepsze są SL-M360 czy ST-EF60? Myślę, że porównywalne. SL-M360 to Acera, ST-EF60 to Altus. Dwie grupy zbliżone do siebie na tyle, że różnice są niewyczuwalne. Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez Fenthin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 A zna ktoś może te obręcze? Czy to coś dobrego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 A zna ktoś może te obręcze? Czy to coś dobrego? Hmmm, nikt nie zna...Przerzutkę nasmarowałem zgodnie z radą....ale po kolejnej setce coś zaczyna w niej coraz bardziej cykać podczas jazdy....a i jeszcze dziwna sprawa czasami jak lecę na luzie i trzeba dość mocno popedałować, rower wydaje dziwny trzask metaliczny w okolicy zębatki-łańcuch-zębatki i to nie jest ślizg po wyjechanej kasecie bo takowy znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 Hmmm, nikt nie zna...Przerzutkę nasmarowałem zgodnie z radą....ale po kolejnej setce coś zaczyna w niej coraz bardziej cykać podczas jazdy....a i jeszcze dziwna sprawa czasami jak lecę na luzie i trzeba dość mocno popedałować, rower wydaje dziwny trzask metaliczny w okolicy zębatki-łańcuch-zębatki i to nie jest ślizg po wyjechanej kasecie bo takowy znam. Typowe objawy źle wyregulowanej przerzutki. Może biegi zmieniać, ale jak nie jest dostatecznie dobrze wyregulowana to będzie właśnie cykać i strzelać pod obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 No cykanie na pewno, chociaż kręce tymi śrubkami i nic bez zmian cykanie nie ustaje. Jeśli chodzi o głośne sporadyczne strzały to raczej nie jest źle wyregulowana przerzutka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 A śrubą baryłkową kręciłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 A co to śruba baryłkowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Chodzi o te przy manetce i przerzutce w miejscu gdzie wchodzi pancerz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 To przy manetce dziwnie się kręci i nie zmienia pozycji, przypuszczam że nie ma tam gwintu i nie służy to do regulacji, przy przerzutce jeszcze się nie przyjrzałem. Jest jeszcze śrubka coś jakby napinacz łańcucha...ale nie jestem pewien. Trochę mam wątpliwości gdyż kręcenie śrubkami nie ma wpływu na przerzutkę natomiast im więcej kilometrów tym głośniej cyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Zapewniam Cię że jest tam gwint i służy do regulacji, dokładnie ta śruba: i ta w przerzutce: im bardziej wykręcasz tym bardziej naciągasz linkę, czyli wózek idzie na zewnątrz. Jeśli kręcisz śrubą przy manetce i nic się nie dzieje możliwe że jest już na max. wykręcona, tak że wyszła z gwintu. Wkręć z powrotem tak do połowy, podciągnij linkę przy przerzutce (nie śrubą tylko poluzuj imbusem śrubę trzymającą linkę i podciągnij ją bardziej) i teraz jak śruba baryłkowa przy manetce jest w połowie jak trzeba podciągnąć linkę wykręcasz trochę, jak trzeba popuścić wkręcasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Ja mam inne manetki, ale może faktycznie wykręcona sprawdzę, bo jak kręciłem to tylko przeskakuje dziwnie i nic to nie daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kieraj Napisano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Niestety regulacja nie likwiduje cykania i strzałów, może ma ktoś jakieś pomysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi